/spanien/barcelona/forum/17842.aspx/spanien/barcelona/forum/17842.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-04 12:38
Ämne: Men har inte Madrids....Den "nya Messi" heter David Moreno, men han stack på fri transfer till Almería. Du tänker på Parejo?
Real Madrid Fredrik R
2009-07-04 12:37
Mattlo United

Det där är ju enbart ett stort hyckleri, Ronaldo borde väl egentligen ha varit Sportings stjärna, Rooney borde ha varit Evertons stjärna, Rio Ferdinand borde ha varit West Hams stjärna, Vidic borde ha varit Red Stars stjärna. Men det är väl inte samma sak när Manchester United köper upp de bästa spelarna ifrån mindre klubbar? Real Madrid gör ju precis samma sak som ni gör, den stora skillnaden är att vi har ett bredare spektrum för vad som är "mindre klubbar" och betalar större summor för att kompensera dessa.

Och ja, säg vad du vill, men Real Madrid är en klubb som har en större attraktionskraft än Manchester United. Den enda klubben i världen som kan jämföra sig är Barcelona. Varför? Jo de bästa spelarna i världen kommer ifrån Portugal, Spanien, Frankrike, Brasilien och Argentina, med vissa undantag. För dessa spelare finns det inget attraktivt rent kulturellt i att bo i ett regnigt industri-Manchester, eller ens världsstaden London när man kan bo i Spanien. Det enda engelska klubbar har för att locka är pengar. I Spanien har vi kulturen, språket (spanska är betydligt mer närliggande franska och portugisiska än engelska) spelstilen (alla lag vill och försöker spela vacker fotboll), Barca och Real har pengarna och inte minst historiken.

Manchester United fans klagar inte när de själva köper upp mindre lags stjärnor varje år, i mängder dessutom. Men när Real Madrid gör PRECIS samma sak, då ramlar himlen ned på jorden. Varför? Jo för att Manchester United är den mindre klubben.

Förövrigt så kommer ingen av de nyinköpta spelarna bli våran "stjärna" den kommande säsongen, vår stjärna är och förblir Iker Casillas.
Barcelona Joanilson
2009-07-04 12:37
WSNEEEIJDER!

hahahaha det är bra att du läser igenom ditt inlägg innan du skickar det.
du har skrivit att du tycker att det är skumt att real värvar så många stjärnor som de gjort. jag håller med om att det är jävligt skumt men det var nog inte så du menade när du skrev =D
Barcelona Rambla - K9
2009-07-04 12:36
Villa/Silva:

Llorente står inför ett tufft dilemma. I ena hörnan har han alla aficionados (fans) som kräver att spelare som Villa och Silva ska stanna. I den andra hörnan pressas han av banker som vill ha in amorteringar på lånen. Återigen skrivs det om att spelarna ännu inte har fåt lön för juni månad. Tuff sits för Llorente.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-04 12:34
Men har inte Madrids Castilla (b-laget) "den nya Messi"

Vad hände med honom? Inget ironiskt och kaxigt. Jag bara undrar ? Paraja tror jag han heter.
Real Madrid WSNEEEIJDER!
Det var inget argument mot Barcelona det var mot de Engelska klubbarna, är du beredd på att säga att det Real Madrid gör är värre än det Man-u, Chelsea, Liverpool och City gör (sälja sin klubb till en dunder rik miljadär? som inte kan någonting om fotboll)

När ska ni förstå att priset inte spelar någon roll om spelarens marknadsvärde kan tjäna tillbaks pengarna? Kaka's tröja är redan slut 2 storlekar till exmpel på Madrids hemsida..
Vissa klubbar är inte beredda på att vara titel lösa i flera år någon mer gång som barcelona varit utan CL titel mellan 55 till 92 till exmpel. Tror det är det Real Madrid vill undvika till alla pris.

När ska ni Barcelona fans och andra fans lära er älska er klubb istället för att hata Real Madrid?
Jag gillar alla klubbar i världen förutom dom som säljer ut..
uppsalamas - 1974
madrid kommer floppa, sanna mina ord
Barcelona Rambla - K9
2009-07-04 12:32
Ciao-V:

Han borde kanske ta och skriva en krönika istället? Jag menar, det har ju aaaaaaldrig tidigare släppts krönikor som skriker ut samma budskap som om det vore ett mantra.
Barcelona C.Andrés
2009-07-04 12:31
Känns som att Madrid återigen kommer få möta laget vi spelade mot en vecka innan....
Valencia Villa/Silva
2009-07-04 12:31
Ämne: Nu har det kommit fr....
Llorente har tidigare sagt att Valencia vill inte släppa Villa men om han själv vill flytta så är vi skyldiga honom det. Han har gjort massor för klubben och om han vill försöka vinna någon stor titel så är det bäst att han drar sig till Barca då Valencia i dagsläget inte kan erbjuda något större än spanska cupen.
Valencia försöker mer eller mindre överleva men vi kommer tillbaks om några år som top konkurent för ligan och kanske även champions league som i början av 2000 talet
Barcelona Rambla - K9
2009-07-04 12:30
uppsalamas - 1974:

Klubbar som Villarreal, Sevilla, Athletic Club, Osasuna, Espanyol (även om det bär emot att erkänna) är också föredömen inom spansk fotboll. De har också väldigt bra ungdomsverksamhet och låter ungdomarna sakta slussas in i sina lag. Det är inte bara Barcelona som är ett föredöme. Ja även Real Madrid har en riktigt bra ungdomsverksamhet och föder många klubbar i ligan med bra utbildade spelare. Problemet i deras fall är att där finns inte tålamodet att låga talangerna utvecklas fullt ut och ta steget upp till a-truppen.
Barcelona Ciao-V
2009-07-04 12:29
Ämne: Ämne: checka ....Hej, ta din struntprat och skriv istället i din skyddade verkstad, Puertan. Det är ingen som är intresserad av att höra det du skriver här. I puertan kan du få medhåll.
Atlético Cofra
2009-07-04 12:27
Hej på er,

Är det någon som har koll på vilket datum ligaschemat för 2009-2010 lottas...?

/C

Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-07-04 12:26
WSNEEEIJDER!

Inga av era argument fungerar, det är lönlöst att försöka.
uppsalamas - 1974
2009-07-04 12:25
Hoppas ni vinner ligan kommande säsong också framför näsan på real ! Mår ärligt talat illa när jag ser hur de förstör fotbollen. Dom borde lära sig av er att man inte kan köpa framgång. Ni är ett föredöme inom den spanska fotbollen som satsar på egna spelare och handlar in några stjärnor då och då. CL Titlen överlåter ni till oss :)
Barcelona Rambla - K9
2009-07-04 12:24
Nu har det kommit fram att Laporta ringde upp Llorente i söndags för att berätta om att det tänkte träffa Villa och förhandla. Llorente hade inga problem med det men ville veta i efterhand vad Villa egentligen vill. Han ville höra från Villa personligen att han ville lämna. Alltså har inte Barça gått bakom ryggen på Valencia.
Real Madrid WSNEEEIJDER!
2009-07-04 12:22
Ämne: checka mitt länktips....
Jag kan förstå folk som blir sura, när Ryssen i chelsea kommer till chelsea och vinner första liga titeln på 50 år med 8-9 nya spelare i start 11an och 5 nya gubbar på bänken. Eller när Man-U köps upp av en Amerikansk affärsman som bara vill tjäna pengar på klubben som inte kan något om fotboll. Eller när en arabisk prins köper City och försöker värva hela världen. Men när Real värvar spelare för att dom är världens största klubb som dessutom tjänar mer pengar till Real Madrid än vad dom kostar bara för att real samt spelare har så högt P.R värde tycker jag bara är skumt. Det är likadant i alla brancher och sporter. Microsoft köper upp alla små mjukvare företag etc. Speciellt att Man-u är sura är konstigt ni borde vara sura på Man-u för att ni släpper Cristiano. Den dagen då real säljer ut som dom engelska klubbarna kommer jag sluta hålla något lag. Håll koll på er egna liga innan ni börjar kritisera spanska ligan som åtminstonde värvar från fotbolls-sammanhängade pengar och inte olje, träd, stål, f1, electronic pengar förutom sponsorerna.
Valencia Villa/Silva
2009-07-04 12:16
Båda två kommer att vara på lån.
Barcelona Riiio!!
2009-07-04 11:47
//Hur ska man tyda detta klippet?

Svårt... men jag tror mer att han kanske säger: " kom igen nu spara inte på något utan fortsätt slakten"

Något i den stilen!
Barcelona Barclasico
2009-07-04 11:46
The Reporter

Både (Caceres,K9) kommer vara på lån, om de får Villa
Barcelona The Reporter
2009-07-04 11:30
Enligt denna länk så kommer vi att lägga 40mil+Caceres,K9.

Båda spelarna (Caceres,K9) är på lån väll?
Barcelona Barcakadabra
2009-07-04 10:34
Du kan ju inte veta att det va för att han gick runt?
Barcelona lameG^
2009-07-04 09:48
bara för messi är vår största stjärna ska han bara gå runt. Det är bra att pep gör så mot messi.
Barcelona Barcakadabra
2009-07-04 09:24
Hur ska man tyda detta klippet?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-04 03:57
Kalle.

Jag påstår att det hade sin egna glans när lagen hade varsin stjärn precis som mattlo skriver.

C.ronaldo = United
Benzema - Lyon
Kaka - Milan

etc...
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-04 03:56
Titta och njut ! :)
Barcelona kallesiete
2009-07-04 03:49

Barca!
Påstår du att madrid hade sin glans eller missuppfattade jag?

Canaletes
Ja? =) Vi slutar alltså kalla honom för det om han blir värvad? Eller? Känns ju halvdant att ha en spelare i laget kallad K9 när vi redan har en s.k. "E9".
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-04 03:40
Sir Mattlo.

Hålller med.

United hade Ronaldo, Milan hade Kaka, Barca hade Messi, Chelsea Lampard, Liverpool Torres, Real Madrid ..... ja vad hade dom innan?

Ja, det hade sin glans.
Messinho
2009-07-04 03:39
Mattlo United

Känner så ochså.det är bättre/ roligare om världsstärnor är i olika lag inte 1-2 lag.
Canaletes
2009-07-04 03:38
kallesiete

Han kallas redan K9 innan... -_-
Annons: