/spanien/barcelona/forum/17810.aspx/spanien/barcelona/forum/17810.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-06-27 23:55
Precis. Yaya o Keita sticker iväg till Afrikanska mästerskapen. Melo har ju liknande egenskaper med Yaya och skulle nog kunna vara ett bra tillskott för Barca. Gudjohnsen försvinner också. Jag tycker ändå Barca borde prioritera en spelare som kan spela ute till vänster. Henry kommer inte orka spela varenda match i år, det är ju dessutom fler matcher i år på kortare tid med tanke på att VM är nästa sommar. Ribery skulle ju vara bästa möjliga men Bayern verkar vilja ha löjligt mycket pengar.

Om Filipe går till Barca kommer han vara ordinarie i VM. Kom ihåg det:)
Dunga har spelat med tre olika vänsterbackar och Filipe har inte varit en av dem.
Barcelona Pep.G
2009-06-27 23:53
Okej K9 är klar, men vad fan ska hända med Bojan nu ?
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-27 23:49
lameG^

Vet inte, men av det jag har läst så är det rykten om att Pep vill ha en ersättare för Keita och Yaya som ska sticka till Afrikanska mästerskapen. Där kommer Felipe Melo in i bilden.
Barcelona lameG^
2009-06-27 23:38
verkar som vi vill ha melo. Vad ska vi med han egentligen?
Barcelona MSL#666
2009-06-27 23:24
Okej, tack för svar..

låter ju rätt så vettigt faktist..
2009-06-27 23:24
MSL#666:

Det är väldigt svårt att veta om hur många år han kommer starta i Barca. Jag skulle chansa på om ca 2 år. Det beror helt på hur mycket han utvecklas, vem klubben kommer satsa på och en massa andra saker. Det snackas om att han ska skriva på ett femårskontrakt så det verkar vara en spelare Barca vill satsa på och ha i många år framöver. Om man ska tro tidningarna kommer han lånas ut det första året, sen kommer han säkert agera inhoppare i ett år, året efter det skulle jag chansa på att han startar men det är bara en vild chansning.
Barcelona lameG^
2009-06-27 23:21
MSL#666

jag tror han skulle kunna ta en startplats om 2 säsonger. Villa och Etoo är lika gammla och K9 kommer vara deras ersättare. Så oavsett vem av dem som spelar i barca nästa säsong kommer bli petade av K9 om 2 säsonger ungefär tror jag iallafall.
Barcelona MSL#666
2009-06-27 23:16
Har förstått att detta är en framtidsvärvning, men hur lång tid tror ni att de skulle ta för K9 att ta en plats i startelvan? Beror ju säkert på hur han utvecklas, men är han långt ifrån allt detta? vad tror/vet ni ?
Barcelona lameG^
2009-06-27 23:01
Okej, för vill hellre ha en som är i straffområdet med bättre avslut än det pato har. För det du säger om pato är mer lik bojan.
2009-06-27 23:00
lameG^:

Jag tycker dem har olika spelstilar. Pato är bättre på att utmana sin spelare o dribbla. Keirrison spelar mer enkelt o utmanar inte så ofta förutom när han är i straffområdet. Pato rör sig mer på ut på kanterna också, Keirrison befinner sig nästan alltid i boxen eller precis utanför den. Keirrison är också bättre på huvudet o avslutar bättre än Pato. Keirrison är en bra straffskytt dessutom.

Edit: Precis som Rambla säger är K9 lik mer Luis Fabiano om man skulle jämföra honom med någon spelare. Han pressar självklart inte lika mycket som Eto'o för det finns ingen som kan det skulle jag tro.
Barcelona lameG^
2009-06-27 22:56
om ni vill veta vad K9 skrev på sin blogg så står det här på engelska.

Fattar inte varför vi ska sälja etoo. Han vill stanna men eftersom Laporta o co inte vill erbjuda han ett kontrakt så diskuterar han med city:S
Barcelona Rambla
2009-06-27 22:54
Det finns nog ingen mer spelare som Eto'o. Hans löpvillighet och att jaga livet ur försvarare är nästan unik. Ska du prompt jämföra K9 med någon så känns han väl mer lik Fabiano i Sevilla. Fast utan hans taskiga humör skulle jag då påstå. Jag har dock sett K9 alldeles för lite för att med säkerhet jämföra honom med någon. Andreas kan säkert ge ett bättre svar på den frågan.
2009-06-27 22:53
Jag hörde nyss på Globo att Keirrison gjort 24 mål på 35 matcher i Palmeiras. Verkligen inte dåligt för en så ung spelare. Även 21 mål förra året i ligan för Coritiba.
Jag kommer ihåg hans första match i Palmeiras. Man trodde att han skulle ha det lite svårt i början me tanke på att han spelade i en midre klubb innan med mindre press. Men Keirrison spelade exakt likadant som alltid, inblandad i målchans efter målchans och visade ingen nervositet även fast alla förväntade sig så mycket av honom direkt. Jag är säker på att han kommer vara likadan i Barca. Han påverkas inte lätt av publiken o pressen(även fast Luxe verkade tycka att han blev sämre av all uppmärksamhet på senare tid). Luxe sa också idag att han inte vill att spelaren går till Barca, så det förklarar det mesta.
Barcelona lameG^
2009-06-27 22:50
kan man jämföra pato med kierrison och då menar jag inte förmågan utan spelstilet. För pato är mer lik villa och vad jag sätt på filmer är kierrison mer lik etoo. Har jag fel??
2009-06-27 22:29
Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!

Tack för dina fina ord. Jag hjälper gärna till:)

MSL#666:

Du verkade inte vara så nöjd med info på Keirrison. Du kan gärna fråga om det är något speciellt du vill veta.

Jag kom precis tillbaka, måste ta en snabb dusch sen kan vi fortsätta disskutera:)
Barcelona Rambla
2009-06-27 22:13
Vem kariso är vet jag inte men du menar säkert Keirrison? Om du läser redaktionens fina sammanställning över alla Silly Season-rykten som berör Barcelona så hittar du all information du behöver.
Messinho
2009-06-27 21:56
vem är kariso? vilket lag spelar han för?
2009-06-27 21:37
Pep.G

No problemo, ja han kommer verkligen passa in. ;-)
Barcelona Pep.G
2009-06-27 21:36
Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!

Tack ska du ha :D

Har han ett fantastiskt one touch spel ? Han kommer verkligen må bra i Barca då :D
Barcelona MSL#666
2009-06-27 21:30
tycker dock inte de är någon vidare info.. står bara flera gånger att han är grym :s
2009-06-27 21:20
Rambla
Andreas är fantastisk, kommer alltid in här och rapporterar om spelare som vi ryktas med och det är alltid bra info! Tack Andreas om du ser detta. ;-)
Barcelona Rambla
2009-06-27 21:17
Det har skrivits inlägg tidigare av Andreas (Aris/Brasilien Red.). Han skrev bla:

"Jag har sagt det förrut och säger det igen Keirrison är GRYM! Jag är väldigt glad att han kommer till Barcelona. Keirrison är en riktigt grym spelare och kommer bli en av världens bästa anfallare om ett par år skulle jag tro. Han spelare väldigt moget, bra spelförståelse, bra avslut, ganska bra fysik och han har redan spelat mycket på hög nivå i brasilianska ligan redan."

2009-06-27 21:16
Yaya är en härlig person!
2009-06-27 21:12
Pep.G

En Inzaghi typ helt enkelt, men han är unik på det sättet att han gör för det mesta mål på ett tillslag! Annars är han snabb och bra i djupled. Men hans 1 tillslagsteknik är fantastisk.

Kollar inte på hans matcher, men har sett väldigt många videos med honom. Redan förra året så kollade jag in honom lite.
Barcelona Pep.G
2009-06-27 21:08
Jag har inte så mycket koll på denna K9, så skulle någon här på forumet vara lite bussig och berätta lite om honom :P?
Barcelona BarcaFan!
2009-06-27 21:06
Aha , men om ni skulle beskriva honom vad e han bra på dålig på?

vilken position av dem 3 där framme skulle han spela?
Barcelona Pep.G
2009-06-27 21:04
Meessii10

Ibland så vill man verkligen vilja ha tillbaka både Deco och Ronaldinho bara för att se hur mycket Pep.G skulle kunna förändra dem.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-27 21:00
BarcaFan!

Barca ar bara millimeter fron att kopa han. Aterstar bara detaljer.
Barcelona lameG^
2009-06-27 20:43
viscal--barca

Jag tror han lånas ut för etoo verkar lämna och vi vill ha villa. Vi kommer då erbjuda dem K9 på lån+cash för villa.

Vill hellre ha kvar honom och skriv på med etoo. Han vill ju stanna.
Barcelona BarcaFan!
2009-06-27 20:40
Tja!

ser att många snackar om K9..

har det vart snack om o köpa honom eller e det bara ni som hoppas?
Annons: