/spanien/barcelona/forum/17773.aspx/spanien/barcelona/forum/17773.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Y20
2009-07-03 23:58
menade dock 09/10 :)
Barcelona Abbe - el triplete!
2009-07-03 23:47
Ämne: vet någon när spelsc....
Efter säsongen 09/10 antar jag :-).
2009-07-03 23:46
Ämne: Abbe

Jag har inte....
Är det så konstigt? Inte särskilt mycket att diskutera om innan han var aktuell, eller hur? Eftersom han närmar sig klubben med stormsteg så har väl folket tagit reda på mer information om grabben, och därför har han börjat uppskattas. Jag ser inte problemet.

Dessutom ryktades Keirrison till klubben under januari/februari i år också, så han har varit på tapeten bra mycket längre än en vecka.
Barcelona Y20
2009-07-03 23:43
vet någon när spelschemat 10/11 fastställs?
Barcelona Hetfield
2009-07-03 23:40
Abbe

Jag har inte sagt att han är en dålig lirare, men jag tycker att det är lustigt hur alla har blivit K9 älskare helt plötsligt, samtidigt som ingen snackade om honom innan han blev aktuell
2009-07-03 23:38
Ämne: Ok snacka om att öve....
Han kan likaväl lyckas också, inte sant? Det hör väl inte hit om vissa här inte visste vilka han var för ungefär en vecka sedan, du visste sannerligen inte vem det var. Hans spelstil kanske inte påminner om Romario, men han har ett målsinne som är värt att beundra och som är väldigt sällsynt. Han har alla möjligheter att bli en världsspelare i Barça.
Barcelona Hetfield
2009-07-03 23:25
Ok snacka om att överdriva, för 1 vecka sen så snackade ingen om K9, de flesta visste inte ens vem det va, och nu när han ska värvas så är han nästa Romario eller? Ta det lugnt, han kan lika väl floppa
Barcelona lameG^
2009-07-03 23:20
Nesto

Jag tycker Bojan är bättre som vänsterytter än centralt. Han är inte en målskytt eller jo om man kollar vad han presterat tidigare men känns bara att han är bättre som vänsterytter. När han spelat på kanterna tycker jag han presterat enormt denna säsong.

Bojan----K9----Messi (Gai,Rochina)

Vilken framtid!!!
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-07-03 23:08
Heywood Jablome
Yes,vet det, men de har mycket gemensamt, båda är nära 30 när Barca köpte de, Quini var 30 och villa 27 och båda har spelat för sporting.
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-03 23:03
Mr Baloo-Gonzalez

Han avslutade sin karriär 1984 i Barcelona. Oj, det var ett tag sedan Barcelona hade en spansk nummer 9. :-)
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-07-03 22:50
Heywood Jablome

Quini hade hade 9 i Barca, han kallas även för El Brujo, han och David Villa har mycket gemensamt.

Men svar på din fråga, det var länge sedan Barca hade en spansk 9an.
Barcelona Antonio Puerta
2009-07-03 22:46
Tack för svaret,Känner på mig att han blir en stor succe.Publik favorit
Barcelona Antonio Puerta
2009-07-03 22:46
Tack för svaret,Känner på mig att han blir en stor succe.
Barcelona Nesto
2009-07-03 22:31
Bojan måste få mer speltid och få mer spel i striker positionen.

Låna K9 1-2 år beroende på hur han sköter sig/utvecklas..
Det tar ju som sagt tid att anpassa sig till de spanska spelet,språket,livstiden och de lite mer profisionella livet.
Ni som vill att han ska stanna, har ni följt K9 i Brasilien?
Visst han ser ut att vara en bra striker på youtube men men än de då?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-03 22:18
Ämne: Rambla - K9

Angåe....
Nej, ingen sådan skit. Planen är att Barça vill låna ut honom utan någon köpoption för Valencia.
Barcelona Antonio Puerta
2009-07-03 22:11
Rambla - K9

Angående Keirrison om han nu lånas ut kommer han efter sen säsong komma hem automatiskt väll,inte att barca köper tillbaka ellr han eller nåt sånt skit väll?
Barcelona lameG^
2009-07-03 22:09
Egentligen skulle K9 passa perfekt som backup till Etoo för etoo kommer spela afrikanska mästerskapen. Jag skulle inte säga nej till detta men verkar ju som att det blir utlåning och vi får villa och hejdå till etoo.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-03 22:04
Ämne: Jag tycker det är sp....
Don't jinx it ;). Håller dock med om att det är spännande med en ung spelare som har andra lite kvalitéer än de som kommer från La Masia. Inte för att de egna produkterna är dåliga på nått sätt men det kan behövas i framtiden då Keirrison kan bryta mönstret i spelet.

Så synd var det ändå inte med Ronaldo, han var fantastisk men visade sig vara mycket skadebenägen och ersättaren hette ju Rivaldo så det är inget man gråter över direkt.
2009-07-03 22:04
K9 verkar ha ett sådant målsinne som man bara föds med. Barcelona gör ett fantastiskt köp om vi tänker efter.

Om nu Villa köps, Eto'o säljs, K9 lånas ut till Valencia, ett kontrakt som säger att Barcelona kan hämta "hem" honom för en billig peng, och som bekant så vill Villa säkerligen avsluta sin karriär i Sporting. Så om 3-4 år så kommer vi ha en fullvuxen målmaskin.

En mycket bra värvning.
Barcelona Barcadinho.
2009-07-03 21:59
Vi får väl se om Villa kommer. Det finns en chans.
Jag tycker förslaget som Barca ger Valencia är bra. De får först ca 40 milj för att betala skulder (eller lön till spelarna), plus två spelare på lån.

Valencia löser på så sätt för nästa säsong två positioner. Ersättaren till Villa blir K9, samt Caceres som ersätter Albiol (ok, albiol är en mittback, men man kan flytta position mellan spelare).
Det är faktiskt inte alls så dumt.
Men vem vet vilka förslag kommer det från andra klubbar.

Jag vill inte att man ska låna Keirrison. Så klart så går det bra för ett år, om vi får Villa.

Men jag måste erkänna att jag är super nyfiken på grabben. Jag väntar bara och se honom spela.
Ju ni vet. Vissa fans väntar på stora stjärnor a la Christina och andra är lika nyfikna på en okänd brasse.

Jag har en dröm att han gör en debbut säsong som Ronaldo med sina 34 mål första säsong i Barca (han var bara 20 år) eller kanske som Romario med sina 30 mål förtsa säsongen.

Det är ju bara en dröm, men jag har haft en känsla på en stor succe med honom, bara en känsla förstås.
Så på ett sätt så kommer jag tycka det är tråkigt om han lånas ut.

På tal om mathcer på repris. Det regnade som djäveln idag här kl 16 och vi visste inte vad vi skulle göra. Ingen hade lust att ta ut foten eller åka nånstans. Så min son gjorde en överaskning och hämtade en gamal videoband med finalen mot Arsenal.
Otroligt. Jag fick ryssningar i kroppen, nästan som om det var för första gången.
Vi satt på en hög volym för att få stämmningen.
Och jag glömde nästan att lejonet spelade på vänsterkanten under matchen (ronnie spelade centralt) och han gjorde ett kanon jobb.
Lite nostalgi alltså.

ha en bra kväll.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-03 21:56
Jag tycker det är spännande när vi får en ung lovande spelare som vi kan forma själva. Som vi fick Ronaldo en gång i tiden (jag jämför inte de två nu) men han lämande ju tyvärr redan efter en säsong efter kontraktbråk. Tänk om K9 blommar ut ordenligt till sylvass målgörare av världsklass? Spännande.
Barcelona lameG^
2009-07-03 21:51
Rambla - K9

Du verkar också ha fått det (ditt nick)

Men om det andreas sagt stämmer så vill jag verkligen ha honom. Jag tror att om han stanna skulle han få riktigt bra med speltid som första säsong. Det tar ju tid och anpassa sig och lära sig språket. Kolla bara Huntelaar.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-03 21:47
lameG^

Du verkar ha fått en ny favorit i K9? :D
2009-07-03 21:45
Jag menar givetvis en center. Hmm... märkligt hur Barcelona inte har haft en spansk anfallare på så lång tid.

Barcelona är ju en klubb som mixar det bästa från hela världens hörn.
Barcelona Hetfield
2009-07-03 21:43
Fan vad tröttsamt, ena dagen så är vi otroligt nära med att få Villa, den andra dagen så dementerar Val president allt, och man börjar från 0 igen
Barcelona lameG^
2009-07-03 21:37
Nesto

Det har jag alltid skrivit här på forumet. Det är egentligen det perfekta köpet tycker jag och jag hoppas fortfarande på det köpet.

Jag hoppas att Valencia inte accepterar budet för vill inte att K9 lånas ut.

Varför inte bara köpa villa för 450 och sälja etoo för 350. Jag vill egentligen ha kvar etoo men eftersom villa är nära oss så vill jag inte se etoo i barca för han skulle bara förstöra stämningen i laget och gå ut till pressen om han sitter på bänken.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-03 21:32
Ämne: Är jag den enda här ....
Villa har sagt att han inte vill dra utomlands, Real har köpt Benzema, Valencia måste sälja honom för pengar pga krisen och Barca är de ända intresserade i Spanien. Så, jo jag tror han kommer.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-03 21:30
Är jag den enda här som inte tror att Villa kommer?.
Valencia kan få bättre bud en va vi har gett dem Tex Chelsia kanske kommer me 600miljoner vem vet.
Så jag tycker inte att alla ska vara så övertygade om att David Villa kommer,men jag hoppas att han gör de.
Forza Barca
Barcelona Nesto
2009-07-03 21:28
Vet att många av er här inne inte vill se Fabregas i Barça men det vore en annan lösning på vingproblemet.

Om vi köper han så tar han Iniestas plats.
Xavi-Toure-Fabregas

Iniesta flyttar då upp och Henry blir supersub!
Sen så har vi en mer än älskvärd pep som roterar..
Vad tycker ni om det?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-03 21:27
Han menade nog striker, center oavsett nummer. Hm, Salinas?

Det är kanske läge att ta bort Benzema från Silly Season-artikeln? Känns inte så troligt att han dyker upp liksom. ;)
Annons: