/spanien/barcelona/forum/17781.aspx/spanien/barcelona/forum/17781.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça-fan
2009-06-30 21:06
Jag kan inte hjälpa att det läskas i munnen när det talas om David Villa i FCB. Jag älskar killen och tror att han hade gjort under i Barca. Visst är prislappen lite hög men det är ju trots allt inga RM-summor vi talar om. :P Kan man pressa ner priset en aning så tycker jag man ska slå till.

Situationen Eto'o oroar mig lite och även om jag inte har tillgång till hela sanningen så är min känsla att Eto'o enbart vill sitta kvar sitt kontrakt och sedan gå gratis. Detta baserar jag på hans ovilja att skriva på nytt kontrakt med samma lön som nu. Han har tidigare tackat nej till ett kontrakt med sänkt lön.
Barcelona kallesiete
2009-06-30 21:04

Jag njuter fortfarande av trippeln och den bästa säsongen någonsin men kan inte låta bli att tänka lite på säsongsstarten redan. Vilka matcher det kan bli, och el clasico - mama mia.

Visca Barca
Messinho
2009-06-30 21:01
petersays

Ok jag kanske överdrev lite man ska ha bra attityd i barca. Vill bara se villa i barca tröjan :)
Barcelona Ciao-V
2009-06-30 20:59
Vi kanske inte kommer att behöva köpa Villa alls. Håller med om att 40 miljoner euro är för mycket.

OM Eto'o stannar hade jag inte haft något emot att låna ut Keirrison till At. Madrid och köp in Forlán. Forlán är en målspruta som håller ett par säsonger till. Om två år är sedan Bojan och Keirrison redo att klara av att axla uppgiften. Detta om nu Keirrison skriver på.
Barcelona Okkapokka
2009-06-30 20:57
Ämne: Är det bara jag som ....
Ronaldinho är ett hopplöst fall, och han har gjort sitt för Barcelona för ett bra tag sedan. All respekt åt R10 men han ska aldrig någonsin värvas tillbaka.
Barcelona petersays
2009-06-30 20:57
"Vem fan bryr sig om spelarna har bra attityd eller inte.Huvudsaken är att dom ska prestera och göra mål"

Då håller du absolut på fel lag!

Edit: Det var kanske det dummaste jag hört från någon som kallar sig culé. Skulle kunnat vara nåt man läst på Puertan.
Messinho
2009-06-30 20:55
Är det bara jag som vill ha tillbacks ronaldinho till barca? tänk er pep fick igång barcelona kanske han kan få igång ronnie me.
Barcelona Okkapokka
2009-06-30 20:49
Jag är fortfarande inne på samma sak som petersays här. Vill inte ha Villa i laget.
Barcelona Ciao-V
2009-06-30 20:49
Hehe... "klitorisborste på hakan"-
Det var väl lite att ta i!
Messinho
2009-06-30 20:47
petersays

Vem fan bryr sig om spelarna har bra attityd eller inte.Huvudsaken är att dom ska prestera och göra mål.Villa är hungrig bra skott bra teknik presterar varje match.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-06-30 20:47
Haha Real jublar mer nu åt Kaka än vad vi gjorde när Eto'o satte 1-0 mot Man utd :)

Aja kul för Real, ligan och Classicon, stjärnspelare ger alltid en extra dimension
Messinho
2009-06-30 20:41
Kerisons kommer bli klar idag Kolla länk tips om mer info...
Barcelona petersays
2009-06-30 20:41
Ja Villa är precis vad vi behöver. En gnällig spelare som alltid är framme och tjfsar med domaren och filmar till sig straffar. Fan vad härligt, det är precis vad jag tycker klubbemblemet står för!

Är ni verkligen samma människor som hatade Villa under säsongen när han gnällde och filmade som en femåring? Hna är en bra målgörare visst, men hans attityd vill jag aldrig se i laget. Det är illa nog när Alves och Busquets förstärkte några gånger under säsongen.

Fattar inte varför alla plötsligt är så lyriska över att kasta 40mille + en mycket lovande striker på en 28-årig anfallare med klitorisborste på hakan och som gjort en tredjedel av sina mål på straffar han gnällt till sig.
Canaletes
2009-06-30 20:40
OMG snacka om att överdriva presention

hahahah :O :P
Barcelona Saman.
2009-06-30 20:39
Haha fyfan säger jag...
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-06-30 20:03
Någon som vet när Keirrison blir klar. De stod något om han skulle vara klarr idag.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-06-30 19:58
VizzlA: Ingen roligt startelva att möta:).
De måste vara riktigt jobbigt för backarna att möta Messi,Iniesta,Xavi,Eto o Villa(om han kommer)
FORZA BARCA
Barcelona Messi(as)
2009-06-30 19:57
Så trött på allt snack.. Just nu har vi eto och vi ska fan inte klaga! Eto är en mål maskin utan dess like och levererar alltid! Han har gjort otroligt mycket för klubben o kan bli en målskytt som kommer gå till historien jag hoppas innerligt han stannar och vill han ta an nya utmaningar så förstår jag honom..

Det som stör mig är att något stor lag troligtvis kommer att köpa honom för kaffe pengar.. Milan?

Villa är grym men jag tycker varje peng ska läggas på Aguero och Felipe som det har snackats om.

Dröm scenario:
1. henry lägger ner drar till psg eller nåt får sjukt bra lön o taggar ner.
2. Aguero tar hans plats.
3. Bojan slår igenom tillsammans med pedro/jeffren. En från canteran kommer in på mittfältet och skickar passningar i världsklass.
4.felipe köps in

Gott med alla grymma spelare i la liga. Skönt att madrid har pressen på sig kommande säsong för det säger väl ingen emot? :)

Och en sak till:
Eto 0-1 i CL final
Barcelona VizzlA
2009-06-30 19:43
Det enda sättet jag ser att villa kommer samtidigt som etoo stannar är en formation som ser ut såhär:
vv
alves puyol pique abidal
touré
xavi iniesta
messi
Etoo Villa

messi i en friare roll men tillhör ändå anfallet pluss att han kan åstadkomma mer i stängda matcher...min åsikt.
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-30 19:38
Jag säger så här, så vitt jag vet eller sett Keirrison är en mycket bra anfallare. Han kan blomstra och bli världsspelare om några år, det vore mycket bra av Barca att värva honom. Han kan backa anfallarna. Men det räcker inte.

Barca behöver värva Villa för att backa upp Etoo, i för sig Villa är snabb, teknisk och har underbar avslut. Han är inte superteknisk men det kan funka med Villa på vänster kanten och Etoo i mitten.

Etoo kommer dra till Afrikanska MS, det e en intensiv turnering. Han kommer kämpa som en häst för att vinna Afrikanska MS med Kamerun, han vill garanterat vinna den turneringen. För det e väl det enda som Etoo inte har vunnit än.

När Etoo e borta vem ska ersätta hans plats? Vem ska göra mål i de vanliga respektive viktiga matcher? Har inte Laporta gått ut och sagt att nästa säsong kommer bli mycket svårare. Jag tror att alla håller med, med tanke på hur Real rustar upp sig. Barca behöver också förstärka sitt offensiv.

Barca vill också försvara liga guldet, CL likson cupen. Förresten det kommer bli VM för klubblag som Barca ser framemot att vinna den. Vem vet om Henry tappar lite av sina egenskaper. När Etoo kommer tillbaka, då kommer han behöva vila sig lite tills han kan hoppa in i Barcas intensiva matcher.

Jag vill ha kvar Etoo i 2-3 säsonger till, sålänge han vill och kan göra mål, och jag vill ha en grym anfallare som backar upp honom. jag vill inte se Barca lida i mitten av säsongen, jag vill inte se Barca sakna en målgörare med kaliber som Etoo har. Bojan kan ersätta anfallarna men inte i de tunga matcher, han behöver mer tid.

Kommer nån ihåg hur Barca saknade Etoo när dvärgen Saviola spelade och gjorde få mål, eller Gudjohnsen inte fyllde upp kravet under Etoos frånvaro. Två säsonger Barca saknade Etoo, första säsongen när han var skadad 5 månader och andra var när Etoo drog till Afrikanska MS.

Det underlättade för Real att vinna ligan två säsonger irad, varför inte man passar på nu när det finns pengar plus Valencia behöver pengar. Valencia kan släppa Villa med lite kompensation, Laporta är otroligt smart affärsman. Han kan få Villa för ett rimligt pris. Det vet vi att han kan, om jag var Laporta då skulle inte tveka på värva Villa till Barca innan PENGARKÅTA Real gör det.
Barcelona ED DA´ MAN
2009-06-30 19:35
Tjena culés! Någon som när matchprogramet för La Liga faställs. Vill gärna boka resa ner snart. Vore kanon om någon vet.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-30 19:31
Vafan, så här är ni inte vana att se Camp Nou :)

EDIT: Stjärna helt plötsligt..
Barcelona Saman.
2009-06-30 19:28
Erbjudandet har gått ut.
Barcelona barcino
2009-06-30 19:22
nån som vet koden till expekt så att man får gratis barca matchtröja när man registrerar sig? tänkte bli medlem så passa på och utnyttja erbjudande ;) alltid bra me fler barca tröjor :D
Valencia Villa/Silva
2009-06-30 19:13
Villa är tvåfotad vilket hade kunnat gynna barca i anfallet. Man hade kanske kunna lägga Villa på vänstra kanten och fortsätta spela med Eto i mitten. Vill ochså säga att Villa gjorde mer mål under sina två säsonger I zaragoza än vad Eto gjorde under 3 i Mallorca. Det tog Eto 4 säsonger i Mallorca tröjan för att kunna gör mer mål än villa under sin korta tid i Zaragoza.
Villarreal Grande Messi!
2009-06-30 19:07
Kan inte motstå att flika in i denna diskussion. Eto'o ÄR fan Barca, han ska spela i Barca. Vill inte se honom i någon annan än den blåröda dressen! Han kämpar alltid för laget i både motgång och medgång och verkar ju vara en jävligt sportslig och schysst kille.

Det är vad jag har att säga. =)
Barcelona Messidinho_10
2009-06-30 18:50
Någon som känner till vad Eto har för årslön eller hade?
Hoppas Eto stannar nu han behövs i Barca.
Barcelona Castefa
2009-06-30 18:49
Man kommer försöka köpa Villa oavsett om Eto'o lämnar. Två anledningar, den ena är att en klubb som Barcelona inte kan sitta "och vänta" på att Eto'o ska bestämma sig, oavsett vem som har rätt eller fel. Den andra är att en offensiv spelare alltid skulle inhandlas. Ribery verkar nu långt borta, medan Villa den man har chans på. Så även om det inte riktigt är samma position, så kommer det bli den ökade konkuransen i anfallet man vill ha.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-06-30 18:36
Abbe - el triplete!
Bra sagt!
Behåll Eto'o, Barca!
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-30 18:36
Ämne: Ämne: Snälla,....
Så sant, han gör även många mål för Kamerun. Han vann skytteligan i ANC förra året och han presterade 07/08 när ingen annan av framspelarna gjorde det. Man kan inte bara säga att han har bra medspelare.
Annons: