/spanien/barcelona/forum/17775.aspx/spanien/barcelona/forum/17775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Khalil.I
2009-07-02 12:38
Real Hatare

Är det någon som inte ska snacka så är det Atletico.. Hur många spelare köpte inte ni förra året?
Barcelona Mojito
2009-07-02 12:37
Franco insåg först efter att ha räddat Barcelona vilken PR fotbollen var. Först var det ren välvilja för att inte ens en idiot som Franco kunde motstå skönspelet Barca visade upp.

När han sedan insåg vilken PR det gav så vände han blicken mot Madrid och tänkte; Här är ett skitlag som jag ska göra till vinnare genom att hota och tortera folk.

Sagt och gjort, resten är historia.

Avdelning - lägg ner nu för h-vete.
Atlético Real Hatare
2009-07-02 12:36
smutsigare klubb än Madrid får man leta på planeten. fy fan va jag hatar de, att de tror de kan köpa titlar är skrattretande.
De ska bli skön å ser de falla i bitter å gå i konkurs, jag hoppas verkligen att ni vinner ligan och inte de dära fascisterna.
Barcelona J.Gamper
2009-07-02 12:35
Haha ta en titt på Man Uniteds forum. Roligt o läsa kommentarerna där. De hatar ju för fan Real mer än oss.
Barcelona Okkapokka
2009-07-02 12:35
Jävlar, man loggar in och ser att Svenskafans har förvandlats från en fotbollssida till någon slags mötesplats för politik. Ska det verkligen vara så svårt att föra en diskussion på någorlunda mogen nivå utan att man ska behöva dra upp historia om någon gubbe man knappt hört talats om tidigare? Är säker på att 90% härinne inte ens har en aning om vad dom snackar om.

Kom igen nu, skärp er.
Real Madrid Daebes//Zizou
2009-07-02 12:33
Barcelona borde ju inte ens nämna Franco. Han räddade ju er från Konkurs! Om något borde ni ha en Staty på honom utanför arenan! Vi antar* att Franco nu gjorde så Real Madrid började vinna men det är väl inte i närheten av lika stort som att rädda en klubb ur Konkurs!

*Vilket egentligen är helt sanslöst. Hur kan det då ta 15 år för Franco i styret innan Real Madrid vinner ligan?
Real Madrid Valdebebas
2009-07-02 12:30
Rambla:

Vad kallar man det då att förstärka varumärket och att ta emot pengar från en klubb styrd av en regering som enligt människorättsorganisationen mångfängslar och torterar oliktänkande? Att indirekt stödja en fascistregim?

Jag är medveten om att det är en allvarlig anklagelse, och precis som det är löjligt att lasta Barca för styrelseskicket i Uzebkistan, så är det än löjligare att få det till att Barca ända intressen i Uzbekistan är att hjälpa barn.
Real Madrid KaptenFantastisk
2009-07-02 12:27
Snälla, lägg ner diskussionen, den är pinsam.

Franco var fascist, ja, där är vi överens.

Real var Francos klubb, ja, där är vi överens.

Santiago Bernabéu likaså, ja, där är vi överens.

Varför har vi kvar namnet på arenan, det kan nog ingen här inte veta, ut med det i så fall, ni som kan. Antar att det är tratiditon helt enkelt.

Alla som håller på Real kan deras historia - okej inte alla, ignorera de som inte gör det men argumenterar för sig iaf - och knappt någon av dessa stöder Francos ideologi.

Så lägg ner detta nu. Ingen här inne håller på Real Madrid för att de skulle vara fascister, utan för att de på något vis fascinerats av lagets spel, spelare, tränare, klubbtröjor, eller whatever.

Dumt att komma dragandes med Franco-historien igen.
Real Madrid inzajt
2009-07-02 12:27
Rambla - K9: Svara på ;)
Real Madrid inzajt
2009-07-02 12:25
Rambla - K9: Trevligt med någon som kan lite historia och som kan diskutera utan att skriva massa förtalande saker om en. Primo de Rivera son skapade ju bla Spanska falangen som senare gick med i den Franco ledda organisationen ska dock tilläggas att det ligger mer bakom Franco än att han bara körde en fascistisk inställning. Men som sagt, läs boken.
Barcelona Mojito
2009-07-02 12:25
Skulle verkligen sitta skönt med en värvning nu så att vi kan fokusera på annat än maränger som pratar strunt.
Med all respekt för K9 så känns det lite svalt.

Felipe kommer säkert ansluta, jag har inte hört att fler klubbar sliter i honom. Det sista jag vill är dock att Barca får betala ett överpris.
12 mille, nånstans?

Sen är bara frågan ang Villa. Har svårt att se Barca kränga upp 45 miljoner EURO om nu inte deras tränare anser K) vara ett bra alternativ till ersättare/lån.

Ser också fram emot att höra mer kring lejonet.
Visst är man allt lite orolig för hur denna soppa ska redas ut och sluta.

Iker#1
2009-07-02 12:24
FC Barcelona: The Beautiful Game

vill du veta en grej jag älskar real ännu mer när andra lags fans hatar oss. HALA MADRID
Barcelona Barcakadabra
Varför blanda ihop politik med fotboll?

Låt dem värva vem de nu vill värva. Skitsamma var de får pengarna ifrån. I slutändan så visar det ju sig om de va bra investeringa eller inte.
De kommer hit och skriver för att provocera oss, vi borde egentligen ignorera dem o låta dem tycka som de vill. De tror ju att de är störst bäst o vackrast oavsett vad som händer, för att de blev utsedda till tidernas bästa lag. Låt de leva med den meriten. Det är deras tröst som de kan luta sig tillbaka till när de går dåligt, jag menar de förlorade med 4-0 över liverpool. efter några dagars sörjande så va dem där igen. "Vi är genom tidernas bästa lag, vilka är ni?" "nästa säsong vinner vi" så kommer det låta igen o igen o igen, även fast vi skulle vinna med 6-2 på bernabeu igen med de laget de har nu!
Så lönar det sig inte att diskutera med dem! De kommer fortfarande tro att de är bäst.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
Pep.G: Jag var där i år.
Fett roligt cup:),vi tog bajens utvecklinglag me 3-2 o vi var nära på att spela ovagjort mot bk Forward:)
FORZA BARCA
Deportivo Jakobsson
Rambla - K9//
Du har väll rätt, dags att låta honom vara. Och ja, som du säger angående Filipe så känns det som att en övergång är närmare nu även om Lendoiro försöker få in ännu mer pengar. Jag tror att en övergång på 12-13 miljoner Euro + lån på någon spelare är acceptabelt i Lendoiro och Lotinas ögon.
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-07-02 12:23
finns det något lag som inte hatar real nu, jag hatar de ännu mer. fan vad roligt det är att läsa på manchester forum de fan värre än oss. pajkastning i högsta klass.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 12:23
inzajt:

Jag vet vem Santiago Bernabéu var. Får jag svara?
Barcelona Pep.G
2009-07-02 12:21
Xavi O Iniesta=bäst

Haha är nog lite för gammal för den, men har vart där ett par gången och jag ÄLSKAR den cupen verkligen.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 12:21
inzajt:

Du har rätt. Det ligger bra mycket mer bakom förhållandena mellan katalaner och madridistas. De flesta känner nog inte ens till att det innan Franco fanns en annan diktator, Primo de Rivera, som hade ungefär samma förhållande till katalanerna som Franco.

Jag kan nästan slå vad om att de flesta madridistas och culés inte har en aning om att Madrids första president faktiskt var katalan. Sug på den ni. :P
Iker#1
2009-07-02 12:20
alltså ni som säger att franco hjälpte real varför i helvete tog det 15år för honom att fixxa en liga titel till oss kan ni svara på de, så sluta förknippa oss med franco punkt slut.

HALA MADRID Y PEREZ
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
Pep.G: va du på Örebrocupen förra året?
FORZA BARCA
Real Madrid inzajt
Pep.G: Vet du vem Santiago Bernabeu var?
Barcelona J.Gamper
2009-07-02 12:19
Oj da. Ska Ribery till Real nu också?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 12:17
Jakobsson:

Strunta i honom, han vill bara ha uppmärsamhet och är endast här för att provocera.

Hur ser det ut med Filipe då? Det börjar närma sig en lite i alla fall va? Ja, även om det nog återstår en hel del tuffa förhandlingar med Lendoiro.
Barcelona Pep.G
2009-07-02 12:17
inzajt

"Men att lägga all skuld på Franco visar på att man inte besitter mycket kunskap om ämnet utan enbart relaterar till vad som skrivits på forum och andra siter."

Eller så har man skitit i alla dessa forum och sajter och istället koncenterat sig på historia och funnit en viss sanning i det man själv säger.

Om ni verkligen inte har något med fascism att göra idag, varför har ni kvar namnet Sntiago Bernabeu ?

Real Madrid KaptenFantastisk
2009-07-02 12:16
Ämne: Jag håller med Kapte....
Agree. Det är väl snarare i länder som dessa arbeten för barn och rättvisa kan behövas som mest?
Real Madrid inzajt
2009-07-02 12:14
Råder er experter att läsa boken

Franco: Generalen som styrde Spanien med järnhand

Där kan ni få en uppfattning om hur allting fungerade och en massa information. När ni gjort detta kan ni återkomma för en ny diskussion, ny beger jag mig. Adjö
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 12:13
Jag håller med KaptenFantastisk och även inzajt. Vad fan ska vissa culés envisas med att dra upp Franco nu igen? Låt det historiska vara just historia. Koncentrera er på nuet istället.

Det enda jag egentligen ville var att svara på den där Uzbekistan-skiten.
Real Madrid inzajt
2009-07-02 12:10
VAMOS BARCAA!!!: Finns inget jag inte accepterar med klubben men som sagt, jag råder dig till att gå till skolan och satsa lite där, det är skrämmande och se hur korkad du är.
Real Madrid inzajt
2009-07-02 12:09
Pep.G: Jag är äldre än dig pojk så lugna dig med uttrycken. Som tidigare nämnt, historien sträcker sig längre bak innan Franco kom till makten så att påstå att rivaliteten mellan klubbarna startade då stämmer inte, däremot så blev det en STOR utveckling och Franco sett och åsikter skapade reaktioner och detta i sin tur att lett till splittrade läger. Katalanier och Madristas har aldrig kommit överens och historian visar sitt tydliga språk. Men att lägga all skuld på Franco visar på att man inte besitter mycket kunskap om ämnet utan enbart relaterar till vad som skrivits på forum och andra siter.
Annons: