/spanien/barcelona/forum/17795.aspx/spanien/barcelona/forum/17795.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona HugoBoss
2009-06-28 22:47
Zizou_Spars

Förstår inte hur Barcelona kan ha pressen på sig, för det är inte Barcelona som har "shoppat" för två miljarder kronor.

Visst, vi gjorde den bästa säsongen någonsin i Spanien, men om ett lag har storsatsat och köpt spelare för 2 miljarder så är det för att laget vill vinna titlar, vinner Madrid inget så ser jag det som ett stort misslyckande.
Barcelona Okkapokka
2009-06-28 22:47
Håller med Armin här. Det är ungefär som att säga att Victor Sanchez är bättre än Gerrard bara för att den förstnämnde vann trippeln.

Ett lite väl överdrivet exempel men ni fattar poängen.
Real Madrid Zizou_spars
2009-06-28 22:46
Rambla

Snarare leva upp till förväntningarna, och det är väl en press i sig?

El Capitano
Självfallet, men grejjen är att Real Madrid börjar om på nytt. Känns väldigt naivt att tro att man ska dominera som Barcelona gjorde förra året.
Sedan sa jag inte att de skulle bevisa något, utan som jag skriver ovan :-)
El Capitano
2009-06-28 22:46
Zizou_spars

Barca vann 3 titlar, ligan, CL och copa. Vi vann två el clásico med 2-8!
Barca har inget att bevisa för. Vi har redan bevisat att man kan vinna titlar med 8 egna produkter på plan i en CL final.

Real måste bevisa med tanke på ni har köpt dyra spelare, ny tränare, samma Perez. Alla vill se resultat efter dessa fantasi värvningar. Håller du inte med?
Barcelona Xaviii
2009-06-28 22:45
Om Dani Alves fintar bort hela Real Madrid och gör ett ''Messi mål'' kommer du fortvarande säga Maicon är bättre, bara för Alves spelar i Barca.

Alves är en trippel mästare.
Barcelona Rambla
2009-06-28 22:44
Zizou_spars

Efter att ha vunnit el Triplete, något ett spanskt lag aldrig har gjort tidigare, hur kan man ha pressesn på sig efter det? Har man något mer att bevisa eller vad?
Barcelona Rambla
2009-06-28 22:43
Ämne: Om Dunga försvinner ....
Dani Alves är mer än en högerback. Han är två spelare i en.
Barcelona ihefsu
2009-06-28 22:43
Tycker det är lite oroväckande vad det snurrar kring Barcelonas spelartrupp. Ett par spelare ut, och ett par spelare in, det bådar inte riktigt gott för nästa säsong. Jag hade ju gärna sett att cirkusen hölls till ett minimum där endast Sylvinho, eventuellt också Pinto, ersattes av lite yngre och kanske lite bättre material.
Real Madrid Armin [TheJoker]
2009-06-28 22:42
Alves är ruskigt bra, men jag förstår inte hur han ska leda ett lag? Det är ju bara naivt tänkande egentligen. Spelare som Alves och Robben har för dålig attityd på plan för att kunna vara lagledare. Sen så har faktumet att han är trippel mästare inget med saken och göra. Maicon spelar ju i ett objektivt sämre lag.
Real Madrid Zizou_spars
2009-06-28 22:42
El Capitano

Det är väl snarare barcelona som har pressen på sig. Blir inte lätt att leva upp till årets otroliga säsong, Real är ganska mycket underdogs hur mycket de än kommer att värva.

"Robinho y Higuain"
Jag tycker Alves inhopp var bra, bidrog med välbehövlig fart!
Barcelona Rambla
2009-06-28 22:41
Ämne: Rambla

Är du en r....
Japp, jag är en robot. Bip bip...bip bip
Barcelona Xaviii
Ämne: Xaviii

Vem bryr ....
Klart dem är rädda, kolla på summorna dem spenderat om inte det är rädsla vad är det då?
Real Madrid "Robinho y Higuain"
Om Dunga försvinner kanske han petar Maicon.. MEn jag står fast vid det jag sagt.. Maicon är världens bästa högerback..
Barcelona Okkapokka
2009-06-28 22:40
Kakas kritik är lite väl obefogad. Att man ens stämpla honom som ett nytt "Ronaldinho-fall" är för mig konstigt. Kaka är en utav få brassar som har båda fötterna på jorden och som är dedikerad till det han gör.
Barcelona Xaviii

Alves är ....
Maicon är Dungas favorit, Dani Alves är en trippel mästare vad är Maicon?
Barcelona Rambla

Alves är ....
Det kommer han definitivt att göra så fort Dunga försvinner från tränarposten.
Barcelona el Flaco
Även om Kaká inte var särskilt bra idag går det inte att förneka att han har varit Brasiliens bästa spelare under Confederations Cup och förmodligen den enda sevärda spelaren det brasilianska landslaget har i dagslägret.
Xaviii//

Eh ja, det har jag. Visst har han ej haft CL 06/07 formen, men han har ändå varit riktigt bra och gjort bra med mål.
El Capitano
Xaviii

Vem bryr sig vad Puerta folket skriver? Jag är inte ett dugg rädd varken för Kaka eller Christina.

Det är Real som är rädda och har pressen på sig.
2009-06-28 22:38
Xaviii

Alves är en riktigt grym back.. Men hur har du tänkt dig att han ska vara brassarnas stjärna 2010, från bänken eller.. För peta Maicon kommer han defnetivt inte göra..
Barcelona Xaviii
2009-06-28 22:37

Jag vill i....
Har du sett honom förra säsongen? jämför honom med den Kaká som vann CL med Milan.

Barcelona Ciao-V
2009-06-28 22:37
Ämne: Ämne: Heywood....Ronaldinho kostade bara 21 miljoner när Milan köpte. För Kakà fick Real Madrid betala 64 miljoner euro. Så någon skillnad borde det vara.

Kakà är fortfarande en väldig bra spelare men han är inte lika bra som han var för två år sen. Han kanske får en ny tändning dock. Man vet aldtig.
2009-06-28 22:36
Xaviii//

Du blev citerad inne på Puertan efter en minut.. Men det är väl klart om man skriver sånna dumma grejjer.. Kaka har väl ändå vart en utav de bättre i i brasilien denna tunering.. Har bara en fråga tyckte du verkligen Alves inhopp var bra idag..
Barcelona Hetfield
2009-06-28 22:35
Rambla

Är du en robot eller? Det är fan stort av Lucio att gråta, och det visar hur mycket Brasilien tröjan betyder för honom, och kaptensbindeln
Xaviii

Jag vill inte komma in hit och gå någon på nerverna. Men har du ens sett Kaká spela de två senaste säsongerna?
Barcelona Xaviii
Ämne: Heywood Jablome

K....
Vad har han gjort i Kaká gjort i dem stunderna ledarna ska komma fram och avgöra? inget alls.Istället fick Alves kommer in och ta Brasilien till finalen.

I VM2010 kommer Brasilien ha en ny stjärna som kommer vara ledaren på plan.
Barcelona Xaviii
2009-06-28 22:33
Ämne: Heywood Jablome //
....Var beredd du kommer bli citerat inne på Reals forum ''Kaka är jag rädd för''

Kaká har tappat mycket, han är mätt, han är nya Ronaldinho. Kaká kommer presentera lika bra som Ronaldinho gjort i Milan.
El Capitano
2009-06-28 22:32
Heywood Jablome

Kanske du har rätt, jag brukade säga som du att det finns inga tur i fotboll men efter Essiens mål mot oss och USA vinst mot Spanien börjar tvivla på det :)

Xaviii

Kaka är grym tycker jag, han har en ledar roll i Brasiliens landslag.
Det går varken att hata Kaka, Raúl eller Casillas :)
DAMN..haha
Barcelona Ciao-V
2009-06-28 22:30
Ämne: Alves bästa år nånsi....
Absolut. Bästa året för D. Alves någonsin. Vad kan slå det?
Barcelona Rambla
2009-06-28 22:30
Någon borde tala om för Lucio att det inte var Vm-finalen de vann. Confed Cup är en blajturnering och ingenting annat. Brasilien vann också förra gången sen vet alla hur det gick i det riktiga Vm.
Annons: