/spanien/barcelona/forum/17796.aspx/spanien/barcelona/forum/17796.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2009-10-26 12:44
basaric

Jag vill lägga lite skuld på Márquez vid Kazans 2-1 mål, om du kollar på löpningen Márquez tar, så ser man att han inte har koll på spelaren som gör målet...dåligt försvarsspel helt enkelt.
Barcelona basaric
2009-10-26 12:38
0-1 Rubin (Marquez misslyckas med att ta ner bollen och styr den till en Rubin spelare som avsultar direkt i mål)

1-2 Rubin (Bojan spelar galet mot mitten, vilket sedan leder till ett mål)

1-4 (Xavi missbedömer bollbanan vilket också leder till ett mål)
Barcelona Rambla - K9
2009-10-26 12:36
Keirrison är tillbaka från skada och uttagen i truppen inför kvällens ligamatch mot Nacional.
Barcelona Poco Loco
2009-10-26 12:16
Barcadinho

Självklart är det så. Men det är säkerligen bara tillfälligt. Jag gillar Marquez och hoppas att han snart för ordning på det privata så han kan bli fokuserad igen. Uppspelen går via honom och fungerar således mycket bättre än när Pique sköter dem.

Förresten, är det någon som har koll på hur det går för K9 i Benfica?
Barcelona Milito
2009-10-26 12:14
Fotbollen mot döden

Haha, så Live ser du alla brytningar men inte på tv? skojar du med mig eller?
Barcelona Fotbollen mot döden ? (MQUC3)
2009-10-26 11:42
Sam_

Eller hur, när man ser "Live" då ser man allt jobb som man inte ser på tvn, var nere förut och såg då Busquets alla brytningar. Makalöst vilket jobb han gjorde den matchen.
Barcelona Barcadinho.
2009-10-26 11:33
Marquezs form har fått en stark negativ kurva efter hans skilsmässa.
Och hans nya partner, den vackra modellen från Madrid har lagt extra sås i hans huvud, något som gjorde att han tappade koncentrationen på plan.

Jag skämtar inte, jag tror verkligen på att det finns ett samband här.
De privata bitarna har alltid en viss påverkan på jobbet.

Rambla/
Intressant, jag ska gå genom texterna ikväll.

Kul att se att det finns folk här som var på matchen.

Sam_:
Vad sägs om att hyra ett rum till culés från Sverige? Har du en sån möjlighet?
Barcelona Rambla - K9
2009-10-26 10:51
Allt om det kommande presidentvalet. Sandro Rosells projekt beskrivs i detalj bla. Jag tror att det är samma person som en gång startade bloggen Barça Transfer Zone som kör denna. Intressant läsning dock, och mer lär det bli ju nämare valet vi kommer.
Barcelona lameG^
2009-10-26 09:50
Eftersom jag missa matchen igår skulle jag vilja se den och jag vet att det finns en sida man kan se hela matcherna. Någon som vet vad den heter skulle vara riktigt snällt:D
Barcelona Smogen
2009-10-26 09:29
Någon som vet mer om Barcelona killen Adrià Blanchart som tydligen är på väg till Milan. Har för mig att han är/var en av de mest lovande spelarna i Barcelonas ungdomsakademi...
Sevilla bateni
2009-10-26 08:44
Såg att vissa nämnde crackovia lite längre ned. Min favorit är karaktären Guti - klockren. Även Sergio Ramos, Ronaldo och Puyol (med sin get)är sjukt roliga. Haha, någon som sett Ibrakadabra sketchen mot Atletico? Hur som helst, Guti och Ronaldo in action (länktips).

Grattis till vinsten. De som känner mig vet att Barca är det lag som jag gillar allra minst (för att beskriva det snällt). Men det går inte att förbise den överlägsenhet som laget har visat de senaste 7-8 månaderna. Helt klart mycket bättre än 90-talets dreamteam.
Andreas-
2009-10-26 06:03
Helt fantastisk match. Kris? Snacka om att ge svar på tal. Xavi o Ibra är makalöst bra idag. Iniesta är också han riktigt jävla bra, han börjar komma igång. Känns som att han toppar formen till klassikern.

Visca el Barca!
Canaletes
2009-10-26 01:52
Ronaldinhoism

Mer än 100 iaf. Inte ofta mittfältare gör hat-trick och vem fan hade just trott på Keiteee!! :D
Barcelona SaM__-
2009-10-26 01:33
Vilken fantastisk match jag fick uppleva på plats tillslut. Jag hade äran att få sitta bakom målet på zlatans frisparkskanon. Vilken båge han fick på bollen och satan vad hårt det var. Hann knappt med själv. Sedan var Keita givetvis fantastisk och när man sitter på plats live så ser man verkligen även det "osynliga" jobb han gör. Han sliter i defensiven, han är inne i boxen på inlägg och framförallt han är målfarlig. En oerhört nyttig spelare som förutom sina mål gjorde ett heroiskt arbete utan boll. Grande Keita!!!
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-26 01:27
Jag undrar vad oddset var på att Keita skulle göra 3 mål?!?! Haha! Vilken underbar seger! Z två mål och Messi fick näta igen! Känns som att det var flera år sedan Messias gjorde mål sist. Fyfarao vilken match älskar vårat Barca när de bara fortsätter att mala på fast de leder med x antal bollar!

Lite snack om våra mittbackar ser jag. Marquez har en bit kvar till toppen. Någon sa att denne aldrig sett Rafa som något annat än en bänkspelare kan inte ha följt laget länge? Vem minns inte när han var Gudomlig? var det samma år som vi vann CL och ligan tro?

Nog om det, ja Rafa har en lång bit kvar till formtoppen, Chygrinskiy behöver tid och dagens match var perfekt för att låta han få tid på planen. Men skon klämmer nog på våran högerbacks position?! Bara Puyol som backup kan inte vara bra för våran kapten när denne har haft x antal skador senaste året, en skada på honom och vi är körda?

En högerback som backup till Alves borde stå högst upp på Peps önskelista till jul.

God natt grabbar och sov sött!!
Barcelona Rooonney___
2009-10-26 00:25
I årets upplaga verkar mittbackarna va något av en akiles häl då snabbhet upperbarligen inte verkar vara en av styrkorna. Ska bli kul att se hur det går mot ronaldo & co senare.
Eller det kanske löser sig genom att dom inte får bollen :)
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-10-26 00:21
Rooonney___//

Samma här. Var också en av dom som förutspråkade Zlatan. Dock har folk som alltid svårt att acceptera nya saker.

Etóo var en legend hos oss och det var svårt för folk att släppa taget och faktist inse att hans bortfall förmodligen skulle va det bästa för klubben. Det var samma sak när Ronaldinho lämna.

Zlatan har med all tydlighet visat att han är värd investeringen. Den kraften och tekniken han bidrar med längst fram kommer visa sig ovärderlig.

Barcelona Kung Yaya Touré
2009-10-26 00:16
westinho//

Tycker inte Marquez var någon höjdare innan skadan heller. Visst han var formtoppad under förra säsongen. Men har faktist aldrig tyckt att den spelarn borde vara mer en bänkspelare i barca.

Chygrinskyi har mycket kvar att bevisa innan vi kan lita på honom från start. Tror det i hans fall handlar mycket om rutin åssovidare. I närkampsspelet och 1 mot 1 situationer är han lysande. Men han är inte på långa vägar någon snabb spelare så det gäller för honom att placera sig rätt i banan hela tiden. Något som han kommer förbättra mer och mer med tiden.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-26 00:15
Fick en fin födelsedagspresent från Barcelona igår kväll. Tack för showen grabbar! ;-)
Barcelona Rooonney___
2009-10-26 00:14
Även då jag håller på united har jag varit inne på erat forum och aktivt försvarat värvningen av zlatan under silly season. Har alla här krupit fram till korset och erkänt att han kommer tillföra barcelona något nytt ?
Barcelona Rambla - K9
2009-10-26 00:09
petersays

Du kan börja med att titta på den här. När Puyol träffar Chygro första gången och undrar vem fan han är. Det roligaste är när Puyol får reda på att även Chygro har ett får. Båda börjar lipa. :D

Denna är med engelsk text.
Barcelona westinho
2009-10-26 00:07
Varken Chygrynskiy eller Márquez platsar i dagens Barca, inte från start i alla fall, tycker jag.

Márquez har tappat mycket sedan skadan och Chygrynskiy är helt enkelt inte tillräckligt bra.
Barcelona tano
2009-10-26 00:07
Förvörigt jag tycker Iniesta visade ett stort kliv framåt idag för vad han gjort dem senaste matcherna. Han kan såklart en hel del mer, men nu finns det hopp om att det inte är alltför lång tid kvar till Iniesta och Xavi kan komma att dominera mittfältet igen.

Kul att våra mittfältare kommer igång. Inget negativt med att det finns flera att välja på för Pep!
Barcelona tano
2009-10-26 00:00
Ämne: hur bra är Zlatan - ....
Jag håller med. Trots att laget spelade dåligt sista matcherna höll Zlatan en godkänd nivå. Nu när laget kom ur svackan fick han visa upp vad han verkligen kan! Underbart att se! Men roligast var såklart att vi fick se ett Barca åter i slagform!
Barcelona C.Andrés
2009-10-25 23:59
En helg där Barcelona skapar fotbollsporr av hög nivå medan Madrid missar en 3poängare är alltid en bra helg.
Delarocha
2009-10-25 23:59
Tack så mycket. Hur skötte sig Chygrynski idag? Spelade han hela matchen?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-10-25 23:58
So harlig match, en drom som gott i uppfyllelse helt klart. Ville fan inte lemna arenan nar matchen var slut. 2 mol av zlatan, 1 av Messi och ett Hattrick av Keitee, snacka om att fo valuta for pengarna :D
Barcelona L-Messi10
2009-10-25 23:53
Till er som vill se målen så kolla länktips..
Barcelona L-Messi10
2009-10-25 23:47
Härligt med vinst idag BOYSS !! :) det finns inte mycket man kan säga men ja rekomenderar en sak innan ni går o lägger er LÄS ( Legenden om Pep Guardiola, Del 5 ) fifan man börjar nästan gråta :D
Delarocha
2009-10-25 23:44
Någon som har länk till målen?
Annons: