/spanien/barcelona/forum/17761.aspx/spanien/barcelona/forum/17761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 17:33
Ämne: Villa/Silva

VdV h....Ja VDV hade säkert kunnat hitta rätt i Valencia där pressen är inte alls lika stor som Madrid. Valencia gör kanske ändå ett bud nu när många spelare är på väg att säljas men oddsen är väldigt små. Synd bara att ledningen vill sälja Joaquin som man borde ge en till chans. Men Pablo är ändå en bra ersättare.

Men nästan hela Valencia redaktionen jublade när vi trodde att VDV var klar. Men precis som Sneijder affären blåste madrid oss ännu en gång. Jag tror inte att Llorente vill ha Sneijder eller VDV när de flesta i Valencia ser dem två som svikare fastän att dem aldrig spelade för oss hehehe.
Barcelona lameG^
2009-07-02 17:31
Ni som vill ha etoo och villa i ett lag är dumma. Ni såg bara henry som kom från arsenal och spelade centralt och sedan kom till barca och fick spela till vänster. Han var fail första säsongen men nu har det gått bättre. Dessutom är deras uppgift att vara i boxen och göra mål och inte komma från kanten och vika in á lá messi.

Så ser hellre att vi köper in villa eller skriver på med etoo. K9 stannar som backup och kommer få ganska mycket speltid som första säsong för vi är med i många titlar.

In med någon av ribery eller cesc. Om ribery kommer så spelar han till vänster och roterar med henry och bojan som kommer spela mer på kanterna än centralt nu för K9 har kommit. Bojan tycker jag är bättre på kanten än centralt.

Men om Cesc köps in kommer Henry rotera med iniesta istället. Så cesc går in i mitten eller så kan någon av dem iniesta,xavi,cesc vila någon match.

Detta är nog den perfekta truppen.

Anfallare:
Henry,Villa/Etoo,Messi,Bojan,K9,Gai,(Iniesta)

Mittfältare:
Xavi,Iniesta,Cesc,Thiago,Yaya,Keita,Busquets,(Marquez)

Iniesta kommer spela på kanten ibland och marquez kommer flytta upp som defensiv mittfältare under den tiden yaya,keita är på afrikanska mästerskapen. Därför är dessa 2 i parentes.

Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 17:26
Ämne: Oj sorry, tack :)
....
Barca har aldrig varit intresserade av Kaka eller Ronaldo, åtminstone inte för de summorna det handlade om dessutom så anser de ha bättre spelare själva redan. Sen så ville ju de två specifikt till Madrid så de har aldrig riktigt intresserat Barca skulle jag tippa på.

Ribery är man ju öppet intresserad av och jag tror faktiskt man var nära överens med honom innan Perez dök upp och Zidane dagligen började hjärntvätta Ribery om hur han bara måste gå till nya galacticos. Nu är vi nog inte ens nära längre.

Benzema har varit med på Txikis lista någon säsong eller två men på den listan finns det säkerligen 30-talet namn till. Han var nog mer tänkt för framtiden.

Så den enda tänkta värvningen de har spolierat är då Ribery. Inte hela världen, de pengarna Bayern vill ha för honom är för mycket att lägga på en spelare. Åtminstone för Barca.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-02 17:25
Villa/Silva

VdV har ju inte kommit till rätta alls hos oss och han är inte lika mångsidig som Silva (som både kan spela centralt och som ytter), men han skulle passa som handen i handsken som den centrala kreatören i ert 4-2-3-1. Med Mata och Joaquin på kanterna. Det skulle inte nödvändigtvis vara ett extremt stort byte neråt för er samtidigt som ni skulle få pengar i tillägg. VdV är en fantastisk fotbollsspelare när han får ut allt sitt kunnande på rätt position.

Rambla - K9

Nu frågade jag ju inte dig som tur var.
Barcelona Nesto
2009-07-02 17:24
Håller med dig hetfield..

Kaka och Ronaldo, okey it's all about money baby.

Trodde Ribery hade lite mer hjärta än pengar faktiskt..
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 17:24
Ämne: man blir ganska upph....
Tack så mycket uppskattar dina snälla ord.
Barcelona Hetfield
2009-07-02 17:21
Oj sorry, tack :)

Får lite känslan av att barca har blivit den där mobbade ungen som ingen vill dansa med, verkar som om Real lockar till sig allt och alla, att de värvade Kaka och C.Ronaldo är väl ok, men att Benzema och nu Ribery svider faktiskt
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 17:18
Hetfield:

David Silva är Valencia-canterano. Han var bara utlånad till Celta Vigo för att få erfarenhet. Jag skulle tippa att Valencia aldrig släpper en canterano till, fast aldrig ska man kanske akta sig för att använda dessa dagar.

Edit: Äsch, tarrak. :P

Fredrik R:
Hade du frågat mig, så hade jag svarat att det vore ett hån. Byta Silva mot medelmåttan VdV? Nåja, nu frågade du ju inte mig.
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 17:18
Ämne: Villa/Silva

Vad s....Det hade väl varit en bra deal om VDV väl presterade. Men jag som fan och Valencia hade inte nöjt oss med mer än 20-25 plus VDV. Men VDV gjorde väl inte så mycket denna säsong förutom att sitta på bänken med en hög lön. Ärligt talat så tror jag inte Llorente och Unai vill ha honom med tanke på hans lön. Jag hade hellre inkluderat Negredo i ett köp/byte
Barcelona tarrak
2009-07-02 17:17
Hetfield

David Silva kommer ursprungligen från Kanarieöarna, men har varit i Valencia sedan han var liten pojke och är därmed egen produkt. Han var bara utlånad en säsong till Celta.

Edit: Såg ni? Jag hann före Rambla, det måste vara första gången! ;)
Barcelona Joanilson
2009-07-02 17:16
man blir ganska upphetsad vid tanken av Villa i Barca måste jag säga. tänk vad han skulle kunna göra i ett lag som är några klasser bättre än valencia (all respekt mot valencia men så är det för tillfället).

spännande med en spelare som keirrison, det är inte så ofta på senare tid som Barca köper ganska okända spelare från sydamerika, så om han nu kommer (som det verkar för tillfället) så är det med spänning man ska följa honom.

Mascherano har det pratats lite om, personligen tycker jag att han tillsammans med Yaya och essien är de bästa defensiva mittfältarna i världen och det skulle kännas kul och spännande att se han också i Barca. men problemet ligger i att både Mascherano och Yaya Touré är spelare för startelvan så egentligen köps ju Mascherano för att täcka upp för Yaya under afrikanska. vi har ju redan Busquets fast han kan ju spela på en av de andra 2 mittfältspositionerna också.

sedan behöver vi nog köpa in en mittfältare till men jag vet inte vem riktigt, men han måste acceptera att få sitta på bänken endel.

sen vill jag också berömma Villa/Silva som kan föra diskutioner utan att det blir tuppfäktning som många real-supportrar har svårt för som brukar vara härinne.

(ursäkta att det blev så långt men jag var tvungen att skriva av mig lite) =D Visca Barca
Real Madrid KaptenFantastisk
2009-07-02 17:14
Ämne: känns konstigt att v....
Varför skulle det vara konstigt? De är i kris, de måste få ihop pengar.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-02 17:14
Villa/Silva

Vad skulle ni Valencia-fans tycka om ett köp/byte där Valencia får VdV och pengar för Silva? Ni var ju och ryckte i honom året innan han gick till oss.
Barcelona Nesto
2009-07-02 17:13
Goal skriver att Ribery har sagt: It's Real Madrid or nothing..

Han har tackat nej till ett förlängt kontrakt så han är nog intresserad av Real.

Så Ribery är alltså,kanske ute ur marknaden för oss om detta stämmer.
Barcelona Hetfield
2009-07-02 17:12
Villa/Silva

Du behöver nog inte vara orolig, valencia är otroligt bra på att scouta nya spelare , man köpte ju trots allt Villa från Zaragoza och Silva från Celta Vigo
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 17:09
Jag tror inte att Llorente tänker släppa Silva. Har är after all vår nya Pablo Aimar. Villa känns mer troligt för att vi får in mer pengar samt att vi kan köpa nån bra ersättare med dem pengarna. Det e svårare att hitta en bra ersättare för silva.
Barcelona BlueRed.
2009-07-02 17:07
tarrak

Tackar, ska nog köpa mig en jag också.
Real Madrid KaptenFantastisk
2009-07-02 17:05
Ämne: Jag förstår mig inte....
Jag kan bara tala för mig själv, men jag tycker att Robben är en av världens absolut bästa spelare. Att bänka honom eller än värre sälja honom vore ett stort misstag. Köp inte Ribery tilL Real, det är vad jag tycker.
Barcelona jopo
2009-07-02 16:55
känns konstigt att valencia ska släppa Albiol, Silva och Villa. eller ?
Real Madrid Mr_Oneil
2009-07-02 16:49
Jag kan inte låta bli att kommentera vad ni skriver om Robben och Sneijder. JAG personligen vill inte att dom ska lämna och speciellt inte Robben, han är kung. Men för Sneijders framtida utveckling så bör han se sig om efter en ny klubb för hans speltid kommer att vara begränsad.

För övrigt ser jag verkligen fram emot kommande el classicon. Blir nog lite hetare matcher nu, roligare när båda lagen är jämnbördiga ;)
Barcelona Messi(as)
2009-07-02 16:48
När trippeln var avklarad var jag faktiskt väldigt orolig över var våra spelare skulle få motivation ifrån för att vinna något kommande säsong.
Men nu finns det nog motivation så det bara skriker om det!!! Med tanke på hur rivalerna värvar lär grabbarna vara sugna som fan på att tvåla dit det nykomponerade laget :) Fan vilken press dem kommer ha helt otroligt men vilken säsong det kommer bli!? Spanska ligan kommer utan tvekan vara sevärd.

Någon mer som redan spikat resa till Barca till hösten för att se ett par liga matcher? :) Skulle vara kul att dra iväg ett gäng och kanske fixa grupp rabatt eller liknande..

Fan vad jag hoppas på Villa nu och Felipe! Förstår inte hur vissa inte kan tycka om Marscherano, han är fan KUNG i defensiven, en riktig jävla duracell kanin vars markeringar, postitionsspel och glidtacklingar hör till toppen.. Jag slänger gärna in några slantar för att få honom till Barca!

Visca BARCAAAA

Barcelona lameG^
2009-07-02 16:47
tycker synd om honom för han kommer lånas ut direkt.
Barcelona VizzlA
2009-07-02 16:46
någon som kan länka en torrent med en match där keirrison spelade bra (inte bara mål)..palmerias elr cortibia.
Real Madrid Realsenfödseln
2009-07-02 16:38
Sevärd!
Barcelona tarrak
2009-07-02 16:33
Artikeln fanns faktiskt på nätet. Klicka på "Vackrast i världen" (såklart;))så ligger hela texten där.
Barcelona tarrak
2009-07-02 16:30
Köpte precis Offside och råder alla andra culés att göra detsamma. Den fantastiske journalisten Ronald Reng (tysk som flyttade till Barcelona tack vare 3-1 målet mot Liverpool 2001), skriver ett 15 sidor långt reportage där han följer Barca under sista månaden av säsongen. Bjuder på många roliga inblickar t. ex hur Ribery väntade med kamera efter matchen för att fotografera Barca-spelarna tillsammans med sin bror eller hur Piqué stjäl målnätet från Olympiastadion i Rom. Men framför allt är det en genomgång och hyllning av Barcelonas unika identitet och fotbollsfilosofi. Ett måste helt enkelt!
Barcelona El_Triplete
2009-07-02 16:19
Kommer keirrison att presenteras 13:de juli eller?

Tacksam för svar! :)
ThierryHenry
2009-07-02 16:17
Ämne: Finns det någon av R....
mm jag håller med!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 16:10
En massa foton på Keirrison under en fotosession med Nike, under februari månad i år.
Valencia Villa/Silva
2009-07-02 16:04
Sneijder var ochså den nya stjärnan i laget efter ett par frisparksmål. Han verkar inte heller vara så önskevärd
Annons: