/spanien/barcelona/forum/17757.aspx/spanien/barcelona/forum/17757.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-05 12:18
Heh, säg att Mata slår igenom riktigt i Barcelona så blir det ju lite av ett Samuel Eto'o case för Madrid. Ännu en spelare från Castilla som blir culé-idol. ;)
Barcelona HugoBoss
2009-07-05 12:16
Barca Love.

Det går på Tv4, och sändningen börjar kl 14.30
Barcelona Barca love
2009-07-05 12:10
förlåt detta har inget med barca att höra men vet någon vilken tid tennis finalen går idag och vilken kanal, tack
Barcelona VizzlA
2009-07-05 12:10
Jäklar vilket sammarbete mata och villa har, dem assisterar varandra jämt..
Barcelona Barcadinho.
2009-07-05 12:01
Problemet med Higuain är att han är väldigt lik med sin spelstil med Messi, Tevez och Kun.

Hur många "såna" spelare man behöver i truppen?
Det räcker nog med tre.

Higuain kan inte konkurrera än med Messi o Kun Aguerro, men varför Maradona väljer Tevez för Higuain vet jag inte.

Vem vet, det kanske beror på att Tevez är Boca och Higuain är River Plate, och Maradona ger mer syppati för spelare från sin kära Boca.
Ja, jag skämtar bara.
Han tykcer nog att Tevez har mer erfarenhet.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-05 11:55
Mata är bra mycket billigare än Ribery åtminstone. Dessutom så kan väl Mata spelas till höger också? Det kan ju ge Messi chansen att få lite vila under säsongen.
Barcelona VizzlA
2009-07-05 11:53
jag skrev för ett par veckor sedan att vi skulle gå för mata+ villa för 50mil euro + caceres, keirrison på lån, vilket jag tycker är en bra deal för alla parter.

nu kommer vissa säga vad händer med våra talanger då?, då jag inte tycker någon av våra talanger är riktigt redo för a-lasspel, all ära till pedro, men jag ser mata som den perfekta rotationsspelaren med henry + att han kan bli hur grym som helst..
Barcelona The Reporter
2009-07-05 11:32
SJUKT KALLAS DETTA FÖR !
Barcelona Rambla - K9
2009-07-05 11:28
Messih!:

Vissa skriverier i Sport och EMD gör ju att man funderar på hur det är ställt hos Txiki och ledningen. Ja, om det stämmer vill säga. Om man inte kommer överens med Depor angående Filipe, ja då skiter man i att värva en vänsterback och går efter två mittbackar istället. Vad är det för jäkla resonemang kan man ju undra? Tvekar man över att ge några miljoner extra för Filipe för att istället gå efter Bruno Alves som kostar €30m och den där ukrainaren (vars namn är omöjligt att stava) som kostar €20m. Hur fan tänker man då?

Det samma gäller Forlán. Atlético har konstant hävdat att han inte är till salu, släng upp hans klausul på €36m annars blir det inget. Men nej, då tror Txiki att han kan förhandla ner priset till €25m + någon spelare på lån. Troligtvis då K9. Jag hoppas verkligen att dessa korkade strategier bara är något som dyngspridaren Sport har hittat på, för en så ogenomtänkt värvningsplan hoppas jag verkligen inte att Txiki har.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-05 11:27
mes__que_un_club :Klart man vill ha Mata men tänk efter 150 miljoner för Mata är ingenting.
De kan lätt få ett bud på 250miljoner för honom.
FORZA BARCA
Barcelona The Reporter
2009-07-05 11:26
Tror ni att en full Messi skulle platsa i allsvenskan? haha , skämt o sido
Barcelona mes__que_un_club
2009-07-05 11:22
Min fråga är, ökar dom ett nekat bud med 15 miljoner euro och en till utlåning. med vilkoret att dom släpper än till utav deras bästa spelare?
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-05 11:22
Tror inte att Valencia tackar Ja till både Mata o David Villa.
Men att de tackar jag till budet för Villa tror jag:)
FORZA BARCA
Barcelona Rambla - K9
2009-07-05 11:14
Ciao-V:

Sist jag såg honom spela så kändes Cambiasso som en hyfsat bra defensiv/tvåvägsspelare som nog borde vara given i startelvan.
Barcelona Messih!
2009-07-05 10:56
Måste säga att det är skönt att se nivån ökat en smula på forumet, och att real fansen som skriver här är respektabla, även om man kanske inte håller med om vissa saker, så delar de bara med sig av sina åsikter, utan att för den delen försöka provocera, skulle det inte vara underbart om det alltid vore så.

Verkar har lagts ett sista bud på villa nu, om det inte accepteras så kommer vi koncentrera oss på forlan?
Känns som att sälja Eto, och få in Forlan är en djävla ner-gradering,(med åldern inräknad). Förstår inte riktigt hur ledningen tänker då.
Om Eto stannar och vi får Forlan, så skulle det iof kännas väldigt stabilt. Men hur går det då för bojan, med Eto,Forlan, Kerrison i laget?

55m Euro + caceres,Henrique,Kerrison (alla på lån) bud på Villa på + Mata, enligt goal.com
Detta innebär en försäljning av Eto.
Då har vi ju läst anfalls och ytter problemet med 30m Euro typ. Eto går väll för en 25m typ?

Jag litar fullkomligt på ledningen i deras värvningar. Men Forlan frågan får en att börja fundera lite.. Varför inte försöka behålla eto istället för Forlan, för ingen tror väll att Forlan kommer kunna göra samma jobb som Eto gör?

Barcelona Ciao-V
2009-07-05 10:43
Ser att det diskuteras om Maradona och Argentinas landslag.
Jag måste hålla med om att Maradona borde ta ut Higuain i landslaget. Higuain kan absolut tillföra mycket mer än vad till exempel Milito gör.
Men samtidigt förstår jag faktisk inte heller varför Maradona tar ut Gago till landslaget och gör honom ordinarie spelare i startelvan.
Mer överskattat spelare har jag aldrig sett maken av. Hans ofta felpass till motståndarlaget och bolltapp håller verkligen klass. Finns det inga bättre defensiv mittfältare som han kunde välja istället.
Barcelona The Reporter
2009-07-05 10:43
Detta är en mycket bra förhandling om det går igenom.

Vad tycker ni?
Barcelona westinho
2009-07-05 10:40
Favorit i repris i länktipset grabbar. Inte ska vi glömma dessa fina stunder från förra säsongen, så jag påminner er :).

Real Madrid blir utslagna ur Copa del Rey mot ett division 3 lag.
Barcelona mes__que_un_club
2009-07-05 10:13
haha jolle..

"er ikon var den gångna säsongen en skugga av sitt forna jag och pepe är reals bäste back"

en sak du borde veta. jämför inte real-spelare med barca-spelare inte efter förra året. "real bästa back", jo det säger ju mycket 5-0 mot liverpool, 6-2 mot barca på bernabeu(där faktiskt puyol gjorde mål) 2-0 på camp nou (där puyol gjorde assist).

ni kom till åttondelen i cl, vi vann. ni kom tvåa i ligan, vi vann, ni åkte ut mot ,gud vet vilka, i copa del rey, vi vann.

detta är inget skryt kände bara att alla uppblåsta jävla real fans som snacar skit härinne borde VAKNA UPP
Barcelona Basselona
2009-07-05 10:09
Ämne: jolle....

Jag vet....
Cristiano Ronaldo likes Puyol efter den matchen haha. Skall bli sjukt kul och se dem i samma liga nu!
Mattlo United
2009-07-05 05:54
Tjabba!

Checka Fotbollshörnan på min blogg, kommentera gärna om era egna berättelser hur ni började hålla på just Barca! :)
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-07-05 05:12
jolle....

Jag vet inte om du har sett Barcas matcher eller inte. Puyol spelade ute på kanten när vi hade skador.till att han inte spelade. Han spelade riktigt bra mot bra lag. Glöm inte heller att han också var skadad. Minns du Champions League finalen där han TOTALT ägde Cristiano Ronaldo? Så det där med ''Allt annat än stabil ut'' är bara bs.
Barcelona basaric
2009-07-05 05:12
Tror nog att Argetina vaknar upp och inser att dom måste börja vinna snart...
Det possitiva är ju ändå att Silly Season är igång och man får helt enkelt trösta sig med det till avspark.
Real Madrid Bengan
2009-07-05 05:03
Ämne: Rätta mig om jag har....
Jo, han nekade. Men inte för att utvecklas i klubblaget utan för att han hade valet att spela både i Frankrike och Argentina och ville då inte bestämma sig för vilket land han skulle representera.

Jo, förstår inte varför han inte får spela. Jag hoppas han får chansen till VM om nu ens argentina lyckas kvalificera sig dit. Skulle vara kul att se båda i en sån turnering

Men nu är det nog dags att sova. Är riktigt plågsamt att det är så pass lång tid innan man kan se fotboll igen. U21 och Confed var ju en liten tröst men försäsongen börjar inte på allvar förren Peace cup så det är några veckor kvar. Som tur är kommer jag dock då befinna mig i spanien så om man lyckas sno åt sig biljetter kanske man får se någon match från läktaren. Har hittills bara sett barcelona matcher live (inte för att jag varit supporter men för jag fått se dom gratis när jag varit på plats)
Real Madrid jolle..
2009-07-05 05:02
Puoyl spelade väl ca 2/3 av matcherna gångna säsongen om jag uppskattar utan att veta säkert, och många av dessa som ytterback och såg allt ännat än stabil ut om man jämnför med tidigare är då jag sett honom som spaniens bäste mittback. Pepe har en lite annan stil men vad man än tycker om hans opolerade brytningar så är det alltid han som reder upp situationerna när motståndarna runnit igenom.

Ronaldo lirar ju på någon kant och i real lär han bli vänsterytter så jag valde att jämnföra honom med iniesta då denna ofta har ungefär samma offensiva roll till vänster.

Många matcher ni lirade gångna säsongen så körde ni 4-3-3 formation,och med mittfältet, toure och xavi som centrala mittfältare och med iniestas utgångsposition något till vänster bakom henry och alves fick ta hela högerkanten, så då jag tror ronaldo lirar vänsterytter i real så är iniesta-ronaldo den bästa jämnförelsen.

Angående Higuains ickevarande i landslaget så undrar jag hur maradona kan få sitta kvar efter 1-6 mot bolivia?? och ingen verkar bry sig heller...är han status så stor att dom kan förlåta en missad vm-plats.
Barcelona basaric
2009-07-05 04:56
Rätta mig om jag har fel, men Higuian tackade nej till landslagspel, U20 asså för att utvecklas mer som spelare med Real Madrid och då blev Maradona sur, sen finns det ju inga spelare från Riverplate med i landslaget men det kan vara en en tillfällighet.
Haha Veron är slut som fotbollspelare och borde kastas... In med Higuian till landslaget skulle vara spännande o se hur han och Messi skulle fungera tillsammans.
Real Madrid Bengan
2009-07-05 04:52
Är väl inte det enda som är sjukt i det argentinska landslaget, Maradona kan inte direkt rankas som den bästa coachen dom haft. Hoppas för Argentinas skull att han inte får sitta kvar längre än nödvändigt bara på grund av sin legendstatus. Att spela med Veron säger det mesta, måste ju tom vara bättre att ställa Saviola på planen.

Men både Madrids ledning har uttryckt hur stor spelare Higuain här och är inte speciellt orolig för honom. Han kommer nog dock få spela på högerkanten eftersom det enda logiska spelalternativen med Kaka i laget är 4-3-3 eller 4-2-3-1. En av Higuain, Robben och Benzema måste sitta på bänk och jag hoppas det är Robben
Barcelona basaric
2009-07-05 04:48
Aja nog om det, däremot tycker jag att ni ska ta hand om Higuian och satsa på han, helt sjukt att han inte kommer upp till landslaget... Vad tycker du om det Bengan?
Barcelona basaric
2009-07-05 04:45
Nej jag vet, det är klart att det är så men man ska ändå inte överdriva och skriva massa skit då man själv vet att det inte är sant.
Jag vet att dom två har olika possitioner på plan, men det var ändå skitmånga som jämförde dom.
Du kanske kommer ihåg det?
Det var inlägg som "Vem fan är Xavi" "Vi har en bättre och svartare version av Xavi" massa skitinlägg.
Real Madrid Bengan
2009-07-05 04:41
Ämne: SaM
Jag påstår inte....
Jo, visst att folk överskattar spelare i sina lag. Men det finns en hel del sånt här inne också och i alla andra lagforum.

Lass spelar inte ens i samma position som Xavi så det går inte ens jämföra, som äpplen och päron. Xavi spelar central mittfältare, Lass spelar defensiv mittfältare så såna inlägg kan du nog ignorera.
Annons: