/spanien/barcelona/forum/17765.aspx/spanien/barcelona/forum/17765.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 12:21
inzajt:

Du har rätt. Det ligger bra mycket mer bakom förhållandena mellan katalaner och madridistas. De flesta känner nog inte ens till att det innan Franco fanns en annan diktator, Primo de Rivera, som hade ungefär samma förhållande till katalanerna som Franco.

Jag kan nästan slå vad om att de flesta madridistas och culés inte har en aning om att Madrids första president faktiskt var katalan. Sug på den ni. :P
Iker#1
2009-07-02 12:20
alltså ni som säger att franco hjälpte real varför i helvete tog det 15år för honom att fixxa en liga titel till oss kan ni svara på de, så sluta förknippa oss med franco punkt slut.

HALA MADRID Y PEREZ
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
Pep.G: va du på Örebrocupen förra året?
FORZA BARCA
Real Madrid inzajt
Pep.G: Vet du vem Santiago Bernabeu var?
Barcelona J.Gamper
2009-07-02 12:19
Oj da. Ska Ribery till Real nu också?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 12:17
Jakobsson:

Strunta i honom, han vill bara ha uppmärsamhet och är endast här för att provocera.

Hur ser det ut med Filipe då? Det börjar närma sig en lite i alla fall va? Ja, även om det nog återstår en hel del tuffa förhandlingar med Lendoiro.
Barcelona Pep.G
2009-07-02 12:17
inzajt

"Men att lägga all skuld på Franco visar på att man inte besitter mycket kunskap om ämnet utan enbart relaterar till vad som skrivits på forum och andra siter."

Eller så har man skitit i alla dessa forum och sajter och istället koncenterat sig på historia och funnit en viss sanning i det man själv säger.

Om ni verkligen inte har något med fascism att göra idag, varför har ni kvar namnet Sntiago Bernabeu ?

Real Madrid KaptenFantastisk
2009-07-02 12:16
Ämne: Jag håller med Kapte....
Agree. Det är väl snarare i länder som dessa arbeten för barn och rättvisa kan behövas som mest?
Real Madrid inzajt
2009-07-02 12:14
Råder er experter att läsa boken

Franco: Generalen som styrde Spanien med järnhand

Där kan ni få en uppfattning om hur allting fungerade och en massa information. När ni gjort detta kan ni återkomma för en ny diskussion, ny beger jag mig. Adjö
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 12:13
Jag håller med KaptenFantastisk och även inzajt. Vad fan ska vissa culés envisas med att dra upp Franco nu igen? Låt det historiska vara just historia. Koncentrera er på nuet istället.

Det enda jag egentligen ville var att svara på den där Uzbekistan-skiten.
Real Madrid inzajt
2009-07-02 12:10
VAMOS BARCAA!!!: Finns inget jag inte accepterar med klubben men som sagt, jag råder dig till att gå till skolan och satsa lite där, det är skrämmande och se hur korkad du är.
Real Madrid inzajt
2009-07-02 12:09
Pep.G: Jag är äldre än dig pojk så lugna dig med uttrycken. Som tidigare nämnt, historien sträcker sig längre bak innan Franco kom till makten så att påstå att rivaliteten mellan klubbarna startade då stämmer inte, däremot så blev det en STOR utveckling och Franco sett och åsikter skapade reaktioner och detta i sin tur att lett till splittrade läger. Katalanier och Madristas har aldrig kommit överens och historian visar sitt tydliga språk. Men att lägga all skuld på Franco visar på att man inte besitter mycket kunskap om ämnet utan enbart relaterar till vad som skrivits på forum och andra siter.
Deportivo Jakobsson
2009-07-02 12:08
Chipp_Kungen_Raul//
Har du hört uttrycket: Det är som att prata med en betong vägg? Just nu känns det som det när jag försöker kommunicera med dig. Du förstår överhuvudtaget inte vad jag säger och du bör nog hålla dig på Puertan ett tag.

Att du sen nedvärderar mig bara för att jag inte håller på ett storlag är ju helt fruktansvärt, så bara för att jag inte håller på Barcelona eller Real Madrid utan på Deportivo så har jag inte en åsikt och är mindre värd? Känns nästan som att du borde bli spärrad härifrån med din attityd.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-07-02 12:08
Han kommer inte acceptera att hans klubb har den historian så sluta prata med den hä idioten.
IQ 2
Barcelona Pep.G
2009-07-02 12:07
inzajt

Som sagt gubben. Sånt suddas inte bort, jag är inte riktigt säker nu, men om jag kommer ihåg rätt så hette Francos general Santiago Bernabeu och gissa vad er arena heter nu ?
2009-07-02 12:06
Ämne: VARFÖR och åter igen....
Gör inte bort dig nu, self made millions? Man har lånat pengar i massor.
2009-07-02 12:06
inzajt
Haha gå tillbaka till ditt smutsiga forum nu ingen vill ha dig här- HEJDÅ!
2009-07-02 12:05
Vill även tillägga att anledningen till att jag håller på Real Madrid är att jag som ung fastnade för laget i en del matcher jag såg, och började kolla allt mer, och fastande för dem - för spelarna, för fansen, för arenan, för laget. Sedan dess har det blivit att jag följt dem.

Tror detta är det vanligaste tillsammans med faderssyndromet som jag vet många blivit påverkade av. Ens far håller på ett lag, man själv börjar göra detsamma.
Real Madrid inzajt
2009-07-02 12:05
VAMOS BARCAA!!!: Real-Madrid forum. Du klarar inte att svara på frågorna för din hjärna är inte större än en jordnöt, det syns på dina inlägg och dina sett att argumentera på.
CASILLAS = ★★★★★
2009-07-02 12:04
VARFÖR och åter igen VARFÖR fastnar ni på vem vi värvar och köper eller vad vi gör med våra pengar, vi får köpa precis vem vi vill och om perez vill köpa Benzema, Ronaldo och Kaka så får han göra det. Allt detta jävla klagande fram och tillbaka, vi har pengar! Vi kan köpa varför inte då löpa de bästa som finns ute på marknaden för fan om vi kan få det!

Låt oss vara och låt oss köpa vem vi vill sen kan ni hålla er till ert eget lag och sluta snacka skit och spotta på real och dess fans pga våra värvningar.

Real Madrid - Self made millionares

Enough said....
Barcelona Pep.G
Rambla - K9

Vi har kanske inte kommit överens förut, men respekt till ditt senaste inlägg :)
Real Madrid inzajt
Pep.G: Jag hejar på Real Madrid, att laget var uppbyggt på facism hör hemma på 50-60talet och inte 2009, har du besökt Spanien? Madrid eller andra orter? Kan berätta för dig att det ligger så mycket mer bakom rivaliteten mellan Madrid och Barcelona och det inkluderar till stor del Franco och hans framtåg i Spanien men det är så mycket mer politik, sportsligt och historia bakom. Det existerade långt innan Franco existera inom den Spanska eliten.
inzajt
Okej men är det inte dags för dig att gå tillbaks till ditt Franco-forum nu eller?
För jag tror inte att någon vill ha dig här inne och jag orkar inte svara på dina korkade inlägg jag får bara huvudvärk...
Real Madrid inzajt
2009-07-02 12:02
VAMOS BARCAA!!!: Acceptera, vad ska jag acceptera? Jag måste säga att din förmåga att föra en diskussion är ruskigt låg. Vad är egentligen sant? Berätta för mig och återigen, jag relaterar INTE till Franco diskussionen för den hör inte till utan det andra. Varför jag håller på Madrid? Förmodligen av samma anledning som du håller på Barcelona, som någon annan håller på Manchester osv osv, korkad fråga faktiskt..
2009-07-02 12:02
Ge er nu. Visst, ni tycker inte om Real, klaga hellre enbart på värvningsstrategin eller laget i allmänhet.

Men kom inte dragandes med Franco-historien - och ja, ni har rätt, antagligen känner de flesta ungdomar på hela SvenskaFans-forumet inte till honom - men det är ett oerhört korkat påstående vissa kommer med.

Ingen av oss här inne, eller i Europa, håller på Real för att de skulle vara ett fascistiskt lag, vilket de givetvis inte är. Oerhört magstarkt påstående.

Mogna till lite.

Sedan är det många som har kommenterat "hoppas Real går i konkurs". Var finns fotbollsälskarna? Real och Barca är bittra rivaler, men inte fan skulle jag vilja att Barca försvann från klubbeliten, detsamma gäller Valencia, Sevilla och övriga lag även ute i Europa.

Det får inte gå till överstyr.
Barcelona Pep.G
2009-07-02 12:01
inzajt

Du hejar på ett lag som är byggt på fascism. Du vet och jag vet det.

Läste du mitt gamla inlägg ? Om inte så läs,

Namn: Pep.G » Svara inlägg » Redigera eget inlägg
Sänt: 2009-07-02 11:34
Real Madrid är ett smutsigt lag med en smutsig historia.

Vem supportade Real? Franko ("kollega" med hitler och jävligt högervriden). Vem förtryckte katalanerna ? Jo, samma diktator igen. Vad representerar den vita färgen ? FACISTERNA. Vad säger Real-fansen ? HALA ! En variant av Heil. Som sagt, smutsigt var ordet. Du kan säga att det är historia och det var då, men sånt suddas fan inte bort ! :)
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 12:00
Valdebebas:

Det hjälper inte att du kommer in hit med dina lögnaktiga påståenden. Den där artikeln är bara spekulationer från en journalist som inte kan presentera ett enda fakta eller bevis, som styrker dina påståenden. Det enda Bank gör är att han insinuerar saker som han inte har en susning om.

Ja, Barcelona har varit i Uzbekistan men knappast på inbjudan från dess regering utan från inbjudan av fotbollsklubben Bunjodkor. Där bla Eto'o, Cesc, Xavi och Puyol medverkade vid fotbollsskolor för barn.

Du ska inte komma här och lasta Barcelona för vilket styrelseskick det finns i landet Uzbekistan. Det är inte Barcelonas sak att lägga sig andra länders politik. Huruvida klubben Bunjodkor är en fascistklubb eller inte tror jag inte du har tillräckligt med kött på benen för att påstå. Barcelona åker dit för att meverka till att barn får det bättre genom fotbollen. Att det är cyniskt och att klubben Bunjodkor vill sola sig i glansen av klubben Barcelona och Unicef är något kanske Laporta borde ha tänkt på och avstått det hela men inte fan ska du med dina tonårsfinnar påstå att Barcelona stöder en fascistregim.
Real Madrid Chipp_Kungen_Raul
Jakobsson//
OMG hahaha herregud har du några som helst bevis på att franco hjälpte oss till titlar...om inte sluta skriv massa skit läs långt ner innan vad jag skrev också innan du börjar babbla.
Din argument är ju mer provocerande när du förknippar real madrid med franco vissa här inne förknippar oss med hitler till och med och säger att Hala är en heil hälsning...så är inte det provocernade då eller det är ju fan du som borde hamna ner på jorden istället inte jag.
Jo jag svarade på din fråga?
Som jag tidigare också sa "so what" ifall det var 6 lag i tuneringen vi spelade en final mot t.ex milan och vann regler var regler på den tiden och vi var bäst så enkelt är det....Jag upprepar vad är din poäng.
En Deportivo supporter som du som stödjer en medioker lag är en av dem sista individerna på denna jord som skall kritisera en gigant klubb som Real madrid.
inzajt
Kom inte hit och säg att vi snackar skit, vi skriver bara det som är sant om du inte kan acceptera det så undrar jag vrf du håller på madrid?
Real Madrid inzajt
2009-07-02 11:59
VAMOS BARCAA!!!: Det är ju det ni gör, sitter och skriver massa skit, hänvisar då inte till Franco utan generellt, ordförrådsnivån här inne sträcker sig inte längre än till en 12årings, säger väl det mesta.
Annons: