/spanien/barcelona/forum/17824.aspx/spanien/barcelona/forum/17824.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Alenao
2009-07-17 14:23
Ge Zlatans en chans istället för att klanka ner på hans humör o.s.v Tror knappast att han kommer att gnälla och vad ska man gnälla på när man har så grymma spelare runt om som man har i Barca.

Folk skriver om att han saknar speed. Han har speed men han är ingen grovlöpare, vill man ha en sådan så skulle man ha satsat på Tevez.

Han värvas som en tung target i mitten som kan ta emot inlägg, nicka in hörnor, ja helt enkelt sätta tyngden där framme. + alla andra egenskaper han besitter. Han är världens mest komplette anfallare.

Fattar inte hur ni kan klanka ner på en spelare som är Italiens största och har varit det i 2 år. Inters 2 senaste ligaguld är tack vare honom. Han har vunnit ligan varje år i varje lag han har spelat i proffesionellt.

Som sagt, ge han en chans. Barca kommer att bli bättre med honom. Och han är hungrig efter tittlar också.

Visst är priset högt men det är marknaden som bestämmer det priset egentligen och för Inter är Zlatan ovärderlig. Nu börjar Inters motståndare tala om guld i ligan igen. Villa hade också varit en bra värvning men Villa och Eto är rätt lika så varför ens byta då.

Såg ni inte tydligt mot Chelsea att Barca fullständigt saknade tyngd och fysik där framme.
Barcelona Mojito
Storebror

Upprättelse!!! Nöjd???

Har för mig att du nämnde någon polares polare, och den källan är, och det förstår du nog, lite svår att ta på allvar.

Men nu måste det kännas jättebra för dig att du hade rätt.
Pete nr1
Damn!!!! Tror/hoppas att Zlatan levererar i la liga. Kul för Z och Sverige att ha en spelare i ett av de två bästa lagen i världens bästa liga.

Fatta vilka spelare Barca och Real ställer på planen i höst. Fatta vilken match när spanien derbyt är i november.....

Vi kan ju tycka hur illa vi vill om varandra men personligen så tycker jag att båda lagen och spanska ligan är vinnare när vi förstärker så som vi gör.

Må bästa lag vinna, så länge det är Real ;)
Barcelona Los GalacticASS
2009-07-17 14:21
el Flaco

Av dem 3 stora, PL, Liga BBVA och Seria A så är Serie A sämst.
Men stjärnor finns det fortfarande där. Jag skulle inte ha något emot att Diego, Melo, Amauri, Giovinvo, Pato, Cassano, Milito, Trezeguet, Buffon eller Frey kom till Barca. Skulle du? :)
Real Madrid chrisespaña
2009-07-17 14:21
Rambla/ Ja, man måste ju värdera affären som i alla andra företag som gör affärer, och frågan är således hur mycket Etoo kan värderas till? Du är själv inne på mer än 25 M €, det får man ju lägga på cashinsatsen. Hlebs lån var ny info för mig, tack.
Barcelona LennyRomario
2009-07-17 14:19
Så länge det inte är bekräftat på några hemsidor är det inte officiellt. Hoppet är det sista som lämnar människan; Det finns fortfarande en chans att det bara är en ond dröm.
Real Madrid Armin [TheJoker]
Engen

Zlatan är en komplett spelare, mycket bra. Men målskytt av rang? Han har aldrig gjort mål i CL slutspel och han gör sällan mål i de stora matcherna. Killen har ju ALDRIG nätat mot Juventus.
Real Madrid Storebror
undrar bara var snubbarna är som dumförklarade mig för någon vecka sen när jag sa att zlatan skulle spela i barca denna säsong. vågar ni visa er?

och ni klagade på min källa, vist är det svårt o tro ibland men nu fick ni äta upp era ord.

för övrigt rätt pinsamt att läsa vad vissa skriver här inne
Barcelona Rambla - K9
2009-07-17 14:18
chrisespaña

Jag skulle vilja ifrågsätta dina mattekunskaper. Var ifrån får du €80m? Är det pengar som Barcelona gräver i sin börs och lägger på bordet? Den enda summan som jag kan se att de plockar ur egen ficka är än så länge de €40m det skrivs om.

Eto'o borde väl egentligen värderas till mycket mer än €25 sett till klass och kvalité. Fast det är knappast en summa som Barcelona är garanterad att få in i dagsläget. Faktum är att de snarare riskerar att han lämnar nästa sommar utan en cent i ersättning. I dagsläget är det verkligen svårt för Barcelona att få in några pengar alls för Eto'o. Han vägrade att gå till City som hade gett klubben de €25m du snackar om. Nu blev det ju inte så.

Hleb är ett lån och ingenting annat.
Atlético Christián - FC Barcelona en Mi Corazón
2009-07-17 14:17
Maxwell har landat i Barcelona
Barcelona el Flaco
Ämne: Pato, Amauri, Giovin....
Skakar på huvudet åt de namnen. Seria A stay losin'.
Barcelona Hetfield
Zlatan ska ha fått frågan om övergången, och då har han tydligen sagt: Jag är jättenöjd!

Jaha grabbar, dags att börja säga hejdå till Eto'o och tacka för allt, för nu kommer Zlatan fucking Ibrahimovic :) Bra alltså!
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-07-17 14:16
länk
Alenao
2009-07-17 14:15
Engen

Hela Italienska ligan saknar speed och alla lag spelar utan fart. Klart han kan springa men han värvas inte för att vara en grovlöpare till anfallare utan en tung striker med grymm spelförståelse o.s.v
Barcelona Stoor85
Är nog ändå positiv till Ibra.
Jag ser de såhär, med Villa får vi fler mål. Men är det de vi verkligen behöver? Spelar de nån roll om vi gör 4 eller 5-0 mot Xerez? De är ju mot lag som Chelsea och Pool som vi har problem, då vi inte har nån b-plan. Zlatan är den planen, även om han startar. Han som kan va där inne o stångas o flytta upp laget osv. Även om vi vann trippeln förra året är de ju Chelsea osv man är mer rädd för o möta än ett spelande lag, såna vet vi redan att vi är bättre än
Pato, Amauri, Giovinco, Milito, Motta, Cassano, Dinho, Delpiero (börjar bli gammal men är fortfarande bra), Trezeguet..
Jo, finns fortfarande stjärnor där :)
calahanzoer
Alla ni som är oroliga för Zlatans kroppspråk och attityd kan vara lugna. Om han kommer till Barca är det den klubben han mest av allt vill vara i. Det är bara på slutet i inter som han haft lite taskigt humör.
Barcelona Engen
2009-07-17 14:14
Måste säga att min första spontana tanke om Zlatan i Barcelona och Etoo i Inter. Var men Zlatan är ju inte någon direkt snabbspelare som Etoo. Barcelona är ett lag med fart.
Men samtidigt Zlatan är grym och har utvecklats till en målskytt av rang. Skulle vara intressant att se om hur bra han skulle vara i LA Liga. Ifallet Etoo. tycker jag att det är bra att man har en världsspelare i laget(om Etoo lämnar och Zlatan kommer)som inte kommer att åka iväg vartannat år under början av andra delen av säsongen för att spela Africa nations cup.
Barcelona Hetfield
2009-07-17 14:12
Chrisespana

Visst är det Kviborg :)?

Jag har faktiskt undrat, Serie A har inga stjärnor längre...Pippo? :)
Nej men skämtåsido så är det väl Ronaldinho om han kan börja spela bra
Barcelona ★Dizzy★
Rambla - K9

Ok tack:) Jag själv hoppas det här med Zlatan inte stämmer. Tror det är bara ett trix för att få Valencia att sälja Villa till Barca. Inget ont om Zlatan han är en riktig jävla bra spelare. Men känns som han inte har snabbheten som Etoo eller Villa. Känns konstigt att se Zlatan i Barca men vem vet han kanske gör så att jag ändrar mig:D

Etoo gjorde mål i båda finalerna mot Arsenal och United. Och Lejonet älskar att göra mål mot Real fi fan vad jag kommer sakna Etoo:( Etoo är rörlig medans Zlatan väntar på att få bollen.

Barcelona Barça-Killen
Inget ont mot zlatan men detta är sååå fel av laporta! Han är absolut inte den spelar typen vi är i behov av! Suck! Ge oss Villa för helvete. Gött att komma från jobb och läsa detta. Visst har zlatan sina sidor etc men vi skulle ha haft betydligt mer nytta av Villa. Sedan är ju summan sinnessjuk. Oj! Nu vet ingen hur det ligger till men Eto’o kostar också en bra summan plus 440 svenska miljoner samt Hleb i ett år? Herrejävlar.. Varför kan man bara inte ge Valencia summan de frågar efter? Inte blir det dyrare?
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-07-17 14:11
Ja, och hur många mål gjorde han på frispark? come on vakna.. !

om nu Zlatan är inter, så visar ju de att Zlatan floppar totalt i CL t.ex.. var snack om de för ett par månader sen slänger bara in de nu ^^
2009-07-17 14:11
Neuthon

Och hur vet du att Barca inte värvar både David och Zlatan?
2009-07-17 14:10
Länktips*
Lyssna på vad vår förra svensk, inte Henke, utan Patrick "Bjärred" Andersson säger om flytten.
Nu när han uttalat sig måste det ju vara klart liksom, haha?
Atlético Christián - FC Barcelona en Mi Corazón
2009-07-17 14:10
Hetfield

"Med Zlatan så får vi iaf in en bra frisparksskytt från distans, inte längre Alves "Vill skjuta trots att jag missar 9 ggr av 10"

har du sett zlatans frisparkar i Inter? killen missar 29 av 30 och sätter en o svensk media speciellt aftonbladet skriver om han som han vore R.Carlos
Barcelona Hetfield
2009-07-17 14:08
MSL

Ehm...Zlatan är stjärnan i Inter, det var han som gjorde allt..
Real Madrid chrisespaña
2009-07-17 14:08
Herregud, vilken start på dagen. Kan man värdera affären till runt 80 miljoner €? 45 M € cash, Etoos värderas till 25 M € minst och Hleb till 15 M €? Mycket pengar.

Om affären går igenom så har Barca självfallet fått en fantastisk anfallare, är ju bara larvigt att påstå motsatsen. Den stora frågan som alla cules borde ställa sig är hur han passar in som spjutspets i ett 4-3-3? Etoo lyckades förutom att göra 30 + även fungera utmärkt i Guardiolas totalpress av bollhållaren, klarar Zlatan det och kommer han likt Etoo alltid finnas på rätt plats högst upp i banan när väl bollen slås in i boxen? Den frågan borde ni alla diskutera, för den är väl intressant?

Bonusfråga: Vem är numera Serie A:s största stjärna?
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-07-17 14:07
**
Barcelona MSL#666 !2-6!
Hetfield

Tycker personligen att Zlatan är mer "ge hit bollen jag är stjärnan" Vem ska annars än Alves ska ta frisparkarna då ?
Barcelona Rambla - K9
el Flaco:

I'm with you. Jag vill inte heller se Samu lämna på det här viset men vad ska man göra? Det är ännu värre att han lämnar för nada nästa sommar, eller hur? Då får man slänga upp €70m för en spelare som Zlatan samtidigt som man inte får en cent för Samu. Nu när situationen när som den är, är Llorente & co inte vill sälja så får man ta nästa alternativ på listan.

Det var jobbigt med Ronaldinho, det var ännu jobbigare med Rivaldo osv. Tiden har sin gång som det heter.
Annons: