/spanien/barcelona/forum/17760.aspx/spanien/barcelona/forum/17760.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2009-07-04 20:25
Electricityscape

Jag ber om ursäkt.Det du sa stämmer absolut.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-04 20:23
Trippeln

Vad vill du att vi ska säga egentligen? Ska vi be om ursäkt för att en klubb som vi håller på, en klubb vi inte har någon som helst makt i, köper spelare? Är det vårt ansvar att försvara klubbens agerande?

Vad ska vi säga? Är det vårt fel att vår klubb köper spelarna, jag höll på Real Madrid innan förra Galactico perioden, jag höll på klubben under den perioden, jag höll även på den under svackan efteråt och jag håller på den ännu. Ska jag sluta heja på min klubb för att den flexar ekonomiska muskler?

Jag vet inte vad du vill att vi ska säga för att du ska bli nöjd, men jag kan lova dig att varenda Manchester United-fan hade jublat ifall Kaká och Benzema anslutit till dem och Ronaldo hade stannat. Jag kan lova dig att i princip varenda klubbs fans, undantag kanske Barcelonas, hade jublat ifall deras klubb hade köpt de spelarna vår klubb har köpt.

Jag har sett er här inne ropa efter David Villa, Fabregas, Robinho och Ribéry. Jag kan lova dig att ni inte hade bett om ursäkt ifall er klubb hade köpt Fabregas,Ribéry och Villa detta transferfönster. Eller hade du varit den första som sagt att "fan jag håller inte på Barcelona längre" ifall de kommit emot stora belopp?
Barcelona Electricityscape
2009-07-04 20:16
Ämne: Electricityscap

S....Säg vad du vill, kort och gott så varnade jag dig bara att sånt här oftast är roten till meningslösa diskussioner.

Och angående bilden. Kolla nedanför bilden så ser du en engelsk översättning på texten.
Real Madrid Bengan
2009-07-04 20:13
Ämne: Till alla madristas.....Är så trött på folk som tar upp ekonomin som faktor. Investeringen för 2 miljarder görs dagligen i alla industrier utan att någon ens rynkar på ögonbrynen. Man investerar pengar i någon som ser ut att kunna betala sig tex köper upp andra företag etc.

Madrid köper varumärken, det är inte för deras spelförmåga som man lägger såna summor, det är för deras marknadsvärde. Det är en stor skillnad. När dessutom professorer i ekonomi som vet betydligt mycket mer om industrin än både du och jag och förmodligen i princip alla här på svenskafans beräknar att Kaka och Ronaldo kommer generera 175 miljoner euro bara i merchandise och sponsoravtal (klubben får 50% eller något sånt av alla reklamavtal spelarna gör) hur kan du ens ha mage att kritisera investeringen?

Fotboll är en underhållingsindustri precis som telekom eller metall. Det är inte något som är unikt för Real Madrid utan även barcelona är ett tvättäkta företag med allt vad det innebär. Sen att man investerar pengar på olika sätt är bara att acceptera. Om det nu är så korkat att spendera så mycket pengar borde du väl snarare vara glad att den klubb du hatar så mycket går under på köpet.

De mest pinsamma argumenten av dom alla är att det är ekonomisk kris etc. Det är lågkonjuktur i vissa brancher ja, men för det behöver det inte påverkar fotbollen. Och vet du vad som stimulerar ekonomin? Investeringar är exakt sånt som ger stimulans i ekonomin.

Sen gällande köplag, i princip alla lag är köplag. Men man investerar sina pengar olika. Vissa lag köper barn och ungdomar och utvecklar dom. Vissa köper färdiga stjärnor. Vad är problemet med det?

Dessutom tar folk upp skulder som faktor. Bara lite fakta Man U 700 miljoner pund skuld, Chelsea 700 miljoner pund. Tom oskyldiga lilla barca har 400 miljoner euro i skulder. Och ja det var gaspart som drog på sig skulderna, men våra skulder har idioten Calderon dragit på sig.

Slutligen ber jag om ursäkt för att jag postar men eftersom det var en direkt post till madridistas så var jag tvugen att svara.

Barcelona Trippeln
2009-07-04 20:12
Bluered

Förstår ej spanska så bra,kan du förklara bilden?
Barcelona Trippeln
2009-07-04 20:11
2009-07-04 20:08
Trippeln

Du får gärna vädra dina tankar och åsikter här, men ditt inlägg kommer bara framkalla ännu mera poänglösa diskussioner mellan culés och madridistas. Poänglösa diskussioner som vi haft den senaste månaden i stort sätt.

Försök att hålla det där för dig själv, oavsett hur svårt det än är. För det hjälper verkligen inte.

BlueRed.

Haha! Synd, verkligen ;-)
Barcelona BlueRed.
2009-07-04 20:02
Synd att Pep gav Bono fel tröja. :)

*Länk

Barcelona Trippeln
2009-07-04 20:02
Jakobsson

Bra krönika!
Barcelona Trippeln
2009-07-04 20:01
Barcelona Rambla - K9
2009-07-04 19:44
Villa/Silva
Florentina! Haha, roligaste idag.
Kudos.

Jakobsson:
Intressant krönika, kudos till dig också.
Deportivo Jakobsson
2009-07-04 19:34
Neuthon//
Du bör läsa min krönika EN gång till ifall du anser att jag är anti Madrid.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-04 19:14
"Florentina"

Hahah, skrattade så jag fick tårar ..
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-04 19:11
Neuthon: Tack:) o jag förstår att ni Realfan är glada över att ni har värvat Kaka,C.Ronaldo o Benzema men tycker att de är onödigt av en del Realfans att hålla på o skryta om dem. Vi Barca fans bryr oss inte om era värvningar.De kommer bara att bli roligare att slå er:)
MVH XAVI O INIESTA=BÄSTA
Valencia Villa/Silva
2009-07-04 19:08
EXTRA Perez har köpt upp Serie A laget Fiorentina för 20000000000 mil euro och ska även byta namn på klubben till Florentina. Ja Perez, pengar har du.

något nytt i Villa fallet???
Real Madrid Neuthon
2009-07-04 18:46
Glad att Barcas red inte sjunkar lika lågt som Deportivo och Juventus med sina anti-madrid krönikor.
Jag förstår att det står en massa skit om Real i forumen som redan håller en så pass låg nivå, men vissa vuxna kan bara inte låta bli att doppa näsan i blöt...
Applåd till Barca red. som fortfarande håller huvudet högt efter tripplen, de har ni gjort er förtjänta av.
Real Madrid Zlatan!!
2009-07-04 18:42
Happy fourth of july!

Ganska slöt ida, inget som händer...
Barcelona Barcaloni
2009-07-04 18:27
Ämne: man kan se el ut cla....
Tack Messias//
Jag har själv ett par kopior av matchen. En på spanska och en annan med engelska kommentatorer.

Men jag vill ha en DVD med hyfsat kvalitet. Tycker att det är lite konstigt att Barca-shoppen inte erbjuder såna boxar!
2009-07-04 18:20
Själv har jag hela matchen nerladdad i 1080i full-HD kvalité. Känn på den ni ;-)
Barcelona Messias_10!!
2009-07-04 18:17
man kan se el ut clasico på länkensom skrivit ner.

http://tv4play.se/sport/fotbollskanalen?videoId=1.976715&renderingdepartment=2.39140

visca el barca!!
Barcelona Barcaloni
2009-07-04 18:15
Nån som vet var man kan köpa/beställa el classico på DVD?
Vill helst ha en speciell utgåva av el UTclassico.
Barcelona kallesiete
2009-07-04 18:02
Ämne: Titta 2.17, där Inie....

Fantastisk video.
Man måste älska Gagos uppgivenhet i den situationen.
ANDRES!
Barcelonisto
2009-07-04 17:37
Ja Arshavin, men helst vill jag ha Robinho i barca.
Barcelona Barcakadabra
2009-07-04 17:37
Ben Arfa hade varit den ultimata värvningen =)
Barcelona A.Gaudi
2009-07-04 17:26
Jag skulle älska att ha Arshavin i Laget, ville ha honom förra året också. Den här artikeln är dock rent skitsnack. Arshavin "olycklig över den höga skatten i england", knappast. Däremot skulle han vara fantastisk för barca. Han skulle konkurrera med henry om en startplats och samtidigt skulle han vara en drömersättare till Messi, när denne missar matcher.
BARCELONISTAS
2009-07-04 17:12
jag har byt från messinho till barcelonisto
om det är några som undrar ...
Barcelona haeger
2009-07-04 16:37
Ciao-V

Varför ska vi köpa en till mittback?
2009-07-04 16:20
Ämne: Villa/Silva //

Va....
Ironi. Det har väl knappast undgått någon att Pérez har satsat stora pengar den senaste månaden.
Real Madrid Neuthon
2009-07-04 16:11
Villa/Silva //

Vad menar du med "köpa Rauls nummer"? :S
Messi12SD
2009-07-04 15:34
Titta 2.17, där Iniesta har lekstund med Reals nye makelele, Lassana Diarra.
Eller en favorit 4.37, där Iniesta skojar lite med Gago :)
Annons: