/spanien/barcelona/forum/17837.aspx/spanien/barcelona/forum/17837.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2009-06-24 11:00
Vad menas med "Ziga-Zaga" ?
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-06-24 10:02
Som sagt Grattis Messi.
Kolla länken. :)
Barcelona petersays
2009-06-24 09:56
Majsan
Jag är inte särskilt förtjust i Capel, och senaste året verkar han inte ha fått så mycket förtroende hos Sevilla heller.

Adriano däremot. Ja, kanske. Framförallt eftersom han är tvåfotad och även kan spela på högerkanten. Ur den aspekten vore en bra rotationsspelare tillsammans med Alves och Abidal.
Barcelona petersays
2009-06-24 09:52
Malouda har förlängt med chelsea. Då kan man äntligen pusta ut från det hemska rykten att han skulle komma hit. En av världens mest underpresterande spelare.
Barcelona Majsan
2009-06-24 09:49
Angående årets silly season: Är det bara jag som tycker att det är konstigt att inte Sevillas Adriano ryktas vara på väg någonstans? Tycker personligen att han vore ett klockrent alternativ som vänsterback efter det jag sett. Jag tycker även att Capel vore en klockren värvning till rätt pris som back-up för messi och Henry istället för t.ex. Ribery (som ju blir för dyr och inte verkar byta klubb i år). Dessutom ung och spanjor. Vad tycker ni?
El Capitano
2009-06-24 09:20
Okkapokka

Skön video..haha
Barcelona Okkapokka
2009-06-24 08:35
Höll nästan på att glömma. Grattis på födelsdagen Leo!
Barcelona Okkapokka
2009-06-24 08:31
“Touré isn’t worried about the rumours saying that Mascherano could join Barcelona. Mascherano is the one who should be worried if he comes to Barcelona because he will have to sit on the bench and maybe play for only ten minutes each game, like is happening with some players at Barça at this moment.”

- Yaya's agent

Inte så lite kaxigt uttalande från Yaya's agent agående en värvning av Mascherano, men nog fick det en att dra på smilbanden trots allt. :-)
Barcelona Mojito
2009-06-24 08:27
Ämne: Skratta du, inte dir....
Bengan Bengan

De flesta presidenter tror ju att man bygger ett lag på en säsong. Varför har klubben annars sparkat tränare på löpande band under 2000-talet?

Varför kommer det vara skillnad denna säsong?
ALLA kommer kräva stordåd efter att dessa storvärvningar genomförts, oavsett vad du vill tro.

För er del och för spansk fotboll hoppas jag dock på ett mer långsiktigt Real framöver, men jag är långt ifrån övertygad.

En ligatitel skulle kanske rädda varumärket, men inte tränaren, särskilt inte om det blir taktisk fotboll a la Villarreal.
Barcelona fc__Barça
2009-06-24 08:14
Grattis Messi!
Barcelona Rambo~
2009-06-24 06:24
Ämne: Måste fråga folk nåt....
Xavi spelade i Spaniens A-landslag långt innan, och då menar jag väldigt långt innan Iniesta bytte till tröjnummer 8 i Barca. Xavi har då haft nummer 8 i landslaget(osäker om han alltid haft det, då syftar jag på den tiden han inte var klassad som en stjärna, förmodligen inte). Hursomhelst när Iniesta tog klivet in i landslaget valde(tilldelades?) han nummer 6.

För att svara på din fråga så finns det ingen anledning att det blivit så, utan det bara blev så.
Spanien xhandler
2009-06-24 02:18
Måste fråga folk nåt som jag undrat ett tag, kanske vet några här.
I Barcelona spelar ju Xavi med 6an, Iniesta med 8an.
I Spanien spelar Xavi med 8an, Iniesta med 6an (detta inkluderar Euro 2008, vad som va tänkt i Confed Cup osv, när det är satta nummer)

Finns det nån anledning för detta? Tror aldrig jag sett två lagkompisar i en klubb som byter nummer i landslaget.
Messinho
2009-06-24 02:08
ahahaha ;)
Canaletes
2009-06-24 02:04
Messinho

Han tog mycket is sen ropar han på Guti efter gin (spritdryck) XD!!!
Barcelona Hetfield
2009-06-24 02:02
Grabbar, detta har ingenting med barcelona att göra med, men tänkte på att många här är säkert uttråkade, så om ni vill skratta för en liten stund så checka länken haha
Messinho
2009-06-24 02:01
Cantaletes

Hehe vad är det han dricker på slutet? ;)
Canaletes
2009-06-24 01:58
Denna med Sergio Ramos är en av mina favo!
hahaha
Real Madrid Bengan
2009-06-24 01:52
Skratta du, inte direkt så man tar speciellt illa upp av någon vars inlägg håller samma nivå som fotbollskanalen.

Man bygger inte ett mångmiljard företag genom att spela FM, men det verkar inte vara lönt att ens diskutera med någon som inte har någon som helst grund för sina inlägg överhuvudtaget.
Messinho
2009-06-24 01:52
Real bygger ett nytt lag vad är felet med det?

Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-24 01:41
Gå o lägg dig, madrid är så funtade att det är sjukt.

Kunde fan köpt ett hyfsat lag för dom pengarna, hoppas det blir fiasko.
Kommer skratta så inåt helvete om ni inte vinner mer än 1 titel.

Perez har spelat för mycket FM, det märks.
Real Madrid Bengan
2009-06-24 01:38
Ämne: 1.7 Miljarder !!!!!
....Är du så dum att du tror man vinner bara på att köpa spelare? Vet du ens varför dom kostar så mycket som dom gör? Det är två spelare med extremt starkt varumärke.

Och som jag sa, två spelare är inte ett lag. Det krävs betydligt mycket mer än två spelare för att ens vinna en match.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-24 01:36
1.7 Miljarder !!!!!

Då ska man banemig vinna allt som går att vinna.
Helt jävla sjukt ju.

Barcas laguppställning i finalen i CL kostade inte ens så mkt pengar. (inköpspris)
Barcelona Heywood Jablome
2009-06-24 01:33
Barça! (MQUC3). Håller med dig. Fantastisk :-)
Real Madrid Bengan
Ämne: Om inte Real Madrid ....Hur kan det vara fiasko? Man bygger inte ett lag på en sommar. Det tar tid att bygga ett lag. Ge det några år, det är orealistiskt att tro att man ska vinna ligan och CL direkt.

Barcelona har byggt sitt nuvaranda lag under många säsonger.

Och sen är det två spelare. Två spelare gör inte ett lag, dom rekryterades mest för att sälja merchandise ändå.
Barcelona el Flaco
Hejwood Jablome/

Håller med dig, Crackòvia är hur roligt som helst. Min personlige favorit är Iniestas look-a-like. Tycker katalanska är ganska enkelt att förstå om man kan spanska.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-24 01:32
Haha denna är asbra.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-24 01:30
Om inte Real Madrid vinner ligan och CL "MINST" så är det fiasko, 2 spelare för 1.7 miljarder..lol
Real Madrid #Redondo#// Faubert
2009-06-24 01:30
PILMÀ★Kärlek★Respekt★

Satt du och vänta på att klockan skulle bli 00.00 så att du kunde skriva grattis Messi?
Barcelona Heywood Jablome
2009-06-24 01:17
Jag tycker Crackóvia är underhållande. Jag förstår inte ett dugg, men jag tycker skådespelarna är otroligt komiska. Puyol-look-a-like är underbar!

OT: Jag lite katalanska nu och hoppas en dag bemästra det katalanska språket. Då ska jag skratta åt skämten som sägs. :-)
Barcelona Barcaloni
2009-06-24 01:14
Nån som förstår va "Guardiola" försöker få de att göra här?
Jag fattar inte mycket men det ser roligt ut iaf :)
Annons: