/spanien/barcelona/forum/17759.aspx/spanien/barcelona/forum/17759.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messih!
2009-07-06 11:06
poiu:
Det är personer som du, som skämmer ut hela puerta, och ger er det dåliga rykte ni har.
Du är inget annat än pinsam.

Fredrik R:
Jag menade aldrig på att Benzema INTE kunde vara real fan, det har jag ingen aning om.
Men det sades att han hade nekat barca, och det kan diskuteras, då barca inte ens lagt ett bud på honom :)

Självklart är det många spelare som vill till real, dom har ju en enorm historia och ett par års mindre bra spel kommer inte ändra på det, Bra att komma ihåg också är att Benzema och grabbarna inte är födda för 5 år sen, så nog kan dom alltid vara real fans.

Precis samma sak om Kerrison, tror inte han hade tvekat att gå till real heller, om det lagt bud på honom och inte barca.
Om barca och real hade lagt samma bud, med samma lön och förmåner till dessa spelare, så hade man kunnat se vilket lag de föredrar, att spekulera i att de gillar ens lag mer, när det bara är det laget som lagt bud är bara naivt :)
Barcelona Rambla - K9
2009-07-06 11:02
Ämne: Ämne: Jag vet....
Du kände dig tvungen att gå in hit och skryta om det? Grattis till honom då. Vi klarar oss utan honom ska du se.
Real Madrid Paco Buyo
2009-07-06 10:53
Fredrik R:
Det är, dessvärre, ett av flera byggen som gått i stå i Barcelona på sistone. Osäkerheten på fastighetsmarknaden innebär att det är svårt att avyttra områdena runt Camp Nou, vilket är en förutsättning för att få in kapital till ombyggnaden. Grannprotester och oenighet hos politikerna kring användningen av området är ytterligae ett skäl till att det drar ut på tiden.
poiu
2009-07-06 10:52
Ämne: Jag vet att de svide....
Ni har slickat Riberys röv i tre månader men tyvärr kan inte inte få honom, det är Real Madrid eller inget.

Ok, då vet vi. Skärp dig eller bli spärrad. Ditt val. /Red
Barcelona Barcadinho.
2009-07-06 10:23
Jag och många andra hoppas på bra nyheter den här veckan. Söndagen, vilodagen, är över och det är dags att jobba vidare med truppen till nästa säsong.

Tyvärr, så tycker jag att lejonets situation tar för mycket tid o krafter och det nästan leder till förlamning hos Txiki och Laporta och tänka på annat.
Jag menar, vilken amatör som helst kan se vilka nya värvningar är ett måste.
Vänsterback och en defensiv mittfältare som kan spela när Keita och Yaya försvinner till AM (Busquets räcker inte) är prior ett.
Andra prioritering är offensiv mittfältare, då jag inte tror att Xavi o Iniesta håller en hel säsong utan skador och en backup på vänsterytter, då Henry håller nog inte samma nivå pga åldern.

Istället går alla krafter för att byta en rutinerad och duktig nr 9, göra livet surt för honom och fansen och krångla till det hela.
Tänk ett glatt lejon kvar och Keirrison som en backup. Perfekt enligt mig.

Filipe från Deport kunde för helsike vara redan på plats och man skulle lägga till extra 3 milj eller så. Och istället att sikta mest på Mascherano som en defensiv mittfältare så kan man sikta åt andra håll. Att sikta mot England är dumt om man tänker snålt. Vet de inte att spelarna i England är dyra?
Titta istället i Spanien eller Italien. Det finns många alternativ.

Samma sak med en backup till Henry. Man tänker på Ribery eller Mata i en väldigt komplicerad variant. Finns det inte ett enklare alternativ som kan visa sig vara bra?
Visst finns det.

Ja, vi väntar på roliga besked den här veckan.
Jag är väldigt förvånad över Laportas agerande hittills.
Jag trodde att han skulle vara mycket mer offensiv på marknaden, då det är hans sista silly season.
Jag menar inte att slås med pengar som en galning, utan mer offensiv på ett elegantare sätt.

Men det löser sig.
Vi är nog bara för stressade när vi ser rivalen skjuter åt alla håll just nu.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-06 09:55
En fråga förövrigt, hur går det egentligen med konstruktionen utav Nya Camp Nou? Hur långt har man kommit med planerna, finns det ett datum då arenan kommer stå färdig?
Real Madrid Fredrik R
2009-07-06 09:51
Barcaloni
Det var det man påstod om Keirrison också, att han tackat nej till Real Madrid för att han vill till Barcelona.

Sedan har väl Benzema alltid varit ett fan av Madrid? Ifall man ska tro honom, Aulas och så vidare. Aulas har ju sagt att han alltid vetat att Benzema är ett madridfan och att han inte kunde neka honom den drömmen nu när Perez knackade på.

Sedan vet jag inte hur mycket sanning det ligger i det när Benzema påstår att han kunde ha gått till Barcelona ifall han velat men valde Madrid. Det är en annan fråga. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i att Keirrison nekat Real Madrid heller.

Men vem bryr sig? Vi fick Benzema, ni kommer säkert få Keirrison, finns det något värde i att försöka övertala varandra om att vi kunde haft motpartens värvningar ifall vi verkligen velat?
Barcelona Barcaloni
2009-07-06 09:35
Ämne: För någon vecka seda....Fredrik R//

Om du ägnar två minuter och två hjärnceller för att förstå vad Shi skrev så fattar du skillnaden.

Han påstår att Benzema TACKADE NEJ till Barcelona, när Barca inte ens har erbjudit honom nånting, inte officiellt iaf.

Det är klart att spelarna har sina favo klubbar som de drömmer att spela i. Lägg märke också till att det finns en stor skillnad mellan en spelare som snackar så om klubben EFTER att man blivit värvat, som i Benzema fallet. K9 är inte värvad än, och så gjorde han en sån uttalande.

Vad hade ni förväntat er att Benzema skulle gå ut och säga nu. Att han lika gärna ville gå till Barca men det blev Madrid som betalade hans klausul???
Barcelona Barcaloni
2009-07-06 09:29
Man vaknar och istället för att se några glada nyheter på Les Rambles så är forumet fullt med idiotiska inlägg som Shis å den där döda andens.

Tack Messih!
Efter att läst ditt inlägg så känner jag inget behov av att kommentera deras dumheter :)
Real Madrid Fredrik R
2009-07-06 09:19
För någon vecka sedan kom det en artikel i Sport.es där Keirrison tydligen hade sagt att han väljer Barcelona över Real Madrid (trots att inga rykten kopplat honom till Real Madrid denna sommar), då var han en hjälte här inne och alla sa att han var en äkta culé.

När Benzema gör samma uttalande fast i Real Madrids favör (dessutom citerat i opartisk media) då är allt ett spel för gallerierna.

Jag fattar inte hur vi orkar bry oss ens... Är det så jävla illa ifall en spelare inte drömmer om ens klubb? Kan vi inte unna varandra att olika spelare vill spela för olika klubbar?
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-06 08:12
Ämne: "Benzema kan säga va....
Du tror inte Benzema säger att han nobbade Barça för att kanske göra sig lite mer populär bland Madrid fansen? Sedan har väl Barcelona inte gett honom ett kontraktsförslag för att han ska tacka nej så det kan mycket väl vara spel för galleriet.
Barcelona Messih!
2009-07-06 08:06
Shi:
"Tyvärr finns inte de ekonomiska musklerna i klubben för att göra såna värvningar."

Låt mig förklara en sak för dig, ni LÅNADE pengar, tror du själv att barca inte skulle fått det om dom velat? Vadå ekonomiska muskler förstår du hur löjlig du låter, som madrid nös fram pengarna. Jo du kära vän, om barca ville försätta sig själva i enormare skulder skulle de mycket väl kunnat låna 3miljarder dom också.

"Sedan så sa Benzema själv att han tackade nej till Barcelona."
Du är otroligt naiv om du inte tror att Benzema hade tackat nej till barcelona, om även vi körde utan lönetak, och verkligen var ute efter honom. Sen om han föredrar Real över Barca har jag ingen aning om, det kan mycket väl stämma, men du tror väll inte han hade gått ut med, a nu hamnade jag i real, men jag önskar att jag blivit såld till barcelona istället.

"Bryr mig inte om killen som vinner skytteligan kommer från canteran eller från Frankrike."

Där har du en väldigt stor skillnad mellan er och oss, vi är stolta över att ha egna produkter, och ju fler desto bättre, alla vet att man måste ta in världsstjärnor för värden runt för att kunna vinna, specielt CL, men ju fler från egna leden desto bättre enligt oss, men tydligen inte hos er.

Real madrid en levande ande:
Det är inte för att försöka klanka ner på dig, utan ett seriöst råd: Använd Enter knappen ibland, för din text är helt oläsbar, det handlar inte om stavfel, utan en enorm bunt text, utan någon luft i mellan blir oerhört svårläst.
Själv orkade jag läsa 2 rader, innan det blev för mycket.
Barcelona Mojito
2009-07-06 07:59
Barcelona basaric
2009-07-06 04:56
Ämne: Ämne: Ämne....
Haha, helt klart konstigt som fan, sov gott.
adil,
2009-07-06 04:54
Ämne: Ämne: Keirris....
Haha helt förvirrad, jävla soppa. Time will tell, God Natt!
Barcelona basaric
2009-07-06 04:42
Ämne: Keirrison affären är....Det tror jag med, men det är någonting mer bakom det där... Varför ska man sälja Eto efter en underbar säsong? Efter att han har sagt att han trivs i Barcelona och inte har planer att lämmna?
Konstigt som fan iallafall, men jag hoppas dom löser det här.
adil,
2009-07-06 04:39
Keirrison affären är nog bara till för att locka hit Villa från Valencia. Keirrison dit - Villa hit. Kanske finns nån sån överrenskommelse. Ofta Keirrison ska ersätta Eto'o och briljera direkt? Halå Bojan?
Barcelona basaric
2009-07-06 04:36
Abidal är ojämn och oftast känns det som att han inte kan stå emot lika mycket som man tycker att han borde kunna göra...
Det hade varit perfekt om Fillipe skulle kli klar nu på Tisdag, då har vi ett komplett lag.
Jag vet inte, men jag tror att Henry kommer känna sig "mätt" nu efter att ha vunnit efterlängtade Champions Leuage titteln, det var det enda som saknades på hans lista, men jag hoppas att han fotfarande är hungrig och presterar lika bra som han gjorde förra säsongen.
adil,
2009-07-06 04:30
På vilket sätt håller inte Abidal om jag får fråga? Han är grym tycker jag. Han hade en formdipp och alla började kritisera honom, men jag ser honom som ett säkert kort iallafall. Hoppas Filipe Luis blir klar också så blir det perfekt på den positionen.

Någon back-up värvning för Alves behövs nog inte ändå. Puyol kan väl täcka upp där ibland. Lär inte behövas nångång vid förutsättning att Alves inte är skadad.

Henry kan köra på en säsong till.
Barcelona basaric
2009-07-06 04:23
Jag vill inte heller ha Benzema i Barcelona, inte Villa och inte Forlan heller för den delen.
Barcelona behöver endast en ny vänsterback, för Abidal håller inte.
Jag vet inte heller om Henry kommer prestera lika bra som han gjorde den här säsongen, så kanske vi behöver förstärka där också ...
adil,
2009-07-06 04:19
basaric

Jag var aldrig för en värvning av Benzema ändå. Visst, han är mycket bra, när vi mötte Lyon i CL kittlade han nerverna ett par gånger. Men en värvning av Benzema innebär att sätta ett sträck över Bojans framtid i Barcelona. Han har ju inte lyfts upp till A-laget för ingenting. Att lyfta upp honom till A-laget så tidigt var ju som att en bebis föds för tidigt. Han är inte fysiskt mogen ännu, trots detta finns han i A-truppen. Inget att blunda för, han är nr 1 för Barca på Eto's position i framtiden. Kan ju vara därför Barca går efter lite äldre anfallare alá Forlan också.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-06 04:07
adil,

Det bestäms runt mitten av Juli då spelschemat släpps.
adil,
2009-07-06 03:59
Vet någon ifall Barcelona börjar hemma eller borta i den kommande höstens upplaga av El Clasico?
Barcelona Electricityscape
2009-07-06 03:55
Ämne: Real madrid en levan....
Släpp det bara ärligt talat, du gör bara snöbollen större genom att nappa på hans provokation. Strunta i sånna inlägg och gå bara vidare.
adil,
2009-07-06 03:40
Real madrid en levande ande

Ingen har klagat, vi skiter totalt i eran klubb, men du verkar inte kunna hålla dig borta från den vackra Barcelona sidan och Res Rambles, så jag kan väl svara på ditt inlägg.

Varför ska vi klaga? Vi är snarare glada över att få fler namnstarka profiler till ligan. Det kanske du också borde vara? Du verkar inte särskilt munter? Spenderar hellre tid på ett meningslöst inlägg än att fundera över hur i helsike erat Namn-bygge ska fungera?

Varför skulle vi klaga över detta, priserna har däremot ifrågasatts. Jag vet inte huruvida värvningarna påverkar Real Madrids ekonomi positivt eller negativt, men en sak är säker. Dessa värvningar är desperata åtgärder från Real Madrids sida för att komma upp i Barcas nivå. Jag tycker inte era värvnings stratergier är särskilt smarta, bara desperata. Jag menar, vad framstår som mest professionellt: Ett Barca som startar CL finalen med en startelva som kostat mindre än avdankade Kaká, eller ett Real Madrid som betalar ASTRONOMISKA summor för en massa namn, i hopp om att få igång strålkastarna mot Real Madrid så fort som möjligt igen. Och Barca har aldrig värvat så många stora namn på en o samma gång, utan vi har sakta byggt upp laget. Men erat lag har ingen själ som jag ser det tyvärr. Ja, vi har värvat massa holländare. Men vårat lag har alltid haft en själ. Vi har kännetecknats för våra holländare, vi kännetecknas av vår vackra fotboll och ungdomsakademi. Men ni pendlar ju fan mellan olika filosofier helatiden. Från en massa Galacticos till kontrings-fotbollen med holländar gänget Snejder, Van der Vaart & CO. Och nu till en Arabbrasiliansk portugis röra. Undrar vad denna upplaga skall bjuda på. Jag antar att det blir kontrings-fotboll på Bernabeu igen, med stora ytor för Kaká och Robben?

Jasså, så Barca har bara världens bästa ungdomsakademi för tillfället? Tror du att Xavi och Iniesta bakades fram på en dag? Barcelona har i måååånga år haft den bästa ungdomsakademin, och den utvecklas hela tiden, var så säker på att vi även i framtiden kommer ha fler egenproducerade spelare än vad ni kommer ha i erat lag. Pedro, Bojan, Busquets, Pique. Redan 4 säkra kort för framtiden. Så du kommer lida i många år till. Vem fan har ni, Miguel Torres? Oj då, ni hade mycket egna spelare på 80-talet.. OCH? Nådde de samma framgångar som våra gjorde eller? Vann ni trippeln med era egna spelare också eller? Ni var fan i UEFA-cupen på den tiden. Så nedvärdera inte vår ungdomsakademi tack. Avundsjuka sak.

Vår historia kommer aldrig bli SMUTSIG som eran. Det är inte Barcelona som hotat Real spelarna till en 11-1 förlust, det är inte Barcelona som haft en tyrranisk diktator till president. Ett Real fan ska aldrig öppna sin mun om Barcas histora och säga att den är smutsig.

Fortfarande förbryllas jag över att det kommer in kaxiga Madridistas efter Barcas säsong. Skäms ni inte att ha dendär vita tröjan bredvid erat namn?Ni borde gömma er, sticka ner huvudet i sanden. Om ni ska visa er så kan ni åtminstone visa respekt. UNDERDOGS!
Barcelona basaric
2009-07-06 03:31
Var det inte Benzema som sa att han inte hade planer att lämmna Lyon, det skulle disskuteras efter VM?
Så fort han fick veta att han får mer pengar av Real Madrid stack han.
Varför skulle han inte vilja spela för ett lag som tar hem tre tittlar på en och samma säsong och spelar världens vackraste fotboll?
Jag TROR att han hade kommit till Barcelona om han hade fått bättre betalt, och jag tror även att du håller med för den delen.
Real Madrid Shi
2009-07-06 03:28
"Benzema kan säga vad han vill, hade vi gått över Real Madrids bud så är jag nog övertygad om att han hade spelat för oss idag."

Källa på det eller bara en gissning från din sida?

Det är knappast jag som betalar 3 miljarder ur egen ficka. Om jag skall göra en sallad och har pengar att köpa en gurka för kommer jag knappast att gå ut och odla en bara för sakens skull.
Barcelona basaric
2009-07-06 02:58
Du betalar asså hellre tre miljarder för massa stjärnspelare när du kan få bättre spelare gratis?
Benzema kan säga vad han vill, hade vi gått över Real Madrids bud så är jag nog övertygad om att han hade spelat för oss idag.
Real Madrid Shi
2009-07-06 02:52
basaric

Det svider inte det minsta om jag skall vara ärlig, jag håller inte på talanger jag håller på Real Madrid och vill se storspelare. Bryr mig inte om killen som vinner skytteligan kommer från canteran eller från Frankrike.

"Hade vi velat ha Ronaldo hade vi fått han, hade vi velat ha Kaka hade vi fått han, samma sak gäller Benzema."

Tyvärr finns inte de ekonomiska musklerna i klubben för att göra såna värvningar. Sedan så sa Benzema själv att han tackade nej till Barcelona.
Barcelona basaric
2009-07-06 02:42
Jag vet att de svider Real Madrid, jag vet att det svider.
Ni köper in spelare för över två miljarder och ska värva fler, medans våra nyckelspelare är egna produkter. Det svider så mycket va?
Sedan snackar ni om att vi är svartsjuka för att ni köper in massa stjänor, förklara varför vi ska vara det? Det är inte så att Barcelona inte kan göra samma sak, utan snarare tvärtom.
Hade vi velat ha Ronaldo hade vi fått han, hade vi velat ha Kaka hade vi fått han, samma sak gäller Benzema.
Annons: