/spanien/barcelona/forum/17794.aspx/spanien/barcelona/forum/17794.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™ - COPA, LIGA Y CHAMPIONS 2009!!
2009-06-28 23:05
Såklart som fan Madrid har pressen på sig inför kommande säsong,vore ju lite konstigt om det inte vore så tycker jag.
Real Madrid "Robinho y Higuain"
Alves var en personlig favorit i Sevilla då han inte var en sån stor filmare.. Jag gillar fortfarande Alves mycket o tro inte jag inte gillar han för att han spelar i Barca.. Xavi är tex: en utav mina favoriter har inte alls några problem mot era spelare..

Är det fel att tycka att Maicon är bättre?? iaf så du får det att låta..
Real Madrid Zizou_spars
Rambla

Jo du har rätt, givetvis skapar dessa stora namn höga förväntningar (som jag nedan sade i sin tur är lika med press). Vi har fått flera tusen nya namn (ok, överdrivet) på puertan som förväntar sig stordåd nästa säsong.
En annan förstår ju att det bara är fruktansvärt naivt och hur stora namnen än är krävs det tid.

Men men, det är väl som alltid egentligen. Både Barcelona och Real Madrid har enorma förväntningar på sig. Med all rätt som skrevs nyligen
Barcelona Ciao-V
2009-06-28 23:03
Ämne: Haha, jag menade int....
Visst är han grym. Det är ingen som har sagt annat. Med du vill inte inse att Alves är också väldig gym. Dina inlägg är därför barnsliga.
Real Madrid Zizou_spars
2009-06-28 23:02
El Capitano
Syftade på att banklånet var överdrivet. Sedan pratar du om skulder, vad jag förstått det ligger skulderna några 100 miljoner över barcas, som i sin tur är på 4miljarder. Kort sagt, även Barcelona har enorma skulder. Men de liksom Real Madrid har en sådan enorm omsättning att de kan hantera dem samtidigt som de går plus.

el Flaco
Yes, exakt.
Barcelona Xaviii
CR borde få tröjnr 94, 7an är ju upptagen varför inte ta 94an.
Barcelona Rambla
Zizou_spars

Jag kan inte se varför Barcleona skulle ha sån press på sig när man nu gjort en fantastisk säsong. Nåja, vi resonerar väl antagligen olika.

Personligen tror jag att det svider och gör rejält ont i Madridlägret. En hela fotbollsvärld talade om Barcelonas fantastiska säsong och vilken fotboll de spelat. Vad gör Perez då? Jo, så fort han bara kan basunerar han ut Kaka och Ronaldo är på väg till Madrid, kosta vad det kosta vill. Allt detta för att flytta fokus och världens blickar till Real Madrid. Lysande av Perez faktiskt det måste erkännas. Här kommer vi till det intressanta. Du tror inte allt detta skapar stora förväntningar och press från världens alla madridistas?
Barcelona Okkapokka
2009-06-28 23:01
el Flaco

Jovisst, men på han lät det som att Alvés ska spela bara för att han vunnit trippeln. Därför drog jag mitt exempel.

Xavii

Det är nog en hel del andra faktorer som spelar in där också.
2009-06-28 23:01
Haha, jag menade inte att han är en diva, utan att han försökte för mycket själv..

Sen att Ronaldo är en diva det är sant, men han är också riktigt grym..
Barcelona Ciao-V
2009-06-28 22:59
Ämne: Zizou_spars

Jag ....
Du kanske borde sluta att använda ordet "diva", när Real Madrid har precis köpt den största av alla divor, CR€94.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-06-28 22:58
el Flaco:
Håller med dig fattar inte varför den bästa högerbacken i världen inte startar:S
Maicon är bra men vilket år Alves har haft.
När man kollar på Barca matcherna så är Alves överallt:) i han fintar,passar,gör mål o han kan dansa, men Maicon värkar bara slicka linjen.
Han tar inte för sig lika mycket som Alves:)
FORZA BARCA
El Capitano
2009-06-28 22:56
Zizou_spars

Nej jag överdriver inte, vinner inte Real titlar då blir inga tröjförsäljningar på era snygga spelare. Då måste Real sälja halva truppen ink Perez för att få ihop 2 miljarder för att kunna betala skulderna.
Edit: hur mycket skulder har Real egentligen? Nån som har koll på det??
Barcelona el Flaco
2009-06-28 22:55
Barcelona och Real Madrid är två lag som, oavsett nyförvärv, alltid har press och förväntningar hängandes över sig. Det är ju logiskt, allt annat hade varit märkligt. Med de spelarna med alla den kvaliteten och de höga lönerna så har man rätt att ställa krav.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-06-28 22:52
Har man köpt in storspelare som Kaka, Ronaldo och Albiol samt har världens topp 3 bästa målvakt är minst en titel ett misslyckande..
Real Madrid Zizou_spars
2009-06-28 22:52
El Capitano

Nu överdriver du med summorna du. Men visst finns det förväntningar och press. Men det gäller båda lagen.
Barcelona el Flaco
2009-06-28 22:51
Okkapokka/

Men när man diskuterar Dani Alves och Maicon så är det två spelare som är givna i sina klubblag och har ungefär lika stor betydelse. Och eftersom Alves var ett starkt bidragande faktor till att Barcelona vann trippeln tycker jag man kan ta med det i diskussionen när man jämför dessa två spelare.

Med det sagt tycker jag inte det är någon fy skam att Dunga väljer Maicon före Dani Alves, då den förstnämnde högerbacken är en av världens bästa på sin position.
Barcelona Xaviii
2009-06-28 22:50
Ämne: Håller med Armin här....
Inte alls sammak sak, Alves har varit en startspelare hela säsongen och gett Barca en ny dimension.

Alves i Sevilla, Uefa cup mästare mot Maicon i Inter då?
Ja, just det.
Zizou_spars

Jag tycker han lite väl optimistisk i vissa lägen.. Ibland lite divig dåliga inlägg o mycket felpass.. Han kan mycket mer..
El Capitano
Bankarna har också förväntningar på Reals kommande säsong, de har pungat ut 2 miljarder!
Barcelona fc__Barça
Real Madrid Zizou_spars
HugoBoss

Läs 22:46 så förstår du vad jag menar :-)
Barcelona fc__Barça
Ämne: El Capitano

Det ä....
Kolla på vad de flesta Real suportrarna har för förväntningar så är de väldigt höga
2009-06-28 22:49
Visst Real har Kaka o C.Ronaldo, men vi har Iniesta O Messi.
Vi har inte betalat nånting typ för Messi o Iniesta men Real har betalat 1.7 miljarder:) o Messi o Iniesta är bättre i mina ögon än kaka o c.ronaldo.
FORZA BARCA
2009-06-28 22:49
Visst Real har Kaka o C.Ronaldo, men vi har Iniesta O Messi.
Vi har inte betalat nånting typ för Messi o Iniesta men Real har betalat 1.7 miljarder:) o Messi o Iniesta är bättre i mina ögon än kaka o c.ronaldo.
FORZA BARCA
Barcelona HugoBoss
2009-06-28 22:47
Zizou_Spars

Förstår inte hur Barcelona kan ha pressen på sig, för det är inte Barcelona som har "shoppat" för två miljarder kronor.

Visst, vi gjorde den bästa säsongen någonsin i Spanien, men om ett lag har storsatsat och köpt spelare för 2 miljarder så är det för att laget vill vinna titlar, vinner Madrid inget så ser jag det som ett stort misslyckande.
Barcelona Okkapokka
2009-06-28 22:47
Håller med Armin här. Det är ungefär som att säga att Victor Sanchez är bättre än Gerrard bara för att den förstnämnde vann trippeln.

Ett lite väl överdrivet exempel men ni fattar poängen.
Real Madrid Zizou_spars
2009-06-28 22:46
Rambla

Snarare leva upp till förväntningarna, och det är väl en press i sig?

El Capitano
Självfallet, men grejjen är att Real Madrid börjar om på nytt. Känns väldigt naivt att tro att man ska dominera som Barcelona gjorde förra året.
Sedan sa jag inte att de skulle bevisa något, utan som jag skriver ovan :-)
El Capitano
2009-06-28 22:46
Zizou_spars

Barca vann 3 titlar, ligan, CL och copa. Vi vann två el clásico med 2-8!
Barca har inget att bevisa för. Vi har redan bevisat att man kan vinna titlar med 8 egna produkter på plan i en CL final.

Real måste bevisa med tanke på ni har köpt dyra spelare, ny tränare, samma Perez. Alla vill se resultat efter dessa fantasi värvningar. Håller du inte med?
Barcelona Xaviii
2009-06-28 22:45
Om Dani Alves fintar bort hela Real Madrid och gör ett ''Messi mål'' kommer du fortvarande säga Maicon är bättre, bara för Alves spelar i Barca.

Alves är en trippel mästare.
Barcelona Rambla
2009-06-28 22:44
Zizou_spars

Efter att ha vunnit el Triplete, något ett spanskt lag aldrig har gjort tidigare, hur kan man ha pressesn på sig efter det? Har man något mer att bevisa eller vad?
Annons: