/spanien/barcelona/forum/17750.aspx/spanien/barcelona/forum/17750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed
2009-07-21 22:00
!Sergio_ Busquets!

Han la €50m som utgångsbud. Jag är ganska säker på att han hade höjt det till minst €55m.
Barcelona Saman.
2009-07-21 21:59
Vad är det för avgångsvederlag som Eto'o tycker han ska ha?
Barcelona Linus
2009-07-21 21:59
Vänta nu, en av er snackar pund och dem andra euro....
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-21 21:57
Ämne: Jag tror inte att vi....
Varför? De sista jag hörde innan Villa "bestämde sig för att stanna" Var ju att Llorente krävde £50mille för honom.
Barcelona Rambla
2009-07-21 21:56
Jag tror inte att vi hade fått Villa för €50m. Vi kan hålla på och gissa hur mycket vi vill men har svårt att sr de hade släppt honom för under 55m.
Atlético Christián - FC Barcelona en Mi Corazón
2009-07-21 21:55
BlueRed

Jag har villat att denna affär ska gå åt helvetet från första början Zlatan i Barcelona känns bara inte rätt
Barcelona Linus
Rambla

Håller med dig helt och hållet. Och jag tror de vet vad de sysslar med. Eller jag hoppas det av hela mitt hjärta rättare sagt :) Men som jag sa tidigare, Eto'o har varit en stor bidragande orsak till de enorma ekonomiska vinster trippeln innebar. Lägger man in det i "återbäringen" från Eto'o så svider det inte lika mycket.
viktor-z
Kom igen kan inte affären bli klar snart!!
Barcelona tarrak
2009-07-21 21:54
Rambla

Precis. Om man endast ser till vad spelarna går för på planen så hade en rak bytesaffär vara det normala, möjligtvis att Inter skulle haft några miljoner extra. Men nu är det så totalt skilda världar där Inter egentligen vill behålla sin finaste skatt och Barca gör allt för att bli av med en tickande bomb. Med tanke på vilka siffror som nämns så hade det kanske varit bättre att låta Samu gå som Bosman, men ledningen har nog anledning att tro att det skulle riskera hela säsongen och så vill inte Laporta sluta sin tid i klubben.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-21 21:52
Är vårat erbjudande för Zlatan, 500 miljoner + Etoo?
Om det är sant tycker jag att det är helt sjukt. Valencia krävde ju 500 miljoner för Villa. Om vi hade betalat 500 mille för villa så skulle vi dessutom kunnat behålla Etoo. Helt dumt.
Barcelona Kapten11
Det är ju uppenbart att Pep är en bestämd jävel, och har du en gång hamnat i onåd hos honom så är det kört. Det är ingen psykolog vi har att göra med, utan en man som kör sin linje stenhårt. Svårt att argumentera emot det när han leder laget till trippeln.
Men, och ett stort sådant, när herr Ibrahimovic nu drar på sig den blåröda dressen, är Pep verkligen medveten om vad han får in för spelare i truppen? Zlatan kommer inte att jaga skiten ur motståndarnas backlinje som Samu gjort, för att sedan följas av hela laget i ett presspel som kanske var den största bidragande faktorn till framgångarna i år.
Kommer Pep, som är en Barca-supporter in i själen, att acceptera stjärnans stundtals arroganta uppträdande mot fansen?

Helt ärligt, så som den här affären har utvecklat sig, så undrar jag om inte en lite mindre känd, men hårt arbetande och målgörande forward hade varit att föredra, för en betydligt billigare peng. Jag tror faktiskt att Diego Forlan hade gjort ett utmärkt jobb som central forward. En stenhårt arbetande anfallare, som gör massor av mål, och dessutom kan löpa i djupled.
Barcelona Barcelona #7
lameG^

Du får nog göra det imorn tror jag
Barcelona lameG^
2009-07-21 21:51
En dröm var ifall man kom hem från jobbet imorgon och läste att allt var offeciellt.
Barcelona BlueRed
2009-07-21 21:51
Christián - FC Barcelona en Mi Corazón

Det är nästan självklart att det är personligt. Läser man lite mellan raderna av det som Pep sa under presskonferensen så märker man det ganska snabbt.

Jag börjar faktiskt hålla med Rambla lite. Allt är en stor röra och jag börjar också bli tveksam till om jag verkligen vill att det ska gå igenom. Pengarna som det handlar om just nu är helt galet.
Barcelona Trippeln
2009-07-21 21:50
När säsongen börjar så ska jag inte tänka på hur mycket vi betala för zlatan,jag ska helt enkelt försökta ignorera vad vi betala för zlatan för om jag tänker på det så kommer mitt databord,telefon och andra saker inte må bra och jag kommer bli otroligt frustrerad.

Så vi ska nog agera som alla madristas och njuta av vår värvning och inte tänka på något annat för det är ju inte vi som betalar eller hur? :)
Barcelona Rambla
2009-07-21 21:47
Linus & tarrak

Går det här igenom och Zlatan lyckas så bra som vi hoppas på, så har vi garanterat någon gång under hösten glömt bort att några av oss satt här och svor över de ekonomiska bitarna i affären. Barcelona får på pappret ett minst lika bra lag, ja om inte ett bättre lag tom.

Det är helt uppenbart att Inter sitter med trumf på hand. De har en vara vi väldigt gärna vill ha. Vi har också en vara vi väldigt gärna vill bli av med som tills nu har varit stört omöjlig att bli av med. Vi slår två flugor i en smäll även om vi överbetalar en hel del för det. I slutändan så blir det säkert bra. Nu surar man nog lite för att det är vi som betalar enorma summor för en spelare.
Atlético Christián - FC Barcelona en Mi Corazón
2009-07-21 21:46
Är det bara jag som tror att det ligger nåt personligt från Guardiola emot Eto'o, jag menar vilken tränare skulle vilja göra sig av med en anfallare som gjorde 30 mål förra säsongen och gör nästan alltid 25+ mål per säsong

Sedan när han blir tillfrågad om saken så kommer han med en bull sh!t svar det är "feeling" men tänk om din "feeling" är helt ute och cyklar herr Guardiola
Barcelona Rambla
2009-07-21 21:43
Ämne: Kan någon svara på i....
Du borde kunnat ha följt med att så här långt har det alltid snackats om att Hleb ska bli utlånad. Hur det till slut kommer att bli vet vi bara när allt är klart.
Barcelona Linus
2009-07-21 21:43
Rambla//

Det har du helt rätt i. Jag fick uppfattningen att du ansåg ledningen vara inkompetent överlag men nu förstår jag dig.

Dock har jag inte själv någon klar uppfattning om de skött affären bra eller dåligt. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig. Ser jag snabbt på det hela håller jag med dig, men när jag tänker efter och inser vad de lyckades krama ut Eto'o föregående säsong, så vet i f*n om det inte var värt mycket mer än alla miljoner i världen. Ja, jag vet helt enkelt inte hur de skulle gjort det hela annorlunda.
Barcelona Trippeln
2009-07-21 21:42
lameG^

Vi vet ingenting det är en jävla röra.
Barcelona tarrak
Rambla

Ja, att den här affären är rent åt helvete vad det gäller det monetära är det inget snack om. Tyvärr, så har man hamnat i en situation där man måste bli av med Samu till varje pris, men om det är någon som ska lastas för det, så borde det vara Pep. Jag måste ändå säga att övriga klubbars totala ointresse för en målmaskin som Eto'o är talande. Jag vet inte vad han gjort, men han kan inte ha överdrivet bra rykte ute i Europa.

Edit: Det här är bara min lekmannagissning, men jag tror inte att det verkliag problemet med Samu är hans ekonomiska krav. Det verkar vara personligt.
Barcelona Trippeln
Samuel eto'o är en girig och pengakåt!

Han betyder ingenting i mina ögon och han är glömd för evigt!
Barcelona lameG^
2009-07-21 21:41
Kan någon svara på ifall hleb kommer bli utlånad eller såld?
Real Madrid Shi
2009-07-21 21:39
Kan alla panka nissar sluta jämföra sina löner med Eto'os och andra världsstjärnors löner? De får vad deras arbetsgivare anser att de förtjänar, bara för att man själv drar in 1/1000 del av de summorna så ska man inte gå runt och vara sur och klaga.

Om ni skall jämföra er själva med Eto'o, varför inte jämföra er själv med en barnarbetare i Kina istället? Inte behöver ni väl tjäna vad ni tjänar när nån stackare jobbar 12 timmar i en varm fabrik för 2 kronor per dag.

Barcelona Rambla
2009-07-21 21:35
Linus

Självklart tycker jag inte ledningen är inkompetent överlag. Jag anser bara att de har skött hela den här Eto'o-affären väldigt dåligt från första början. Bara för att de gjort en massa saker som är bra för klubben innebär inte att allt de gör är bra och är befriade från kritik.

tarrak

Jag anser att de gör en ekonomiskt usel affär. Det kan väl ingen förneka? Det finns andra spelare som är bra mycket billigare om än inte lika bra som Zlatan kanske. Frågan man bör ställa sig nu. Hade det inte varit bättre att höja Samus lön trots allt? Visserligen kan jag hålla med om att ge honom ett femårskontrakt inte heller är det optimala.
Barcelona tarrak
2009-07-21 21:34
Rambla

Jag vet bara inte vad de ska göra för att folk ska vara nöjda. Förra sommaren fick de kritik för att att de ropade ut vilka spelare som skulle säljas. Den här sommaren har de gett små hintar utåt och väntat på andra klubbars intresse, men ingen förutom City har ens lagt ett bud och dit ville Samu absolut inte. Jag säger inte att du har fel, men jag vill veta mer konkret vilka pajaserier du anklagar Laporta och Txiki för.
Barçelonisto
2009-07-21 21:33
Känns som affären är långt ifrån klart nu...
Barcelona lameG^
2009-07-21 21:33
Blir hleb utlånad en säsong och vi betalar hans lön eller säljer vi honom och betalar hans lön en säsong?
Barcelona Linus
2009-07-21 21:32
Rambla//

Jag skyller inte heller hela denna soppan på Samu. Det krävs två för att dansa tango. Men inte kan du väl på allvar mena att ledningen är inkompetent efter allt de gjort för klubben sedan de tillträdde?
Barcelona Rambla
2009-07-21 21:28
tarrak

Vid det här laget borde Samus karaktär och personlighet inte vara någon hemlighet för ledningen. De har haft tid sen förra sommaren att sätta sig själva i ett bättre förhandlingsläge. Tycker du inte det själv?
Annons: