/spanien/barcelona/forum/17800.aspx/spanien/barcelona/forum/17800.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2009-07-11 12:05
Ämne: Förutom Barcelona så....
"det är överlägset"
Håller med om det. Det överlägsna spelet som har lett till trippeln, är det som folk hakar upp sig på.
Snacka om blindhet!
Barcelona Albiin
2009-07-11 11:56
Förutom Barcelona så finns det väl inget annat lag som behärskar den sortens fotboll (möjligtvis spanska landslaget).
Det tycker ju jag visar på teknisk överlägsenhet?
Ska man då låna ut bollen bara för att det ska bli rättvist som i sandlådan?
Att Xavi vinner assistligan i överlägsen stil och laget pumpar in över hundra mål i ligan ochg tar trippeln är inte fint, inte vackert, det är överlägset..
Barcelona Ciao-V
2009-07-11 11:54
"Brasilien och Real är mycket mer kreativa och vågar mer i sitt spel".

Det kreativa spelet som du säger att Real Madrid och Brasilien spelar, det har inte jag sett själv. Det är kontringspel de har spelat under senare tid. Men om du kallar det för kreativfotboll, det kan du gärna göra det, om du vill.
Själv tycker jag att Real Madrid har inte haft någon Spelidè i den gånga säsongen. Men det kankse bir ändring på det nu när de har köpts flera kreativa spelare. Kakà, Ronaldo, Benzema.
Barcelona Nesto
2009-07-11 11:47
Ämne: Det är ju helt sjukt....
Verkligen tråkigt att fcbtransfers bloggen läggs ner, den var verkligen bra.
Hade väl typ alla rykten och allt om Barça på ett ställe.
Barcelona petersays
2009-07-11 11:45
Det är ju helt sjukt att http://fcbtransfers.blogspot.com stängt. Var ska man nu hitta alla nyheter och rykten?

I övrigt: Dj-ade vid Mariatorget igår, efterfest, kom hem 08.00, känner mig lagom mör i huvudet.
Real Madrid Radikalt
2009-07-11 11:35
Ämne: I belong to Jesus!, ....
Det var ju vad de gjorde också, eller hur? De borde avslutat tidigare istället för att ramla, annars spelade de ju nästan ut er. En av få matcher där ni inte kontrollerade matchen dit ni ville förra säsongen.

J.J

Jag är inte på något sätt avundsjuk, började vi spela som er hade jag slutat kolla på Reals matcher. Förlåt, men ärligt talat ser jag inte storheten i Barcas eller Spaniens spel. Ni spelar fin fotboll, ja. Men den är för säker i mitt tycke. Inga Gutí passningar (alltså antingen galna eller geniala passningar), bara säkra passningar. Det blir aldrig vackert, bara fint.

Ciao-V

Jag säger inte att stort bollinnehav inte är ett bra sätt att kontrollera matcher, det är kanske det bästa (om inte motståndarna vill att det andra laget ska ha bollen) men det är plågsamt att se ETT lag rulla bollen. Från sida till sida, tills bollen går till antingen Iniesta eller Messi som drar sin man och skjuter/skickar in en passning till en djupledslöpande Eto'o, t.ex. Personligen tycker jag att NI spelar fegt. Att hålla bollen inom laget är bra, men inte om man rullar bollen från sida till sida som ni ofta gör. Brasilien och Real är mycket mer kreativa och vågar mer i sitt spel. Kanske för att de spelar med en renodlad nummer tio, men vad vet jag.
Barcelona Ciao-V
2009-07-11 11:26
Ämne: Läste detta inne på ....Jag förstår inte riktgt hur folk kan säga att kontringspel är vackrare än den anfallsspel som Barcelona spelar.
Stor bollinnehav är ett bra sätt att kontrollera matcher. Det konceptet kör även det spanska landslaget. Det är ett vinnande koncept.

Det kontrigspel som Real Madrid och delvis även det brasilianska landslaget kör med är inget att se på tycker jag. Det är ett fegt fotbollstrategi.
Barcelona J.J
2009-07-11 11:19
Läste detta inne på Reals forum. Någon mer än jag som känner att det är deras sätt att få utlopp för sin avundsjuka gentemot Barcas superba spel? ;)

"Jag vill också vinna, men jag hatar sättet Barca vinner på. Det känns äckligt, de bjuder inte på sig själva och de spelar för säkert. Jag föredrar Capello fotboll framför Barca och spanska landslaget, ärligt talat. Hellre blixtsnabba kontringar än att man håller bollen inom laget hela tiden. Fotboll ska vara en strategisk och taktisk kamp där två lag spelar fotboll, inte där ett håller i bollen och skickar runt den i sidled hela tiden."
Forza-Blaugranas
2009-07-11 11:14
Vi kommer ju inte bli av med Eto'o. Undra hur givande det är att ha kvar Eto'o ännu ett år i truppen när han verkligen inte är önskad alls? Men han är ju som han är och han kommer antagligen sitta av kontraktet för att jävlas med Barcelona och sedan gå på bosman.
Barcelona Criff
2009-07-11 11:05
I belong to Jesus!,
Chelsea borde anfallit och försökt punktera matchen med en man mer på plan.
Det är vad dem borde gjort.
Barcelona Barça-fan
2009-07-11 10:51
Lugn nu, Rambla. Bara för att du ogillar vad ett fan till RM skriver så behöver du inte göra dig ovän med en hel religion.
Real Madrid Radikalt
2009-07-11 10:50
Ämne: Hm, I belong to Jesu....
Jag tror han syftar på Kakás t-shirts, kolla länktipset. Och vadå hjärntvättad? Han får tro vad han vill, dessutom har han ju själv bestämt vad han ska heta, det är en internetsida, inte riktiga livet. Och snälla Madridistas, provocera inte här inne, det är bara onödigt.
Real Madrid Zlatan!!
2009-07-11 10:38
ok, så Man city vill inte ha Eto'o längre (glad), var 18 miljoner för mycket?.
Vilken kan betyda att han stannar! eller?, vilka mer är intresserade Man U? de går väl efter Zlatan.

Finns väl några fler lag men när city drog sig ur så kan nog Eto'o stanna och detta kan sätta käppar i hjulet på Villa affären, även fast det är mest troligt att båda då spelar.
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-11 10:02
Lite nytt om David Villa. Känndes som han var klar för några dagar sen. Barca väntar och kollar vad som ska hända med Etoo.
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-11 09:55
Visca Barca!!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-11 08:41
Hm, I belong to Jesus! Värsta fanatiska Carola Häggkvist-grejen, så hjärntvättad, hallelujah. URK!
Barcelona pokke
2009-07-11 07:04
I belong to Jesus!

Dra med dig snorvalp. Är du så pissed för att vi tog trippeln något ditt lag aldrig kommer göra?
Barcelona kallesiete
2009-07-11 05:36

4 straffar var det ja.
Du vet inte vad du pratar om. En köper jag, och det är handsen på Pique även om jag tror den är ofrivillig. Barca hade tur en match, på s.bridge & lite tur måste men ha för att vinna TRIPPELN. Första laget från la liga någonsin.

2-6, schas.
Real Madrid I belong to Jesus!
2009-07-11 04:57
kallesiete

För det första så var det Etoo och för det andra så tog den klockrent på armen. Chelsea borde ha fått 4 straffar.
Barcelona Pep.G
2009-07-11 04:16
pokke

T.o.m när jag ser "Iniesta VS Chelsea målet" på Youtube så hoppar jag och skuttar. GRANDE ANDRES !
Barcelona kallesiete
2009-07-11 03:56
Ämne: Iniesta är magisk so....
Finns antagligen ingen här inne som inte urartade i det ögonblicket. Jag visste inte var jag skulle ta vägen.

När sedan Chelsea får hörna i slutsekundrarna och bollen NÄSTAN tar på Alves arm håller jag på att hoppa från balkongen.

Tacka gud för att den inte träffade i den situationen.
Barcelona pokke
2009-07-11 03:18
Iniesta är magisk som sagt. Det bästa jag upplevt är målet på Stamford Bridge. Bästa jag upplevt någonsin. Jag bara hoppade upp ur soffan och visste inte vad jag gjorde.
Canaletes
2009-07-11 02:50
pokke

LOL. Guldbollen Cannavaro blev heelt borta!
Iniesta är min GUD!! Sens semin i CL
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-11 02:16
pokke

Så enkelt, men så äckligt elegant :P
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-07-11 02:00
Hehe, kolla videon. Iniesta är magisk!
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-07-11 01:57
sebbaa

Vart har du läst det? Väldigt synd om den ska ner. FCBTransfers är en riktigt bra hemsida.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-07-11 01:47
Laporta förklarar hela silly season ifall nån inte länkade tidigare.
Canaletes
2009-07-11 01:29
Anledningen av att Barca smnålar med pengar o de är att vi vann trippeln

Ingen förväntade sig de och Barca var tbugna ge bonusar allt de där o de... men ändå förstår jag inte mig på saken. Vi borde ha vunnit mer pengar :S

Läste de på SPORT
sebbaa
2009-07-11 01:27
Har sorliga nyheter, FCBtransfers kommer, i princip att stängas ner imorgon. "Pep" som driver bloggen har fått ett drömerbjudande om jobb som troligen kommer sluka den mesta av hans tid.. Han sade att han skulle lägga upp en nyhet imorgon angående detta.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-11 00:59
Man måste komma ihåg att de är Pep som bästämer om han vill ha kvar Eto eller inte o tillskillnad från förra året så har inte Pep sagt ett ord om att han vill att Eto ska lämna elr att stanna.
Så jag tror att Eto blir KVAR i Barca.
Forza Barca
Annons: