/spanien/barcelona/forum/17836.aspx/spanien/barcelona/forum/17836.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Den vise
2009-06-22 20:25
Sen när är M Berg värd 300miljoner? Killen är knappt värd 80miljoner. Dina argument är ju under all kritik.
Barcelona Okkapokka
2009-06-22 20:25
Tycker vissa tar i egentligen, ser ingen moralisk skillnad på att värva en spelare för 200 miljoner eller 800 miljoner. Men det här gör det svårare för dom mindre klubbarna att få tag i spelare då man kräver astronomiska summor som man mer eller mindre skrattar åt, och bara klubbar som Manu,Chelsea,Real Madrid,Barça kan betala.
Real Madrid #Redondo#// Faubert
2009-06-22 20:20
Ciao-V

Skärp dig. Du har ju ändrat din text. Men skit i samma.
Om Marcus Berg är ju värd 300 miljoner varför ska inte Kaka och Ronaldo vara värda de summorna vi betalat?
Barcelona attacante
2009-06-22 20:19

//WSNEEEEEEEEEIDER.

Det är sant det du säger dvs att Real med all sannolikhet kommer att tjäna pengar på sina nyförvärv. Däremot får du nog byta nickname då tunnhåriga killar från Holland (robben, sneider etc) inte har så högt PR-värde och därmed ingen plats i din klubb.
Real Madrid WSNEEEIJDER!
2009-06-22 20:14
Förstår ni inte fortfarande, C.R och Kaka drar intresse, pr, pengar etc till Real Madrid.
Jag är nästan säker på att Perez första tanke inte var att C.R och Kaka kommer vinna titlar.. det var hans andra tanke, efter pengarna real madrid kommer dra in. Spelarna kommer betala för sig själva. Real Madrid förlorar inte 1.7 miljoner om dom kommer 3a i ligan. vill inte komma in på ett annat lags forum och dumförklara folk men lär er mer om vad ni pratar om. Det finns ett fåtal spelare i världen som har såpass högt PR värde. Därför priserna + att båda spelarna hade långt kvar på deras kontrakt..

Ursäkta mig, jag ska inte störa ert forum mer.
Barcelona Ciao-V
2009-06-22 20:13
Ämne: Ciao-V

Real Madri....
Är du nykter? Var har jag sagt att Real Madrid inte kommer att få tillbaka de pengar de har investerat? Kan du läsa eller? Jag pratar om marknaden.
Barcelona BlueRed.
2009-06-22 20:13
Trippeln

Att den ens var ledig är stort nog. :)

För övrigt, klicka in er på länken, kör HD och fullscreen på videon och maxa ljudet på datorn. tröttnar aldrig på det där målet och glädjen på Camp Nou.
Barcelona Barcaholic
2009-06-22 20:12
Riktigt grym video :D.
Barcelona Ronaldinhoismx3
2009-06-22 20:11
Okkapokka

Då får du göra vad du vill =)

Messinho

Imorgon
Messinho
2009-06-22 20:09
Är det idag sverige spelar mot serbien?
2009-06-22 20:07
Barcelona Ciao-V
2009-06-22 20:06

Real Madri....
Real Madrid kommer säkert att tjäna miljard eller mer på Ronaldo, Men det är inte det som är min poäng.
Struntsamma...;.
Barcelona Okkapokka
2009-06-22 20:05
Ronaldinhoismx3

Jag föredrar den andra afrikanen från Elfenbenskusten och säger precis som han "Bona nit culés!", För nu ska jag ut en sväng, solen har hittat fram igen. :-)
Real Madrid Canterano#1
2009-06-22 20:03
Ciao-V,
Ja okej då missförstod jag dig angående välgörenheten, sorry.

Visst jag håller med om att de summor som Perez lagt ut på Ronaldo och Kaka är otroligt stora och jag var själv väldigt kritisk först. Men om man sen börjar tänka efter på vad de två spelarna kommer betyda för klubben ekonomiskt så måste jag säga att summorna är försvarbara. De är båda två väldigt stora affischnamn som kommer generara enorma pengar till klubben tack vare de smarta kontrakt som Perez skrivit där 50% av reklamintäkterna går direkt till Real.

Visst kommer priserna pressas upp något även på andra spelare men knappast så mycket som många vill få det till. De spelare som inte har lika stort komersiellt värde som exempelvis Kaka eller Ronaldo kommer inte heller öka speciellt mycket i pris.

Visst många av oss Madrid-fans tror på en framgångsrik säsong nästa år. Men vad är det för fel på det? Man måste väl få vara optimistisk, eller?
Barcelona Im back
Puertan är enbart öppen för andra lag under de perioder det går bra för Real Madrid. De har glömt skriva det i reglerna men så har det varit i X antal år.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!

Real Madri....
Och så är du tillbaka med din dryga attityd. Kan du inte göra som Faubert och ta en tupplur för du bidrar verkligen inte med något.
2009-06-22 20:00
Ciao-V

Real Madrid söker en ekonomiansvarig. Varför skickar du inte in ditt CV? Du verkar ju veta hur mycket Real kommer att tjäna på Kaka och Ronaldo.
2009-06-22 20:00
Okkapokka

Men om du är vår egna lilla Hleb så har du ingen rätt att rätta andra haha.

Du får vara vår Keita eller något han har rätt till att rätta andra då och då!

WSNEEEIJDER!

Becks assister kan bero på att ni har backar med stora huvuden som kan nicka in hans frisparkar och hörnor. Till skillnad från Xavi som assisterar när målen är i spel.

2009-06-22 19:56
Ämne: När stängdes puertan....
Runt oktober-november, när det började gå dåligt och andra fans kritisera deras spel så fick de nog.
Barcelona Trippeln
2009-06-22 19:53
Har inte jag ett skönt namn eller?
Barcelona Okkapokka
2009-06-22 19:53
Ämne: När stängdes puertan....När antalet förluster började öka. Sen den dag dom väl blir mästare igen så öppnas den gissar jag på.
Barcelona Den vise
2009-06-22 19:51
När stängdes puertan för andra medlemmar? Är det någon som vet?
Barcelona Ciao-V
2009-06-22 19:51
Canterano#1:
Nej du, det är du som har missat poängen. Eller i så fall även du menar jag!
Real Madrid ska givetvis inte kritiseras för att de inte skänker pengar till välgörenhet.
Jag har inte kritiserat Real Madrid för det. Det vore orättvis då de säkert skänker en slant.

Däremot ska snubben, Peréz, kritiseras med all rätt för de galna, dyra köp han har gjort. Han driver upp spelarprisen till en annan nivå som få klubbar i världen har råd att hänga med. Peréz borde kritiseras även internt, om mn har något vett i kroppen.
Att slänga 1,7 miljarder för två spelare gynnar inte någon, inte ens Real Madrid i längden. Ett tydligt tecken på det kan vi redan se i fallet Villa. Valencia som hade kunnat släppa honom på runt 30-35 miljoner nekar nu Peréz att köpa loss honom. De vill också ha sin del av kakan. Pröjsa 50-60 mille, annars får du se dig om någon annanstans, Perèz.

Kul dock att se att dessa 1,7 miljarder har gett många yngre maränger luft under vingarna. Nu ska Real Madrid minsann vinna trippeln i nästa säsong. Det kan ni mycket väl göra det. Men då lär ni kanske pröjsa ännu mer först.
2009-06-22 19:49
Ämne: Ronaldinhoismx3

D....
Haha, låt han vila till den stora "anglofil-debbaten" nästa vecka. PL-fansen laddar för fullt ;).
Real Madrid WSNEEEIJDER!
2009-06-22 19:48
Ämne: WSNEEEIJDER!

Men ....
Det kan vara därför ja, men han tjänade pengar åt Real Madrid man kan inte vinna allting hela tiden ibland får man vila. Och sedan köptes han för både sina prestationer och sitt pr värde.. Du kanske har glömt hans tid i Man U eller att han i sina bästa säsonger i real madrid la mer/ lika många assist som Xavi la i år.
Barcelona Okkapokka
2009-06-22 19:48
Ronaldinhoismx3

Jag är helt besatt av att rätta folk, passa dig ;-)

Nope, på bänken jag med. Men jag till skillnad från el Flaco spenderar större delen av tiden på bänken. Se mig som forumets egna Hleb ;-)
2009-06-22 19:45
Okkapokka

Haha. När jag började läsa tänkte jag, "vad har jag skrivit för fel nu då, Okkapokka brukar alltid rätta mig" =P

Jo, han måste vilas ibland och det gör han rätt i just nu vi behöver han i andra matcher.

Du har varit på läktaren idag eller ?
2009-06-22 19:44
WSNEEEIJDER!

Men Becks köptes väl mest in som en reklampelare?
Menar eftersom ni var i pole position hos PSG gällande Dinho men ni valde Becks och det tackar vi för.

Varför? Ja, kanske för att Beckham förmodligen var det största fotbollsnamnet runt om i världen just då, dock inte för hans prestationer på planen.

PS. *Viskar* Ni har fortarande skulder. DS
Barcelona Okkapokka
2009-06-22 19:44
Ronaldinhoismx3

Det händer att även stjärnor måste vilas, vi sparar el Flaco tills det verkligen behövs så han undviker skador här.
2009-06-22 19:41
Barcelomannen

Har inget bättre för mig just nu.

Vad ska vi diskutera då? =)

EL FLACO sitter ju på bänken och äter fågelfrön eller något, han är väldigt tyst idag. =P
Annons: