/spanien/barcelona/forum/17779.aspx/spanien/barcelona/forum/17779.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
gonsa
2009-07-02 21:55
II Barça II:

Benzema har presterat i Franska ligan i 3 säsonger nu, Franska ligan är flera gånger bättre än den holländska. Benzema har spänt sina muskler i både CL och landslag vilket Hubterlaar inte hade gjort på samma sätt.

Benzema är en bra värvning. Tycker helt ärligt att Real bara har gjort bra värvningar. Ronaldo är tillsammans med Kaka, Gerrar och Messi de spelarna som har den högsta nivå när de är som bäst. Ronaldo gör en normal säsong inte mindre än 20 mål i liga spelet. Kaka var lysande i Confederations cup, Benzema är bara 87:a och kan utvecklas enormt i ett världslag, Albiol är redan en av de bästa mittbackarna i La Liga.

Så får Pellegrini ordning på alla stjärnor så har de en utmärkt blandning för att vinna La liga och CL.
Barcelona Electricityscape
2009-07-02 21:54
Ämne: Jag har en fråga til....
Såg samma sak men lät det bara gå. Alibol är i dagsläget långt ifrån att vara Spaniens bästa mittback, men potentialen besitter han utan tvekan.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-07-02 21:53
Jag har en fråga till han som skrev artikeln om Albiols presentation. Vad grundar han att Albiol är Spaniens bästa mittback på? Sist jag kollade så var det inte han som spelade i landslaget i alla fall...
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 21:52
Ämne: Lite "Huntelaar....Klart att det är. De fick inte sitt huvudmål som var Villa. Villa är etablerad och kan ligan utan och innantill dessutom en världsspelare. Benzema är ett mer oprövat kort som dock kan bli succé, för talang saknar han då inte. Det är en lite större chansning bara.

Därmed inte sagt att Barca får Villa nu. Dit är det nog långt kvar om ens möjligt. Något säger mig att Valencia inte kommer att sälja.
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-07-02 21:51
Ämne: Lite "Huntelaar....
Det är nog ganska klart att Benzema är en större talang, står nästan ensam for Lyons offensiv iomed Juninhos nedgång på senare år. Benzema hanterar fler aspekter utav spelet än Hunter och är helt enkelt bättre.
Barcelona II Barça II
2009-07-02 21:45
Lite "Huntelaar" varning över Benzema. Över 400 miljoner för ett ganska oprövat kort, är ett desperat agerande av Perez och co.
Barcelona Barça! (MQUC3)
Rambla -

Du har en poäng, dom har nog inte mycket o säga till om. Jag står då fast vid min åsikt att det är respektlöst.

Peace out
Barcelona Rambla - K9
Ämne: Visst är det fult at....
Ja, kanske lite känsligare i det här fallet när det faktiskt handlar om en canterano som Albiol är.
Real Madrid realmadridlover_
2009-07-02 21:42
Visst är det fult att kyssa klubbmärket redan på presentationen, ett exempel skulle vara om Messi gick till Manchester U (Det kommer aldrig hända i verkligheten), och kysser klubbmärket på sin första match. Där har ni en bild på alla Valencia fans som sitter framför datorn och ser och läser att Albiol kysst klubbmärket. Det svider i hjärtat och brist på respekt, det är vad det är!
CASILLAS = ★★★★★
2009-07-02 21:40
Presskonferans live, han kanske förklarar sig, se länk.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 21:38
Ämne: Rambla -

Överlag....Japp. Eto'o har tex konstant vägrat att göra det tidigare. Fast han överraskade nog många när han kysste klubbmärket nu i någon av de sista matcherna av säsongen. Undrar varför han ändrade sig helt plötsligt?

Det är inget att reagera över. De som just har köpt dig, ska betala ut din höga lön, kräver nästan att du visar upp hur mycket du uppskattar din nya klubb. Det kanske inte är läge att neka sin nya arbetsgivare det första man gör?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-02 21:36
Rambla -

Överlag, vissa spelare gör så i sina första matcher osv..Brist på respekt tycker jag..
Henke Larsson, där har du en gentleman ;)

Bengan -

Vet inte om du är utvecklingsstörd eller skadad men jag sa att jag blir äcklad oavsett lag. Patetiskt och brist på respekt mot sin gamla klubb är vad det är.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 21:35
Ämne: Ämne: Så jävl....
Jag blev inte äcklad för att jag vet att det är klubben som säger åt spelarna att göra så, Barca som Madrid och även andra klubbar. Albiol har annars fått kritik från madridhåll sedan värvningen blev officiell, över att inte visa tillräcklig med madridismo och entusiasm över att ha blivit en madridista. Detta var kanske hans botgöring?
Real Madrid Bengan
2009-07-02 21:34
Ämne: gonsa

Njae, inte ....
Dessutom så känner ju redan Xavi och Iniesta till hur Villa spelar. Blir betydligt mycket mer nervös om Villa kommer än om Eto'o är kvar. Men oavsett blir det nog en intressant säsong. Både barcelona och real har enorm press på sig av olika anledningar.
Real Madrid Bengan
2009-07-02 21:32
Ämne: Så jävla äcklad man ....
Jag håller med, men jag hoppas du blev lika äcklad av Henry =)
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 21:31
Valdebebas:

Jag har inte påstått att Madrid ej skulle ha någon dragningskraft. Tvärtom, för nog är det dragningskraft och en hyfsad morot när en 21-årig ganska så oprövad anfallare som Benzema får €8,5m NETTO i lön i sitt första kontrakt hos Madrid. Det ska bli intressant att se vad spelare som Ramos mfl anser om den saken.

Dessutom så skrev jag att det var Zidane och inte Perez som bearbetat Ribery under några veckors tid nu. Det är almännt kännt och inte direkt någon hemlighet.
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 21:28
Jag gillade inte heller att han kysste emblemet men han spelar för real nu så jag förstår honom om han gör sådana saker. Önskar Raul lycka till i sin nya klubb.

Barca//
Real behöver 25 spelare/nummer och eftersom DLR inte kan spela längre så kan man inte spara numret bara för att det är DLR. Men fattar inte varför dem inte gav honom Salgados nr. Han ska väl lämna klubben?
Real Madrid AArman
2009-07-02 21:27
Barça! (MQUC3)

Varför är det synd om honom för att han tog hans nummer? Han kommer ju inte ens spela den här säsongen?
2009-07-02 21:20
Madridfansen sjunger "Que bese el escudo!" (Kyss emblemet) till Albiol och han gör det också. Undrar vad alla Valencia-anhängare tycker om det ;-)

Tårögd var han också.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-02 21:17
Så jävla äcklad man blir när spelare kysser klubbmärket typ direkt när dom gått över, ännu värre på en presentation..suck..

Sen tog han De la reds nummer, fyfan säger jag bara. Stackars DLR
Barcelona BlueRed.
2009-07-02 21:17
Lite nytt om Gai. Han säger bland annat att han inte tänker på att flytta till en annan klubb, det är bara Barca som gäller.
Barcelona Ravo
2009-07-02 21:13
Ämne: Finns det någon barc....
Man skrattar väl åt summorna nu. Men än så länge så finns det inget att frukta, hittills så är det bara stora namn men frågan är OM de kommer att få dem att lyckas att spela som ett helt lag det är väl då man ska frukta dem.
Barcelona Bernie
2009-07-02 21:10
gonsa

Njae, inte så säker på det. Villa är välbekant med spelet i Spanien och i Barcelona så spelar man den fotboll han presterar stora stunder av säsongen i Valencia. Skulle han vara i större sällskap så är det ju just Barcelona som passar. All respekt åt de engelska lagen, men fotbollen där passar inte David Villa, jag ser ingen succè i England, däremot direkt leverering i Barca.
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 21:10
kolla in Albiols presentation
Barcelona BlueRed.
2009-07-02 21:08
Får dem offensiven att funka så är det självklart något att frukta. Deras defensiv däremot är till viss del förstärkt med Albiol men det behövs 1-2 defensiva spelare till, både i backlinjen och mittfältet.
Barcelona Bernie
2009-07-02 21:07
gonsa

Visst är det världspelare de får in, men vi får ju se hur det funkar. Tror personligen att det kommer gå bra från början, och sen rasa samman som vi har sett galactico hus göra innan. Pengar kan inte köpa framgång, det ska man komma ihåg. Vi köpte Keita, Piquè, Dani Alves, och Hleb. Innan säsongen så var det ingen press på laget och det var ingen som förväntade sig någon titel alls.
Barcelona BarcaFTW
2009-07-02 21:06
Om Real Madrid inte vinner något nästa år då kommer mitt liv att sluta lyckligt. Kommer skratta i resten av mitt liv.
2009-07-02 21:06
Ämne: gonsa/

Inget av d....
Word.
gonsa
2009-07-02 21:05
Bernie:

Villa kan gå till Chelsea, Liverpool, Man U också för att bli kung i europa. Vem ska Villa peta om han köps? För Eto lämnar väl aldrig........
Barcelona Barclasico
2009-07-02 21:05
Manuel Pellegrini kommer få det svårt
Annons: