/spanien/barcelona/forum/17755.aspx/spanien/barcelona/forum/17755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sentuary
2009-07-03 15:22
Ämne: så klart är jag arg ....
Det var Kaka som tackade nej till City, och att han pratade om Milan är ju bra, förstår inte varför du är arg för det. På tal om att hålla Real tröjan håller jag med dig, blir också äcklad :-)
Real Madrid Fredrik R
2009-07-03 15:21
kaká kaká vaffanculloo

Herregud, jag slår vad om att du dyrkade Kaká för bara en månad sedan. Nu är han alltså "bögen", är det så man tackar en person som gav allt för klubben bara för att sedan bli bortvald till förmån för pengar..? Jag älskade fortfarande Redondo, Ronaldo och Seedorf, fast klubben sålde dessa till Milan, en gång madridista, alltid madridista. Härligt att du ser fram emot El Clasico i alla fall, ju fler som kollar på Reals matcher desto mer bevisar Madrid-motståndare att Perez trots allt förmodligen har rätt. Fler TV-tittare, bättre TV-avtal, mer pengar. Ganska ironiskt ändå, slår vad om att det är många anti-madridistas som kommer följa Real Madrids matcher den kommande säsongen, oavsett hur illa de vill att det ska gå för oss så sponsrar ni framtida affärer igenom att bidra till klubben. Vi tackar och tar emot.
kaká kaká vaffanculloo
2009-07-03 15:17
så klart är jag arg på pedisen berlu co men kaká sa gång på gång att han älskar milan och att han kommer avsluta sin profossionella karriär i milan. hade milan velat ha pengar då hade dem tackat ja till city budet på 1 miljard men när real la bud på honom då tvekade han inte en sek, och det roligaste är när han presenterades pratade han så gott om milan samtidigt som han höll i real tröjan och var hur glad som helst man blir äcklad liksom...
Barcelona Electricityscape
2009-07-03 15:12
Ämne: ska bli så roligt o ....
Men fyfan. Förstår inte hur man kan hata Kaká när det var Berlusconi som tvingade ut han ur klubben.

Livet är för kort för hat ;-)
Barcelona Rambla - K9
2009-07-03 15:08
Din ilska känns lite missriktad. Är det inte Berlusconi och Milan du borde vara mest arg på?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-03 15:08
Glöm att han juda er och sånt, han är riktig Milanista men tyvärr ville Galliani och Berlusconi ha lite pengar i fickan. Kom istället ihåg det han gjorde mot Man Utd och att han vann CL för er.

Alltså om du är en riktig Milanista..
Barcelona Sentuary
2009-07-03 15:05
Wow, en sann Kaka-hatare.
kaká kaká vaffanculloo
2009-07-03 15:01
ska bli så roligt o se el classico när messi får KAKÀ=bögen real spelarna att spy som han snurrar runt dem gång på gång
Real Madrid Fredrik R
2009-07-03 14:44
Gonzalez_Barca

Jag tror Metzelder flyttar, så det kan nog bli debut för både Albiol och Garay vid ligastarten, alternativt så spelar man Lassana eller Torres på högerbacken och Sergio Ramos centralt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-03 14:38
The Reporter

Äh Pique och Puyol har nog sagt mer än en gång att Katalonien inte är Spanine, så Hassas lyssnar på deras ord och gör Albiol till den bäste :)

MEn en fråga bara till Madridistas, Vem kommer starta bredvid Albiol de fyra första matcherna? Garay? Har inte koll på om ni ska sälja Metzelder eller behålla..
Real Madrid Fredrik R
2009-07-03 14:34
Så Villa är inte mer värd än Daniel Alves?

Sedan kan man väl knappast se en utlåning som en del av betalningen? Det är ju bara Barcelona till gagn ifall unga spelare får erfarenhet på Valencias nivå, samtidigt som klubben inte behöver betala spelarens lön för att inte spela eller för att spela för lite. Barcelona tjänar lika mycket på en utlåning som Valencia, om inte mer, ifall det går bra för den utlånade spelaren så är det bara att hämta hem honom nästa år och Valencia förlorar eventuellt en nyckelspelare utan att ha något att säga till om.
Barcelona Xoonix
2009-07-03 14:30
Ämne: Är det bara jag som ....
Tycker också 40m€ är i överkant...30m€ plus lån låter rimligare.
Barcelona Rey Etoo
2009-07-03 14:30
Är barca villiga att betala så mycker för villa och två utlånade spelare har man helt tappat förståndet.

Jag tycker det räcker med 30 miljoner euro
Real Madrid Fredrik R
2009-07-03 14:28
Electricityscape

Sant som du skriver att just nu är det Real Madrid och Barcelona som kommer ligga hästlängder före alla andra lag i ligan. Men det kommer enbart hjälpa de mindre klubbarna också, när talangfulla spelare runt om i världen får chansen att välja på Villarreal och Tottenham exempelvis så kommer de tänka "i Spanien så kommer jag få möta världens bästa och mest tekniska spelare". De mindre klubbarna kommer även få mer pengar i och med att ligan får mer uppmärksamhet, bättre reklamavtal, tvavtal och så vidare.

I och med Barcelonas CL-vinst och Real Madrids investeringar så kommer Spanien ta tillbaka titeln som världens bästa liga. De bästa spelarna spelar i ligan, vacker fotboll förespråkas på alla nivåer, klimatet är överlägset Englands och ligans ekonomi kommer växa sig starkare de närmsta åren också.
Barcelona Xoonix
2009-07-03 14:28
Ämne: "Nummer 18 blev....
De är de verkligen:P Sist jag kollade spelade Spaniens två bästa mittbackar i Barcelona;)
Barcelona The Reporter
2009-07-03 14:24
"Nummer 18 blev det för Spaniens bästa mittback!"

Madrid-Red, ni är för sköna :)
Barcelona Saman.
2009-07-03 14:24
Är det bara jag som tycker att 40 mille, 2 spelare på lån till Valencia är för mycket för Villa? Tycker att nu när Real har fixat Benzema så ska vi spela lugna och dra ut på förhandlingarna. För jag ser inte att Villa kan gå till någon annan klubb än oss just nu, då vill jag inte att vi betalar supersummor för honom.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-03 14:06
J.Janerique:

Jag tror att du har fel. Villa vill till varje pris stanna i Spanien. Om det blir Madrid eller Barcelona är nog för honom likgiltigt. Han lär tjäna ungefär samma pengar oavsett vilken klubb av de två det blir. Det viktigaste för honom tror jag är att Valencia blir nöjda med affären. Han väljer det klubben anser bäst av de två alternativen. Hade Valencia och Marid kommit överens och Valencia varit nöjda med affären så hade Villa inte haft några problem att ansluta till Madrid. Det samma gäller nu när Barcelona rycker i honom.
Real Madrid Khalil.I
2009-07-03 14:00
J.Janerique
2009-07-03 14:00
Ingen av oss två klubbar i alla fall behöver legitimera sig, men det har ansetts i ett par år nu (notera) av media att Premier Leauge är världen uno, och att det varit där "pengarna har funnits". Ett maktskifte är jag övertygad om att kommer att ske ( i just det mediaperspektivet) - Efter att Barca värvat klart...

För att hamna på ett sidospår; Så tror jag Madrid var överrens med att värva David Villa, men att Villa hellre ville gå till Barca. För skillnaden i summan som Madrid ville köpa han för, och vad Barca kommer att köpa han för är inte stor...
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-03 13:56
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

Jo självklart menade jag i Spanien :P

Kom ihåg att ni också har Ronaldo som säkert kommer användas som forward flera gånger. Som han ju gjorde för Manchester.
2009-07-03 13:56
Sedan är det väl kvalitén på Real Madrid och Barcelona som höjs, inte på själva ligan. För lagen bakom dessa två jättar hamnar ännu längre bak när det gäller skicklighet och kunskap på fotbollsplanen.

Däremot lär väl den spanska ligan få mer uppmärksamhet från median.
Barcelona petersays
2009-07-03 13:50
"Spanska ligans upphöjdhetstatus skulle i termer upphöjas. Hellre vår liga som är finast i och med Madrids och Barcas köp... "

Jag ser det inte som att spanska ligan behöver legitimera sig med miljardköp, jag tycker den redan har bäst spel - och trots att det ofta handlar om samma lag i toppen så kan egentligen vad som helst hända. Jag för min del tycker inte att ligan blir bättre eller finare för att det värvas in fler stjärnspelare till spanien. I mina ögon är den redan finast, det enda som kommer hända är väl att det bli mer media och att det lockas in fler "fans" som håller på spelare snarare än lag.
Messinho
2009-07-03 13:36
Villa kommmer bli klar nästa vecka om allt går som det ska.

Kolla Länktips
J.Janerique
2009-07-03 13:27
Skulle vara ganska coolt om Barca värvade Villa (så att Chelsea blir dissade) och Fabregas.

Spanska ligans upphöjdhetstatus skulle i termer upphöjas. Hellre vår liga som är finast i och med Madrids och Barcas köp...
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-07-03 13:22
Gonzalez_Barca

du menar väll som första lag i spanien?
Man U har vunnit 99 tror jag det var...sen kanske det är några till?

aa jag tycker inte ni behöver någon mer spelare förutom några back ups..och lovande spelare..
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-07-03 13:21
Villa för 40 miljoner euro plus att låna ut K9 och Caceres låter ganska lockande, eller vad tycker ni?
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-07-03 13:20
VAMOS BARCAA!!!

jag tror vi kommer lira 4-4-2

casillas
ramos pepe albiol marcelo

ronaldo lass xabi? / gago kaka

Benz Higuain

men om det är mot större lag så kan det lika väl bli 4-2-3-1

casillas

ramos pepe albiol marcelo

lass xabi?/gago
ronaldo kaka robben
higuain

men det är svårt att säga...oavsett taktik så kommer 1 världsspelare sitta på bänken minst...
2009-07-03 13:06
Ämne: Electricityscape
....
Att Cesc är en egen produkt är givetvis ett plus i kanten, men då vill jag inte heller värva han för ett antal hundra millar. Ska han hit så ska han gå på max 250-300 miljoner (knappast ett troligt pris i dagsläget) eller som bosman efter hans kontrakt går ut. Annars är jag verkligen inte sugen.

Även om det är bra med rotationer och många val så tycker jag Cesc är alldeles för bra för att sitta på bänken. För han petar inte Xavi eller Iniesta i dagsläget, och han ska inte köra ut Iniesta på vänsterflanken heller. Så jag väntar helst 2 säsonger, max 3 på att hämta hem Cesc. För i dagsläget behövs han inte enligt mig.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-03 12:59
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!

Vi vann som första spanska lag trippeln med truppen vi har idag. Vi gjorde över 150 mål och släppte in minst i ligan. Bara vänsterpositionen som måste förstärkas då man aldrig vet om Abidal skadar sig eller ej. Blir det "bara" K9 och Felipe är jag nöjd.
Annons: