/spanien/barcelona/forum/17839.aspx/spanien/barcelona/forum/17839.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-06-20 16:25
Visca_Barca

Jag tänker inte kalla dig för något oäkta fans men kan sträcka mig så långt att du faktiskt svamlar nu.

Har transferfönstret stängt ännu? Har det officiellt öppnat ens? Du tror inte att Barcelona kommer att köpa någon spelare innan sommaren är över? Koppla av, njut av ledigheten istället. Stressa inte upp dig så.
Barcelona el Flaco
2009-06-20 16:22
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna/

Ronaldinho, Eto'o och Deco var inga supercracks innan de kom till Barça.
Barcelona Rambla
2009-06-20 16:21
"Och vadå utan superköp? Så vad är då Ronaldinho, Deco, Henrik Larsson, Samuel Etoo, Giuly osv"

Ronaldinho - €24m
Eto'o - €24m
Deco - €10 + Quaresma
Larsson - fri transfer
Guily - ca €7m

Är det fantasisummor?
Barcelona Rambla
2009-06-20 16:18
"Om Zlatan, Ribery och Villa går till Real finns inget annat alternativ än kräva Laportas avgång."

Ok, kan vi här på forumet få rösta om den saken? Att du eller Laporta försvinner?

Du vet hur mycket pengar Barcelona har? Du tycker att man ska låna ca 2 miljarder och köpa superspelare för pengar man inte har?
Barcelona Hetfield
2009-06-20 16:18
Forca_Blaugranas

Vad snackar du om, när jag säger superköp så menar jag att man lägger onödigt mycket pengar på en spelare, och ingen av spelarna som du nämnde kostade SÅ mycket som Real lägger nu

Jag tror varken Zlatan eller Ribery kommer att gå dit, för då krävs det att Real lägger till 1 miljard till, och det tror jag inte att de kan göra med tanke på att pengarna som de har spenderat hittils är på lån
Barcelona ElRaval
2009-06-20 16:17
håller med hetfield.
låt madrid köpa vad fan dom vill.. barca ska inte sälja sin själ och köpa in massa etablerade storstjärnor.. backups till det nuvarande laget skulle vara perfekt dock..
anledningen till att madrid köper in dyra spelare och hela tiden kör på kortsiktiga lösningar är för att deras ungdomsakademi suger och.
Barcelona FreD!
2009-06-20 16:16
hej det står nått om ribery här på spanska tänkte om nån kan överstätta lr berräta vad det handlar om .. länktips
Barcelona Visca_Barca
2009-06-20 16:16
För nåra veckor sen skrev jag att barca ledning e så tröga o jag blir inte förvånad ifall vi inte värvar en enda spelare. då hoppa alla på mig o kallade mig oäkta fans.

Hur ser ni nu då? vad har vi kvar o värva när vi verkligen behöver nåra spelare?

DET FINNS BARA SKRÄP DÄR UTE SOM VÄNTAR.
Helt sjukt att laporta inte tänker på det.
Keita,Yaya o etoo lämnar barca 2 månader vilka ska ersätta? bara gud vet.

Tänk på att detta är laportas sista år , nästa år blir det val o tänk er ifall vi blir titellösa .

det kommer bli KAOS
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2009-06-20 16:11
Hetfield

Och vadå utan superköp? Så vad är då Ronaldinho, Deco, Henrik Larsson, Samuel Etoo, Giuly osv

2009-06-20 16:03
Hetfield

Problemet är att vi har pengar men använder det inte. Laporta vet detta men ändå låter Real köpa alla spelare.

Och nya spelare behövs verkligen!

Förra säsongen hade man tur med skadorna, inte en enda långtidskada på en nyckelspelare, och när Iniesta blev skadad i 2 veckor fick alla panik. Minns du inte det?

Om Zlatan, Ribery och Villa går till Real finns inget annat alternativ än kräva Laportas avgång.
Barcelona Hetfield
2009-06-20 15:58
Forca_Blaugranas

Det där var så korkat att jag hade lust att ignorera det, men jag kan inte...

Så du vill sparka Laporta..? Under hans tid har vi vunnit 3 Liga titlar, 2 CL , 1 Spanska titlar, och detta har han gjort utan några super köp (förutom Alves, men han har varit värd vartenda öre)

Vi vill inte köpa super dyra spelare, vi vill göra super spelare, det är barcas motto
Barcelona Rambla
2009-06-20 15:57
Ämne: £20m+Bojan för Mashe....
Ungefär lika mycket substans som att Barca vill byta bort Messi mot Kuyt och lägga 20m emellan.

Påhittat fjantigt rykte av den brittiska pressen och ingenting annat.
2009-06-20 15:55
Kanske dags för en ny president eller? Det kan inte vara så att Real köper alla dem bästa spelarna, nu läste jag att även Zlatan är på väg.

Man vann Champions League, man har pengar! Och ändå låter man Real köpa alla spelarna?

Real Madrid Zlatan!!
2009-06-20 15:55
£20m+Bojan för Masherano

Det ryktet har cirkulerat ganska friskt här omkring, substans?
Real Madrid #Redondo#// Faubert
2009-06-20 15:42
Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!

Faubert är ju hur grym som helst!
Barcelona Rambla
2009-06-20 15:00
Priset för Tevez är minst 25 milj pund. Det var vad ManU behövde betala till hans ägare för att köpa loss honom. Lägg till de 10 miljoner det kostat att låna honom under två säsonger. Så ägarna vill säkert ha minst 30 milj pund för honom. Är det värt det? Tveksamt.
Barcelona Frodo
2009-06-20 14:43
Tevez är en spelare med bra attityd och som alltid ger allt på plan. Dessutom så kan han spela på alla tre anfallspositionerna. För rätt pris skulle han vara en bra värvning. Dock så skulle en värvning av honom hindra Bojans och eventuellt Gais utveckling.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-20 14:41
Ämne: Kan vi inte få hit T....
Tror han ägs av ett företag eller liknande. Inte så ovanligt bland sydamerikanska spelare så Barça hade säkert fått betala en del. Skön spelare dock, ger aldrig upp och hade passat bra i den offensiva pressen minst sagt.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-20 14:41
Saman.

Jo, helt rätt man måste köpa loss honom. Det var det Man u försökte göra men dock försent och Tévez vart lite irriterad + den lilla speltid han har fått fick honom att lämna. Så man måste köpa loss honom från dels företaget och West ham äger också en del av honom.
Barcelona Saman.
2009-06-20 14:39
Hetfield

Han har valt att inte förnya kontraktet. Dock har jag för mig att han ägs delvis av något företag som man måste köpa loss han från. Ej säker dock.
Barcelona Hetfield
2009-06-20 14:37
Kan vi inte få hit Tevez helt gratis om han inte förnyar kontraktet? (rätta mig om jag har fel)
Barcelona Alfons
Håller med! Tevez tycker jag är en spelare att satsa på. beroende på priset iofs.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
Haha, letade runt lite och hittade "vs" innan El Clásico i vintras. Klockrena analyser och komiskt att se hur marängen försöker vända och vrida till hans lags fördel. En klassiker, helt klart.
Barcelona Saman.
2009-06-20 14:36
Tevez hade vart ett intressant alternativ. Vad skulle det kosta att få hit honom?
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-20 14:34
#Redondo#// Faubert
Måste bara säga att det är komiskt du har Faubert som nick! Haha
Real Madrid #Redondo#// Faubert
2009-06-20 14:32
test
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-06-20 14:31
Tycker att Tevez hade vart ett bra förstärkning till vårt anfall nu när han lämnade United.

Han kan spela båda kanterna och även som central anfallare.
Skulle kosta mellan 30--35 mille vilket är ett rimligt pris för en spelare som Tevez.

Vad tycker ni?
Barcelona Ciao-V
2009-06-20 14:30
Ämne: Är det inte konstigt....
Ingen har hagt officiellt att Eto'o är till salu. Snarare tvärtom. Man har sagt man är nöjd med Eto'o. Det vi ser är mediaspekulationer kopplad till kontakraktsituationen..
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-06-20 14:24
Ämne: Vad säger ni om Nist....
Ciao-V

Nej Tack till Nistelrooy utan vidare förklaring.
Barcelona Ciao-V
2009-06-20 14:21
Vad säger ni om Nistelrooy, som bänkvärmare?
Han lär ju inte ta plats i Perèz nya galacticos.
Om han kan komma på noll kronor, skulle han kunna användas vid behov som inhoppare.
Målgörare är alltid målgörare trots sin höga ålder och skaderisker.
Tror att det skulle vara en dröm för honom att avsluta sin karriär i en tredje stor klubb, meritmässigt. Han har spelat i Man United och Real Madrid. Man undrar också hur han känner att återförenas med C. Ronaldo.

Helt säkert är det i alla fall att han inte skulle sluta som Saviola. Saviola gick till Madrid och har inte tillför något vad har jag märkt. Han blev ett fall som liknar Julien Fauberts;.-
Annons: