/spanien/barcelona/forum/17758.aspx/spanien/barcelona/forum/17758.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Bengan
2009-07-05 23:00
Ämne: läste det på goal om....
Skulle seriöst bli förvånad om han blir klar den här veckan, Valencia bytte nyss president igen igår för den X:e gången så tror dom har lite annat att stå i än att slutföra spelaraffären just nu.

Men visst konstigare saker har hänt på transfermarknaden förut
Barcelonisto
2009-07-05 22:54
läste det på goal om ni undrar...
Barcelonisto
2009-07-05 22:53
Villa ska enligt ledningen bli klar dena veckan...
Men det kommer förmodligen inte bli klart med tanke på att barca vill ha mata ochså i delen
Barcelona westinho
2009-07-05 22:51
Ha tålamod.
Barcelona Jay-z
2009-07-05 22:49
Alltså allvarligt jag börjar fundera varför ledningen inte värvar.

Efter ett sånt magiskt år så är de mer en normalt att vissa spelare sänker nivån och blir mätta. Det borde de ha lärt sig sen tidigare.

Vi får väl se hur de tänker.
Barcelona lameG^
2009-07-05 22:33
Den här dagen har varit tråkig om man läser rykterna på goal och läser vad som skrivs här på forumet. Det har inte skrivits något intressant.
Valencia Villa/Silva
2009-07-05 22:27
Att man festar har mycket att göra med hur man presterar. Festar man så klarar man inte av att träna för fullt vilket Ronaldinho verkade vara en mästare på.
Real Madrid Bengan
2009-07-05 22:26
Ämne: Bengan

Att han va....
Så du hävdar att störd nattsömn, alkohol och sämre matvanor inte har någon effekt på prestationer på elitnivå?
Barcelonisto
2009-07-05 22:24
Bengan

Att han var ute och festade är väll hans egna problem jag pratar om träningar.att han var ute och festa ska inte göra något åt hans
prestationer så mycket sämre kanske lite men inte mycket.Ronaldinho har altid varit en spelare som festat mycket, skrevs en hel del om honom i psg om hans partyliv...

Så länge du inte jobbar på träningarna 100% då presterar du sämre på matcherna.och sen att låta spelaren spela så enormt mycket förstår jag inte alls.
Barcelona II Barça II
2009-07-05 22:20
Barcelonisto:
Jag snackar om 07/08. Japp alla har olika åsikter. Men jag anser att alla människor har ett val i livet, och att man själv får ta ansvar för sina handlingar. Han valde att festa...
Barcelona PatrickKluivert
2009-07-05 22:20
För det första så är den här diskussionen meningslös då både Rijkaard och Ronaldinho är historia och för det andra så gjorde Rijkaard sitt jobb medan Ronaldinho inte tog sitt ansvar som spelare.

Vi minns istället Ronaldinho som den spelare han var och när man tittar tillbaka och ser allt han gjort för Barcelona så kan man inte annat än le. Han gav oss sån glädje och var en stor orsak till att Barcelona återigen kom upp på nya höjder och är det stora lag man är idag. Istället tackar vi R10 och Rijkaard för allt dom gjorde för klubben. Tack!
Barcelona Hetfield
2009-07-05 22:15
With all due respect, men den som skyller på Rijkaard måste vara fullkomligt borta...

Ronaldinho var 26-27 år..dvs en vuxen man, Rijkaard ska inte behöva leka barnvakt och säga åt honom att sluta, om R10 väljer att festa så är det upptill honom att ta del av konsekvenserna
Barcelona BlueRed.
Barcelonisto

Självklart ger det resultat och i slutändan så kan det vara bättre för laget. Men man tycker att det inte ska gå så långt att man ska behöva säga åt en person som är 25-26 år gammal att man inte ska gå ut och festa innan träningar och matcher.

Det är som om min far skulle gå bakfull till jobbet bara för att hans chef inte har sagt något. Det handlar om att växa upp och ta ansvar, klokare beslut och lära sig av sina misstag, vilket Ronaldinho gjorde i 2-3 år innan det dalade igen, ordentligt.
Barcelonisto
II Barça II

Han var bänkad en hel del 07/08.

Men aja alla har väll sina egna åsikter.
Real Madrid Bengan
2009-07-05 22:13
Ämne: Electricityscape
....
Visst det kanske inte är optimalt att låta honom spela ändå, det kanske kan ses som något Rijkaard borde jobbat med. Men du kan ju inte enbart lasta Rijkaard för att Ronaldinho var ute och festade. Håller fullständigt med de andra här.

Om han var 18 så kan jag förstå att han skulle kunnat behöva lite hjälp att komma in i vuxenlivet speciellt med tanke på att det kan vara enormt frestande att få enorma summor pengar för något som själv bara tycker är roligt så tidigt. Här kan det saknas en del mognad och krävas insatser från tränaren utöver det spelmässiga.

Men killen är ju nästan 30 år. Ska Rijkaard åka hem och diska åt honom också?
Barcelona II Barça II
2009-07-05 22:13
Barcelonisto:
Ja då måste vi komma överens att vi inte tycker samma sak. Jag minns att han var bänkad vissa natcher. Även fall jag har fel och R10 inte blev bänkad så anser jag fortfarande att det inte är Rijkaards fel att Ronaldinho blev sämre.
Barcelonisto
2009-07-05 22:05
Electricityscape

Men det ger resultat titta vad pep har gjort med detta barcelona.Man måste ta ett snack med spelarna satt dom inte känner sig för bekväma.

II Barça II
06/07 spelade ronaldinho i stort sett alla matcher. även fast han festade och missade 50% procent utav barcelonas träningar.så ja det finns all anledning och ge reijkard kritik!
Barcelona BlueRed.
2009-07-05 22:02
Barcelonisto

Visst, precis som jag skrev så kunde Rijkaard vara lite mer strikt men jag tycker fortfarande att om det är någon som man ska skylla på i första hand så bör det vara Ronaldinho själv.
Jag menar är man 25-26 och spelat proffs fotboll i över 7-8 år så bör man fatta själv att man inte beter sig på det viset han gjorde. Dessutom så blev Ronnie bänkad några matcher, så något gjorde Rijkaard åt det.

Ska vi ta ett exempel så kan jag peka ut G2S som inte fick någon vägledning i Tottenham, alla vet hur det slutade för honom. Skillnaden är att han fortfarande var och är ung och behöver någon som säger till honom. Ronaldinho hade problem redan i PSG och efter det tycker man själv att han bör fatta att det inte funkar på det sättet.

Jag är säker på att Pep hade skött situationen bättre än Rijkaard, men det betyder inte att det var Rijkaard som var det största problemet.
Barcelona II Barça II
2009-07-05 22:00
Barcelonisto:
Vad jag minns så blev R10 bänkad några matcher. Sen så tycker jag att R10 aldrig gick ner sig så mycket som vissa påstår. Visst han gjorde inga spektakulära finter på slutet, men han låg fortfarande bakom många mål.
Barcelona Electricityscape
2009-07-05 22:00
Barcelonisto

Tror du det är någon dagisverksamhet dom driver eller? Man ska inte behöva säga åt en vuxen 27-åring vad han ska göra och inte göra, det är fotbollsproffs vi talar om alltså. Visst ligger ansvaret lite hos tränarstaben också, men att ge Rijkard skulden för att vara katalysatorn till Ronaldinhos fall som fotbollsspelare är bara löjligt.

Ronaldinho kunde inte hålla privatlivet och arbetslivet isär. Och det var inte någon annans fel än hans eget.
Valencia Villa/Silva
2009-07-05 21:57
Verkade som om även Riijkaard orkade inte med dinho och brydde sig inte om han festade eller inte. Hade gärna sett hur det hade sett ut med Dinho kvar i barca med pep som tränare.
Barcelonisto
2009-07-05 21:54
II Barça II

Visst men då kan man bänka spelaren och ge han en varning vilket han inte alls gjorde...
Barcelonisto
2009-07-05 21:53
BlueRed.

Visst ska spelaren ha ansvar men när man missar hälften av träningarna på en säsong då tycker jag att tränare ska kunna ta ett snack med spelaren.titta bara pep kommer spelarna försent till träningarna så för dom böter direkt.det är just det en tränare måste visa prata med spelarna att ha 100% fokus på det här.
Barcelona II Barça II
2009-07-05 21:51
Barcelonisto:
Det var väll knappast Rijkaard som blanda ihop drinkar till Ronaldinho.
Barcelona BlueRed.
2009-07-05 21:47
Barcelonisto

Rijkaard? Knappast, det var Ronaldinho själv som bestämde sig för att hålla på med annat istället för att träna och ta fotbollen på lite mer allvar. Rijkaard ska inte behöva säga till honom att man inte går ut och festar 1-2 dagar innan match.

Rijkaard kunde givetvis vara lite mer bestämd, men samtidigt så var det upp till Ronnie själv att ta lite ansvar, han var trots allt 26-27 år gammal när det dalade för honom.
Barcelona Moe-_-
2009-07-05 21:45
Det Ronaldinho har åstadkommit under den "korta" tiden i Barcelona är mycket mer än vad de flesta spelarna lyckas åstadkomma under hela deras karriärer. Det är därför han förtjänar priset enligt mig.
Barcelona BlueRed.
2009-07-05 21:43
En liten sammanfattning av hur viktig och bra La Masia egentligen är.

*länk
Barcelonisto
2009-07-05 21:41
Hetfield

Reijkards fel att ronaldinho tappa sin top nivå.
Barcelona Xaviii
2009-07-05 21:41
Ämne: Villa/Silva

Hihi ....
Du verkar ha gått vilse, ditt forum är på andra sidan du vet den där alla är portade ifrån.
Barcelona Electricityscape
2009-07-05 21:40
Jag sidar Shi's fall den här gången. Du kom inte in och skrev någonting vettigt Villa/Silva, och bidrog verkligen inte till diskussionen. Däremot rättfärdigar inte det Shi's svar heller. Så jag blir neutral igen och skäller ut er båda, Skärpning!
Annons: