/spanien/barcelona/forum/17838.aspx/spanien/barcelona/forum/17838.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Ari]Q[Gold
2009-06-22 18:27
Petersays: Du har helt rätt i dina beräkningar utav vad Maradonas transfer skulle kostat i dagsläget. Men du glömmer också hur mycket mer pengar som finns inom fotbollen nu. Att jämföra världens dyraste spelare 1982 med den dyraste nu är helt meningslöst då det inte bara är inflation som ökat priserna utan så otroligt många fler faktorer att det gör det meiningslöst att diskutera.
Barcelona Okkapokka
2009-06-22 18:27
Aja där fick du din länk Vampíro, signerat el Flaco - länkmästaren. ;-)
Barcelona Ronaldinhoismx3
2009-06-22 18:23
el Flaco

Så sant som det var sagt, men vart kom den där Sevilla supporten ifrån??
Barcelona el Flaco
2009-06-22 18:19
Ronaldinhoismx3/

Och jag varnade redan innan om vad som skulle hända. Där ser man vad en krönika kan göra.
2009-06-22 18:14
el Flaco

Det var ju det jag sa till dig primo, det är nu det är som roligast haha.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-22 18:13
Ämne: Vampíro - El Triplet....Ok, kul att höra, han är helt klart en spännande spelare för framtiden. Rätt lik Puyol också, bara håret som fattas.

el Flaco:

Haha, ångrar bara att jag inte kunde följa det live.
Barcelona el Flaco
2009-06-22 18:11
Vampíro/

Jag ger "kriget" 8 av 10 i underhållningsvärde. Tappade lite där på slutet dock.

Agående Muniesa kan du läsa på länktipset att Pep kommer låta honom följa med till London för att delta i försäsongsturnén mellan den 21 och 26 juli. Sen beroende på hur hans utveckling tar fart kan han komma att stanna och vara en del i A-lags truppen under den kommande säsongen.

Detta var det senaste jag läste om Muniesa. Det var för nästan en månad sen.
Barcelona Okkapokka
2009-06-22 18:05
Vampíro - El Triplete 2008/2009!

Jag har läst att Pep ska ta med honom på försäsongen och sedan göra en bedömning om han är redo att ta steget in i a-laget. Det var just vid den period där Marc gjorde sin debut och vart uttagen till CL-finalen. Jag läste om det.

Hittar ingen länk nu dock.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-22 17:58
Har läst igenom lite inlägg från "kriget" för några timmar sedan och jag har nog inte skrattat så mycket på väldigt länge. Komedi på hög nivå.

Ska dock försöka byta samtalsämne och frågar om nån läst/hört vad som kommer hända med Marc Muniesa nästa säsong. Kommer han spela med Barça-Atlétic eller har Pep hintat att han kommer få träna och spela med A-laget likt Pedro i år? Pep verkar iaf vara imponerad då han fick en plats i CL-final truppen.
2009-06-22 17:45
Härligt!!

Vissa är bara FÖR trångsynta!
Barcelona Ciao-V
2009-06-22 17:26
Ämne: "1000 kr år 1880 var....
Hehe... Rätt ska vara rätt.
Håller med dig.
Barcelona petersays
2009-06-22 17:24
"1000 kr år 1880 var jävligt mycket pengar för dom som levde då. Men för oss idag så är de ju inga pengar alls, då det blir 47000 kr. Förstår du? "

Men ditt stolpskott. Du vet uppenbarligen inte vad KPI-index är? Det är ett prisindex där man just räknar om pengars värde vid en viss tidpunkt till vad de är värda idag. Vad jag har gjort nedan är alltså att räkna ut vad pengarna vi gav för de spelarna motsvarar i dagens pengavärde.
Barcelona Ciao-V
2009-06-22 17:23
Det verkar som om många madristas är sugna på att diskutera om fotboll. Det låter bra tycker jag, så ska det vara.
Men varför inte öppna Puertan för icke medlemmar? Gör inte Puertan till en skyddad verkstad för bara fjortisar!
Tycker att det är synd att man inte kan diskutera med många av er vettiga madristas i Puertan.
De som inte sköter sig kan ju spärras – ett bra sätt att sortera ut.
Barcelona Den vise
2009-06-22 17:17
Lite tragkomiskt att målvakten stod så långt ifrån målet att de kunde göra mål från alla vinklar.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-06-22 17:13
Fredrik R//

Håller med dig i det mesta du säger och jag kan tillägga att jag INTE tror att Real Madrid bad om att få bli "Francos lag" för det tror jag verkligen inte. Men att säga att Franco inte påverkade är att blunda för fakta. Mitt inlägg var riktat till HalaMadrid319^ som hela tiden framhöll just detta 11-1 resultat som något vara stolt över.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-22 17:08
El Kaiser de Michoacán

Det är ett helt klart dåligt exempel när man talar fördelaktiga resultat, även ifall det saknas objektiva vittnesmål i frågan (extremt sällsynt generellt sett i dessa fall). Då liksom senare under Francos regim så handlade det ju dock främst om att Barcelona i synnerhet och Katalonien i allmänhet fick väldigt mycket skit efter att Francos regim vunnit inbördeskriget. Snarare än om att Real Madrid favoriserades, Santiago Bernabéu fick exempelvis inget politiskt stöd när han ville återbygga Real Madrid efter att klubben som följd av inbördeskriget fallit i spillror. Utan Franco fokuserade på flygvapnets lag, Atletico Madrid.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-06-22 16:56
HalaMadrid319^//

Ok, du verkar inte fatta så vi kör historien då. 1943 möttes FC Barcelona och Real Madrid i semifinalen i ett dubbelmöte i Spanska mästerskapet (då hette tävlingen ”Generalissmo’s Cup” till Francos ära) . Första matchen vann Barcelona med 3-0 trots att deras största stjärna Escola blev nersparkad och fick bäras ut på bår och Madrid-spelaren fick endast frispark mot sig för den förseelsen. Innan returmötet fick Barcelonas spelare oväntat besök i omklädningsrummet av dåvarande chefen för nationens säkerhet, José Finat, som tydligt klargjorde att Barcelona endast fick delta på grund av regimens generositet. Några av Barcelonas spelare hade flytt Spanien under inbördeskriget och dessa skulle inte ha någon framtid alls inom fotbollen om de ”bråkade”. Även domaren kom ner innan match och berättade att bristande disciplin skulle straffas hårt. Angel Mur som var Barcelonas massör sa bland annat att Barcelonas målvakt var så rädd att bli träffad av saker som Madrid-publiken kastade in att han stod långt ifrån sitt mål vilket gjorde att Madrid-spelarna kunde göra mål från alla möjliga vinklar. Slutresultat: 11-1.

Kanske inte den bästa matchen att skryta med om man inte vill att Real Madrid ska kloppas till Franco.

Ursäkta för det långa inlägget.
Barcelona Mojito
2009-06-22 16:46
Fredrik R

Personligen hoppas jag så klart att båda Barcaspelarna tar plats i startelvan, men jag är nöjd om det blir en av dem också.

Pique kommer så småningom att ta över Puyols ledarmantel både i landslaget och i Barca, var så säker!

Får väl hoppas på en utvisning av albiol i semifinalen, hehe.

Marchena har mest spelat def mittfältare under säsongen i Valencia, så jag hoppas och tror att våra spelare rankas högre gällande mittbacksplatserna.

Annars får väl Puyol peta Ramos... ;-)
Real Madrid Fredrik R
2009-06-22 16:44
Gonzalez_Barca

Möjligt, men samtidigt; varför byta ut ett vinnande koncept? Pique slår nog inom sinom tid in sig som startspelare. Ramos, Albiol, Pique, x (Marcano?) torde vara Spaniens framtida backlinje.
Barcelona Riiio!!
2009-06-22 16:43
Snälla har ni inte något vettigt att diskutera så lägg ner istället!
Barcelona el Flaco
2009-06-22 16:42
HalaMadrid319/

Det är allmänkunskap. Gå och läs Jimmy Burns bok Barça - a peoples passion och du kan läsa det där själv.
2009-06-22 16:41
HalaMadrid319^

Du kan säkert as mycket om fotboll men du bevisar det inte speciellt bra.

Varför han skulle kolla din ålder? Ja kanske för att sitter och snackar om Franco och om 11-1 segrar som någon i din ålder inte bör veta någonting om, och mycket riktigt vet du inte vad du talar om när du nämner dessa saker.

Tänkte bara på att han skulle skippa ödsla sin energi på dig, som jag också kommer att göra nu.

"Kul" och se dig här.

Förstår fortfarande inte vad min ålder hade med saken att göra haha.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-06-22 16:39
Fredrik R

Tror inte att Del Bosq (haha) sätter Pique på försvaret. Blir säkert Albiol/Marchena - Puyol som många gånger förr.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-22 16:38
Mojito

Något att se fram emot, petar förresten Pique Albiol som förstaval bredvid Puyol(när det väl gäller) tror ni?
Real Madrid HalaMadrid319^
2009-06-22 16:36
Ronaldinhoismx3

Varför svarar du inte på min fråga?
2009-06-22 16:35
HalaMadrid319^

Vad har det med min ålder att göra?
2009-06-22 16:34
Ronaldinhoismx3

Ok. men varför skriver du att han ska kolla på min ålder? tror du inte jag kan något om fotboll eller ?
Barcelona Mojito
2009-06-22 16:32
För att byta ämne...

Det ska bli kul att se mötet mellan Kaka och Puyol/Pique i en (förmodad) final i confed cup.

Får se om Kaka har "mage" att göra mål på sin nya målvaktskamrat också.
En del gliringar att vänta kan man anta ;-)
2009-06-22 16:31
HalaMadrid319^

Varför ska jag inte VÅGA? Haha jag är 23.

Tjänade du något på att veta det?
2009-06-22 16:30
el Flaco

Och det vet du ?? Har du några bevis ?
Annons: