/spanien/barcelona/forum/17762.aspx/spanien/barcelona/forum/17762.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Realsenfödseln
2009-07-02 16:38
Sevärd!
Barcelona tarrak
2009-07-02 16:33
Artikeln fanns faktiskt på nätet. Klicka på "Vackrast i världen" (såklart;))så ligger hela texten där.
Barcelona tarrak
2009-07-02 16:30
Köpte precis Offside och råder alla andra culés att göra detsamma. Den fantastiske journalisten Ronald Reng (tysk som flyttade till Barcelona tack vare 3-1 målet mot Liverpool 2001), skriver ett 15 sidor långt reportage där han följer Barca under sista månaden av säsongen. Bjuder på många roliga inblickar t. ex hur Ribery väntade med kamera efter matchen för att fotografera Barca-spelarna tillsammans med sin bror eller hur Piqué stjäl målnätet från Olympiastadion i Rom. Men framför allt är det en genomgång och hyllning av Barcelonas unika identitet och fotbollsfilosofi. Ett måste helt enkelt!
Barcelona El_Triplete
2009-07-02 16:19
Kommer keirrison att presenteras 13:de juli eller?

Tacksam för svar! :)
ThierryHenry
2009-07-02 16:17
Ämne: Finns det någon av R....
mm jag håller med!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 16:10
En massa foton på Keirrison under en fotosession med Nike, under februari månad i år.
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 16:04
Sneijder var ochså den nya stjärnan i laget efter ett par frisparksmål. Han verkar inte heller vara så önskevärd
Barcelona 2bbe
2009-07-02 16:02
Jag förstår mig inte riktigt på Realfans. Ena stunden var Robben lika bra som Messi(par månader tillbaks) för att sedan inte var önskvärd i Madrid. Det svänger fort i fotbollvärlden, hehehe.
Barcelona Oha789
2009-07-02 15:59
Rambla

Jag själv tycker inte vi har ett perfekt lag. Jo i Start elvan har vi världens bästa lag.

Men på Bänken har vi inte så bra jag. Nästa säsong kommer vi spela många tuneringar och det kommer bli många matcher. Pluss att Spelarna åker till Afrika cupen. Jag tror pep känner spelarna mer än vad vi gör hemma bakom tvn.

Jag tror han tänker mer på, Om Yaya blir tvungen som föra året byta position eller om han nu blir skaddad. Ja då måste vi köra med Busquets, Vill man vara ett slagkraftigt lag och vinna många turneringar eller änns komma långt i dom måste man ha en bred trupp.. Att Macherano kommer ser jag det som possetivt. Men Men Jag gillar själv inte Macherano hoppas det blir nångon annan.
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 15:58
Jag tror inte Villa skulle heller begära för stor lön. Såpast bra som han är så ligger han inte ens på top 20 bäst betalade spelare. Jag tror inte att han plötsligt skulle bli girig och begära mycket. han vill vinna titlar helt enkelt och jag hoppas för hans skull att han väljer att spela för barca. Han har gjort såpas mycket för Valencia att han förtjänar att spela i ett större lag.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 15:54
!Sergio_ Busquets!:

I korta drag: Detta är Villas blivande kontrakt. Han kommer att skriva på ett femårskontrakt till 2014 och kommer att tjäna ungefär som lagets andrekapten Xavi, €7,5m. Då blir han lagets 4:e bäst betalda spelare. Summan kan komma att höjas ytterligare beroende på Villas speltid och vunna titlar för Barca. Hans klausul blir €120m.

Detta är vad Sport spekulerar i. Jag råder dig att inte ta det på för stort allvar då skräptidningen knappast har en susning om hur hans kontrakt är utformat. Vadå, skulle Laporta redan ha visat upp det blivande kontraktet för pressen när Villa på långa vägar inte ens är värvad. Sport och EMD fyller oss med skit hela tiden.
Real Madrid #Redondo#// Faubert
2009-07-02 15:50
Finns det någon av Real Madrids värvningar som ni inte tror floppar? Verkar som att alla kommer att floppa.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 15:47
Om nu Barca verkligen jagar Mascherano, mycket tyder ju på det, så begriper jag inte det. Ska man slänga iväg så mycket pengar bara för att täcka upp för ANC under 1,5 månad? Det måste ligga mer bakom än så. Vad har Pep för tanke bakom det här? Vill han kunna spela med dubbla pivotes? Funderar han på att spela Yaya högre upp brevid Xavi och Iniesta ute till vänster. Någon typisk kantspelare verkar det ju inte bli i och med att Ribery inte går att värva. Många funderingar där.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-02 15:45
Någon som kan förklara länken lite lätt. Har redan försökt med Googletranslator men det är värdelöst.
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 15:40
hahah Perez ska själv in och spela i startelvan. Han tar säker en plats bredvid benzema i anfallet. Impossible is nothing
Barcelona Electricityscape
2009-07-02 15:38
Ämne: EXTRA Perez har köpt....
Haha, impossible is nothing brukar dom köra med nu förtiden va?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-02 15:36
?
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 15:31
EXTRA Perez har köpt Rauls Nummer 7.
Barcelona El Tiburon
2009-07-02 15:21
När vi ändå e inne på Marseille och Ben Arfa, så har jag en fråga om franska ligan. Vilka lag är det som gått upp till Ligue 1?
Barcelona VizzlA
2009-07-02 15:06
inzajt

"vad Franco gjorde hör inte till modern tid"

inte era titlar heller...
Barcelona Moe-_-
2009-07-02 15:05
Jag tycker att vi borde värva denna killen som ersättare till Henry när han inte spelar.

*Länktips*
Barcelona A Iniesta
2009-07-02 15:02
Ämne: Ämne: Villa/S....
Tycker också att Negredo är ett bättre val med tanke på att Güiza haft en riktigt kass säsong i Fenerbache, fattar inte hur han kan platsa i landslaget.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-02 15:02
The Reporter

Självklart är det så, å andra sidan så är vi inte beroende av att han når sin högstanivå nästa säsong redan. Vi har Higuain och Raúl (samt kanske RVN...) som producerar mål, Kaká och Ronaldo är dessutom två av världens målfarligaste mittfältare. Benzema kan spelas in i lugn och ro. Förhoppningsvis gör han en bra säsong redan 09-10 inför VM.
Barcelona Xoonix
2009-07-02 14:50
Och jag tror att Bojan kommer ha en CV som utklassar Benzemas....;) hehe
Barcelona The Reporter
2009-07-02 14:50
Benzema känns som en chansning från Madrid, ja menar han kanske inte lyckas inom spansk fotboll.Det är stor skillnad mellan Franska ligan o den spanska ligan. Han kommer säkert inte lyckas lika bra i La liga som i Ligue 1. Alla vet vad Villa har tillbringat i La liga, ett stort plus är att Villa också känner till den Spanska fotbollen.

Språket kan också vara ett - (minus) med Benzema, vi har ju hört ett fler tals gånger från Hleb att språket är en anledning till hans underpresternade.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-02 14:41
The Reporter

Det är väl en något mer långsiktig investering, vilket motiverar ett större belopp. Benzema kommer vara lika gammal som Villa är nu när hans 6 årskontrakt går ut och förhoppningsvis så kommer han nog ha en CV som är överlägsen Villas vid motsvarande ålder då också.
Barcelona Xoonix
2009-07-02 14:37
Dock så är ju Benzema yngra och har fler år framför mig, dock håller jag med dig, Villa är vassare...
Barcelona The Reporter
2009-07-02 14:32
Jag förstår inte att Madrid la 25 mil + Negredo för Villa och inte gick emd på att höja , för att sedan köpa Benzema för 38mil(?) . Villa är två gånger vassare än Benzema enligt mig .
Barcelona Barcakadabra
2009-07-02 14:24
Känns skönt att alla andra lags supportrar kommer hålla på oss i El Clasico! Speciellt United fansen! haha =)
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 14:21
Därför tyckte han att madrids bud på 25 mil plus negredo var dåligt.
Annons: