/spanien/barcelona/forum/17799.aspx/spanien/barcelona/forum/17799.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™ - COPA, LIGA Y CHAMPIONS 2009!!
2009-06-28 15:06
Asså vafan!! De forsätter klaga på Pique, de har inte fattat att det var Capdevila! Nu klagar dom på Puyol också bara för att han vilar. Lackar fan!
Barcelona Xaviii
2009-06-28 15:06
Svt är pinsamma de tror fortvarande att det var Pique som blev bortgjord vid Usas mål.
Barcelona VizzlA
2009-06-28 15:03
man skulle vilja se en hel match med keirrison, vilket är bra om man ska bedöma hans kvaliteter..(spel innan mål..teknik, närkamper etc.)..men antagligen har barcas scouter koll på läget.
El Capitano
2009-06-28 15:02
På SVT1 just nu: Spanien - Sydafrika Confederations Cup brons match.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-28 15:00
Piqué och Sergi Busquets startar för Spanien. Får se hur de lyckas utan Xavi för Sydafrika har faktiskt utvecklats i turneringen och de spelar väldigt modigt.
El Capitano
2009-06-28 14:57
Bild på spelarnas leksaks bil.
Jag gissar att spelarna kör denna bil till och från träningarna med tanke på att Audi sponsrar Barca. Privat kör de Porsche och Ferrari ;)

*länk
Barcelona SaM__-
2009-06-28 14:47
Magnito_perez:

Du verkar vara riktigt uttråkad. Ut i solen och tagga ner. Ingen tar dig seriöst här inne ändå när du har så meningslösa inlägg om vad andra tycker och tänker. Lär dig att respektera folks åsikter utan att kalla dem okunnig etc. Det är ett forum som sagt där man får ha åsikter om saker och ting utan att en viktigpetter som du ska komma in och rätta folk utifrån din synvinkel.

Nu solar vi ett tag!
Barcelona Rambla
2009-06-28 14:45
Laporta sa senast igår att Bojan stannar. Det blir inte ens en utlåning.
Barcelona Dizzy
2009-06-28 14:44
Keirrison verkar en riktig jävla intressant spelare. Någon som har sett honom spela? Vad kommer hända med Bojan.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-06-28 14:40
Hammill:

Keirrison är i princip klar för Barca. Detaljer återstår.

Villa är inte klar. Men det snackas om att Barca ska satsa på att köpa honom om Eto'o försvinner.
Athletic Hammill
2009-06-28 14:34
Är Keirrison klar för er? Och kommer David Villa?
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-06-28 14:31
Magnito_perez:

Det är nog ganska många som anser att City behöver en bättre tränare en Hughes för att lyckas. Om du inte tycker det, så är det din åsikt som vi andra får ta o respektera. Man behöver inte heller vara någon expert för att ha sånna åsikter. Om vi måste vara experter för att ha åsikter inom fotboll skulle det inte behövas något forum som vi disskuterar fotboll i.
Barcelona Rambla
2009-06-28 14:18
Magnito_perez:

Jag orkar egentligen inte fortsätta då det börjar spåra ur.

Nej, jag syftade bara på att det räcker inte för City att ställa upp de tre i anfallet för att ens vara i närheten av Barcelonas offensiv, då den inte skulle få den uppbackningen de tre får i Barcelonas anfall med spelgenier som Xavi och Iniesta bakom sig. Det var du som drog upp det där meningslösa med tvilling/lillebror-anfall. Jag försökte bara svara på det.

Om vi nu ska vara sådana så anser jag att du saknar kunskap och ej är tillräckligt kvalificerad för att veta/bedöma hur min livsvisdom, erfarenhet eller hur kvalificerad jag är att ha åsikter inom fotboll på ett forum. Tyvärr, trots tappra försök från din sida så ser jag inten Dr. Phil i dig.
Barcelona Frodo
2009-06-28 14:04
Magnito perez

Vad är det frågan om? Det verkar inte som om du egentligen vill diskutera fotboll utan mer ifrågasätta Ramblas kunskaper i ämnet fotboll. Om du frågar de flesta här inne så duger de mer än väl. Så istället för att hacka på honom som bidrar med fotbollsrelaterade inlägg så kan du väl ta en titt på dina egna inlägg.

För övrigt är Hughes en dålig/medelmåttig coach än så länge. Det finns fler än Rambla som tycker det.
El Capitano
2009-06-28 14:01
Magnito_perez

Tagga ner med dina onödiga och meningslösa inlägg, ingen är intresserad av dina kunskaper och synpunkter.
Du får leka Dr Phil i någon annan forum eller skaffa en tjej om du har så tråkigt.
Pajas
Valladolid Magnito_perez
2009-06-28 13:53
va? haha menar du att det är BARA 2 offensiva spelare (Xavi och iniesta) som är skillanden mellan Citys och Barcas offensiv ifall City får Etoo och Tevez? Oj, coolt det tror jag många Man city fans skulle bli stoltaoch förhoppningsfulla över.. Skämt och sido.

Kött på bena? Nej men jag borde kunna få upplysa övriga att du troligtvis saknar kunskap,livsvisdom,kvalifikationer,erfarenhet för att kanske kunna ge en "värdefull" touch att backa dina åsikter med. Alla kan tycka. tare lite lugnt, det är ingen som förväntar sig att du skall vara en riktig expert. Skriver man i ett forum så skall man kanske vara beredd på att någon nån gång någon råkar belysa ens bristande insiktsförmåga. Av naturliga skäl, eftersom du och troligtvis de flesta på sidan, inte har tillräckligt med kunskaper för alla utlägg som skrivs i forum. Det ÄR precis det som gör forum bedrägliga som kunskapskälla. Tidsfördriv? Ja! Det finns grader i helvetet och det är självklart att du tycker det är irriterande med folk som är okunniga till den grad att du med dina kunskaper märker att dem är just det, okunniga.
El Capitano
2009-06-28 13:42
el flaco

Tack för videon :)

Pep är en legend, diggar galningen skarpt!
Barcelona Rambla
2009-06-28 13:37
Ämne: "Låter dig luras av ....
"Stora ord,hög häst.. du är möjligen inte bara en vanlig forum-räv som genom frekvens och uthållighet tagit nån form av positionering här inne på les rambles? Tänk inte på frågetecknet, det var en teori snarare än en fråga."

Vad är det frågan om här egentligen? Ska jag inför dig behöva rättfärdiga min "existens" här på forumet eller vad menar du? Anser du att jag har kontroversiella åsikter, det är lugnt, men för den skull behöver du inte skena iväg i några psykoanalytiska teorier.

"Självklart får du "stå för" vad du vill men mindre erfarna (jämfört med dig) härinne kan behöva väga den åsikten mot insikten om att du kanske inte har kompetensen att avgöra det. Det skadar väl knappast att göra dem medvetna om det."

Återigen, jag behöer inte ha någon kompetens överhuvudtaget för att ha en åsikt. Jag anser mig ha tillräckligt med kött på benen för att kunna ha åsikter inom fotboll. Om ordvalet "sopan" stör dig, så ursäkta då.

Till slut, den dagen ett anfall bestående av Tevez-Eto'o-Robinho i City har ett mittfält bakom sig som består av Xavi och Iniesta är du välkommen att diskutera tvilling/lillebror-anfall. Innan dess, tillåt mig att tvivla.
Barcelona el Flaco
2009-06-28 13:34
Om jag får lov och avbryta silly season snacket - Ville bara påminna los culés att för exakt 25 år sen, 28 juni 1984, så skrev Josep Guardiola på för Barcelonas ungdomslag (Barça Infantil). Sex år senare debuterade han under Cruyffs ledning och resten nog alla till. Legend.
Barcelona Ciao-V
2009-06-28 13:32
"Eftersom jag inte direkt heller menade att han var på väg dit utan mer helheten, ett globaliserat idealistiskt sinnelag med dollar S i pupillerna oavsett vad Unicef säger är idéellt arbete".

Det du skriver är tyvärr svammel och inget man ska ta seriöst på. Men fortsatt med det, du.
Valladolid Magnito_perez
2009-06-28 13:24
"Låter dig luras av media" Stora ord,hög häst.. du är möjligen inte bara en vanlig forum-räv som genom frekvens och uthållighet tagit nån form av positionering här inne på les rambles? Tänk inte på frågetecknet, det var en teori snarare än en fråga.

Självklart får du "stå för" vad du vill men mindre erfarna (jämfört med dig) härinne kan behöva väga den åsikten mot insikten om att du kanske inte har kompetensen att avgöra det. Det skadar väl knappast att göra dem medvetna om det. Gör ju inte dig sämre på nåt vis. Låt gå och låt stå som man skulle ha skrivit på svarta tavlan.
Sen att du kanske har rätt i att hughes inte håller men ingen av oss kan i dagsläget avgöra ifall han besitter kunskaper som kan föra honom till toppen eller ej det är lite viktigare att veta när man slänger sig med ord som "sopan" etc.

Eftersom jag inte direkt heller menade att han var på väg dit utan mer helheten, ett globaliserat idealistiskt sinnelag med dollar S i pupillerna oavsett vad Unicef säger är idéellt arbete. Säger inte att Samu är pengagirig men tror ej heller han inte är den typ av spelare som tackar nej till att bli bäst betald i världen och lira i ett anfall med vad som kan bli Tevez-Robinho-Etoo (Lillebror-anfall till Henry-Etoo-Messi?? Eller tvillingbror-anfall kanske..)
Barcelona Rambla
2009-06-28 13:22
Bengan:

Jag tror att Eto'o in i det sista väntar ut Barcelona att de ska erbjuda ett förslag på en förlängning av kontraktet. Det ser ju inte ut att ske trots att klubben tidigare antytt att de ska. Eto'o har trumf på hand. Han kan neka alla anbud, ansluta till försäsongen i lugn och ro och vänta in januari 2010 då han kan börja förhandla med vilken klubb han vill utan att Barcelona kan göra någonting.
Real Madrid Bengan
2009-06-28 13:19
Ämne: Det ser ut som om kl....
Om det där visar sig stämma och Eto'o väljer city lär det bli en spännande jakt på Villa. Just nu har Madrid lagt Villa på is för han inte är till salu enligt valencia men om barcelona börjar förhandla lär Perez och grabbarna lägga sig i. Kommer bli intressant att se var han landar till sist.
Barcelona Ciao-V
2009-06-28 13:17
Ämne: Rambla

Jag tror f....Uzbeki-benägna Etoo?
Det var löjligaste jag har hört. Du vet ingenting om de rykterna. Det var påhittade sagor som media har skapat.

Man City kan pumpa hur mycket pengar de än vill. Men jag har mycket svårt också att se de ska peta ner någon av de toppfyra lagen i Premier League, ett bra tag i alla fall. Jag har svårt att se att de kommer att göra det med Hughes. Där håller jag med Rambla.

Man City måste skaffa sig en topptränare först. Men det är kanske på gång. Pengarna finns ju där. Svennis hade varit betydlig bättre.
Barcelona Rambla
2009-06-28 13:10
Magnito_perez:

Jag påstår att Hughes är en medioker tränare och det står jag för oavsett vad du tycker om det. Har sett tillräckligt av honom för att ha den åsikten, ja det är just vad det är, en åsikt. Det är inte något jag behöver skicka någon CV till dig för.

Uzbeki-benägna Eto'o? Tror du på fullaste allvar att Eto'o var på väg dit? Han var där för att göra ett välgörenhetsjobb och närvara vid en fotbollskola för barn. Du, som så många andra, låter dig verkligen luras av media.
Barcelona Ciao-V
2009-06-28 13:07
Det ser ut som om klubben låter Eto'o avgöra det hela. Tar han det erbjudandet han har fått, blir han troligen den bästa betalda spelaren i världen. Han skulle alltså få till med en högre lön än CR-€94.
Valladolid Magnito_perez
2009-06-28 13:06
Rambla

Jag tror faktiskt du saknar både erfarenhet,kunskap,kvalificering och livsvisdom att avgöra huruvida Hughes är en bra tränare. Han har väl bara varit aktiv coach på toppnivå 4-5år och gör du en bedömning efter det med motsvarande spelarmaterial han har besuttit så saknar du ovanstående egenskaper. Istället för att instinktivt gaffla emot kan du ju pm:a mig ditt CV så kan du kanske övertyga mig motsatsen. Och nej jag är inte någon man city fan. Men får dem Benitez älskling Barry, Robinho, Etoo, Tevez och ifall man bygger bakifrån sen så tror jag det tillsammans med en ekonomisk rikedom kan motivera Uzbeki-benägna Etoo. Men det är en teori och inte ett påstående som ditt påstående om Hughes. Har inte han spelat i erat lag,United,Chelsea och Bayern? Ganska bra meriter om du frågar blygsamma mig.
Barcelona Rambla
2009-06-28 12:43
Ok, jag förstår inte heller varför Samu väljer att gå till en medioker klubb som City. Sanningen är nog den att flera stora klubbar skulle vilja värva honom men de backar över hans höga lönekrav vilka han ställer just för att han innerst inne vill stanna i Barcelona.

Pengar har han även om de erbjuder en sjuk lön. Han blir ju bäst betald i hela PL. Fast den sportliga biten kan ju inte vara så lockande för honom nu när han är på topp i sin egen karriär. Då måste man spela CL varje säsong, något City nog kan glömma de närmaste säsongerna som jag ser det. Det spelar ingen roll att de värvar en massa spelare, så länge de har sopan Hughes som tränare kommer de aldrig att peta bort någon ur top 4 i PL. Fast och andra sidan, jag ser ju hellre Eto'o i City än att han förstärker någon av de stora klubbarna som vi konkurrerar med i CL. Det hade varit jobbigt att se honom gå till tex Milan för en struntsumma.
Barcelona Ciao-V
2009-06-28 12:37
Barcakadabra:
55 miljoner pund?
Det är nog ett skrivfel. De menar tror jag, 25 miljoner pund. Det är vad media har skrivit i England.
Barcelona Dizzy
2009-06-28 12:36
Håller med Xavi:D

Etoo till City säkert. Villa till Barca!
Annons: