/spanien/barcelona/forum/17785.aspx/spanien/barcelona/forum/17785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-06-30 10:18
Ska bli kul att se vilka ungdomar som byter klubb nu efter u-21. Lite av en personlig favorit blev försvararen Boateng från det tyska laget.
Barcelona BarcaFan!
2009-06-30 10:11
Pilma Kärlek Respekt

Var nere nu i april och kollade på Mic Cup, en underbar cup där många storlags ungdomar var med
Kollade matchen mellan Barcelona - Man Utd (P 95or) Stod 6-0 redan i halvtid till Barca. Killen gjorde 5 av målen om jag minns rätt. Matchen slutade 7-2

Han påminner mig mer om Etoo , stark och löpvillig. Hade du sett honom på plats skulle du förstå.

Real Madrid Fredrik R
2009-06-30 10:10
PILMÀ★Kärlek★Respekt★

Länktipsfunktionen finns just för att långa länkar annars förstör forumet såsom du ser.
Real Madrid Paco Buyo
2009-06-30 10:09
Mojito:
Att Villa kommer utan att Eto'o går ser jag som osannolikt. Om det ändå skulle hända tror jag snarare att det är Henry som hamnar på bänken.

Det jag menar är att det knappast är någon katastrof för Barça om Eto'o skulle stanna. Han är liksom en ganska bra fotbollsspelare. Dessutom verkar han gilla att vara lite missförstådd, prata om sig själv i tredje person och slå ur underläge. Lite spel för gallerierna från båda parter.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-06-30 09:59
Påminner inte denna killen en vis Henry i spelstilen? herregud.

Ni får länken här eftersom dn inte kunde läggas in i länktipset ooch som ni ser det så har jag klippt ihop så att det inte förstör sidan..

http://www.youtube.com/watch?v=unqKEJSj6CA&eurl=http%3A%2F%2Fsysurl%2Esystranet%2Efr%2F%3Fsystranbanner%3D1%26systrangui%3
Dlocal%253B%252Fsnetfr%252Fweb%26sy
stranshowbdy%3D54e3bfff85d35670%2D66
6b185%2D1222
e9653&feature=player_embedded

Sjukt länk som ni ser :-O hehehe
Barcelona Mojito
2009-06-30 09:49
Frågan är bara hur många gånger du kan reta ett lejon innan det biter dig i pungen.
Fool me once, can´t fool me twice.

Om Eto´o stannar för att vänta ut kontraktet samtidigt som Villa värvas riskerar lejonet att hamna på bänken i merparten av matcherna. Det lär ju minska hans marknadsvärde inför hans fria transfer. Detta gör att kameruanen säkert vill avvakta tills affären med Villa är klar, för att kunna ta ett strategiskt beslut för framtiden.

Enligt media ska ju spanjoren vara hemma nu, och kanske kommer det en snabb lösning i slutet av veckan om presidenterna kan komma överens om en summa. Dessutom måste ju Kerrison också vara 100% klar innan dealen kan göras då han enligt uppgift ska ingå som delbetalning.

Presskonferens idag, då får vi höra var lejonet själv står i frågan för tillfället.
Real Madrid Paco Buyo
2009-06-30 09:34
Laporta är slug och Eto'o hans ögonsten.
Bättre med en förbannad Eto'o i laget än en mätt. Till skillnad från exempelvis Ronaldinho så biter ju Eto'o ihop och visar på planen att han har rätt, och de som inte tror på honom fel.

Keirrison lär spela i Valencia nästa säsong om det är så att Villa går till Barça.
Barcelona Castefa
2009-06-30 08:48
Oavsett om Eto'o stannar eller ej, tycker jag att man ska köpa Villa. Barcelona ska inte hållas gisslan beroende på vad Eto'o bestämmer att göra. Det finns bara 2 alternativ, Eto'o lämnar denna sommar eller nästa som Bosman. Hur som helst inte den långsiktiga lösningen. Då måste man se sig om efter alternativ.

Jag tror varken Barcelona eller Eto'o vill förlänga, det märks på sättet bägge parter hanterat det hela.
Barcelona Pep.G
2009-06-30 02:30
test
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-06-30 02:24
Ämne: Gonzalez, hur fixade....
Svarade på alla minnen och listor.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-30 02:21
Gonzalez, hur fixade du stjärnan ?...

Barcelona Gonzalez_Barca
2009-06-30 01:33
Valdes vill väll göra sin dotter ekonomiskt oberoende, skulle jag också göra om jag hade chansen..
Barcelona petersays
2009-06-30 01:18
Jag är så vansinnigt pepp över Keirrison. Verkligen en bra värvning både för idag och för framtiden. En ung kille som verkligen älskar klubben och som har ett målsinne som få.
Real Madrid Sherminator
2009-06-30 01:11
Barcaloni

Vi får vänta tills tisdag och se hur barca gör, för jag tror det avgör. Om Eto'o väljer att stanna och skriva på nytt kontrakt så köper man inte Villa. Men om han nu ska till City så satsar man antagligen på Villa.
Barcelona Barcaloni
2009-06-30 01:09
Frågan är om Barcelona fortsätter förhandla om Villa, eller om de lägger ner eller skjuter upp idéen.
Jag menar om Eto förlänger med 2 år, Vad/var ska man ha Villa i två år då? De två kan inte lira tillsammans, och både är ju världsklass anfallare och förtjänar att starta på spetsen så ofta som möjligt. Och vad händer då med Bojan eller Keirrison??
Real Madrid Sherminator
2009-06-30 01:04
Valdes 7 miljoner?! Vad ska han med det till? Valdes måste komma ner till jorden igen.
Real Madrid Zlatan!!
2009-06-30 00:53
bara 4? känns lite lågt för eto¨o, förstår ahn lite nu iaf
Barcelona lameG^
2009-06-30 00:35
har letat lite överallt och vad jag läst så får han 4 miljoner euro om året och valdes får 7 om han skriver på.

Tycker inte ni han är värd mer eller? Vår bästa målskytt!!!
Real Madrid Puskás
2009-06-30 00:13
Ämne: Puskás:

Om Eto....
Rambla

Tackar :)

Men kan Barça tvinga honom att bli såld ifall han avvisar alla erbjudande från Barça och andra klubbar bara föru spela ut kontraktet för att sedan dra som bosman??
Barcelona lameG^
2009-06-30 00:09
vad tjänar etoo nu??

Valdes ville ha 9miljoner euro men verkat komma överens om att få 7 miljoner euro om året. Själv tycker jag ifall han är värd det så är etoo också det? eller har jag fel
Barcelona Rambla
2009-06-29 23:44
Puskás:

Om Eto'o väljer att stanna och inte skriva på något nytt kontrakt har han rätt att börja förhandla med andra klubbar i januari 2010 utan att Barcelona har något att säga om saken.

Para Siempre:

Självklart får du dela med dig av din åsikt, det är vad forumet är till för. Jag håller med dig. Hade Milan, Inter eller Man U lagt ett sådant bud till Eto'o så hade han nog accepterat. Fast vi vet båda att de klubbarna aldrig hade erbjudit den monsterlönen till Eto'o och knappast den transfersumman till Barcelona.
Barcelona Gio Style
2009-06-29 23:41
Förlåt men jag hatar verkligen Milan. Försöker alltid att värva till Rea pris. Och det tråkiga är att dem oftast lyckas. Äckligt.
Tänker nu på det dem vill att eto'o ska göra
Barcelona Rambla
2009-06-29 23:40
Ciao:

Jag tycker att en 2-års förlängning är rimlig från klubben sida. De kunde bara ha skött det lite smidigare. Bara för att City erbjuder lönen som ingen annan klubb i världen är beredd att match ska inte heller Samu tro att han kan få den lönen i Barcelona. Klubben har en strikt lönestruktur och den ska inte brytas för någon annan än Messi. Att Xavi, Valdés och Iniesta har fått högre löner innebär inte per automatik att Eto'o också ska få det då han sedan tidigare hade en mycket högre lön än de tre. Fast en liten höjning kanske han trots allt är värd. Åtminstone för de två åren han förlänge med start från år 2010.
Barcelona Para Siempre
2009-06-29 23:38
Rambla:

Man kan se hela situationen från olika vinklar. Min egen åsikt är att Eto'o tackar nej till Man City är för att han vet att laget inte kommer vinna hem några titlar inom några år. Hade Milan, Inter, Man u etc lagt ett sådant bud så tror jag faktiskt Eto'o hade lämnat Barcelona. Jag hoppas att det inte blir någon pajkastning nu, för det är väl ett forum men får dela sin åsikt?
Real Madrid Puskás
2009-06-29 23:38
Har en fråga till alla Cules.

Kan Etoo stanna kontraktet ut ifall han vill det för att sedan dra på FRI-transfer och Barça inte vill att han sitter kontraktet ut och sedan göra en bosman skill utan de vill förnya eller sälja?

Kan det hända att Etoo får igenom sin vilja då?
Barcelona Ciao-V
2009-06-29 23:36
"Det jag är orolig över är det att Eto'o känner sig åsidosatt när Barça jagar Villa",

Du har en poäng där. Men jag tror att klubben vill att han skriver på ett nytt kontrakt på två år eller väljer att lämna nu till City till annan klubb innan det är försent. Klubben vill nog undvika att han ska sitta ut sitt kontakt.
Man lägger helt enkelt fram två förslag, som jag tolkar det. Skriv på eller välj att ta det andra alternativet.
Sen vet jag inte om han kan tvingas till att skriva på ett nytt kontrakt, om han inte vill eller får det som han vill, möjligen en lönelyft.
Barcelona Rambla
2009-06-29 23:30
Eto'o har tackat nej till Citys erbjudande. Då kan vi konstatera att han inte bara är ute efter pengar utan det sportsliga går före.
Barcelona Rambla
2009-06-29 23:20
Rivaldo_gudarnas gud:

Det jag är orolig över är det att Eto'o känner sig åsidosatt när Barça jagar Villa, ungefär som Robinho kände sig när Madrid jagade Ronaldo. Visserligen har ju inte Barça erbjudit Eto'o i utbyte mot Villa men du förstår vad jag menar? Jag anser att klubben kunde ha skött detta lite smidigare bara.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-06-29 23:18
Rambla//

Ta det lugnt. Tycker inte alls vi ska dra paraleller till reals desperata jakt på ronaldo förra året. Om Etoo nu skulle lämna så finns där gott om spelare som kaqn ersätta på ett fint sätt. Zlatan,Forlan,Villa,Benzema,Aguero för att nämna några centrala anfallare. Och skulle vi misslyckas med att värva någon utav dom så har vi ju Henry,Bojan och Keirrison nu i truppen. Då finns ju Ribery och Silva som tänkbara värvningar istället. Så vi är långt ifrån låsta på en spelare som real va förra sommaren
Barcelona BlueRed.
2009-06-29 23:18
Allt hänger på honom nu. Är han sugen på fler titlar så accepterar han erbjudandet. Är han sugen på något nytt och en annan utmaning så drar han. Vad han än väljer så kan han lämna med huvudet högt.
Annons: