/spanien/barcelona/forum/17843.aspx/spanien/barcelona/forum/17843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2009-06-19 20:51
Någon som vet något nytt om Asenjo?
Barcelona Marc
2009-06-19 20:35
Jag har sett att många nämner Oier som våran nästa tredje målvakt om ingen annan inhandlas, inte bara du Ravo som nämt det.

Faktum är att det kommer att bli Ruben Miño som flyttas upp om/när Jorquera byter lag. Oier har varit petad under hela säsongen i b-laget till förmån för Miño. Varför Oier stod de sista la liga matcherna beror på att Miño var skadad.

Ni kan läsa om det på Länktipset!
Barcelona Ravo
2009-06-19 20:04
El Flaco

Att de är överens har jag också läst om men det var någon som sa att han hade skrivit på ett nytt kontrakt så jag ville bara säga att han inte hade gjort de^^ :) Man hoppas på det bästa och att de skaffar en yngre reversmålvakt inför framtiden om de inte väljer att satsa på Oier.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2009-06-19 19:25
Är de bara jag eller tycker ni inte att Laporta borde agera snabbt!
Barcelona el Flaco
2009-06-19 19:09
Ravo/

Det stämmer att Valdés har inte skrivit på ett nytt kontrakt än, däremot har man läst att klubben och agenten ska ha kommit överens och att det nya kontraktet ska sträcka sig till 2014 eller 2015. Några uppgifter om de ekonomiska faktorerna har inte läckt ut. Det mesta talar för att Valdés kommer stanna i klubben, det enda som fattas är signaturen.
Barcelona Ravo
2009-06-19 19:05
Ämne: in med asenjo och bo....
Det är inte säkert att han har skrivit kontrakt, läste en artikel idag så har Laporta sagt att valdes har inte skrivit något kontrakt men de vill att han ska göra det. Inget är säkert fören de är officiellt på Barcelonas hemsida.
Barcelona el Flaco
2009-06-19 18:54
Manuel Llorente: "Jag har pratat med Laporta, men Villa är inte till salu".

*Länktips.
Barcelona HugoBoss
2009-06-19 18:43
Nu uppger Villa´s agent att Villa inte är till salu.

*Länktips
Barcelona walking legend
2009-06-19 18:38
Barca love //
så länge man vet så är det inget fel på att snacka om fotboll oavsett om det handlar om barca eller inte.. om du nu är så bra kan du väl komma med något intressant diskution istället för att använda en massa grova ord. Folk sitter här och försöker dela med sina åsikter och ha kul inte vara förbannade som du min vän...
Barcelona Oha789
2009-06-19 18:37
Barca Love

Du ber oss att snacka om Barcelona och inte annat. Men verkar som att du gör samma sak som oss..

Börja en vettig diskution då istället för att klaga.
Real Madrid Sherko
2009-06-19 18:32
Det handlar ju inte bara om Barca, det ska vara fotbollsrelaterat och så vitt jag vet talar vi om fotboll.
Barcelona Barca love
2009-06-19 18:29
asså ja blir så jävla förbanad på er här inne som skriver om sverige matchen, fan fatta nån jävla gång att detta forum handlar bara om barca, så jävla tråkigt att se att ni pratar om detta, och allt annat som inte handlar om barca snälla skärp er.... förlåt för dom fula orden..
Barcelona Oha789
2009-06-19 18:20
Rambla

Okey men då har vi samma synpunkt.
Barcelona BlueRed.
2009-06-19 18:19
Sherko

Det undrar jag med. Det känns som om dem går in för att vinna matchen, men inte har någon aning om hur dem ska gå till väga. Då väljer dem de enklaste vägen vilket blir långbollar mot Italiens mål och sedan hoppas på det bästa.
Barcelona Oha789
2009-06-19 18:18
Okkapokka

Jo pågrund av att italien trodde att sverige skulle lägga ut bollen på kanten igen för att sedan komma på inlägg. Men därför blev det 3 svenska spelare spelbara i mitten av bannan. Då kom passningen och snacka spelet igenon italiens försvar. Men om du kollar om hela matchen så ser du att Italien hadde stängd dom ytorna i mitten tidigare. Det var tröt italienare på plan och dom tappade koncentrationen.
Real Madrid Sherko
2009-06-19 18:17
Utifrån de 30 min jag såg från matchen är min fråga till Sveriges tränare, vad har ni för spelide egentligen?

Visst kan man variera lite men man måste ha en klar spelide, så varje spelare vet vad de ska göra.

Sverige hade varken bra kantspel eller långbollar.
Verkar nästan som att de försöker ta sig fram centralt, vilket är riktigt svårt om man inte har spelare med ordentlig bollkontroll och teknik som Xavi t.ex.
Barcelona Rambla
2009-06-19 18:16
Oha789

Nej, det är du som har fel som påstår att jag ser fotbollen med Barcelona fotboll när Sveriges U21-lag spelar. Du säger ju samma sak som jag var inne på. Du måste variera spelet. Precis, och det var just det som Sverige inte gjorde tillräckligt enligt mig.
Barcelona Okkapokka
2009-06-19 18:13
Oha789

Dom klarade av att spela så vid reduceringsmålet, varför skulle dom inte klara av det fler gånger då?

Aja ska tagga iväg nu, ha en fortsätt bra dag culés.
Barcelona 2bbe
2009-06-19 18:11
Enda bytet Sverige borde göra inför nästa match är att stoppa in Harbuzi. Sverige behöver hans kreativitet i mitten.
Barcelona Oha789
2009-06-19 18:11
Rambla

Du måste variera i spelet. Man kan inte bara köra inlägg in i straffområdet. Men man kan inte heller bara köra på marken som du föredrar. Sedan har inte Sverige det kvaliten att sära på Italiens försvar. Därför blir enklaste vägen att slå inlägg.. Tycker du har helt fel. Du ser fotbollen med Barcelona ögon, och du tycker därför att alla ska spela så.
Barcelona Rambla
2009-06-19 18:03
Ämne: Rambla

Jämfört me....
Knappast. Totalt utklassade av Casiraghi.
Barcelona Hetfield
2009-06-19 18:00
Rambla

Jämfört med Lagerbäck så är tränarparet Guus Hiddink ;)
Barcelona Rambla
2009-06-19 17:58
Synd att Sveriges tränarpar suger bara. De kan verkligen inte coacha. Vad tjänar det på att ideligen slå långbollar och snöbollsinlägg från kanterna när Italien i slutet hade 3 mittbackar? Det dröjde 90 min tills man fattade att det är utmed marken och i djupet man ska spela. Då kom också målet. Sverige upphaussade efter matchen mot Vitryssland.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-06-19 17:47
Vilket mål av Toivonen. fint
Barcelona Okkapokka
2009-06-19 17:47
Underbart mål av Sverige. Riktigt vackert!

Även om det förmodligen inte räcker till poäng.
Barcelona Okkapokka
2009-06-19 17:39
Ämne: Söder.

Haha aa då....
Eller kanske inte ändå.. :-)
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-19 17:35
Söder.

Haha aa då vart det löst. ;-)

OT: Då får jag väl vänja mig.
Barcelona Söder.
2009-06-19 17:30
Gud är störst!

Nu är vi på samma sida igen. ;-)

Och jag har ingen aning om vad man ska tycka om Wernbloom egentligen. Ena stunden så verkar han schysst och hans utstrålning når en igenom teverutan, och man ler själv. Och ena stunden så gnäller han ut i media på de som tacklar han, och som nu så filmade han.

En allmän pajas alltså.

OT: Vänj dig vid det nya nicket, det är här för att stanna. ;-)
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-06-19 17:28
Ämne: Gud är störst.

D....
Forza-Blaugranas

Att hela motståndar laget ska behöva hoppa på killen vid det minst lilla gör ju inte saken bättre.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-19 17:25
Söder.
Jag tycker synd om honom i det stora hela, och jag håller fast vid att Wernbloom överdrev lite väl mycket han som ska vara en "tuff" spelare (kommer ni ihåg hans tackling bakifrån på Bojan). Däremot rättfärdigar det inte Balotelli´s spark även om jag tycker att det inte var det värsta.

OT: Jag tycker ditt andra nick var "finare".
Annons: