/spanien/barcelona/forum/17814.aspx/spanien/barcelona/forum/17814.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaloni
2009-06-23 21:01
Xavi was asked about whether he is ever disappointed not to receive individual awards.
"I represent the collective play and these awards are for people who completely change games. Therefore I am used to not having many votes," he concluded.

Killen vet inte hur bra han är, och han kan visst ändra matchbilden ibland men tyvärr så är det alltid målskyttarna som lyfts fram.
Barcelona Ciao-V
2009-06-23 20:54
Ämne: Man kan skriva en he...."Man kan skriva en hel uppsats om vad som är fel på det argentinska landslaget för tillfället"

Alldeles riktigt.
Maradona behöver se sig om när det gäller de spelare som ska ta ut till landslaget innan det är försent. Men det gör han säkert också. Han är inte dum. Han är Maradona!

Edit: Många stavfel idag...
Barcelona el Flaco
2009-06-23 20:49
Man kan skriva en hel uppsats om vad som är fel med det argentinska landslaget för tillfället. För att försöka summera det lite:

- Dåligt val av spelsystem, 3-4-3, när man inte har några kantspelare (ytterbackar/yttermittfältare).

- Dålig målvakt.

- Dålig backlinje.

- Ingen spelkreatör på mittfälltet.

- Veron. *Skakar på huvudet åt den här killen*
Real Madrid Bengan
2009-06-23 20:45
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag håller med om att han ska ha respekt för sin prestation som fotbollsspelare, en av de absolut största. Men som fotbollstränare är han en levande katastrof.

Hoppas verkligen inte för Argentinas skull att han blir kvar bara för att heter Maradona. Han ska givetvis få en chans, men skulle skada Argentina som fotbollsnation extremt mycket om man inte vågar göra sig av med Maradona om han nu inte kommer prestera.
Barcelona Ciao-V
2009-06-23 20:45
Ämne: Ämne: Perëz k....
Hehe... Maradona saknar tyvärr stark mittfält och försvar. Det är därför det går så knackigt för Argentina;-. Hade jag varit Maradona hade jag absolut tagit ut Higuain. Higuain hade säkert bidragit med mer än Milito och kanske till och med mer än Aguero.
Barcelona el Flaco
2009-06-23 20:42
Ämne: Ämne: Perëz k....
Maradona är i mina ögon den störste genom alla tider, the G.O.A.T, men jag kan varken förstå eller hålla med i hans uttagning av Veron. En kompis-tjänst utan tvekan. Jag trodde först att Veron hade lagt av med fotbollen, helt plötsligt ser man honom lunka runt i Argentinas landslagströja...

*Skakar på huvudet*
Real Madrid Bengan
2009-06-23 20:38
Ämne: Perëz kommer jag att....Haha, förstå vad klokt av Maradona att ta med honom i landslaget och inte Higuain. Vad ska dom med Higuain till när dom har spelare som Veron?
Barcelona Ciao-V
2009-06-23 20:35
Perëz kommer jag att hylla bara först när jag vet att han behåller F. Gago i truppen.
Älskar att se honom i mitten, dansande med bollen. Han är en mästare på att tappa boll, för att inte tala om hans slarviga krossbollar.
Hoppas, hoppas att han behåller geniet.
Real Madrid Bengan
2009-06-23 20:34
Ämne: Bengan/

Jag ser d....Jo, kan förstå att det irriterar folk. Och det skulle nog irriterat mig också om jag höll på någon annan klubb.

Jag kan framallt se hur det blir frustrerande för en klubb som barcelona som i princip har som policy att inte rekrytera dyra spelare

Men det var ju inte direkt så han uttryckte sig i sin krönika

Barcelona el Flaco
2009-06-23 20:31
Bengan/

Jag ser din poäng i dina inlägg, men du förstår väl att det som folk stör sig mest på är inte direkt hur pass mycket pengar ni spenderar på nyförvärv. Det är ju era pengar, gör vad ni vill med de. Det som folk stör sig på dock är att alla priserna stiger och det är omöjligt att värva som man hade tidigare kanske hade planerat. Så känner jag i alla fall.

Sen angående krönikan finns det ett par punkter som jag inte heller håller med, t.ex. att pengarna Madrid slösade/investerade i C. Ronaldo kunde ha gått till andra ändemål.
Real Madrid Bengan
2009-06-23 20:25
Ämne: Bengan/

Det blev ....
Ja, du har rätt. Han efterträdde efter. Men min poäng kvarstår =)
Barcelona el Flaco
2009-06-23 20:23
Bengan/

Det blev bara en Champions League under Perez. 1999/2000 var det Lorenzo Sanz som var president.
Real Madrid Bengan
2009-06-23 20:17
Ämne: Bengan (din snedfota....Sist Perez köpte blev det 1 CL titel + 2 liga titlar. Dom ska givetvis spelas om så jag säger inte att det är någon självklarhet att Real vinner någonting men det är sjukt naivt att tro att Real inte kommer konkurrera om titlar.

Jag skulle kunna hålla mig borta om ni snackade om barcelona men er krönika är ju bara om Madrid så varför skulle jag inte kommentera den?

Sen kan man alltid diskutera vad som förstör fotbollen mer. Rekrytera alla lovande unga spelare världen över, visst vissa går det bra för men vad händer med alla talanger som inte riktigt går hela vägen? Eller köpa två stycken spelare.

Jag ska inte beskylla barca för att vara värst, men titta tex på United som köper upp varenda barn dom kan hitta. Förstör inte det mer?
Barcelona Poco Loco
2009-06-23 20:10
Bengan (din snedfotade maräng)

Vad kommer ni då göra för de hundratalsmiljoner, Ännu fler miljardköp som gör att färre och färre lag (Barca inte inräknat) kan vara med och konkurrera?
Vem bryr sig om hur stor Reals vinst kommer vara osv? Det jag, och säkert flera andra, är irreterad på är er epileptiska köphysteri, som förstör fotbollen.
Du pratar också om eventuella prispengar? Några sådana kommer det inte bli tal om.

Take you bullshit elsewhere! Vad sägs om ditt egna forum?
Messinho
2009-06-23 20:04
Kolla länktips
Real Madrid Bengan
2009-06-23 19:38
Ska inte hävda att det är avundsjuka i krönikan men den är fruktansvärt okunnig. Engelska professorer i ekonomi som inte har något som helst intresse av Real Madrid i övrigt har beräknat att värvingarna kommer generera 175 miljoner dollar i ökade intäkter närmaste åren. Och det är inte ens inkluderat eventuella prispengar.

Jag ska inte försöka förstå mig på ekonomi bättre än någon som har år och år av kunskap och erfarenhet men det är ganska lätt att inse att dom har betydligt mycket bättre koll än både mig och pajasen som skrev krönikan.

Och ja, barcelona och real har olika strategier och både lagen har haft bättre och sämre perioder men båda klubbarna är precis som du säger ekonomiska stormakter och har blivit det på olika sätt. Barcelona var bäst förra säsongen ingen som säger något om det men om man ser över fler år så är det rent utav idiotiskt att hävda att Reals metoder inte fungerar.

Fotboll är en underhållningsindustri i miljardklass, bara att acceptera.

Edit: Här är bland annat lite läsvärt från Forbes som är riktigt respekterad inom affärsvärlden om affärerna:
http://www.forbes.com/2009/06/11/real-madrid-galacticos-business-sports-perez.html
Canaletes
2009-06-23 19:36
Sentuary

Förutom fotbollen levde han bra. Man kan säga att han var på semester i 6 månader.
Á la Saviola liksom

LÄNK
Barcelona 2bbe
2009-06-23 19:12
VizzlA
Om inte jag missminner mig brukar dem spanska lagen gå bäst i Uefa cupen och det om något är ju ändå någon form av medelvärde på hur bra ligorna är.
Barcelona Sentuary
2009-06-23 18:52
Jag måste hålla med Faubert om detta.

Länktips
Barcelona Amirbarca
2009-06-23 18:27
Vi publicerar här de värden Frontier Economy kommit fram till:
124 milj. euro: Leo Messi
90 milj: Cristiano Ronaldo
61 milj: Zlatan Ibrahimovic
44 milj: Kaká
43 milj: David Villa
Det Talar Sitt Egna Språk
Barcelona Amirbarca
2009-06-23 18:25
Håller med dig VizzlA .. Att La-Liga är klart den bästa ligan med alla bästa spelare ..
Barcelona VizzlA
2009-06-23 18:18
Hmm månne inte Laliga är den bästa ligan?
om man tänker efter så är de flesta världsstjärnor här och de är också utspridda tillskillnad från pl där the big 4 står för klassen!!

Laliga har: Xavi, iniesta, messi, henry, etoo, alves, aguero, forlan, higuain, kanouté, casillas,ramos, Raul, David villa, silva, Robben, Luis fabiano etc

sedan finns det större potential i de mindra lagen..där de flesta är tekniska och stor för en vacke fotboll!

Backspelare som: puyol, piqué, albiol, abidal etc..

nu även C.Ronaldo, kaká
Barcelona Amirbarca
2009-06-23 18:02
Tror ni att robinho skulle passa in i barcas spel ?.. bytesaffär mot Etoo ?
Barcelona Amirbarca
2009-06-23 17:59
tror ni att robinho skulle platsa i barcas spel .?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-23 17:58
Jätteroligt spel, om man är 5 år...
Malaga Olsén19
2009-06-23 17:30
Ganska kul spel om man har tråkigt.
Barcelona Koeman!!
2009-06-23 16:59
igge_mellberg: Du får lära dig stava innan du kritiserar.
Barcelona Poco Loco
2009-06-23 16:45
36 mål på 48 matcher imponerar, i alla fall på mig. Barcas trupp är stark med eller utan honom. Men frågan är vem vi ska ha på hans position istället?
Barcelona NoGo™ - COPA, LIGA Y CHAMPIONS 2009!!
2009-06-23 16:41
"Jag har bara gott att säga om Eto'o. För mig är han världens bäste anfallare och jag hoppas att han stannar i Barcelona" Iniesta

.länktips.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-06-23 16:41
el Flaco//

Tack för svar! Ja, Muniesa tyckte väl B-laget var lite onödigt att harva i, lika bra att lira A-lagsfotboll med en gång! =)

Skämt åsido så är han en jävla talang som vi måste vårda men det fixar säkerligen Pep som verkar ha ett särsklit gott öga till just Muniesa. Får väl se vad som händer men det är väl troligt att han får pendla mellan A- och B-laget den kommande säsongen.
Annons: