/spanien/barcelona/forum/17817.aspx/spanien/barcelona/forum/17817.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-06-27 01:32
Just nu ryktas det inte allt för mycket om Sylvinho till Corinthians. Jag tror det kommer bli mer aktuellt när André Santos lämnar.
Barcelona Okkapokka
2009-06-27 01:32
Ämne: Ämne: Rambla ....
Är helt säker på att det finns en. Ska försöka gräva fram den igen, tog 4 hela dagar för mig att tanka ner den i alla fall.
Barcelona Rambla
2009-06-27 01:29
Ämne: Jag brukar kolla på ....
Intressant.

Förresten, du som håller på Corinthians, vet du om det blir något med Sylvinho där? Det är som du säkert känner till hans moderklubb och det har skrivits lite om att han kanske går dit.
Real Madrid Puskás
2009-06-27 01:28
Jag brukar kolla på Campeonato Brasileiro Série A via min parabol och jag har sett väldigt många matcher med Palmeiras och K9 i år (dock håller jag på Corinthians som mina favoriter där )och jag har en sak att säga om den ungen.

Hans speluppfattning och hans gryma avslut är outa of this world om man kollar hans ålder.
Det är unikt.

Jag diggar speciellt sättet han slår straffarna hahahahaha rätt skön unge.
Barcelona Rambla
2009-06-27 01:26
Ämne: Rambla

Jag tankad....
Jaså, men den fanns ju inte som torrent av vad jag förstod?
Barcelona Okkapokka
2009-06-27 01:25
Rambla

Jag tankade ner allt via torrent. Det ska nog gå smidigare på det sättet även om det lär ska ta ett tag det med.
Barcelona Rambla
2009-06-27 01:23

Var finns....
Det avslöjar jag inte. :P
Barcelona 19
2009-06-27 01:22
Rambla

Var finns den? :D
Barcelona Rambla
2009-06-27 01:21

Alltså den....Okej. Lite jobbig att ladda ner då man måste vänta bra länge efter varje rar-fil man laddat ner innan man tillåts ladda ner nästa. Ja om man inte skaffar ett konto som kostar pengar, vilket jag inte vill göra. Hur gjorde du, en fil i taget och väntetid?
Barcelona Okkapokka
2009-06-27 01:18
Rambla

Alltså den HD-version som du laddar ner har jag redan laddat ner. Det var de jag menade.
Barcelona haeger
2009-06-27 01:16
Skulle verkligen bli irriterad på Txiki och Pep om de bytte bort Keirrison, som Rambla nämnde.
Jag har inte sett honom spela, men jag har läst mycket om honom och han verkar vara en stor talang.

Roligt om han blir klar tillslut, är väl 99% säkert?
Barcelona Rambla
2009-06-27 01:16
Okkapokka

Det har jag med, men det är inte HD-varianten utan vanlig Xvid. Inte riktigt samma kvalité om man säger så.
2009-06-27 01:07
Ciao-V:

Att han är en konstig man kan vi nog alla hålla med om:)

Bara för att Luxemburgo går ut o snackar en massa att Keirrison inte visa respekt o sånt ska inte folk tro att han är en skojare eller oseriös spelare. Keirrison är verkligen inte som Robinho, han är en lugn o sansad grabb. Ungefär som Pato.
Barcelona Okkapokka
2009-06-27 01:07
Rambla

Har redan den nerladdad :D
Barcelona Rambla
2009-06-27 01:05
Förresten, jag håller på att ladda ner CL-finalen i full-HD, 1080i. Det är Sky Sports sändning med alla kommentarer före och efter matchen. Den är "bara" på 27Gb. Aningen segt kan jag lova.
Barcelona Ciao-V
2009-06-27 01:03
Ämne: Ciao-V:

Nja, det....
Han är konstig man, måste jag säga. Jag uppfattade som om han skyddade spelaren faktiskt. Men tydligen är han bara utefter uppmärksamhet för sin egen del.
Barcelona Rambla
2009-06-27 01:02
el Flaco:

Hehe, lika säkert om att påven i Rom är katolik. :D
Barcelona Rambla
2009-06-27 01:01
Japp, jag läste det om Maxi Lopez. Han blev visst beskylld för att vara rasist.

När det gäller Keirrison, vad ska han göra då? Stackaren är ju helt i händerna på sina agenter (Traffic) och har nog inte mycket till val? Han själv hade nog inte haft något emot att stanna i Palmeiras ytterligare en säsong vilket säkert också klubben vill, men nu är det ju Traffic som bestämmer. Enligt spansk press så har Barça haft en option med Traffic när det gäller Keirrison ett bra tag och ny utnyttjar Barça den.
Barcelona el Flaco
2009-06-27 01:00
Rambla/

Är det ett säkert kort att summera Luxemburgos tid i Madrid som ett epic fail?
2009-06-27 00:58
Ciao-V:

Nja, det var inte riktigt så att Luxemburgo ville att han ska till Barca. Han ville bara att media skulle sluta skriva så mycket om honom o Barca eftersom han tappat fokus. Nu säger han att han skyddade Keirrison, men att spelaren och Traffic nu gick bakom ryggen på honom och började förhandla utan att säga något till honom. Han tycker inte dem visa respekt för honom eller klubben.
2009-06-27 00:54
Haha, Luxemburgo är faktiskt en riktig pajas. Han är en ganska bra tränare för den brasilianska ligan men inte mycket mer. Han borde verkligen inte pröva sina vingar i europa igen:) Han gillar verkligen att göra skumma saker under matcher. Han svär konstant under matcherna, man hör det varje gång han filmas. Han brukar snacka i telefon o smsa under matcher( i Real använde han ju även Walkie-Talkie haha). Han blev även nerslagen under förra säsongen av sina egan fans efter en match o bröt då armen.

Någon som såg att Maxi Lopez var inblandad i ett slagsmål för ett par dagar sedan? Han kallade en motståndare "macaco" = apa och det blev lite bråk och han förväntas nu bli straffad.
Barcelona Ciao-V
2009-06-27 00:52
Andreas:
Vad jag har förstått så är anledningen till att Luxemburgo vill ha Keirrison i Barcelona, att spelaren har pratat om det rätt så ofta. Har läst en artikel om det för några månader där Luxemburgo har sagt att killen håller på att tappa koncentrationen och att Barcelona måste agera snarast om de vill ha honom. Rykterna om att Barcelona vill ha honom har väl kanske tagit hans fokus...
Barcelona Rambla
2009-06-27 00:43
Haha, Wanderlei med sitt 4-2-2-2 i Madrid. Det blev ju lyckat och långvarigt. Vilken sopa. :D
2009-06-27 00:40
Nu måste det bli klart med Keirrison. Luxemburgo är tydligen ganska förbannad på honom o Traffic och säger att han inte kommer få spela mer i Palmeiras. Så jag hoppas det blir klart så snabbt som möjligt så han slipper den där bittra fd-madridistan.

Jag hopas verkligen inte heller han blir någon bytesvara. Hellre Keirrison är Forlán. Det skulle vara rent ut sagt idiotiskt att byta bort en sådan stor talang, speciellt efter man precis köpt honom.
Barcelona Rambla
2009-06-27 00:39
Ämne: shiit vilken statist....
Hur ska vi kunna svara på det? Det är nog bara Txiki och Pep som vet vad som händer med K9 (ja, han går under det smeknamnet i Brasilien, inte lika jobbigt som att skriva Keirrison) om han nu värvas. :D

Jag gillar bara inte vad Sport och EMD spekulerar i, att han ska avändas byte för Bruno Alves eller Forlán. Vill fan inte ha någon av de två spelarna. Låna ut honom till en klubb i Spanien för speltidens skull, inte som någon jäkla bytesvara. Hur kul är det för honom typ?
Barcelona lameG^
2009-06-27 00:32
shiit vilken statistik. Men ingen svarade på min förra fråga.

Nån som tror vi ha kvar keirrison tills nästa säsong? då skulle han agera som backup till etoo/villa och bojan blir ytter.
2009-06-27 00:31
BlueRed:

japp Mazinho är far till Thiago. Det ryktades lite om att han skulle till Aris. Men Mazinho vill först o främst att han kämpar om en plats i Barca o kanske lite senare blir utlånad till Aris.
Assisterande tränare är för övrigt Donato, gamle Deportivo legenden.
2009-06-27 00:29
lameG^

han gjorde 21 mål i ligan om jag inte minns fel. Han var delad skyttekung med två andra spelare.

Rambla:

Aris har uppmärksammats väldigt mycket i spansk media och speciellt i Barcelona med tanke på den bra relationen klubbarna har. Spanska tv-kanaler har gjort en del reportage. Som du säger också så är vi lite underdogs och kämpar mot bjässarna från Aten. Aris har ju inte samma ekonomi, men å andra sidan har man grymma kontakter o lyckas alltid locka åt sig spännande spelare.
Barcelona BlueRed.
2009-06-27 00:28
Andreas

Är inte Mazinho far till Thiago Alcántara (Barca)? Tänk om han får över grabben till Aris? :)
Barcelona Ciao-V
2009-06-27 00:28
Ämne: Det kom ändå lite so....Tror att Keirrison är själv också delaktig i att han flyttar nu. Han ville nog komma till Europa, även om Palmeiras kanske vill behålla honom en eller två säsonger till.
Annons: