/spanien/barcelona/forum/17816.aspx/spanien/barcelona/forum/17816.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2009-06-23 12:19
Pep.G

håller med dig angående vänsterback,vänsterytter och offensiv mittfältare. Men det du säger om 2 anfallare håller jag inte med om. Vad ska hända med bojan isåfall. När etoo går till AM så har vi också henry. Ser endast en anfallare ifall etoo lämnar.

Vänsterback: Filipe
Mittfältare: Jurado
Vänsterytter: Ribery/Robinho
Etoos ersättare: Villa

hoppas etoo skriver på. Ser det som ett nyförvärv. Hoppas på jurado och filipe. Båda är unga och skulle kunna acceptera bänken. Ribery kommer vara svårast att få.
Barcelona Pep.G
2009-06-23 12:19
Thiago och Gai måste fan upp i år. Gai är 18 år, om han inte går upp nu så kommer han aldrig att göra det ?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-06-23 12:17
Kom att tänka på en sak. Marc Muniesa har väl denna säsongen spelat med Juvenil A som är laget under B-laget? Om då han imponerar på försäsongen och får spela med A-laget kommer han ju att helt hoppa över B-laget, eller har jag fel? Det är fan talang att skippa B-laget och gå direkt till A-laget =).

Kul också om han tar klivet att få ännu en katalan (väl?) till A-laget. Dom andra som knackar på dörren är ju visserligen egna produkter med inte katalaner. Tänker på Thiago (som bara måste upp), Gai, Jeffrén etc. Även tex Rochina är väl från Valencia-regionen?
Barcelona Pep.G
2009-06-23 12:14
Vad vi bör värva är en vänsterback, en grym vänsterytter för jag tror inte att Henry har hungern kvar efter C.L vinsten, en offensiv mittfältare som ska bänkas i förmån för Iniesta och Xavi, men som ska kunna starta några matcher för att lasta av dem, och en/två anfallare. En anfallare som ska vara där när det är AM på g, och en anfallare till OM Etoo lämnar. Sen är vi klara :P
Barcelona lameG^
2009-06-23 12:04
vi får se hur de blir med etoo. Hoppas nu på att han skriver på för finns inte lika många alternativ längre på den positionen.

Robinho/Ribery kommer troligtvis köpas in.
Barcelona Messidinho_10
2009-06-23 11:52
Nu måste det komma ett nyförvärv innan jag blir galen och Eto måste bestämma sig hur han vill göra. Sticker Eto så tycker jag vi borde värva Benzema eftersom Villa verkar inte vara till salu.
Barcelona lameG^
2009-06-23 11:46
tror filipe skriver på snart. Hoppas verkligen på det. Han är en ung offensiv vänsterback som skulle kunna starta i landslaget om 1-2 år. Kolla bara han som spelar vänsterback i confed cup. Han är hyfsat bra men sticker inte ut. Det tror jag filipe kommer göra.

Henrique kommer också tillbaks. Hoppas han får mycket speltid. Bort med Milito. Han kommer aldrig komma tillbaks till zaragoza formen och dom som ryktas vilja ha honom är river plate.

Alves,Puyol,Pique,Abidal
Caceres,Marquez,Henrique,Filipe
Botia,Muniesa

Räcker inte detta? Behövs inga fler backar. Tycker vi ska ge caceres en ny chans. Är han inte tillräckligt bra denna säsong så bort med honom. Hoppas han får spela högerback för tror han skulle backa up alves bra där. Han är lik ramos i sin spelstil så hoppas han får spela högerback.
Barcelona el Flaco
2009-06-23 11:36
I länktipset kan ni läsa en intervju med Filipe Luis, där han bl.a. säger att han är redo för utmaningen och pressen att spela för Barcelona.

Deportivos president Lendoiro befinner sig just nu i Mexiko och han kommer först tillbaka till Spanien på torsdag och det är möjligt att han kommer sätta sig ner på fredag för att förhandla om Filipe Luis.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-06-23 10:31
Ämne: Och ni säger att fol....
AArman

Skillnaden är att Cules vill ha nya spelare till en viss position medan ni vill ha vartenda en som rör sig på denna jord.
Lättare sagt ni vill bytta hela laget efter varje match där det inte går i er väg.

Förståt?
Real Madrid AArman
2009-06-23 10:20
Och ni säger att folk från puertan vill ha varenda spelare o.s.v, hm.
Forza-Blaugranas
2009-06-23 05:49
Nivån här är ju bottenlåg.
Ni sitter ju bara o slänger ur er namn ni har hört nämnas i media typ. Det är väldigt få av er som faktiskt kommer med några intressanta namn utan mest de som det redan ryktats om eller redan klara världsstjärnor.
Barcelona Sentuary
2009-06-23 01:46
Jag vill ha Faubert, enda problemet är att han spelar hos Real Madrid, vilket forum det börjar likna asså.
Barcelona Hetfield
2009-06-23 01:44
Jag är väldigt kluven när det gäller Fabregas, han känns så jävla rätt när det gäller att ta över Xavi, MEN jag vet inte om vi ska göra det "ok" att bara försvinna, sen så ska vi tillbaka en s.k svikare
Barcelona Messidinho_10
2009-06-23 01:38
Nää du är det nån vi ska köpa så ska vi ha Benzema och Silva/Ribery.
Barcelona lameG^
2009-06-23 01:37
Ah, ännu bättre. Tänk er och se han göra mål på bernabeu i barca tröjan. Han verkar inte vara en riktig los blanco för annars skulle han inte byta lag till a.madrid som är deras största rivaler efter barca.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-23 01:31
Ar det nogon spelare vi ska satsa po so ar det fanimej Lorik Cana!
Barcelona Criff
2009-06-23 01:30
Och är en Real Madrid produkt..
Barcelona lameG^
2009-06-23 01:20
Han är 86:a och vi kan få honom för ett bra pris. Han är lik iniesta i sin spelstil. Spelat grymt bra i mallorca. Han var den bästa där tillsammans med cleber santana och aduriz.

Han är en komplett spelare som har fin blick för spelet, fint passnigspel, Kvick, Teknisk, Bra tillsag på bollen.

Messinho
2009-06-23 01:17
Jag vill helst ha villa centralt om eto lämnar.Villa är väldigt lik eto i sin spelstil fast med bättre teknik.
Barcelona lameG^
2009-06-23 01:16
hoppas etoo har hungern kvar. Då vet vi hur han spelar. Torres skulle vara en dröm. Men kommer aldrig hända.
Barcelona el Flaco
2009-06-23 01:16
Jag minns att jag ställde mig på Laportas sida när han och Rosell skildes åt. Det jag framförallt störde mig på var Rosells beteende efteråt. Han skrev en bok där han avslöjade många hemligheter från vissa styrelsemöten och skrev skit om Laporta, Soriano, Ingla och Txiki.

Han började associera sig med Gaspart förre detta styrelsemedlemmar för att få ökad makt och inflytelse. Vi får inte heller glömma att det var han som ville avskeda Rijkaard när det gick dåligt för laget under hösten 2003, men Laporta visade fortsatt förtroende för holländaren. När Barcelona vann Champions League 2006 hyllade han inte styrelsen för deras arbete, men när laget misslyckades följande säsongen var det han som var en av de mest högljuddaste och kritiserade de höger till vänster. Han är en opportunist i mina ögon.

Sen är det klart att han har sina fördelar. Alla vet att det var han som fixade Ronaldinho, Deco och Marquez bl.a. och att han förmodligen kommer köpa in några Nike-spelare ifall han ställer upp i det kommande valet och vinner. Jag är kluven dock. Har inget emot att värva in cracks då och då, men då hoppas jag att han fortsätter samma inslagna väg som Laporta har gjort, att satsa på la cantera. Vi får se, jag är inte helt 100 på Rosell än.
Barcelona Criff
2009-06-23 01:14
lameG^, Varför vill du helt plötsligt ha Jurado? Bara för han varit den enda som sett någorlunda bra ut under U21 eller?
Barcelona David - barca
2009-06-23 01:12
Undrar lite om Giovinco?
vad är hans ursprungsposition?
Hur gammal är han? 20,21,22?
Har ingen bra koll på han men känns det inte lite som han är lite underskattad av juventus, Vem skulle man välja att spela med? Nedved eller Giovinco?
jag vet ju själv vem jag skulle ta..
Har han någon utköpsklausal?
Några åsikter?

Giovinco---Eto'o---Messi
?
Barcelona NoGo™ - COPA, LIGA Y CHAMPIONS 2009!!
2009-06-23 01:09
Messinho

Skulle ju inte vara helt fel med Torres men det lär aldrig hända. Men typ Aguero skulle jag inte ha något emot om han kom lr Tevez, Villa kanske. Rossi från Villarreal är också en intressant spelare som skulle kunna utvecklas till en världsspelare hos oss. Men hoppas såklart att Eto'o stannar.
Messinho
2009-06-23 01:06
Om eto lämnar barca då vem ska in centralt då? Villa är tydligen inte till salu...
Barcelona lameG^
2009-06-23 01:06
Hetfield//
Sandro är mer lik perez än laporta. Överdriver när jag säger perez men ni förstår vad jag menar. Rykten säger att han gjort klart med fabregas redan.

Vill ha honom denna säsong som troligtvis inte kommer hända och som jag skrev förut så skulle jurado vara perfekt. Men köper vi en kreativ innermitt så behöver vi inte cesc nästa då vi redan xavi,iniesta,thiago och den nya. Därför vill jag se cesc nu.

Tror det blir cesc nu eller aldrig.
Barcelona BlueRed.
2009-06-23 01:05
Hetfield

Som sagt så är det tänkt att en som står Laporta nära, tänker ställa upp på valet och som får support av Laporta. Vi, eller i alla fall jag hoppas nu på förhand utan att veta vem det är, att han vinner.

Hoppas också online röstningen går igenom så jag slipper betala massor för en resa ner dit, även om det hade suttit fint. :)
Barcelona Den vise
2009-06-23 01:05
Har det skett nån gång i barcas historia att en president har fått ett sitt mandatperiod förnyat efter den första? Det vill säga suttit som president i 8år?
Barcelona Heywood Jablome
2009-06-23 01:04
Säga vad man vill om Sandro Rosell. Jag uppskattade inte hur han talade negativt om Barcelona efter att han bråkade med Laporta. Men den mannen vet hur man värvar spelare.

2003 så var Barcelona nära på att värva Aimar och göra honom till en centralfigur i Barcelona. Laporta var övertygad om att han var den rätta spelaren. Sandro Rosell fixar Ronaldinhos underskrift och resten är som de säger - historia.
Barcelona Okkapokka
2009-06-23 01:02
Hetfield

Agüero och Fabregas är varit hans vallöften om man ska tro det som skrivs i tidningarna. Men man ska slå fasta på att det är en hel säsong kvar tills dess, och att det inte är säkert att Sandro Rosell kommer delta i valet.
Annons: