/spanien/barcelona/forum/17763.aspx/spanien/barcelona/forum/17763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2009-09-01 12:04
Visst skulle det vara bra med en bredare trupp än vad vi har nu, skulle t.ex. suttit fint att ha Fabregas eller Masherano som reservspelare i laget. Men problemet är ju att dessa herrar inte gick att köpa, så vad skulle man gjort? Köpt en panikvärvning som ändå inte klarar av Barcas spel, en Hleb eller Guddy? Nej bättre att satsa på egna ungdomarna, och även om truppen är lite tunn är den faktiskt bredare än förra säsongen.
El_Capitano
2009-09-01 11:51
Pierre13#

Kommer du ihåg första el clásico mötet på camp nou föra säsongen? Alla era spelare lekte Mr Miyagi.
Barcelona Hetfield
2009-09-01 11:50
Vi har blivit av med 9 spelare, och värvat 4..är det bara jag som inte förstår logiken?

Detta kan sluta väldigt illa för Txiki och Co, börjar skadorna rulla in så kommer röster att höjas

By the way

Bara jag som tyckte att Zlatan såg otroligt sliten ut? Kändes som att Zlatan blev otroligt trött, måste vara ovanligt för honom att springa istället föratt ta emot bollar...
Real Madrid Pierre13#
2009-09-01 11:47
"och det skulle inte förvåna mig om de vita i huvudstaden skulle återigen försöka skada våra spelare för att få en fördel.."

Haha. Good one! Sen vaknar vi
Barcelona Bernie
2009-09-01 11:41
Scorpion

Pep sa innan att han ville bredda truppen och det har man inte lyckats med. Txiki påstår att det har varit riktigt svårt att värva denna sommaren pga oförklariga anledningar. Man har fått tre förstärkningar och jag tror att de i Barcelona är medvetna om att de har misslyckats då en eventuell skada på våra nyckelspelare skulle vara förödande. Ok, kanske att ta i med det ordet, men man utmanar inte lika starkt om man till exempel spelar en kvartsfinal i Cl med Zlatan, Pedro och Bojan i anfallet med ett mittfält bestående av Busquets, Keita och Yaya. Vi får bara hoppas på inga större skador denna säsong. De andra lagen är säkert medvetna om hur vår trupp ser ut i år, och det skulle inte förvåna mig om de vita i huvudstaden skulle återigen försöka skada våra spelare för att få en fördel..
El_Capitano
2009-09-01 11:11
Tveksamt om Bojan kan spela mot Getafe, han är nog tillbaka mot Inter.
Hoppas att alla spelarna återvänder hem friska. Vi har inte råd med flera skador.
Barcelona ★Scorpion★
2009-09-01 11:08
Rambla - K9

Bojan borta 2 veckor. Inte bra! Men Barca möter Getafe om 2 veckor tror faktiskt Bojan kan bli spelklar innan det.

Det som oroar mig är att tänk om Zlatan blir skadad. Ska vi sätta in Bojan då? Känns som Barca har en väldigt tunn trupp. Synd att man lånade ut K9:(

Verkar som Pep vet vad han vill och vet vad han gör.
Barcelona Mojito
2009-09-01 10:57
Jag håller med i din analys.

Sen kan jag förstå Pep som säkert vill se Bojan lyckas och visa honom fortsatt förtroende genom att behålla honom på planen.

Jag anser också att det var en perfekt match att lufta ungdomarna i. Barca hade trots allt 73 % bollinnehav och som du säger var matchen i hamn.

Mycket kan hända under landslagsuppehållet (skador etc), och då är det ju bra om några avbytare redan är inne i hetluften.

I princip hela laget har väl VM-kval framför sig?
Flera har också 2 matcher på kort tid.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-01 10:48
Mojito, så här ser jag på det.

Barca spelade en tuff match så sent som i fredags. Detta på en leråker och i väldigt fuktigt varmt klimat. Pep sa själv att sådant sliter väldigt på spelarna. Vilket i sin tur leder till ökad skaderisk.

Laget har endast 3 dagar på sig efter supercupfinalen att förbereda sig för sin första ligamatch.

Sedan innan har Pep själv, faktiskt även Txiki, sagt att truppen är lite väl tunn men att han litar på sina canteranos.

Varför då riskera skador på spelare när restultatet redan är i hamn? Det spelar ingen roll hur lysande någon är. Har vi en tunn trupp, varför slita på den i onödan? Det kan knappast ha undgått någon att Bojan tog ut sig ganska så rejält innan skadan. Han löpte och pressade motståndare hela tiden så länge han var kvar på planen. Byt ut honom tidigare.

Nu får man betala priset.
Barcelona Mojito
2009-09-01 10:44
Rambla K-9

Det var väl extra svårt för Pep att plocka ut Bojan då han var lysande.

Skadan poå maxwell skjöt kanske på hans strategi ang bytena, men samtidigt borde det lysa en varningslampa också.

Men men, skador händer så lätt. Bojan och Pedro fick ju innan skadan några saftiga smällar, även det borde varit en anledning till bytena.

Barcelona ★Scorpion★
2009-09-01 10:29
Vilken spelare Pedro är. Han körde lite slalom igår. Känns som hans självförtroende har blivit mycket bättre.

Juh mer speltid han får blir han bara bättre.

Känns bra att vila Henry så Pedro eller Jeffren får spela på Henrys kant:)
Barcelona Napao
2009-09-01 10:26
Ämne: Ämne: Jaha då....
Ja sant och han är borta två veckor kunde varit värre och med den ganska tunna truppen vi har är detta inte bra alls.
Länktips: www.sport.es
Barcelona Rambla - K9
2009-09-01 10:23
Ämne: Jaha då är Bojan bor....
Pep sa själv igår att sådana här skador kommer mycket pga trötthet och slitna spelare. Då kan vi klandra Pep lite anser jag, för det är upp till honom och coacha laget. Han ska byta ut Bojan tidigare så kanske han undviker sådana här skador. Leder man som igår och bara ska spela av matchen är det nästan korkat att inte byta in fräscha spelare lite tidigare. Skärpning där Pep.
Barcelona Napao
2009-09-01 10:05
Jaha då är Bojan borta två veckor.
Kråksången
2009-09-01 09:47
Angående våran seger och allas nye gunstling Zlatan. Känn ointressant hur många mål han gör egentligen så länge laget vinner. Han gör ett mål och uträttar inte så mkt mer än små finesser då och då.

Jämför man honom med Eto'o så ser det väl rätt så okej ut. Eto'o hade dock gjort mål istället för att försöka frispela Keita i friläget han fick efter sitt mål. Men det här kommer bli bra. Han kommer växa in. Bara Iniesta kommer tillbaka så det blir ett överlägset bolltrillande igen.
El_Capitano
2009-09-01 08:37
Ämne: "Saxat från Rea....
Vem bryr sig vad Puerta fjortisar tycker och tänker! Varför ens besöka deras forum och sen saxa en massa löjliga inlägg därifrån!

För mig personligen är det totalt ointressant vad maränger skriver om oss el vår vackra klubb.
Atlético Otuga
2009-09-01 08:36
Som Malmö'it blev jag glad över Zlatan's mål igår :)

En spelare som Eidur växer inte på träd i dessa dagar, synd att han inte gick till oss :P
Barcelona petersays
2009-09-01 07:53
"Saxat från Real Madrid forumet, vad säger ni om dettta? "

Att du borde läsa igenom reglerna för förumet. Inga Puerta-inlägg. Kommer aldrig nåt gott från deras dagisrum. Med det sagt: Det var ett riktigt sömnpiller till match.
Barcelona FCBiLove
2009-09-01 07:31
Står det på denna sida, glömde länka
Barcelona FCBiLove
2009-09-01 07:30
Bojan, Skadad.

Det är problem i mitten på höger lår som gör att Bojan blir borta ungefär 15 till 20 dagar. Bojan krockade med en Sporting försvarare och kom inte tillbaka i spel efter det.

Maxwell, Med smärtor.

Maxwell har ont i vänster ben. Och resultaten av undersökningar kommer att presentera under onsdagen.
Palau Blaugrana
2009-09-01 06:28
Skönt med seger, och va skönt för Ibra! Varför sålde man Eidur förresten? Så dålig var han inte! Vår trupp är visserligen bra, men väldigt tunn, tyvärr.
Andreas-
2009-09-01 05:39
Kan inte förstå varför vi säljer Gudjohnsen, det är en helt ok spelare att ha på bänken. Vår trupp är redan väldigt tunn sen gör vi oss av med två spelare precis innan fönstret stänger. Vad ska man säga?

Iaf, tack för de tre åren Gudjohnsen. Spelare som trots mycket bänk jobbar på hårt för att få chansen istället för att gnälla i pressen är stora på sitt sätt. All respekt till dig och ett stort lycka till!
Barcelona basaric
2009-09-01 03:41
Ja, dom två senaste matcherna, tycker inte att Real imponerade stort i premiären mot Deportivo.
Någon borde skicka en DVD med Barcelonas matcher förra säsongen så han kanske han får veta hur riktig fotboll spelas.
Barcelona J.Gamper
2009-09-01 03:35
Ja du senaste två Barca matcherna har inte varit så underhållande. Speciellt Shaktar matchen. Real har ju fortfarande svängiga matcher fastän deras nyförvärv så det är alltid kul. Men Barca kör också med tålamod vilket kanske en madridista inte är van vid.

Men när Barca får igång sitt spel.. och när spelare som Iniesta,Xavi och Messi är igång och nu även Ibra mot ett lag som kör offensivt så finns nog inget annat lag som är mer underhållande.
Barcelona basaric
2009-09-01 03:26
"Fyfan jag får ångest vill se Madrid spela, speciellt efter detta sömnpiller som jag såg precis.
Vilken tempofattig och slö match. När vi spelar går det som blixten och vad somo helst kan hända. Det är fotboll."

Saxat från Real Madrid forumet, vad säger ni om dettta?

Barcelona basaric
2009-09-01 02:57
+ Zlatans insats idag, man märker direkt att han verkligen vill göra allt för att smälta in i laget, hade han varit i Inter och hade Stankovic slagit den där passningen som Xavi gjorde, och Maicon tagit löpningen i djupled som Keita gjorde så hade nog Ibra aldrig försökt passa, det gillar vi Zlatan, det gillar vi. Dessutom så gjorde han mål i debuten, det är starkt.

- Jag gillar verkligen Sergio B, men jag märkte en sak idag som jag inte märkt tidigare.. Killen är oerhört seg.

+ Alves är så underbar, han har fått mycket beröm sedan hans ankomst till Barcelona men jag tycker att han förtjänar mer. Ena stunden agerar han som vänsterytter, några sekunder efter så är han plöstligt en mittback.. Jag gillar verkligen offensiva försvarspelare och Alves är världens bästa.. Underbar teknik, underbar öga för spelet och ofta klockren i sina brytningar.

- Jag får vänta 2 veckor för att jag ska kunna se Andres Iniesta spela fotboll igen.. Har väntat hela sommaren på det.

+ Att vi gör mål på fasta situationer, det är jag inte van vid.. Det brukar oftast vara så att vi släpper in via fasta, men idag bevisade vi att vi VERKLIGEN kan göra mål på alla möjliga sätt.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-01 01:59
Samma för mig, sköna 3 poäng blir att ta med sig när man drömmer vidare om de 6 titlarna!

Bona nit!
adil,
2009-09-01 01:57
Ämne: Alla lagen du räknad....Härligt att ha med alla de stora nationerna. Men nu ser sängen för skön ut för mig att motstå. Godnatt blåröda bröder. Som Un!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-01 01:54
Var det bara jag som la märke till Botia´s (mittbacken i gíjon som är utlånad från oss) imponerande insats? Kan bli en bra mittback han också, han kommer nog få mycket speltid hos Sporting och förhoppningsvis få mycket erfarenhet, för talang det har han. Det syns tydligt.
adil,
2009-09-01 01:47
DaniAlves

Keita är sedan tidigare känd för sitt huvudspel. Och Alves stod nog bara för 1 assist, då inlägget Zlatan gjorde mål på touchade en Gijon spelare precis innan.
Annons: