/spanien/barcelona/forum/17780.aspx/spanien/barcelona/forum/17780.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB :)
2009-07-01 22:48
Madrid går i fällan igen ...Barca var ju i samma läge förra säsongen(2007-08), man hade värvat Henry, allt skulle bli perfelt. Alllt gick fel, och alla sa att vi va tvungna att värva massor av nya spelare. Det räckte med Dani Alves och en grovjobbare från Sevilla. Madrid borde se och lära..
Real Madrid AArman
2009-07-01 22:41
Barçaaaaaa

Tycker du att det var bra sagt eller? Varför undrar du?
Barcelona Ciao-V
2009-07-01 22:30
"...vill bara förmedla lite nyheter (eller "rykten" om det får er att må bättre)".

Dina nyheter karatäriserar jag bara som rykten. De skiljer sig inte från det som skrivs i de spanska tidningarna. Ryker blir ingen gladare av tills det är bekräftad som sanningar.
Barcelona DM1982
2009-07-01 22:27
Kolla länktips. Kul att se att Bono håller på rätt lag. ; )
Barcelona petersays
2009-07-01 22:26
"Om budet 40mille + Caseres(lån) + Keirrison(lån) accepteras och Villa blir cule. Tror du att Keirrison får startplats i Valencia. Eller blir han supersub? "

Det där är en sån dålig deal så jag vet inte. Självklart färgas det av att jag avskyr Villa, men ändå. 40 mil + två spelare - under en säsong när vi vill bredda truppen. Njaä.

Behåll Keirrison och Caceres, ta hem Henrique, hosta upp 12M för Felipe eller Andres Santos, förläng Etoo, lägg 20-30 på en bra offensiv/kreativ mittfältare (eller på Tevez), flytta upp spelare från atletic, sälj guddy och jorquera.
Barcelona J_Krojff
2009-07-01 22:24
För att svara på era frågor då, för jag förstår era reaktioner. Hade sagt samma sak om mig =)

Jag är ej svensk, född i Barcelona och min far spelade i Barca på 80-talet. Vi bor i sverige nu, ja. Vill inte nämna namn som sagt, men nu kanske ni förstår bättre.. sen om ni väljer och tro mig eller ej det är inte min ensak, vill bara förmedla lite nyheter (eller "rykten" om det får er att må bättre)

Barcelona Rambla - K9
2009-07-01 22:23
Ämne: Ni kommer vinna liga....
4-5? Det räcker inte, du kan nog räkna med 3-4 nyförvärv till. Huruvida vi vinner ligan nästan säsong kan man bara spekulera i. En sak är säker i alla fall, med en motiverad Pep Guardiola kommer Barça att bli ännu bättre nästa säsong. Det kan jag nästan garantera, hur långt det räcker återstår att se.
Spanien Rödvit tomtemor
2009-07-01 22:18
Ni kommer vinna ligan även kommande säsong. Vare sig ni tror det eller inte. Kan inte se hur Real ska kunna spela in 4-5 nya spelare i startelvan. Det tar tid.
Valencia Villa/Silva
2009-07-01 22:13
De e konstigt hur Real fans nämner aldrig canizares som ungdomsprodukt. De nämner hellre Granero än Santi
Barcelona Barçaaaaaa
2009-07-01 22:07
Det var ett citat och jag undrade om någon visste vem som hade sagt det
Barcelona J.Gamper
2009-07-01 22:04
Ämne: När Real jagade Kaka....Han låter patetisk. Svarta och smutsiga pengar pumpas in i City och Chelsea? Ok. Kan du nämna hur många av alla Reals ungdomsprodukter som han nämnde spelar i Reals startelva?

Haha oj. Trodde de var en Real fan iklädd i barca tröja.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-01 22:03
Vem det nu än är så är det fel. Henry, Toure och Abidal köptes inte förra sommaren.

Sen så är ingen i Barcelona avundsjuk på Madrid. Det är de i Madrid som är avundsjuka och framför allt desperata. Det är alla dessa värvningar ett tydligt bevis på. Förneka det gärna men alla vet att så är fallet.
Barcelona Barçaaaaaa
2009-07-01 22:01
När Real jagade Kaka: Real Madrid kommer inte att få någon
När Kaka blev klar: Real Madrid är ett köplag

Väx upp någon gång. Peka på ett lag som inte köpt en världsstjärna NÅGON GÅNG?! Våra pengar som vi använder i investeringar är ärliga och vita. De kommer från våra stora inkomster från alla de titlarna vi vunnit under vår 107 åriga historia, från de biljettinkomster som våra trogna fans betalar till varje match, från alla de fansen som är medlemmar i Real Madrid och betalar en årlig avgift(inklusive JAG) osv. till skillnad ifrån lag som Chelsea och Man City som har oljeschejkar som pumpar in svarta och smutsiga oljepengar bara för köpets skull.

Förra sommaren köpte vi endast Van der vaart medan Barca köpte spelare som: Henry, Toure, Keita, Alves, Abidal osv. Och alla var stjärnor i sina respektive lag och jagade av hela Europa innan de kom till Barca! Ska vi kalla Barca för köplag då?

Vi köper inte bara utan vi säljer också vilket vi kommer att göra under denna sommar också, tro det eller ej. Ett världslag måste ha mix av stora spelare med egna produkter och Real har Europas största ungdomsakademi(Har länk om ni vill ha) med egna produkter som De la Red, Granero, Negredo, Mata, Casillas och Diego Lopez(De två bästa målvakterna i världen som jagade av ALLA KLUBBAR. Negredo som gjort 20 mål för Almeria, Mata som spelar i landslaget och är en av Valencias viktigaste spelare för att inte kommentera Granero, De la Red, Albin i Getafe m.m.)osv. osv. Det är precis vad Real har just nu en mix av sina egna med några stora spelare som mixas. Så är det med ALLA storlag i Europa så som United, Barca, Bayern, Juve och mycket mer.

Men grejen är att alla är avundsjuka på att vi har fått Kaka!

Är det någon som vet vem som sa det här?
Valencia Villa/Silva
2009-07-01 21:54
Ämne: Guiza och Keirrison ....
Caceres tänkte jag ochså på men Unai har värvat nån Dealbert från segundan. Har aldrig hört talas om honom men caceres hade säkert fått ta platsen bredvid alexis. jag tror ochså att Guiza hade bildat ett grymt anfallspar med K9. Eller kanske till och med Negredo nu när real verkar inte ha plats för honom i och med alla anfallare.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-01 21:47
Guiza och Keirrison kan bli ett grymt anfallspar. Där Guiza är den lite tyngre och bra på att få fast bollen uppe i anfallet medans K9 är den som hugger i straffområdet. Dessutom så kan ju Guiza även spelas som ensam anfallare något som säkert kommer att ske rätt ofta. Behöver inte Valencia en mittback då nu när Albiol är såld? Caceres tänkte jag på då.

!Sergio_ Busquets!

Se mitt inlägg. Jag skulle tippa att Unai hade kört med en anfallare i första hand men då har han ju alltid möjligheten att ändra matchbild och köra med två rena anallare och där passar nog K9 in perfekt.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-01 21:47
Ämne: Jag tror att Valenci....
Villa/Silva

Om budet 40mille + Caseres(lån) + Keirrison(lån) accepteras och Villa blir cule. Tror du att Keirrison får startplats i Valencia. Eller blir han supersub?
Valencia Villa/Silva
2009-07-01 21:40
Jag tror att Valencia är lite villigare att släppa David nu när Guiza vill till Valencia. Guiza är kanske inte lika bra men han hade varit en grym ersättare och Unai blir kanske sugen på barcas bud med Keirrison.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-01 21:31
Villa/Silva

Han har drömt om Barcelona sen han var liten grabb om man nu ska tro honom. Det sägs att Barcelona har haft en köpoption på honom sen innan nyår som gick ut igår. Han hade en utköpsklausul på €50m satt på sig av bolaget Traffic som äger merparten av hans kontrakt, men han propsade på att det skulle skrivas in en utköpsklausul på €15m om Barcelona var den klubb kom och knackade på hans dörr. Huruvida detta är sant eller inte låter jag vara osagt.

Jag är inte så säker på att Valencia släpper Villa och då hade jag ju hoppats på att K9 får stanna i Barcelona. Det värsta är att det ryktas att Forlan är plan B om Villa-köpet misslyckas och då erbjuds K9 dit istället. Får jag välja, säkra Eto'o och bredda truppen med bla K9 till anfallet.
Barcelona MSL#666
2009-07-01 21:30
!Sergio_ Busquets!

Hahahaha, så klockrent ;D
Barcelona mes__que_un_club
2009-07-01 21:30
jag skulle inte vilja vara tränare i real madrid just nu... förlorar han en match kommer kan få kicken
2009-07-01 21:27
"Other Teams Have Reasons To Fear Us" - Real Madrid Defender Pepe

Kanske för att man får två sparkar i ryggen av honom när man faller i straffområdet?
Barcelona supermac
2009-07-01 21:21
Jakobsson: Utköpsklausul och marknadsvärde är två helt olika saker. Touré är har en utköpsklausul på runt 100 miljoner €, tror du verkligen någon klubb hade betalat det?
Valencia Villa/Silva
2009-07-01 21:19
Ämne: Ämne: Jag är ....
hahaha jag tror ändå att han kommer att vilja spela för barcelona. Jag hoppas att K9 blir succe. Gillar honom och han verkar väldigt schysst.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-01 21:14
Ämne: Jag är faktiskt lite....
K9 kommer att bli succé, jag känner det på mig. ;)

Lite trist bara om det blir Valencia han öser in mål för. Då kanske han blir publikfavorit på Mestalla och gillar det så att han inte vill lämna sen. :P
Valencia Villa/Silva
2009-07-01 21:11
Jag är faktiskt lite osäker när det kommer till Keirrison. Antingen så lyckas han i en storklubb som barca eller så blir han en flopp värvning likt Oliveira för att sedan flytta till ett lag som betis eller espanyol och plötsligt gör 23 mål under första säsongen. Men han är ändå en spännande spelare och det ska bli fun att se vad han kan göra i Barca eller i Valencia om Villa dealen blir av.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-01 21:11
Jakobsson

Som jag skrev tidigare, så håller jag med dig om att det alls inte är kul när klyftorna blir så mycket större nu. Det jag dock blev en aningen irriterad över var hur du jämförde Barcelona med Madrid. Barcelona har ju för tusan inte ens värvat något ännu. De strör inte fantasisummor omkring sig på nästan ett helt nytt lag på samma sätt, inte ens i närheten.

Jag förstår dig när det gäller Filipe men du måste också förstå Barcelona. De ska ju inte bara hiva upp stålarna och se glada ut, utan måste ju göra allt för att försöka köpa spelaren så billigt som det bara går. Visst är det tråkigt att det går ut över ditt lag men tyvärr så funkar det ju så här när det gäller spelarvärvningar. I slutändan så tror jag att det mer eller mindre hamnar i närheten av den summan du nämner. Kanske också att någon spelare går i andra riktningen på lån.
Barcelona Squez
2009-07-01 21:08
Jag förstår inte hur Real bara kan skita i sin ungdomsakademi. Är den verkligen så usel att de måste köpa stjärnor hela tiden? Jag tycker Barcelona gör det fint när de tar upp 2-3 st per säsong och ger de chansen att få vara med i A-truppen. Visst, alla lyckas inte men det ger hopp till de yngre spelare om att det kan vara deras tur en vacker dag.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-01 21:07
J_Krojff

Hahahhahaha, finns du på riktigt??
Barcelona Okkapokka
2009-07-01 21:06
Jakobsson

Du vet hur det är, priset ligger på 20m€, vi lägger hälften, och man kommer fram till något mittemellan. Mer känt som att förhandla. ;-)

Men jag förstår självklart att man blir besviken om en av lagets mer tongivande spelare lämnar.
2009-07-01 21:05
Ämne: Något nytt om keirri....
Det senaste jag har läst är att han ska ha en läkarundersökning den 13:e.
Annons: