/spanien/barcelona/forum/17834.aspx/spanien/barcelona/forum/17834.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2009-07-05 21:31
Fyfan alltså...trots att Ronaldinho förstörde sig själv så saknar jag hans leende, det finns ingen i dagens fotboll som spred så mycket glädje
Valencia Villa/Silva
2009-07-05 21:30
Ämne: Nesto

"Flore....
Florentina är ett passande namn.
Valencia Villa/Silva
2009-07-05 21:30
Florentina Perez trivs säkert med sitt dyraste köp Christina
Real Madrid Shi
2009-07-05 21:28
Nesto

"Florentina" var det ditt sätt att markera att du inte gillar Florentino Peréz?

OnTopic: Rosell hade säkert kunnat värva många Nike bundna spelare utan problem men ekonomin hade sats i gungning igen efter att ha stabiliserats av Laporta, det blir som sagt svårt att ersätta Laporta utan att förstöra harmonin, så det gäller för väljarna att välja med hjärnan och inte hjärtat.
Barcelonisto
2009-07-05 21:20
Hade pep tagit över barcelona 06/07 då hade ronaldinho förmodligen varit på top nu.
Barcelona Electricityscape
2009-07-05 21:20
Ämne: Ämne: Xaviii ....
Stämmer bra det.
Barcelona Nesto
2009-07-05 21:15
Är det någon som vet hur Rosell är`?

Visst presidenter lockar till sig röster med hjälp av att lova att man ska hämta någon/några stjärnor till laget..

Men de känns som om Rosell har lite Florentina blod i sig.
Förra året lovande/ sa han att han skulle hämta Ronaldo eller Kaka och nu är de Fabregas.
Visst tidningar skriver mycket men är det någon som vet hur han är?
Barcelona Xaviii
2009-07-05 21:14
Ämne: Xaviii

Nu kommer ....
Ja, men hade inte Rosell varit där och fått sin vilja igenom hade Txiki lyd Laporta och värvat Aimar istället.
Barcelonisto
2009-07-05 21:09
BlueRed.

Ronaldinho gav liv i barcelona han tog klubben till den nivån den är idag.han förtjänar den utantveckan men det är ju såklart min åsk...
2009-07-05 21:07
Xaviii

Nu kommer rättningspolisen(jag) in och säger att det var Laporta och inte Txiki som ville värva in Aimar. Hårklyverier jag vet, men det kändes ändå nödvändigt att påpeka :)
Valencia Villa/Silva
2009-07-05 21:04
Aimar hade kunnat bli en stor spelare i Barca om ni hade värvat honom när han var som bäst

Men Dinho är den bästa fotbolls värvningen genom tiderna även om han räckte till i endast 3-4 år
Barcelona David - barca
2009-07-05 21:02
Man blir ju bara deprimerad av att sitta och titta på gamla, Ronaldinho-videos.
Se dåtid/nutid.. :/
Världens bästa spelare när han var på topp.
Däremot finns det ju säkert de som varit grymma fler år och haft en längre karriär på topp,
men anser att ingen kommer upp i Ronaldinho-nivå.
Barcelona Xaviii
2009-07-05 21:01
Ämne: Xaviii

Karaktären....
Txiki Begiristain ville ha Aimar som stjärnan i laget medans Rosell ville ha Ronaldinho, resten är historia.
Barcelona BlueRed.
2009-07-05 20:54
Shi

Håller med. Det brukar oftast vara så med spanska målvakter. Reina är, precis som Valdes, bra linje målvakt men svag i luften.

Moe-_-

Jag röstade på Henry, utan att tveka en sekund. Tittar man på både Ronaldinho och Henry´s karriär så är det ganska självklart för mig vem som förtjänar priset.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-05 20:49
Valdes är bättre än Reina:)
Forza Barca
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-07-05 20:44
Nej tack till Reina. Valdés tycker jag är bättre än Reina. Han är överskattad för att han nöter bänk i Spanska landslaget och att han spelar för Liverpool. Är det någon målvakt vi ska vara ute efter så ska det vara Diego Lopéz.
2009-07-05 20:34
Ämne: Reina är överskattad....
Håller med.

Sedan röstade jag på Henry i golden foot omröstningen om jag minns rätt.
Barcelonisto
2009-07-05 20:30
ronaldinho ska ha golden foot!
Real Madrid Shi
2009-07-05 20:27
Reina är överskattad bara för att han spelar i England där duktiga målvakter dyker upp mer sällan än solförmörkelser. Reina är en ytterst medioker målvakt som är usel i luftrummet och väldigt bra på straffar. Inget som får Valdes att se dålig ut direkt.

Valdes räcker gott och väl för er om ni inte skall ha Valdes kvar så finns det endast en målvakt som är bättre än honom och det är Diego Lopez.
Barcelona Moe-_-
2009-07-05 20:22
Tjena alla Culés.

Jag ville bara veta vem ni röstade på "Golden Foot" ??

Själv röstade jag på Ronaldinho och ni kommer säkert förstå varför när ni kollar på videon.
Barcelona Hetfield
2009-07-05 20:06
A.Gaudi

Lite hårt va? Buffon var ju skadad den här säsongen, och i Confed cup så räddade han Italien många gånger, i mina ögon så kommer han att bli bättre, spec nu när han är 30 +
Barcelona A.Gaudi
2009-07-05 19:53
Reina är inte direkt någon supermålvakt. det är knappast så att han skulle vara överlägsen valdes. tycker bara det är Buffon och Cassillas som är solklart bättre än valdes, och buffon är ju dessutom på väg nerför.
Barcelona Moe-_-
2009-07-05 19:53
Ämne: Om inte Villa kommer....
Tevez skulle inte göra mer än 15 mål per säsong.
2009-07-05 19:51
Ämne: Om inte Villa kommer....
Tror inte Tevez skulle kunna ge Barça något som Samu inte kan. Alla hans främsta egenskaper besitter redan Samu, och lejonet är en jävel på att göra mål också, vilket Carlitos inte är.
Barcelona Squez
2009-07-05 19:45
Om inte Villa kommer så skulle jag helst se att man jagade Tevez istället för Forlan. Har alltid gillat Tevez, han kämpar och sliter som ett djur. Jag tror han skulle passa utmärkt för Barca. Jag hoppas att ledningen ser till så att det händer någonting i veckan, för jag är trött på alla rykten.
Barcelona Rey Etoo
2009-07-05 19:42
Låter riktigt bra =)

Länktips:
Barcelona A.Gaudi
2009-07-05 19:24
Jag tror att Etoo lämnar, och föredrar att han lämnar över att han stannar utan att skriva på nytt kontrakt. Men jag tycker det är lite löjligt hur många som verkar hamna i en Real hypnos och drömmer om mirakel elvor utan att inse att vi redan har en.

Men jag håller med dig om att det krävs spelare som kan skapa konkurrens och ge hunger till laget. ser helst att Villa kommer, så får man se ifall k9 stanner eller lånas ut. Blir roligt att ha honom i valencia ifall han går det, får man följa något annat spanskt lag lite mer.
Barcelonisto
2009-07-05 19:22
Som jag ser det är Villa den enda som kan ersätta eto centralt.Forlan är väldigt bra och har gjort en kanon säsong men han har väll inte så mycket kvar på toppen.
Barcelona Nesto
2009-07-05 19:15
Ämne: En del av grejen är ....
De ända lagen som ja tror skulle kunna vinna Cl två gånger om utan att buta en ända spelare eller göra förändringar är Liverpool och Man UTD.

Det är hur svårt som helst att får spelarna hungriga igen.
Att behålla den totala fokusen och detta gäller i alla sporter!

Eto'o värkar vara ganska klar för att lämna oss nu, skulle ge det en 65-70% chans att han inte skriver på ett nytt kontrakt med samma lön och efter det som har uppstått.
Barcelona A.Gaudi
2009-07-05 19:10
En del av grejen är väl att Real har förändrat vad man anser är "riktigt dyrt" i sommar. för ett år sedan var 300-400 miljoner ruggigt stora transfersummor men nu talas det bara om summor över 500 miljoner för de stora spelarna.

Dock förstår jag inte varför det fortfarande är så många som vill byta ut vårat anfall, som varit det bästa i ligans historia. vad är det som säger att "ribery-villa-messi" skulle lyckas bättre än dagens anfall? det är ett tydligt exempel på att gräset alltid är grönare på andra sidan. vi är ju Champions league mästare herregud.
Annons: