/spanien/barcelona/forum/17742.aspx/spanien/barcelona/forum/17742.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid WSNEEEIJDER!
2009-07-05 15:43
[barcelona fan] Ni kan ju inte värva Villa det är ju fusk [/barcelona fan]
Barcelona Xaviii
2009-07-05 15:39
Är det bara jag som har märkt att Tixi Beguristain inte är någon bra eller snabb förhandlare. Soriano fick Henry till Barca och Sandro Rosell Ronaldinho.

Vilken storspelare har egentligen Tixi lyckas få till Barca? Det är svårare att renovera Et'o än det var att få han till Barca.

Barca borde skaffa ny sportchef någon av den karaktären som Sandro Rosell hade.
Barcelonisto
2009-07-05 15:38
Får vi Villa och Mata så kommer vi ha en sjukt bred i anfallet. Messi,Henry,Eto,Villa,Mata,Bojan,(Iniesta).Pep kommer kunna rotera väldigt enkelt med dessa spelare.
Barcelonisto
2009-07-05 15:34
55Mille + Caceres,karisons och henrique är ett bud som valencia måste ta!

Cashen och barca spelarna tillsamanms är värt ungefär runt 70 mille skulle jag gissa på.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-05 15:32
Ciao-V:

Villa har aldrig tidigare sagt att han vill lämna Valencia, det har han nu. Så det är det enda som talar för att han kommer att lämna. Fast som ny-gammal president vill säkert Soriano göra fansen glada och kommer garanterat göra allt för att Villa ska stanna. Oavsett vilket, så lär detta dra up på tiden, något vi inte har råd med. Det är snart dags att börja få till truppen som den ska se ut nästa säsong.
Barcelona Electricityscape
2009-07-05 15:19
Ämne: Grabbar när är det r....
Ronaldos presentation är imorgon...
Barcelona Ciao-V
2009-07-05 15:17
Trippeln:
Tack.

Rmabla:
Eto'o vill ju stanna om han får, håller jag på att säga. Så i västa fall, har vi honom kvar och Bojan samt Keirrison.
Men jag tror ändå att Valencia är i behov av pengar i vilket fall som helst, var sig de byter president eller inte.

Kan också tänka mig att Villa får nog. Vill han spela Champions League, är det här sista chansen för hans del. Vi får se hur det slutar.
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-07-05 15:14
Grabbar när är det ronaldos Prestation ikväll?
vilken tid?
vart kan man se den?
Barcelona Trippeln
2009-07-05 15:11
Ciao-V

Här har du cl finalen.

http://www.mininova.org/tor/2630217 SPANSK

http://www.mininova.org/tor/2644358 ENGELSK

Enjoy!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-05 15:08
Jisses, Valencia byter president igen? Llorente har suttit i 1 månad och nu är nygamla presidenten Soriano tillbaka igen. Vad sysslar den klubben med egentligen? Är någon förvånad att klubben är i kris? Detta mitt under våra förhandlingar om David Villa. Heh, jag tror att vi kan glömma honom nu. Det skulle vara om Villa själv nu blev förbannad och tvingade igenom en transfer men han känns inte som den typen precis.

Då riktas blickarna mot nästa "omöjliga" mål Forlán istället. Suck! Varför i helvete kunde de inte ha sett till att fixa en kontraktsförlängning med Eto'o innan säsongen avslutades. Åtminstone kunde de ha inlett förhandlingar med hans agent. Nu har vi samma soppa som förra sommaren. Suck igen.
Barcelona Ciao-V
2009-07-05 15:04
Är det någon som har en länk där jag kan ladda ner Champions League finalen?
Jag vill gärna ladda ner matchen för att titta på den igen.

Edit: Går det att ladda ner förresten? Måste jag ladda ner en massa annat onödigt program först?
Canaletes
2009-07-05 14:52
Nice!
Valencia kanske byter presiden igen för 354234:e gången. Lllorente är så jävla dryg!

lameG^

Han lånas ut
Barcelona lameG^
2009-07-05 14:43
vad är det jag läser. Mata till oss? Var ser ni bojan då? Vi har precis värvat en ung spelare som heter Keirrison.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-05 13:45
westinho

Håller med totalt. Satsa på talangerna vi redan har.. Enda negativa är att i Fabregas - Thiago duellen är att Fabregas har erfarenhet så det räcker till alla Barca B spelarna. Den erfarenheten har inte Thiago, ännu.
Samma sak mellan Mata och Gai, Mata vet man redan att han har vad som gäller för att spela i den här nivån. Det vet vi ännu inte om Gai som bara spelat ungomdsfotboll och division 3 matcher. Men alla måste få chansen någongång fast det kommer ta tid. Alla kanske inte är några rocketship talanger som Messi eller Busquets.
Barcelona westinho
2009-07-05 13:38
Aja..Henry är faktiskt bättre än Mata för tillfället. Henrys match mot Real Madrid var den bästa han gjort i Barca. Han hade show med Ramos precis som R10 hade.

Men visst, han börjar bli till åren. 1-2 säsonger till kan han vara från start, sen måste han nog bli utbytt. Mata hade varit bra, ung och duktig. När Henry väl slutar i Barca så är Mata 23-24 och förhoppningsvis en riktigt bra spelare som kan ta R10/Henry-rollen.

Dock så kan jag kanske tycka att det är bättre att låta Gai agera som backup till den positionen tills Henry slutar. Gai utvecklas då i lagom tempo och är väl typ 20 år när han tar över efter Henry.

Lite onödigt att köpa in unga spelare som backups, när vi har lovande talanger som är på väg upp i A-truppen.

Samma sak gäller Fábregas och Thiago Alcántara. Jag satsar hellre på Thiago än köper tillbaka en dyr Fábregas som en gång svek oss.

Är jag ute och cyklar eller?
Barcelona Squez
2009-07-05 13:33
Jag tycker om Capel och skulle inte ha nåt emot att han i truppen när han ändå är fri :) Tror dock inte han vill nöta bänk.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-05 13:24
Mata David Villa Messi!!!!!!!!.
Vilket anfall:)
Forza Barca
Barcelona Ciao-V
2009-07-05 13:05
Diego Capel är på fritrans. Har än så länge inte hört att han skulle vara aktuell för en ny klubb.

Tror ni inte att han kan vara ett relativt bra alternativ att ha på bänken? Har ingen aning om det själv men tror ändå att han är lite underskattad. Han har inte fått så mycket speltid i Sevilla i den gångna säsongen.

Frågan är bara hur stor hans utvecklingspotential är? Skulle Pep kunna utveckla honom tillräckligt bra?
Han har ju spelat i Barcelonas ungdomsakademi en gång i tiden.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-05 12:38
Ämne: Ämne: Mata är....
Nej, jag är inte säker på någonting utan jag undrade bara. Mata för mig känns som en spelare som kan spela på flera offensiva positioner.
Barcelona Barcaloni
2009-07-05 12:32
Ämne: Mata är bra mycket b....
Rambla//
Är du säker på att Mata kan spelas till höger också? Jag har bara sett honom lira i vänstra kanten.
Real Madrid Sherko
2009-07-05 12:25
Barcadinho

Med Messi kan han inte konkurrera, men inte med Kun?
Higuain har varit den mest tongivande spelaren i ett uselt Real Madrid.

Han gjorde 22 mål och 10 assist denna säsong, det är bättre än Kuns facit.

Aja men om du tänker mer på att han är gift med Maradonas dotter osv så har han en stor fördel jämfört med Higuain, men Maradona är bara löjlig som inte ens tar ut honom till truppen.

Barcelona Barca love
2009-07-05 12:23
tack så mycket HugoBoss snällt av dig

jo fan har gjort skit snygg barca tato i min underarm, kan fan inte sluta titta på den, men är väldigt nöjd me den iaf, så har ja köpt barca täcke som med är skit snygg, nu är det bara tapeter som gäller :P.. finns ju bara en kärlek och det är barca .... vi kommer vinna ligan iår igen tro mig...
Barcelona Rambla - K9
2009-07-05 12:18
Heh, säg att Mata slår igenom riktigt i Barcelona så blir det ju lite av ett Samuel Eto'o case för Madrid. Ännu en spelare från Castilla som blir culé-idol. ;)
Barcelona HugoBoss
2009-07-05 12:16
Barca Love.

Det går på Tv4, och sändningen börjar kl 14.30
Barcelona Barca love
2009-07-05 12:10
förlåt detta har inget med barca att höra men vet någon vilken tid tennis finalen går idag och vilken kanal, tack
Barcelona VizzlA
2009-07-05 12:10
Jäklar vilket sammarbete mata och villa har, dem assisterar varandra jämt..
Barcelona Barcadinho.
2009-07-05 12:01
Problemet med Higuain är att han är väldigt lik med sin spelstil med Messi, Tevez och Kun.

Hur många "såna" spelare man behöver i truppen?
Det räcker nog med tre.

Higuain kan inte konkurrera än med Messi o Kun Aguerro, men varför Maradona väljer Tevez för Higuain vet jag inte.

Vem vet, det kanske beror på att Tevez är Boca och Higuain är River Plate, och Maradona ger mer syppati för spelare från sin kära Boca.
Ja, jag skämtar bara.
Han tykcer nog att Tevez har mer erfarenhet.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-05 11:55
Mata är bra mycket billigare än Ribery åtminstone. Dessutom så kan väl Mata spelas till höger också? Det kan ju ge Messi chansen att få lite vila under säsongen.
Barcelona VizzlA
2009-07-05 11:53
jag skrev för ett par veckor sedan att vi skulle gå för mata+ villa för 50mil euro + caceres, keirrison på lån, vilket jag tycker är en bra deal för alla parter.

nu kommer vissa säga vad händer med våra talanger då?, då jag inte tycker någon av våra talanger är riktigt redo för a-lasspel, all ära till pedro, men jag ser mata som den perfekta rotationsspelaren med henry + att han kan bli hur grym som helst..
Barcelona The Reporter
2009-07-05 11:32
SJUKT KALLAS DETTA FÖR !
Annons: