/spanien/barcelona/forum/17778.aspx/spanien/barcelona/forum/17778.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Para Siempre
2009-06-30 17:15
Barcakadabra

"bredda på mitten" du skojar väl? Alla vet att Davild villa skulle gjort mycket bättre än Eto'o. "bredda på mitten" hahaha, det måste ändå väl vara årets påpekning.
Barcelona lameG^
2009-06-30 17:14
Barcakadabra

exakt, håller med dig där. Vad ska man med båda. Räcker med en. Tänk själva lite.
Barcelona Barcakadabra
2009-06-30 17:11
Att köpa david villa är helt onödigt om Etoo förlänger! Han är för dyr, och jag tror helt ärligt inte att han hade gjort det bättre än Etoo! Spendera pengarna till att bredda på mitten och försvaret är mycket bättre!
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-30 17:07
kallesiete

Ja varför inte David Villa, Zlatan aldrig i LIVET!
Barcelona kallesiete
2009-06-30 17:02

Bara å hoppas att Eto'o accepterar budet nu då :)
Hoppas ändå vi köper Villa/Zlatan.
Barcelona Barcakadabra
2009-06-30 17:01
lameG^

Jo, jag gillar Gai, han vill jag absolut att vi ska satsa på! Men jag tycker bojan har slutat utvecklats, han va sjukt grym under rijkards tid. Men de har stått stilla nu, tänk om han inte blir den storspelare som vi alla hoppas på?
Fast ska kanske inte gnälla egentligen, han är ju bara 18...
Barcelona SaM__-
2009-06-30 17:00
Hela Eto'o sagan har varit en utdragen historia där jag klandrar ledningen till hela dispyten. Det Samu har fått utstått från ledningens sida kan vi bara tacka hans stolthet som människa för att han ens är kvar i truppen. Sedan borde ledningen varit mer tydlig i sitt handlande. Visst nu erbjuder man ett nytt kontrakt, men varför inte vara rak på sak och få ett slut på alla rykten. Va rak och riktig mot Samu istället. Får hoppas att man kan "glömma" allt som har hänt nu och att Samu skriver på ett nytt kontrakt. Men jag tvivlar!
Barcelona lameG^
2009-06-30 16:53
Barcakadabra

han är grym men ser hellre att bojan startar på kanten i framtiden tillsammans med K9 i mitten och messi på kanten. Dessutom har vi Gai, Rochina och massa mer.

Så nej till nån mer yngling.
Barcelona Barcakadabra
2009-06-30 16:48
Vad sägs om Hatem Ben Arfa i Blått&Rött?
Vet att han inte är ryktad hit, men jag vill se honom i Barcelona.
Vill hellre ha honom än ribery, yngre, kanske snabbare? och bättre tekniskt!
Lite av en humörspelare, men de är något guardiola tar hand om!

Checka länktips!
Barcelona HugoBoss
2009-06-30 16:41
VizzlA.

Silva kommer inte att lämna Valencia, presidenten för Valencia har själv gått ut och sagt att han vill bygga ett lag kring Silva.
Barcelona Barcakadabra
2009-06-30 16:40
lameG^

Sant iförsig, men ser hellre att Iniesta är på mittfältet med bosquets och xavi. Henry -bojan/keirrison - Messi på topp.
Afrikanska mästerskapen tror jag är i januari månad.
Barcelona Saman.
2009-06-30 16:39
lameG^

Ännu ett löst rykte från en lös tidning.
Barcelona Barcafan
2009-06-30 16:35
Ska gå till posten nu, äntligen har mitt paket ifrån Barcelona kommit. Beställde 2 t-shirts och en mugg och en keps. Längtar till att få ha det på mig:) Hoppas också att etoo förlänger idag!
Barcelona lameG^
2009-06-30 16:33
Anfalltstruppen:

Etoo,K9,Henry,Bojan,Messi,Gai

Mittfältstrupp:

Xavi,Iniesta,Cesc,Thiago,Yaya,Keita,Busquets och Marquez när det är afrikanska.

Iniesta kan flytta upp till vänsterkanten också +att henry kan gå in centralt. Man kan ändra mycket om vi har den truppen.

Cesc kommer nog inte denna utan nästa säsong när rosell tar över men hoppas fortfarande på att han kommer.

Om ni tittar länk så kom den ut idag om cesc. Så chans finns det ju.
Barcelona Rambla
2009-06-30 16:26
Hetfield:

Jag klagar på Laporta över hur han har skött allt detta sen säsongen avslutades. Jag har också tidigare hyllat Laporta för allt bra han har gjort för klubben. Det jag inte förstår är varför han envisas att tjafsa med pressen om vad Madrid sysslar med? Är det något Barcelona bör bry sig om tycker du? Sköt ditt eget istället Laporta, jobba i det tysta, och sen när säsongen startar visa klassen på planen istället för i media.

Dessutom så skrev jag om allt detta är sant, så förstår jag Samu. Nej, jag tror inte någon agent är Moder Theresa, det var därför jag lade till om allt detta är sant. I nuläget litar jag faktiskt inte på någon.
Barcelona VizzlA
2009-06-30 16:25
Barcakadabra

jo jag vet men mitt förra inlägg koncentrerade jag mig på anfallet..men mittfältet måste förstärkas det vet vi nog alla..

hmmm dröm fabregas:P?

perfekt sommar

etoo stannar

in: keirrison, Filipé, fabregas(svårt), mata eller silva..vilka spelare som hamnar på lån/tas hem beror på försäsongen..personligen vill jag även ha in asenjo som reserv + tar över efter några år (men det händer inte, typ klar för atm),
som så många andra är ribery min favorit värvning..

Ut: gudjohnsen (fick en tanke att han kanske hade behövts nunär det är afrikanska, + vi lär ändå inte få så mycke cash för han) jorquera, milito?, hleb!?

Barcelona lameG^
2009-06-30 16:22
Hetfield

han skrev inte att det är så utan rambla skrev om det är sant de han säger så är det dåligt gjort av laporta och co. Jag håller med honom i det han säger.
Barcelona Hetfield
2009-06-30 16:19
Rambla

Av det jag har läst, så verkar det som om du gillar Eto'o och är en av de som vill ha kvar Samu, men det jag inte förstår är att du klagar på Laporta...den mannen är klass, och det är tack vare honom som vi har lyckats så bra.

Sen att du klagar på Laporta och Co föratt de har spridit rykten, och att Samu inte ens har snackat med Man C...hur kan du veta det? Tror du verkligen att Samu agent är Moder therese eller? Han kan väl mycket väl ljuga föratt få sympatier osv.
Barcelona lameG^
2009-06-30 16:19
Barcakadabra

marquez och busquets tar hand om pivote rollen när yaya,keita lämnar för afrikanska mästerskapen. Det borde dem klara av för det är väll bara 3 veckor dem spelar eller. Under den perioden är det cl då??
Barcelona lameG^
2009-06-30 16:07
kom hem precis från jobbet så har inte haft tid med att läsa allt om etoo som kommit. Någon som kan skriva kortfattat?
Barcelona Barcakadabra
2009-06-30 16:04
VizzlA

Du får inte glömma bort att Keita och Yaya också försvinner till afrikanska mästerkapen. Så iniesta stannar nog på mittfältet.
Barcelona Rambla
2009-06-30 16:01
Sticker Samu på fri transfer har jag full förståelse för det. Fast har han planerat det hela tiden, vilket vi nog aldrig får veta, är det en annan sak. Något jag inte kan förlåta eller acceptera är hur Laporta, Txiki och den där Raúl Sanllehí har hanterat hela den här situationen. Vill de inte ha kvar Eto'o, fine, men säg det då öppet till honom och håll inte på med en massa mindgames med hjälp av pressen. Om Pep också har varit med på detta, så faller även respekten för honom en aning.
Real Madrid Paco Buyo
2009-06-30 15:49
Rambla:
Jo, men jag tror inte att det är en slump att han väljer just ordet "stratosfäriskt" som referens till Reals "galactico", medvetet eller inte.
Vidare sade han att det var ett för bra ebjudande att tacka nej till - här är det möjligt att du har rätt i att han pratade om Eto'o och dennes lön snarare än vad som klubben erbjudits, jag missade den biten.
I så fall är det ett oerhört osnyggt beteende mot Eto'o. Att anse att klubben inte har råd att säga nej till ett erbjudande är en sak, men att säga att en av klubbens genom tiderna främsta målskyttar inte har råd att tacka nej är riktigt uselt.
I så fall lär Eto'o göra som i vinjetten i länktipset: "stanna ett år i världens bästa fotbollslag, ta en jättesign-on och lyfta väldens högsta lön fr o m 2010.
Alla vinner. Eller?
Barcelona Rambla
2009-06-30 15:32
Paco Buyo:

När Laporta talade om ett "stratosfäriskt" erbjudande syftade han väl ändå på Samuels erbjudande vad det gäller lön? Så har jag förstått det i alla fall. För inte kan väl €30m i transferpengar räknas som ett "stratosfäriskt" erbjudande?

Ska vi nu tro agenten så har Eto'o och han aldrig ens suttit ner och förhandlat om Samus personliga lönevillkor med City. De har alltså aldrig ens träffats Citys representanter. Detta ska ju då ha läckts till media och ska man tro agenten så är det från klubbhåll. I media är det alltid Samu som då framstår som den girige fotbollsspelaren som bara tänker på pengar. Något jag får allt svårare att tro. Varför har han då ingte accepterat detta "stratosfäriska" erbjudande som gör honom till den högst betalde spelaren?

Ja, Laporta borde hålla igen käften och ta semester. Efter el triplete behöver inte mer sägas, resultaten talar för sig själva. Men nej, han ska tvunget snacka i media om Madridd och inleda det mediakrig vi alla vet Madrid bara älskar att få, för i slutändan så gynnar det alltid deras kubb när det sen kommer till det sportsliga på planen.
Barcelona VizzlA
2009-06-30 15:31
SNälla etoo förläng ditt kontrakt..du är lite speciell och ibland hatar man dig men stanna!..

det är väl inge bekymmer när etoo drar till afrikanska:

iniesta henry messi

inhoppare:k9/bojan, ibland start beroende på form/prestationer av de båda..
Real Madrid Paco Buyo
2009-06-30 14:58
Rambla:
...fast det som är roligt när det gäller att prata om Eto'os lön är ju att Laporta är den första att jämföra med Real Madrid.
I en intervju med RAC1 (radiokanal) sade han igår att de fått ett "stratosfäriskt" erbjudande från City och att Eto'o skulle bli världens bäst betalde spelare med en lön som var högre än vad "Cristianos & co" tjänade.
Inte precis ont om Realhintar i det uttalandet.

Överhuvudtaget har han haft svårt att sitta lugnt och bara konstatera att hans klubb för tillfället är bäst på det som räknas, fotboll.
Jag tycker personligen att det är ganska roligt med Barças fixering vid Real.

EDIT: jag har alls inte läst vad Kviborg skrivit.
Barcelona Hetfield
2009-06-30 14:50
Jag vet inte vad man ska säga/tycka om Samu..å ena sidan så ogillar jag starkt hans ibland dryga sätt , men å andra sidan så älskar jag honom föratt han ger 100 % i varje match

Tror inte att det finne en enda striker i världen som springer mer än Samu (MÖJLIGEN Rooney), och det är någonting som borde höjas , men å andra sidan så har Samu varit omringad av magiska spelare som : Deco, Ronaldinho, Messi, Xavi osv, vilket gör det lättare att göra målen
Barcelona HugoBoss
2009-06-30 14:36
Hetfield.

Du har en poäng där. Jag tror inte heller Bojan och K9 skulle kunna ta över rollen som striker i Barca, och prestera på en väldigt hög nivå.

Vi måste även stärka mittfältet, för både Keita och Toure försvinner också till Afrika. Vi har Busquets som kan ta Toure´s plats, men vi får även problem om Xavi/Iniesta/Busquets blir skadade.
Barcelona Hetfield
2009-06-30 14:35
OM eto'o skulle försvinna så finns det ändå rätt så bra ersättare i dagsläget :

Forlan

Aguero

Villa

Personligen så föredrar jag Aguero då han är fortfarande ung, och jag tror att han och Messi kan bli helt magiska tillsammans
Canaletes
2009-06-30 14:31
OF

Kan garantera att Puertan bli hetaste forumet idag (igen...) med över 1200+ inlägg! :P haha
Annons: