/spanien/barcelona/forum/17744.aspx/spanien/barcelona/forum/17744.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Cruijff
2009-07-29 19:05
Ämne: någon som kan hälpa ....
de vill ha antingen ditt passnummer eller ditt personnummer. grymt, vad kostar det att bli medlem?
Barcelona DM1982
2009-07-29 19:04
Ämne: Väldigt fin fotboll ....
Visst spelar Boca fin fotboll men United leder ändå och det verkar inte som om de har det bästa laget på planen.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-29 19:01
el flaco

Fan också! Ska vi betala €30 milj för Chygrynskiy nu också? Nej förfan Laporta skärp dig om detta är sant, för det första så har vi redan många mittbackar och för det andra så är det ett överpris!

Han är väl given startspelare annars? Allt verkar tala för en flytt till Barca. Vi har ju Henrique, Cáceres som unga mittbackar och dessutom Muniesa på väg upp!
2009-07-29 18:59
HAHA!
Barcelonistas
2009-07-29 18:55
Väldigt fin fotboll av boca juniors!
Barcelona el Flaco
2009-07-29 18:48
Ride_The_Big_One/

Jag har också läst att Chygrynskiy ska vara bekväm med bollen, men jag tycker ändå att vi borde satsa på Henrique och istället investera pengarna i en duktig mittfältare.

Angående Hleb så var han nog inte den viktigaste pjäsen i Zlatan/Eto'o dealen. Om han nu lånas ut till Stuttgart ska Barcelona betala 4,5 miljoner euro till Inter som kompensation.
Barcelonistas
2009-07-29 18:42
Barcelonas spelfilosofi går ut på ballposition så det kan omöligt gå åt helvete bara för pep kör samma spelstil som rikjjard.Varför det gick dåligt för barca med rijkaard på slutet var pågrund av att man var beroende av ronaldinho.Dagens barca är nåt helt annat det är en mördarmaskin som kör över alla lag in till det sista!

Dags för realfansen att titta på verkligheten o inse att maskinen kommer smärtfritt köra över real madrid nästa säsong.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-07-29 18:39
Ämne: Chygrynskiy, som har....
Av det jag sett så verkar han vara en spelande mittback, likt marques med fina crossbollar, någon som har sett mer än 1-2 matcher för jätte gäna styrka eller rätta mig angående detta.

Sen så står det också att hleb är på väg till stuttgart, inte till inter allså . Jag är förvirrad ingick inte han i inter dealen?
Länktips: www.sport.es
Barcelona el Flaco
2009-07-29 18:35
Chygrynskiy, som har ryktats vara på väg till Barcelona, spelar inte från start i Shakthar Champions league - kval match mot Timisoara. Något som öppnar för en potentiell värvning. Han sitter på bänken och om han deltar i kvalet för Shakthar innebär det att han inte kommer kunna spela i Champions League för Barcelona, ifall vi nu värvar honom.

Personligen anser jag att ett köp av ukrainaren är både onödigt och för dyr. Lika bra att satsa på Henrique som back-up.
Barcelona Criff
2009-07-29 18:31
Oj, Puertan verkar ha fått in del nya drömmare,
Benzema världens bästa anfallare för tillfället, och Pepe är bättre än både Vidic & Ferdinand.
Inte nog med det, men vår egen Guardiolas framgångar är endast pga att han utnyttjar Rijkaard idee och allt kommer detta året gå rakt åt helvete likt det som hände med schuster när han körde på Capellos ide.
Synd man aldrig kan gå in där och läsa något vettigt.

Ska bli en väldigt kul säsong!
2009-07-29 18:31
el flaco

THANK GOD! Poulsen är en av de sista spelarna jag skulle vilja se i Barca. ;)

Fan att det till sist blev en köpoption på Cáceres, jag är säker att han kommer imponera i Serie A. Det är nog stor chans att Juve använder den optionen.
Barcelona DM1982
2009-07-29 18:18
Bra att Cáceres ska spela i en så bra klubb som Juventus, hoppas han får mycket speltid. Hoppas även att han blir bättre med uppspelet, som det är nu så är det alldeles för osäkert. Jag tror på honom och hoppas att han kommer tillbaka som en bättre fotbollsspelare.

Även väldigt skönt att Poulsen inte ska komma till Barca, han har helt enkelt inget där att göra.
Canaletes
2009-07-29 18:09
el Flaco

Halleluja!! No Poulsen!! :D
Barcelona el Flaco
2009-07-29 17:58
Enligt italiensk media ska Cáceres genomgå läkarundersökningen för Juve imorgon. Samtliga parter verkar ha kommit överens och det mesta talar för att spelaren kommer hamna i Juventus den kommande säsongen. Den italienska klubben kommer låna Cáceres i ett år, med en köpsoption för 12 miljoner euro, enligt RAC1.

Sport skriver även att Barcelona har valt att inte acceptera Poulsen som en del i dealen. Härligt.
Barcelona FC-Barcelona
2009-07-29 17:54
någon som kan hälpa mig håller på att bli medlem för Fc Bracelona men förstår inte Attach dni/passaport?, någon som har en anning vad det betydet?
Barcelona el Flaco
2009-07-29 17:47
Rambla - K9/

Att Rosell är slipad herre inom sitt område och en culé säger jag inte emot. Däremot ställer jag mig lite tveksam till honom i rollen som president. Vi ska inte glömma att han ville sparka Rijkaard efter de första svarta månaderna och ersätta honom med Scolari (det ryktades om det i alla fall). Det tyder på att han inte verkar vara en tålamodig person. Nu är det kanske så att han väljer att satsa på Peps kontinuitet ifall han blir vald, annars tror jag han går efter något stort "namn". Nu är det kanske för tidigt att spekulera om vem man vill se som nästa president, men jag sticker ut hakan lite grann och vill helst se någon av Laportas förtroendemän (Ferrer eller Sala i Martín) fortsätta som högste ansvarig. Tycker att den nuvarande styrelsen har gjort ett overall bra jobb under de senaste sex åren.

Lluis Bassat hette presidentkandidaten från 2003 som tänkte utse Pep Guardiola som sportchef. Han ställde också upp i valet 2000 (men förlorade mot Gaspart) och låg även bakom fredsmatchen som spelades på Camp Nou 2006, där Barcelona ställdes mot ett blandat lag med båda israeler och palestinier.
Barcelona Barcadinho.
2009-07-29 17:47
Pep gav ytterliggare ett argument från hans sida till varför han inte vill förlänga kontraktet.

Han sa något i stil med:
”jag vill inte att den nya presidenten ska vara tvungen att ha mig i klubben”.

Han vill inte vara som ett hinder för den nya presidenten.

Pep vill alltså att den nya presidenten ska ha fria händer att välja vem han vill, utan att känna sig bunden till tränarens kontrakt och sånt.

Det var ungefär så jag tolkade hans uttalande.

Han lämnar dörrarna öppna i så fall.

2009-07-29 17:40
Pep.G-Z9

Jaha, okej. ;)
Barcelona Pep.G-Z9
2009-07-29 17:34
Dubbelinlägg !
Barcelona Pep.G-Z9
2009-07-29 17:34
Gud är störst! - Pep el rei!

Brist på respekt fast från en annan synvinkel, typ så här, han ändrade aldrig sin spelstruktur vilket motståndet än var. Han gick inte och lekte Real Madrid genom att ha 10 spelare framför Valdes. Det var som om hans mål var att ha minst 65 % bollinnehav mot varje lag. Sen var han inte rädd för någon heller, stor man denna Josep !
2009-07-29 17:29
Rambla - K9

Om jag ska vara ärlig så vet jag inte så mycket om Rosell, förutom hans historia med Laporta och att värvningen av Ronaldinho var hans förtjänst. Men jag hoppas(om han blir vald) han kör på samma filosofi som Laporta, då är jag nöjd.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-29 17:26
Ämne: Jag tror inte den ny....
En bra poäng men jag har svårt att se Rosell skulle vara så inkompetent som Gaspart. Rosell är en mer slipad och mycket bättre affärsman än Gaspart. Dock ska man komma ihåg, Gaspart är culé långt in i benmärgen. Det hjälpte ju dock föga. :D
2009-07-29 17:26
Pep.G-Z9

Brist på respekt hade han verkligen inte, om nåt så var det respekt han hade mot alla motståndare! :D

Men du kanske menar att han inte hade rädsla mot någon?
Barcelona Pep.G-Z9
2009-07-29 17:23
el Flaco

Haha efter förlusten mot Numancia och krysset mot Racing, så ville jag helt ärligt bara slå sönder Laporta, jag tänkte hela tiden " Är han så dum och placerar en så orutinerad tränare?". Haha men det var kanske hans brist på rutin och brist på respekt gentamot andra klubbar som fickm oss att ta trippeln :D
2009-07-29 17:19
Jag tror inte den nye presidenten (vem det nu änblir) skulle våga sparka/ersätta Pep som är så populär hos fansen, då skulle presidentens popularitet direkt från början sjunka till noll. Det är ju varje presidents dröm att vinna fansens förtroende och de skulle dem verkligen inte göra med att ersätta Pep. Den riktiga frågan är som sagt om Pep vill fortsätta, vi får vänta och se.

Rambla - K9
Det är självklart att alla vill Barcas bästa, men det kan ändå gå fel. Jag är säker på att Gaspart också ville barcas bästa men se hur det gick.
Barcelona The Reporter
2009-07-29 17:19
Kolla vid 1:10 hur Higuain försöker "skrämma" messi eller vad man nu ska säga :D

Haha skuttar han ? :D
Barcelona Rambla - K9
2009-07-29 17:18
el Flaco

Oavsett vad folk tycker om Rosell (jag har ingen aning om dina tankar nu) så står det väl klart att även han brinner för barcelonisme. Jag läste någon artikel, om det nu var Sport eller EMD minns jag inte, där man menade på att Pep var Rosells val som tränare. Det skulle inte förvåna mig, även Rosell vill det bästa för Barcelona fast han har kanske lite andra idéer än Laporta.

Som ni säkert minns så var ju Pep med som sportchef på någon presidentkandidats lista när Laporta vann presidentvalet. Trots det så är Pep idag Barças tränare när Laporta är pesident. Så Pep och Rosell kan knappast vara någon omöjlighet. Alla vill de Barcelonas bästa.
Barcelona Hetfield
2009-07-29 17:14
Det finns bara 1 tränare som kan ta över Pep (OM han nu lämnar), tror att de flesta håller med mig:

Hiddink!

Om han kan göra stordåd med "mediokra" spelare, då borde han kunna göra samma sak med Barcelona
Barcelonistas
2009-07-29 17:09
Jag ska ner och kolla på el clasico på camp nou :D Men någon som vet någon bra sida där man kan köpa biljeter?
Barcelona el Flaco
2009-07-29 17:06
tarrak/

Jag tänkte också att Pep skulle vara trogen till klubbens fotbollsfilosofi och även satsa på La Masia, men jag var ändå lite skeptiskt. Jag kunde framförallt aldrig i mitt liv tro att det skulle gå så pass bra som det gjorde. Innan säsongen startade sa jag till mig själv att jag hade varit nöjd om vi kunde vinna ligan. Tur att Pep har högre ambitioner än mig.
Annons: