/spanien/barcelona/forum/17848.aspx/spanien/barcelona/forum/17848.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2009-06-22 20:06
Ämne: Ciao-V

Real Madri....
Real Madrid kommer säkert att tjäna miljard eller mer på Ronaldo, Men det är inte det som är min poäng.
Struntsamma...;.
Barcelona Okkapokka
2009-06-22 20:05
Ronaldinhoismx3

Jag föredrar den andra afrikanen från Elfenbenskusten och säger precis som han "Bona nit culés!", För nu ska jag ut en sväng, solen har hittat fram igen. :-)
Real Madrid Canterano#1
2009-06-22 20:03
Ciao-V,
Ja okej då missförstod jag dig angående välgörenheten, sorry.

Visst jag håller med om att de summor som Perez lagt ut på Ronaldo och Kaka är otroligt stora och jag var själv väldigt kritisk först. Men om man sen börjar tänka efter på vad de två spelarna kommer betyda för klubben ekonomiskt så måste jag säga att summorna är försvarbara. De är båda två väldigt stora affischnamn som kommer generara enorma pengar till klubben tack vare de smarta kontrakt som Perez skrivit där 50% av reklamintäkterna går direkt till Real.

Visst kommer priserna pressas upp något även på andra spelare men knappast så mycket som många vill få det till. De spelare som inte har lika stort komersiellt värde som exempelvis Kaka eller Ronaldo kommer inte heller öka speciellt mycket i pris.

Visst många av oss Madrid-fans tror på en framgångsrik säsong nästa år. Men vad är det för fel på det? Man måste väl få vara optimistisk, eller?
Barcelona Im back
Puertan är enbart öppen för andra lag under de perioder det går bra för Real Madrid. De har glömt skriva det i reglerna men så har det varit i X antal år.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
Ämne: Ciao-V

Real Madri....
Och så är du tillbaka med din dryga attityd. Kan du inte göra som Faubert och ta en tupplur för du bidrar verkligen inte med något.
Real Madrid #Redondo#// Faubert
2009-06-22 20:00
Ciao-V

Real Madrid söker en ekonomiansvarig. Varför skickar du inte in ditt CV? Du verkar ju veta hur mycket Real kommer att tjäna på Kaka och Ronaldo.
Barcelona Ronaldinhoismx3
2009-06-22 20:00
Okkapokka

Men om du är vår egna lilla Hleb så har du ingen rätt att rätta andra haha.

Du får vara vår Keita eller något han har rätt till att rätta andra då och då!

WSNEEEIJDER!

Becks assister kan bero på att ni har backar med stora huvuden som kan nicka in hans frisparkar och hörnor. Till skillnad från Xavi som assisterar när målen är i spel.

2009-06-22 19:56
Ämne: När stängdes puertan....
Runt oktober-november, när det började gå dåligt och andra fans kritisera deras spel så fick de nog.
Barcelona Trippeln
2009-06-22 19:53
Har inte jag ett skönt namn eller?
Barcelona Okkapokka
2009-06-22 19:53
Ämne: När stängdes puertan....När antalet förluster började öka. Sen den dag dom väl blir mästare igen så öppnas den gissar jag på.
Barcelona Den vise
2009-06-22 19:51
När stängdes puertan för andra medlemmar? Är det någon som vet?
Barcelona Ciao-V
2009-06-22 19:51
Canterano#1:
Nej du, det är du som har missat poängen. Eller i så fall även du menar jag!
Real Madrid ska givetvis inte kritiseras för att de inte skänker pengar till välgörenhet.
Jag har inte kritiserat Real Madrid för det. Det vore orättvis då de säkert skänker en slant.

Däremot ska snubben, Peréz, kritiseras med all rätt för de galna, dyra köp han har gjort. Han driver upp spelarprisen till en annan nivå som få klubbar i världen har råd att hänga med. Peréz borde kritiseras även internt, om mn har något vett i kroppen.
Att slänga 1,7 miljarder för två spelare gynnar inte någon, inte ens Real Madrid i längden. Ett tydligt tecken på det kan vi redan se i fallet Villa. Valencia som hade kunnat släppa honom på runt 30-35 miljoner nekar nu Peréz att köpa loss honom. De vill också ha sin del av kakan. Pröjsa 50-60 mille, annars får du se dig om någon annanstans, Perèz.

Kul dock att se att dessa 1,7 miljarder har gett många yngre maränger luft under vingarna. Nu ska Real Madrid minsann vinna trippeln i nästa säsong. Det kan ni mycket väl göra det. Men då lär ni kanske pröjsa ännu mer först.
2009-06-22 19:49
Ämne: Ronaldinhoismx3

D....
Haha, låt han vila till den stora "anglofil-debbaten" nästa vecka. PL-fansen laddar för fullt ;).
Real Madrid WSNEEEIJDER!
2009-06-22 19:48
Ämne: WSNEEEIJDER!

Men ....
Det kan vara därför ja, men han tjänade pengar åt Real Madrid man kan inte vinna allting hela tiden ibland får man vila. Och sedan köptes han för både sina prestationer och sitt pr värde.. Du kanske har glömt hans tid i Man U eller att han i sina bästa säsonger i real madrid la mer/ lika många assist som Xavi la i år.
Barcelona Okkapokka
2009-06-22 19:48
Ronaldinhoismx3

Jag är helt besatt av att rätta folk, passa dig ;-)

Nope, på bänken jag med. Men jag till skillnad från el Flaco spenderar större delen av tiden på bänken. Se mig som forumets egna Hleb ;-)
2009-06-22 19:45
Okkapokka

Haha. När jag började läsa tänkte jag, "vad har jag skrivit för fel nu då, Okkapokka brukar alltid rätta mig" =P

Jo, han måste vilas ibland och det gör han rätt i just nu vi behöver han i andra matcher.

Du har varit på läktaren idag eller ?
2009-06-22 19:44
WSNEEEIJDER!

Men Becks köptes väl mest in som en reklampelare?
Menar eftersom ni var i pole position hos PSG gällande Dinho men ni valde Becks och det tackar vi för.

Varför? Ja, kanske för att Beckham förmodligen var det största fotbollsnamnet runt om i världen just då, dock inte för hans prestationer på planen.

PS. *Viskar* Ni har fortarande skulder. DS
Barcelona Okkapokka
2009-06-22 19:44
Ronaldinhoismx3

Det händer att även stjärnor måste vilas, vi sparar el Flaco tills det verkligen behövs så han undviker skador här.
2009-06-22 19:41
Barcelomannen

Har inget bättre för mig just nu.

Vad ska vi diskutera då? =)

EL FLACO sitter ju på bänken och äter fågelfrön eller något, han är väldigt tyst idag. =P
Real Madrid WSNEEEIJDER!
2009-06-22 19:40
Ämne: WSNEEEIJDER!

All....
Inte i dagens fotboll, men på den tiden var det stora pengar och stora summor i lön.

Det jag inte tror att ni förstått är att, Spelare som Cristiano Ronaldo, Messi, Beckham, Zidane, Figo, Kaka, Henry etc.. drar in mer pengar än vad dom kostar.. Galacticos eran strök Real Madrids skulder.. Beckham till exempel sägs ha dragit in 600 Miljoner Dollar. Det är nästan 20 gånger mer än vad han kostade.. investering kallas det. I vilket fall är jag nöjd med både Barcelona och Real Madrid att dom inte sålt ut som de Engelska storklubbarna.
Barcelona Barcelomannen
2009-06-22 19:38
är det ingen som fattar här att den här disskusionen inte kommer få något vettigt slut? det här kommer ju bli året maraton debatt ju
2009-06-22 19:29
Ämne: Ämne: F7 Zizo....
Haha, "Skryt på du, snart så kommer det vara det enda som du kan skryta om".

Räknas inte El Triplete? Eller juste, vi mötte ju bara lag som hade gett upp innan matcherna plus att deras nyckelspelare var skadade och att ersättarna var invalida.
2009-06-22 19:26
F7 Zizou~™

Det säger du? Jag rullar gärna runt i mitt piss i högen bredvid ditt skit där du ligger och sprattlar som Christina crybaby.

Ärligt vad har du att komma med? Och vad vill du få ut av det hela?

Stackare.
Barcelona Trippeln
2009-06-22 19:26
F7 Zizou~™

'gå vidare eller fortsätt rulla runt i ditt eget piss'

Moget din PAJAS!
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-06-22 19:19
Ämne: F7 Zizou~™

Hellre....

Skryt på du, snart så kommer det vara det enda som du kan skryta om. Yes vi har den dyraste spelarn i truppen. Det är fakta, gå vidare eller fortsätt rulla runt i ditt eget piss.
2009-06-22 19:18
Är det dags för rond 2 månne? Verkar dock som att det kommer bli lugnare den här gången.
Real Madrid Canterano#1
2009-06-22 19:16
Ciao-V,
Jag tror du missar poängen. Även Real Madrid ger pengar till välgörenhet men utan att skylta med det på det sätt som Barca gör.

Jag säger inte att det är fel av Barca att ha Unicef som logga eller att de har ett samarbete med dem. Men att kritisera andra klubbar, t.ex. Real, för att pengarna som de omsätter skulle kunna gå till välgörenhet är bara så fel!

Varför säger inte alla spelare i Barca upp hälften av sina löner och ger till Unicef då om de är sådana helgon? Alla stora klubblag i Europa styrs av stora pengar, Barcelona är inget undantag...
Dani Alves.
2009-06-22 19:13

WSNEEEIJDER! //

Du nämner spelare som gått till Barca runt 20 år.

Alla du nämnde kan du ta och jämnföra med Madrid som köper ny trupp varje säsong. Madrid kommer floppa ännu en gång men i Ligan kommer dom ha en bra chans till att slåss om första platsen kanske, men i CL som vanligt 8.dels
2009-06-22 19:11
el Flaco

Vi behöver ju dig som dirigent på mittfältet.
2009-06-22 19:10
Ciao-V

De har inget annat att komma med typ.

För de vet att Barca är överlägsna på alla plan.
Annons: