/spanien/barcelona/forum/17830.aspx/spanien/barcelona/forum/17830.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-06-22 11:36
Ämne: petersays

enligt ....
Se länk. El mundo deportivo.
Barcelona Ronaldinhoismx3
2009-06-22 11:30
petersays

enligt vilken källa? haha
Barcelona Joanilson
2009-06-22 11:16
det händer inte mycket på silly season sidan just nu. det är tråkigt för det är alltid så kul att läsa :)
Barcelona petersays
2009-06-22 11:05
Ha ha, dessa rykten. Nu ska vi visst värva De Rossi.
Barcelona Pep.G
2009-06-22 03:48
Okkapokka

Helt rätt inställning !

Ska nanna, ha det gött, godnatt :-)
Barcelona Okkapokka
2009-06-22 03:46
Pep.G

Har en överdos av lojalitet ;-)
Barcelona Pep.G
2009-06-22 03:43
Okkapokka

Haha alltså jag visste att just du skulle säga så :P
Barcelona Larsson1333
2009-06-22 02:33
Jurado vore perfekt!
Barcelona kallesiete
2009-06-22 02:28

Nae, verkligen inte.
Bra spelare men vi har det vi behöver.

TRIPPELN
Barcelona Barcelona FC.
2009-06-22 01:59
Kolla på Messis o Agüeros spel, barca måste värva honom el va tycker ni.?
Barcelona Barcelona FC.
2009-06-22 01:59
Kolla på Messis o Agüeros spel, barca måste värva honom el va tycker ni.?
Barcelona Okkapokka
2009-06-22 01:52
Pep.G

Valdés
Alvés Pique Puyol Abidal
Touré
Xavi Iniesta
Messi Eto'o Henry

Jag är lam jag vet :-)
Barcelona NoGo™ - COPA, LIGA Y CHAMPIONS 2009!!
2009-06-22 01:50
Zlatan!!

Tippar på West Ham, vet inte riktigt varför men men.
Barcelona Pep.G
2009-06-22 01:43
Jag älskar att snacka drömelvor så vad säger ni om den :

Gigi

Alves,Puyol,Pique,Evra
Yaya
Xavi,Iniesta,Steven G
Messi, Torres

En 4-1-3-2 uppställning som hade trampat på varje lag.
Real Madrid Zlatan!!
2009-06-22 01:35
Vilken tror ni att d e?
Barcelona Heywood Jablome
2009-06-22 01:10
Ett perfekt exempel är Messi. Efter Messis senaste skada. Jag tror det var mot Celtic på Camp Nou då han drabbades av en muskelbristning i vänstra låret. Det diskuteras bland medicinska teamet och fystränare hur de ska gå tillväga att försöka förhindra Messis skadebenägenhet. En taktik målas upp, olika övningar, strechövningar och för Messi att kunna ta kontroll över sin muskeltrötthet.

Den här säsongen har Messi gått skadefri och jag skulle vilja tacka fystränarna i Barcelona. Att Messi gick skadefri under hela säsongen och speciellt efter El Clasicot på Camp Nou är en gåta.
Barcelona el Flaco
2009-06-22 00:33
Bengan: "Men om tex någon kommer bakifrån och gör en fruktansvärd tackling. Tex den när Larsons ben bröts av som en tändsticka. Hur kan man ens ha mage att säga att en sån skada beror på att man har fystränat dåligt och inte har någonting att göra med otur."

I mitt inlägg som jag skrev 00:01 kan du se att jag menade att Barcelonas fysträning under hela säsongen gjorde att laget slapp gå igenom en hel del muskelskador. Jag skrev inget om ett brutet ben eller något i den stilen. Där det handlar det mera om otur eller en olycka.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-06-22 00:32
Bengan Vad jag ville få fram till är att bra fysträning minskar risken att bli skadad.
T-ex en muskel skada.

Och när det gäller H.Larsson skada så var det en olycka/en gångs händelse om man säger så.
Det är inte varje dag vi ser såna typer av skador.
Barcelona el Flaco
2009-06-22 00:30
Bengan/

Ok, gör du så. Jag brukar ändå alltid skylla främst på försäsongensträningen och de dåliga fysiska förberedelserna de säsongerna vi har varit tvungna att utstå många muskelskador. Så det lär knappats bli första gången i såna fall.
Real Madrid Bengan
2009-06-22 00:27
Ämne: Bengan

En sak är ....
Ja, träning utgör förutsättningar att få skador. Det minskar skador. Jag försöker inte hävda på något sätt att det inte spelar roll.

Men om tex någon kommer bakifrån och gör en fruktansvärd tackling. Tex den när Larsons ben bröts av som en tändsticka. Hur kan man ens ha mage att säga att en sån skada beror på att man har fystränat dåligt och inte har någonting att göra med otur.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-06-22 00:24
Bengan

En sak är säker.
Alla topp lag tränar inte på ett och samma sätt.
Sen beror spelarnas fysik på hur mycket de tränar.
Real Madrid Bengan
2009-06-22 00:24
Ämne: Bengan/

Du väljer....
Ska spara det inlägget om ni skulle få en skadedrabbad säsong nästa. Då hoppas jag verkligen inte du skyller på någonting annat än er fysträning.
Barcelona el Flaco
2009-06-22 00:21
Bengan/

Du väljer att tro på tur, jag väljer att tro lagets fysträning.

Agree to disagree.
Real Madrid Bengan
2009-06-22 00:11
Ämne: Bengan: "Killen....Efter en nästan helt skadefri säsong så hävdar du att det inte har något med tur att göra utan endast för att ni har tränat inför säsongen.

Iom att andra lag får skador trots att dom också tränar stenhårt inför varje säsong så har du ju mer eller mindre hävdad att barcas fysteam är mycket bättre än alla andras eftersom alla andra lag var betydligt mycket mer skadedrabbade

Edit: Bara för att klargöra, jag försöker inte skylla allt på att Real var skadedrabbat eller ta ifrån något från er prestation. Tycker mest bara det är naivt att påstå att det inte har någonting med tur att göra.
Barcelona el Flaco
2009-06-22 00:07
Bengan: "Killen här verkar ju tro att barcelonas fys team är så otroligt mycket bättre än andra storklubbar att man helt plötsligt är immuna mot skador."

Var i mitt inlägg ser du att jag jämför Barcelonas fystränare eller träning med något annat lag och var ser du att jag får för mig att laget är immuna mot skador?

Du är helt ute och cyklar.
Real Madrid #Redondo#// Faubert
2009-06-22 00:03
Kim

Ja men då ser du att det är andra faktorer som spelar roll. Real hade knappt några skador 06-08. Men helt plötsligt får dom massor av skador. Fysteamet lär ju inte ha ändrat ett fungerande recept från 06-08. Fattar du?
Real Madrid Bengan
2009-06-22 00:02
Ämne: Bengan

Alla toppl....
Klart det spelar roll och det vet nog varenda fysteam i världen bättre än både du och jag. Men det är extremt naivt att tro med dom enorma resurser fotbollslagen har och vad det kostar med skador att inte varenda topplag skulle ha både läkare och fysteam av absoluta världsklass.

Killen här verkar ju tro att barcelonas fys team är så otroligt mycket bättre än andra storklubbar att man helt plötsligt är immuna mot skador. Det är en del av sporten, tråkigt när det händer och skönt när man slipper men det påverkar alla lag mer eller mindre. Barcelona hade en säsong med väldigt få skador relativt sätt och ska vara glada för det.
Barcelona westinho
2009-06-22 00:02
Faubert

Jo, men vi hade inte Guardiola då. Han bestämmer även vilken sorts fysträning och hur mycket laget ska ha. Tro det eller ej..

Barcelona el Flaco
2009-06-22 00:01
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag jämför nu inte Barcelona med något annat lag, utan jag jämför Barcelona med sig själv. Tidigare säsongrar har vi sett att laget hade drabbats av flera muskelskador, förmodligen och med största sannolikhet för att spelarna inte tillbringade mycket tid på fysträning och fysövningar under försäsongerna. Under Peps ledning har man fokuserat mycket mer på just detta.
Barcelona Kim
2009-06-22 00:00
Och vad säger att fysteam inte utvecklar nya metoder? För allt i världen, Redondo-Faubert.
Annons: