/spanien/barcelona/forum/17743.aspx/spanien/barcelona/forum/17743.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonisto
2009-07-06 00:36
Men samtidigt förstår jag eto efter en sån fantastisk säsong ska han få lite mer lön.
Barcelona Messidinho_10
2009-07-06 00:33
Hade han inte varit pengar kåt så hade han tackat JA till det erbjudandet som Laporta gav honom. Tror han blir klar för Mcity den här veckan.
Barcelonisto
2009-07-06 00:33
Även om eto stannar så kommer barcelona att försöka värva Villa.Men stannar eto nu utan att förlänga sitt kontrakt då kan han dra grattis nästa säsong.Så det är väll smartast att sälja han till Man United.Men jag personligen vill att han stannar en riktig legend är han!
Barcelona Electricityscape
2009-07-06 00:32
Messidinho_10

Som svar till din fråga använder jag ett utav mina tidigare här på forumet. Efter Spaniens uttåg från Confederations cup så gjorde jag detta inlägg:

"Bara en fråga till er alla culés där ute som har tid över eller vill ha något att fundera över. Ämnet är kvällens match mellan USA och Spanien. Innan jag börjar så vill jag bara säga att ni inte ska tro att jag inte ser Villa som en världklass spelare, utan tvärtom.

Villa var rakt ut sagt en självisk jävel ikväll och jag tror inte jag såg en endaste pass från hans sida som hittade rätt, och jag har inte tillräckligt med fingrar på händerna för att räkna hur många gånger han bara sköt från ingenstans. Han fullständigt ignorerade sina lagkamrater under matchen genom att aldrig lyfta på huvudet och se sig om andra alternativ, han drog bara i väg ett halvtaskigt skott och såg frustrerad ut. Såklart, det kan vara bra ibland att ha en anfallare som gör så här, för en spelare av hans kaliber kan lika gärna träffa målet på varje skott och möjligen sätta dit ett par bollar. Men det fick mig ändå att tänka på en viss Barcelona spelare i Samuel Eto'o, och hur dom skiljer sig här. Det spelar ingen roll hur vissa markerar Samu som en "självisk" spelare framför målet och att han aldrig passar, han beter sig aldrig på det här viset - och ska jag vara helt ärlig så tror jag Samu hade nätat om han var i Villas skor i den här matchen. På något sätt så hade han hittat ett hål likt matchen mot Manu och bara tryckt in bollen i nätmaskorna. Jag tror inte jag vill offra bort det alltså, inte heller hans kämpaglöd, offervilja och passion på planen under 90 minuter. Villa må vara den skickligare spelaren, men jag hoppas verkligen att vi behåller Samu den här säsongen och kommande säsonger. För han är perfekt för oss. Jag tror inte att lika många är på hans sida nu som under säsongens tidigare skeden, men jag står fortfarande kvar på hans sida och jag hoppas ni gör desamma.

Jag här tänkt på det här i dagar nu, i timmar och i sekunder, och jag väljer Samuel framför Villa sju dagar i veckan."

Jag har fortfarande inte ändrat min åsikt om detta. För mig är Eto'o världens bästa anfallare för Barcelona.
Barcelona Rey Etoo
2009-07-06 00:30
Eto'o är inte pengar kåt hans agent sa ju att eto'o inte hade några problem med att han skulle få behålla sin lön utan att han var sur på hur barcelona behandla honom. var har du varit denna veckan
Barcelona Messidinho_10
2009-07-06 00:27
Vad tycker ni ska Eto stanna eller sticka? Själv vill man att han drar om nu han är så jävla pengakåt.
Barcelona Rey Etoo
2009-07-06 00:24
Jah men det var ju inget nytt
Barcelonisto
2009-07-06 00:19
Kolla länktips
Barcelona Messidinho_10
2009-07-06 00:14
Lite mer godis från förra säsongen hehe ;P
Barcelona Messidinho_10
2009-07-06 00:11
Länken
Barcelona Messidinho_10
2009-07-06 00:10
Tänkte bjuda er på lite Messi Magi från förra säsongen, som får Perez att drömma mardrömmar inför nästa säsong.
Barcelonisto
2009-07-06 00:09
Läste det på goal för några dagar sen.
Barcelona Rey Etoo
2009-07-06 00:08
Messidinho_10 //
Så du kan se in i framtiden?
Om det ska gå bättre än vad det gjorde detta året måste villa och den andra du vill ha vinna fyra titlar. CL Ligan och cupen är obligatoriska
Barcelona Rey Etoo
2009-07-06 00:06
var står det att villa affären skulle vara klar denna veckan?
Barcelona Messidinho_10
2009-07-06 00:05
Alltså det bästa hade varit om Eto stack och Villa + någon till kom in.
2009-07-06 00:05
Ämne: Barcelonisto

Du m....
Inte för att jag vill se Forlán i Barça, men att kalla han skitdålig är felaktigt. Man vinner inte pichichin för att man är 'skitdålig'.
Barcelona 2bbe
2009-07-06 00:03
Grande Messi

jo visst är dem skickliga, men kanske lite defensivt lagda. Keita och Yaya kommer trots allt vara borta ett tag under vintern! Aja tiden får utvisa vad som händer!
Barcelonisto
2009-07-06 00:03
Messidinho_10

Forlan är ingen dålig spelare men han håller 2år till minst på toppen.
Barcelona Messidinho_10
2009-07-05 23:58
Barcelonisto

Du måste skämta Forlan fyfan han är ju sämst. Tar fan hellre Kun Aguerro.
Barcelonisto
2009-07-05 23:57
Får vi forlan så måste Barca förstärka centralt inom 1-2år igen.

Barcelona basaric
2009-07-05 23:56
Glöm inte Toure´s mål mot Mallorca på Camp Nou...
Barcelona basaric
2009-07-05 23:53
Haha han var ju en hjälte i Barcelona ett tag...
Villarreal Grande Messi!
2009-07-05 23:52
2bbe

Hehe va? Toure då? Busquets? Två jäävligt spelskickliga mittfältare. Jag minns i alla fall Toures mål mot Bilbao ganska väl.....
2009-07-05 23:52
Ämne: Kommer någon ihåg Ma....
Han spelar numera i Gremío och han har väl lyckats bättre där än i Barcelona i alla fall.

"4 goals in the Libertadores + 1 goal in the Gauchão + 2 goals in the Brazilian League = 7 goals."

Jag hittar inget exakt antal som visar hur många matcher han spelat dock.
Barcelona basaric
2009-07-05 23:50
Hoppas det är skitsnack att Barcelona ska värva Forlan om man inte får David.
Fan killen är ju 31, och det känns som en vild chansning att värva honnom.
Han var fantastisk förra säsongen och van skytteligan men jag tror inte att han når till den nivån igen...
Barcelona basaric
2009-07-05 23:48
Kommer någon ihåg Maxi López? Hur går det för han nu?
Barcelonisto
2009-07-05 23:45
Messidinho_10

Enligt goal så har ledningen sakt att villa ska bli klar dena veckan.Om valencia inte accpeterar deras bud så ska man gå för forlan.

Barcelona 2bbe
2009-07-05 23:42
Grande Messi

Skulle gärna se en spelskicklig mittfältare för att avlasta Xavi och Iniesta. Keita är duktig, men tycker inte alls mittfältet blir lika dynamiskt när han lirar. Förslag på spelare har jag, men kanske lite för dyra för att reserver.

Barcelona lameG^
2009-07-05 23:40
Tycker inte ni att yaya,keita,busquets skulle kunna klara av pivote rollen. Sedan när Yaya,Keita lämnar för afrikanska finns Busquets kvar och Marquez dessutom.
Barcelona Messidinho_10
2009-07-05 23:38
Ingen jävla Mascherano fyfan vi behöver offensiva krafter Villa Silva Kun.
Annons: