/spanien/barcelona/forum/17756.aspx/spanien/barcelona/forum/17756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln08/09
2009-07-06 17:47
ngn som vet hur dags ronaldo presenteras och vart man kan se den
Zaragoza Nina (Red.)
2009-07-06 17:43
Ja. Jag håller med dig.

Och det där har inte hänt igen sedan den gången.
Visst är det vidrigt att det hände då det hände, det skulle aldrig ha fått bli så, det är beklagligt, men det är också över nu.

Vi hade inget plakat med DEP Jörg Haider uppspänd över halva läktaren då den idioten dog här om året, som den på Vicente Calderon, Frente Atletic, men det är det ingen som säger något om heller.

Vi, liksom ni, och för den delen Atleti, är med i Unite Against Racism-kampanjen.

Visst, det behövs göras mer. Överallt. Men det är inte helt enkelt att nå en ekumenisk lösning på rasistproblemet.
Vi kan stänga av packet. Och det har man gjort med många på La Romareda. Liksom ni gjort med era. Men hur kan vi veta, Zaragoza och Barcelona, att de inte sitter på läktaren ändå? Bara inte under samlat banér. Det går inte att kräva ID på alla som går ut och in på varje match, och det ska inte heller göras. Det blir för mycket inkräktande.
Sedan kommer vi till de klassiska demokratiska problemen, yttrandefrihet, åsiktsfrihet.
Nej, det är inte alls okej att förtrycka någon, att mobba någon, men hur ska man utdöma ett straff för något som i grund och botten är en åsikt - en princip som i sig skyddas av lagen?

Barcelona petersays
2009-07-06 17:34
Jag har ingenting principiellt emot Zaragoza utan tyckte snarare att det var kul att dom kom upp igen och tycker det ska bli intressant att se hur motiverade man är efter floppen 2007/2008.

Har ingen större insyn i hur efterspelet såg ut efter denna incident, men det är iaf upp till varje klubbs ledning att aktivt se till att sådana tendenser försvinner från läktarna.
Zaragoza Nina (Red.)
2009-07-06 17:27
Jo det där ska ältas intill tidens ände i brist på annat. Lite som jag gör med vår 6-1-seger över Madrid.

Jag tänker inte ta den diskussionen en gång till. Men man är ungefär lika småsynt som de där idioterna om man dömer en hel klubb för vad nötterna på läktaren gjorde den gången för ett antal år sedan.
Det är knappast vad klubben står för.

Att Zaragoza inte fick högre böter är inte klubbens fel utan Fifas, det var de som satte dem och inte vi som fick välja summa.

Tilläggas bör att Eto'o själv inte är Guds bästa barn. Nej. Han förtjänar inte det där. På inget sätt.
Men när det hände Miguel mot Getafe blev det knappast något mediadrev.
Där gör man också skillnad på person och person, vilket i sin tur är en annan form av diskriminering. Vår egen Ewerthon har själv fått höra ett och annat runt om i Spanien.
Det är förjävligt.
Alla gånger, mot alla.

Men det är inte det där som är Real Zaragoza.

Valencia Villa/Silva
2009-07-06 17:20
Ämne: Ämne: Ämne....
Kanske, men vi blev inte flyttade ner till segundan vilket betyder att vårt försvar fungerar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-06 17:18
Tror nog Rambla menar dessa sviniga fans..
Valencia Villa/Silva
2009-07-06 17:16
Jag tror inte heller att Caceres skulle få nog med speltid i Valencia. Unai föredrar Marchena, Maduro, Alexis i mitten. I och med att Unai sedan värvade Dealbert så har han klart och tydligt sagt att han behöver inga mer mittbackar. Albiol borde vi ha sålt för 20 mil minst
Zaragoza Nina (Red.)
2009-07-06 17:15
Ämne: Ämne: Vad är ....
Ett av Zaragozas sviniga fans passar på att göra ett inpass.

Jag tror att Cáceres skulle passa oss allldeles utmärkt. Emotser hans eventuella ankomst.

Zaragoza är nämligen inte ett lag som bara ligger och försvarar sig och tjongar upp bollen på läktaren i panik som ett annat Valencia.

Hör och häpna - vi kan spela fotboll också.
Barcelona Ciao-V
2009-07-06 17:09
Ämne: Ämne: Vad är ....Speltid är jag säkert på att han kommer att få i Zaragoza. Caceres är en bra back redan idag. Det är bara det att han inte är riktig fullfärdig för att stå i FC Barcelonas backlinje vecka in och vecka ut ännu. Jag håller med dig om vad som krävs för att det att han ska kunna ta plats i Barcelona. Men vi vet inte ännu hur Zaragoza spelsystem kommer att se ut.
Huvudsaken är dock att Caceras får möjlighet att utvecklas. Jag skulle ha svårt att se att han skulle kunna få mer speltid i Valencia. Dessutom verkar det som om han själv vill till Zaragoza.

Edit: Sen att man ogillar vissa klubbar och gillar andra mer. Det är en annan femma.
Barcelonisto
2009-07-06 16:54
Ligan tar vi är ganska säker på det,Cl blir väldigt svårt men lyckas barca ha alla skadefria då kan dom göra det.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-06 16:53
Ämne: Vad är det för fel m....Vissa klubbar bara gillar man, andra ogillar man. Zaragoza och några av dess sviniga fans tillhör den senare kategorin. Fotbollsmässigt kanske är det säkert en bra lösning för Cáceres, bara han får speltid. Ett gratislån för Zaragoza och de står för lönen, vilket känns bra. Ingen köpoption för Zaragoza då de inte har finanser för det, vilket också är bra.

Får han speltid? Hur kommer det att se ut för Zaragoza denna säsong? För Cáceres skull och för att han ska utveckla sitt passningspel, bollkontroll och positionsspel är det viktigt att han spelar i ett lag som inte bara ligger och förvarar sig och som tjongar iväg bollen upp på läktarna i ren panik. Han var tidigare i ett sådant lag, Recre, det spelet klarar han av utan problem. För att utvecklas till det spel som krävs av honom i Barcelona så bör han lånas ut till ett lag som försöker vara ett spelförande lag. Vi får hoppas att Zaragoza är ett sådant lag.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-06 16:52
Forlán kunde ha köpts redan sommaren 2006 som Larssons ersättare men ledningen valde istället att satsa på Gudjohnsen som backup åt Eto'o.

Nu är Forlán äldre, dyrare och framförallt svårare att värva då han är en viktig kugge i Atlético och han verkar trivas i klubben. Värva Villa eller behåll Eto'o punkt slut.
Barcelona petersays
2009-07-06 16:52
Är det förresten någon som vet om några av våra spelare, eller tilltänkta värvningar, är uttagna till U-20 VM?
Barcelona petersays
2009-07-06 16:50
Ämne: petersays //

vad ....
Att vinna trippeln var i sig en bedrift, att lyckas med det två år i rad vore ett av världens underverk i stil Babylons hängande trädgårdar och pyramiderna i Giza.

Vi får inte glömma att vi faktiskt hade "tur" med skador förra säsongen och en hyfsat enkelt gruppspel i CL. Denna säsong är ännu hårdare med VM för klubblag. Men vad tusan, vad är väl en trippel mot en kvadrupel? ;)

Allvarligt talat blir jag överlycklig om vi lyckas försvara ligatiteln samtidigt som Real inte plockar hem en enda titel.
Barcelona Ciao-V
2009-07-06 16:46
Vad är det för fel med Zaragoza?
För honom handlar det om att han ska få tillräckligt med speltid så att han kan utvecklas. Det kan han få i Zaragoza, inte i Valencia troligen eller i någon annan etablerad klubb i La premiera.
Barcas anfallstrio
2009-07-06 16:44
petersays //

vad tror du om chanserna att plocka hem trippeln igen då ??
Barcelona Rambla - K9
2009-07-06 16:44
Ja, Forlán kanske förtjänar respekt men varför ska man gå efter honom kan man ju undra? Han är som sagt äldre (inte hela världen iofs). Atlético vill absolut inte sälja eller förhandla alltså får man då lösa hans klausul. Den är på €36m, på den summan får man lägga till 16% i skatt också. En ren idiotaffär om ni frågar mig.

Höj Samus djävla lön istället och låt Bojan och K9 vara hans backups. Ett billigare och framför allt ett bättre alternativ.
Barcelona petersays
2009-07-06 16:43
Jag tror inte att det finns en chans att vi går för Forlán, bara medietjafs som vanligt. Ang. "priset" så är 36 miljoner han utköpsklausul, att detta anges som pris är väl helt enkelt för att Atletico gått ut och sagt att Kun och Forlán INTE är till salu. Jag tror inte att det finns någon som helst kontakt mellan Barceloan och Forlán. Bara bullshit, som vanligt.
Barcelona petersays
2009-07-06 16:40
Barcas anfallstrio

Självklart behöver vi en vänsterback då Sylvinho lämnat. Felipe Luiz vill komma, och bara Barca och Depor kommer överrens (vilket de säkerligen gör till slut) så är det avgjort. Sedan hoppas jag innerligt att Caceres INTE lånas ut och att Henrique tas tillbaka från lån. Henrique kan spela på i princip alla positioner i backlinjen och skulle vara en ovärderlig tillgång under säsongen intensiva matchtempo.

Vi behöver en spelfördelare som kan backa upp Xavis position, om denna ska värvas utifrån eller om Thiago är mogen för uppgiften låter jag styrelsen bestämma.

Sedan beror det mest på vilka som kommer lämna. Vi komemr ha en större trupp nästa säsong och då måste alla spelare som lämnas ersättas. Jorquera och Guddy verkar ju vara närmast att lämna klubben och då är det inte orealistiskt att tänka att vi antingen värvar en ny målvakt eller flyttar upp Mino. Om Guddy lämnar behöver vi en till mittfältare förutom Keita som är bra på att springa upp försvar med djupledslöpningar. Någon sådan tror jag inte finns i canteran av de jag sett provspela så då kanske vi måste värva utifrån.

Sedan hoppas jag innerligt att Etoo stannar och att Keirrison värvas och inte lånas ut.

Så ja, viss apositioner måste förstärkas. Därmed inte sagt att det är spelare som ska direkt in i en ordinarie startelva (vad nu det är) men en tredje målvakt (Mino), en striker (Keirrison), en vänsterback (Felipe Luis/Andres Santos), en kreativ mittfältare (Thiago Alcantara), en stark back som kan spela på många positioner (Henrique) och så kanske en löpstark offensiv tvåvägsspelare om Guddy försvinner.

Sedan är det väl heller inte omöjligt att Gai, Muniesa eller Jeffren flyttas upp som alternativ.
Barcelonisto
2009-07-06 16:40
36mille är priset på forlan enligt goal.
Barcelona Dizzy
2009-07-06 16:38
Rambla - K9

Sjukt synd om han går till Zaragoza ser hellre Caceres i Valencia eller Sevilla.

Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-06 16:38
Tror inte att Barca går över till Forlan på direkten men avaktar nog o ser vad som händer me Villa.
Läste på Goal att han ska pressa Valencia att sälja honom till Barca.
Sen om man misslyckas så tror jag att man går för Forlan som jag tycker förskännar all respekt.
Han är 2 år äldre än Villa men han kostar mindre o han gjorde fler mål förra året men visst vill jag se Villa i Barcatröjan hellre än Forlan:)
Forza Barca
Barcelona Rambla - K9
2009-07-06 16:35
Usch, av alla klubbar i Spanien så måste det just bli Zaragoza?
Barcelona Dizzy
2009-07-06 16:32
Sägs att Cáceres är väldigt nära nu Zaragoza.

Skulle inte han och Kerrison ingå en deal med David Villa? Etoo drar till City eller United.

Hit med Villa! Ingen Forlan tack.
Barcelonisto
2009-07-06 16:31
petersays

Forlan är gammal onödigt att köpa en spelare vid den åldern.Villa 24/7 dagar om veckan. är 4-5 år ungre än forlan och är en bättre spelare.
Barcelonisto
2009-07-06 16:28
Barcas anfallstrio

Måste få en breddare trupp till nästa säsong.Blir betydligt fler matcher då, så det är viktigt att rotera ordenkligt.Men just nu så värkar ledningen vara på hall is...
Barcas anfallstrio
2009-07-06 16:27
Om ni ska prata om real så gå in på deras lek&lär forum..

AVGÅ::
Barcelona petersays
2009-07-06 16:26
"Vem tror ni skulle passa bäst av forlan eller Villa om de var så att Eto'o drar."

Jag vill inte se någon av dom, emn tvingas jag välja blir det Forlán alla dagar i veckan. Killen vann ju ändå guldskon utan att filma till sig straffar till höger och vänster.
Barcas anfallstrio
2009-07-06 16:26
Tycker ni att det måste stärkas upp på nån plats i truppen???

Just nu ser jag inget som tyder på detta att det måste in flera spelare.
Barcelona Dizzy
2009-07-06 16:24
Allt här handlar om Real Real. Real är PENGAR.
Prata om Barca i stället.

Jag läste på sport.es att Barca går nu för Forlan.
Annons: