/spanien/barcelona/forum/17772.aspx/spanien/barcelona/forum/17772.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona mes__que_un_club
2009-07-02 18:06
det är väl första säsongen som han inte har vari borta på på grund av skada eller AM, och han ligger i topp som målskytt i alla tre turneringar coh bidrar stort till trippeln
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-07-02 17:56
Ciao-V

Jag håller med dig. Laporta & Co har gjort ett bra jobb i Barca men dem hanterar som sagt vissa situationer dåligt. Det är sånt som händer:( tyvärr. Vi får hoppas att det går bra för i Eto'o i City om han nu går dit och jag hoppas verkligen att han bara tar med sig de bra minnena från sin tid i Barcelona.
Barcelona NoGo™ - COPA, LIGA Y CHAMPIONS 2009!!
2009-07-02 17:55
Vet inte om det här postats förut men fattar inte varför Laporta går ut med sånna här uttalanden för!? Känns rätt onödigt enligt mig, och fattar fortfarande inte varför dom vill ha bort Eto'o. Menar han öser in mål, gjort mål i 2 CL final och den här säsongen har han visat mycket bra attityd både på och utanför plan. Jag hoppas verkligen att Eto'o stannar.

.Länktips.
Barcelona Ciao-V
2009-07-02 17:51
Ämne: Villa verkar vara ga....FC Barcelonas värvningar brukar alltid vara genomtänkta. Man värvar aldrig stora namn för att imponera eller för att höja klubbens status. Och det tackar vi för Herr Laporta & Co.
Lite kritik ska ledningen dock ha om man inte sköter bra hur man hanterar legender. Spelare som har gjort så mycket för klubben. Nu Eto'o. Tidigare andra.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-02 17:51
Verkar som om Villa o Filipe snart är klara för FC Barcelona:).
FORZA BARCA
Barcelona Trippeln
2009-07-02 17:48
Hur kan henry va fail 07\08 hans första säsong alltså om han gjorde mest mål?
PÅ FEL POSITION OCKSÅ!
Barcelona lameG^
2009-07-02 17:47
Electricityscape

Hahha, alla kan läsa fel. Jag godtar din ursäkt;)

men att ribery och cesc är långt ifrån barca kan jag hålla med. Men den truppen jag skrev nedan är den min perfekta trupp så det betyder inte att det kommer hända men det kan fortfarande hända. Dessutom är han vår till nästa säsong om rosell tar över:P
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 17:47
Ämne: Villa/Silva

VdV b....
Jo jag kommer ihåg hela VDV sagan. Han började babbla upp saker om att hans fru eller flickvän vill inte åka någonstans förutom till valencia. Senare sa han även att hans mamma sa till honom att Valencia är den rätta platsen för honom. Madrid kom in i sista minuten and next thing så blev han klar för madrid. När jag tänker på det så skulle jag aldrig byta honom mot Silva. Han e ju fan värre än Arshjavin och hans drömmar.
2009-07-02 17:45
Villa verkar vara ganska nära Barca nu. Känns bra då jag tycker det är bästa möjliga ersättare till Eto'o.

Jag gillare även möjligheten att Mascherano kommer till Barca då han är en av världens bästa defensiva mittfältare.

Barcelona vet på vilka positioner och vilka typer av spelare dem vill värva. Inte som rivalen som värvar alla stjärnor dem kan få tag på.
Barcelona Electricityscape
2009-07-02 17:44
lameG^

Såg att det stog "eller" där nu och inte "och" som jag trodde först. Jag ber om ursäkt. Är det försent att skylla ifrån sig på en hel kvälls festande igår? ;-)

Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 17:42
Villa/Silva

VdV bråkade ju rejält med Hamburg om att få lämna för Valencia. Poserade och hade sig i en Valencia-tröja också vill jag minnas? Valencia gör nog bäst i att behålla Silva så länge de kan och hålla sig så långt borta från VdV det bara går. Låt oss hoppas att Silva är förnuftig nog att inte lockas av galacticos för det skulle faktiskt kunna första hans karriär eller åtminstone bromsa den. Vill han verkligen riskera en landslagsplats när Vm står för dörren?
Barcelona lameG^
2009-07-02 17:39
Electricityscape

var ser du att jag skrivit det??
2009-07-02 17:35
Tarrak, riktigt grym artikel i offside. Alla borde verkligen läsa den för att få en djupare inblick i vad FC Barcelona är och vad de representerar.
Barcelona Okkapokka
2009-07-02 17:35
lameG^

Vad menar du egentligen? Först säger du att man är dum om man vill ha Villa & Eto'o i samma trupp. Sedan så säger du att Samu ska skriva på samtidigt som vi värvar Villa (?)

Cesc kommer inte komma för nittiofemtonde gången, och Ribery är enligt uppgift bara intresserad av en övergång till rivalen.
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 17:33

VdV h....Ja VDV hade säkert kunnat hitta rätt i Valencia där pressen är inte alls lika stor som Madrid. Valencia gör kanske ändå ett bud nu när många spelare är på väg att säljas men oddsen är väldigt små. Synd bara att ledningen vill sälja Joaquin som man borde ge en till chans. Men Pablo är ändå en bra ersättare.

Men nästan hela Valencia redaktionen jublade när vi trodde att VDV var klar. Men precis som Sneijder affären blåste madrid oss ännu en gång. Jag tror inte att Llorente vill ha Sneijder eller VDV när de flesta i Valencia ser dem två som svikare fastän att dem aldrig spelade för oss hehehe.
Barcelona lameG^
2009-07-02 17:31
Ni som vill ha etoo och villa i ett lag är dumma. Ni såg bara henry som kom från arsenal och spelade centralt och sedan kom till barca och fick spela till vänster. Han var fail första säsongen men nu har det gått bättre. Dessutom är deras uppgift att vara i boxen och göra mål och inte komma från kanten och vika in á lá messi.

Så ser hellre att vi köper in villa eller skriver på med etoo. K9 stannar som backup och kommer få ganska mycket speltid som första säsong för vi är med i många titlar.

In med någon av ribery eller cesc. Om ribery kommer så spelar han till vänster och roterar med henry och bojan som kommer spela mer på kanterna än centralt nu för K9 har kommit. Bojan tycker jag är bättre på kanten än centralt.

Men om Cesc köps in kommer Henry rotera med iniesta istället. Så cesc går in i mitten eller så kan någon av dem iniesta,xavi,cesc vila någon match.

Detta är nog den perfekta truppen.

Anfallare:
Henry,Villa/Etoo,Messi,Bojan,K9,Gai,(Iniesta)

Mittfältare:
Xavi,Iniesta,Cesc,Thiago,Yaya,Keita,Busquets,(Marquez)

Iniesta kommer spela på kanten ibland och marquez kommer flytta upp som defensiv mittfältare under den tiden yaya,keita är på afrikanska mästerskapen. Därför är dessa 2 i parentes.

Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 17:26
Ämne: Oj sorry, tack :)
....
Barca har aldrig varit intresserade av Kaka eller Ronaldo, åtminstone inte för de summorna det handlade om dessutom så anser de ha bättre spelare själva redan. Sen så ville ju de två specifikt till Madrid så de har aldrig riktigt intresserat Barca skulle jag tippa på.

Ribery är man ju öppet intresserad av och jag tror faktiskt man var nära överens med honom innan Perez dök upp och Zidane dagligen började hjärntvätta Ribery om hur han bara måste gå till nya galacticos. Nu är vi nog inte ens nära längre.

Benzema har varit med på Txikis lista någon säsong eller två men på den listan finns det säkerligen 30-talet namn till. Han var nog mer tänkt för framtiden.

Så den enda tänkta värvningen de har spolierat är då Ribery. Inte hela världen, de pengarna Bayern vill ha för honom är för mycket att lägga på en spelare. Åtminstone för Barca.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-02 17:25
Villa/Silva

VdV har ju inte kommit till rätta alls hos oss och han är inte lika mångsidig som Silva (som både kan spela centralt och som ytter), men han skulle passa som handen i handsken som den centrala kreatören i ert 4-2-3-1. Med Mata och Joaquin på kanterna. Det skulle inte nödvändigtvis vara ett extremt stort byte neråt för er samtidigt som ni skulle få pengar i tillägg. VdV är en fantastisk fotbollsspelare när han får ut allt sitt kunnande på rätt position.

Rambla - K9

Nu frågade jag ju inte dig som tur var.
Barcelona Nesto
2009-07-02 17:24
Håller med dig hetfield..

Kaka och Ronaldo, okey it's all about money baby.

Trodde Ribery hade lite mer hjärta än pengar faktiskt..
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 17:24
Ämne: man blir ganska upph....
Tack så mycket uppskattar dina snälla ord.
Barcelona Hetfield
2009-07-02 17:21
Oj sorry, tack :)

Får lite känslan av att barca har blivit den där mobbade ungen som ingen vill dansa med, verkar som om Real lockar till sig allt och alla, att de värvade Kaka och C.Ronaldo är väl ok, men att Benzema och nu Ribery svider faktiskt
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 17:18
Hetfield:

David Silva är Valencia-canterano. Han var bara utlånad till Celta Vigo för att få erfarenhet. Jag skulle tippa att Valencia aldrig släpper en canterano till, fast aldrig ska man kanske akta sig för att använda dessa dagar.

Edit: Äsch, tarrak. :P

Fredrik R:
Hade du frågat mig, så hade jag svarat att det vore ett hån. Byta Silva mot medelmåttan VdV? Nåja, nu frågade du ju inte mig.
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 17:18

Vad s....Det hade väl varit en bra deal om VDV väl presterade. Men jag som fan och Valencia hade inte nöjt oss med mer än 20-25 plus VDV. Men VDV gjorde väl inte så mycket denna säsong förutom att sitta på bänken med en hög lön. Ärligt talat så tror jag inte Llorente och Unai vill ha honom med tanke på hans lön. Jag hade hellre inkluderat Negredo i ett köp/byte
Barcelona tarrak
2009-07-02 17:17
Hetfield

David Silva kommer ursprungligen från Kanarieöarna, men har varit i Valencia sedan han var liten pojke och är därmed egen produkt. Han var bara utlånad en säsong till Celta.

Edit: Såg ni? Jag hann före Rambla, det måste vara första gången! ;)
Barcelona Joanilson
2009-07-02 17:16
man blir ganska upphetsad vid tanken av Villa i Barca måste jag säga. tänk vad han skulle kunna göra i ett lag som är några klasser bättre än valencia (all respekt mot valencia men så är det för tillfället).

spännande med en spelare som keirrison, det är inte så ofta på senare tid som Barca köper ganska okända spelare från sydamerika, så om han nu kommer (som det verkar för tillfället) så är det med spänning man ska följa honom.

Mascherano har det pratats lite om, personligen tycker jag att han tillsammans med Yaya och essien är de bästa defensiva mittfältarna i världen och det skulle kännas kul och spännande att se han också i Barca. men problemet ligger i att både Mascherano och Yaya Touré är spelare för startelvan så egentligen köps ju Mascherano för att täcka upp för Yaya under afrikanska. vi har ju redan Busquets fast han kan ju spela på en av de andra 2 mittfältspositionerna också.

sedan behöver vi nog köpa in en mittfältare till men jag vet inte vem riktigt, men han måste acceptera att få sitta på bänken endel.

sen vill jag också berömma Villa/Silva som kan föra diskutioner utan att det blir tuppfäktning som många real-supportrar har svårt för som brukar vara härinne.

(ursäkta att det blev så långt men jag var tvungen att skriva av mig lite) =D Visca Barca
Real Madrid KaptenFantastisk
2009-07-02 17:14
Ämne: känns konstigt att v....
Varför skulle det vara konstigt? De är i kris, de måste få ihop pengar.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-02 17:14
Villa/Silva

Vad skulle ni Valencia-fans tycka om ett köp/byte där Valencia får VdV och pengar för Silva? Ni var ju och ryckte i honom året innan han gick till oss.
Barcelona Nesto
2009-07-02 17:13
Goal skriver att Ribery har sagt: It's Real Madrid or nothing..

Han har tackat nej till ett förlängt kontrakt så han är nog intresserad av Real.

Så Ribery är alltså,kanske ute ur marknaden för oss om detta stämmer.
Barcelona Hetfield
2009-07-02 17:12
Villa/Silva

Du behöver nog inte vara orolig, valencia är otroligt bra på att scouta nya spelare , man köpte ju trots allt Villa från Zaragoza och Silva från Celta Vigo
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 17:09
Jag tror inte att Llorente tänker släppa Silva. Har är after all vår nya Pablo Aimar. Villa känns mer troligt för att vi får in mer pengar samt att vi kan köpa nån bra ersättare med dem pengarna. Det e svårare att hitta en bra ersättare för silva.
Annons: