/spanien/barcelona/forum/17740.aspx/spanien/barcelona/forum/17740.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2009-07-08 17:06
Pep.G

Håller med dig hoppas det blir så. De spelarna vill jag se i Barca.

Det här med Etoo tar väldigt lång tid ska han stanna eller lämna? Känns väldigt segt. Men jag kan lova David Villa gör allt för att bli en Cule:D
Barcelona Messidinho_10
2009-07-08 17:06
Ge oss Ribery och D.Villa så är vi odödliga.
Barcelona Pep.G
2009-07-08 17:04
Barcelona #7

Jag hade velat ha dessa spelare, Hernanes, Villa ( om Etoo lämnar ), Ribery och Filipe samt en privote.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-08 17:00
Vad tycker ni?
Hur tror ni att vår trupp ser ut säsongen som kommer framför oss?
Barcelona Pep.G
1 Miljard för C.R är jävligt mycket pengar och vare sig jag hade varit Madridista eller inte så hade jag blivit fy förbannad om "min president" hade köpt en spelare för den summan. Jag menar det är inte Zizou vi talar om här, men Perez kanske anser att det är en bra summa för honom, låt oss då se hur det går då :=)
Barcelona Barcelona #7
Vår fulla trupp?

Målvakter: Valdes,Pinto,Jorquera
Backar: Alves,Pique,Puyol,Abidal,Marques,Milito,Henrique,Caceres*
Mittfältare: Xavi,Iniesta,Toure,Keita,Hleb,Busquets,Gudjohnsen,Ribery**,Fabregas**
Anfallare: Messi,Henry,Bojan,Villa**

* = Lånas ut
** = Köps in

Det kommer minst köpas in 1 av de som jag gjort ** på.

Lämnar eto'o så får vi Villa och då är det inte omöjligt att någon av de andra kommer men om Eto'o stannar så kommer inte villa men någon av de andra kan också komma då.
Barcelona Dizzy
Tror Barca kommer satsa sten hårt på David Villa och Ribery dom här dagarna.
Barcelona Ralle
2009-07-08 16:49
Antingen Ribery på vänsterytter eller Iniesta som ytter och Fabregas på mittfältet.

Även om jag avgudar Ribery så tycker jag att vi bör satsa på Fabregas.

Sen behåll en motiverad Eto eller köp in Villa.

Jag tror att Keita, Hleb och Bojan lyfter sig iår..

Sen har vi bara försvaret kvar och det ser ju faktiskt ut att lösa sig.
Barcelona tarrak
2009-07-08 16:41
Fredrik R

Jag hoppas verkligen inte att Laporta är av samma åsikt som krönikören och börjar värva för att Barcelona ska få mer uppmärksamhet och Sport någonting att skriva om. Han ska endast inrikta sig på att skaffa bästa möjliga förutsättningar för att Barca ska stå i rampljuset i egenskap av vinnare när säsongen är slut, inget annat.
Barcelona Trippeln
2009-07-08 16:40
Barcelona Rey Etoo
2009-07-08 16:38
jaume ferrer har bekräftat det
Barcelona Trippeln
2009-07-08 16:35
Är det sant?!

Har vi 60-80 mille?

Isåfall är dessa mina planer:

Ge deportivo 10 miljoner direkt om de inte accepterar 9.

Gå efter Silva ge de 225 miljoner(mittfältare och anfallare)

Och red ut situationen med eto'o och sätt er ner och ge han ett lite förbättrat kontrakt så kommer vi vara mycket slag kraftiga nästa år.

Ni kommer säkert tänka att toure och keita drar 2 månader.Men vi har Busquets och Marquez där.

Vad tycker ni?
Barcelona Rey Etoo
2009-07-08 16:28
Fan vad skönt att vi kan spendera 60-80 på transfer det betyder att vi inte behöver sälja eto'o
Barcelona Ciao-V
2009-07-08 16:21
Ferrer är troligen den krönta prinsen som ska ta över efter Laporta. Han verkar ha redan börjat flörta med fansen. Se länken.

Han säger om Ribery är den som Pep vill helst ha då ska vi gå för honom och hämta hit honom.
Barcelona Trippeln
2009-07-08 16:18
Fredrik R

Igentligen orkar jag inte svara men det gör jag ändå.

Därför att om vi säljer etoo för 30 miljoner och köper in villa för 40 så har vi i princip köpt en ´´galactico för 10 mille?
Canaletes
2009-07-08 16:11
Iniesta är bäst! :)

Han gav skorna han gjorde 1-1 målet mot Chelsea till ett barn som hade en sjukdom :')

GRANDE!!! Visca Fuentealbilla!
Real Madrid Fredrik R
2009-07-08 16:07
Skulle vilja höra lite culés åsikter om denna krönika.
Barcelona Trippeln
2009-07-08 16:02
För alltså det här leder absolut ingenstans för de försvarar sin miljardvärvningar och vi tycker att det är idiotiskt.Mer än så kan vi inte göra.
Barcelona Trippeln
2009-07-08 15:57
electrciycapacity

Jag skrev det igen för ingen såg det på natten.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-08 15:52
Barça-fan

På grund av att vissa här inne är missnöjda med att det diskuteras för mycket om våra köp och vår klubb generellt sett så kommer jag inte besvara dig och påbörja en ny lång diskussion om denna fråga.

Du får gärna skriva till mig i PM om du vill diskutera.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-08 15:40
Vampíro - El Triplete 2008/2009!

Absolut, vi kommer ju inte komma överrens om någonting ändå. Dock så påstod jag inte att Ronaldo i mitt tycke är värd de pengarna. Som jag skrev, men å andra sidan tycker jag inte Dani Alves var värd sina pengar heller. Eller någon av fotbollsspelarna som köps och säljs dagligen för den delen. Jag tycker däremot att Ronaldo är värd de pengarna i förhållande till övriga priser på marknaden, såsom den ser ut. Men i utgångspunkten tycker jag ALLA dessa är för höga. Så vinkla det inte till att jag tycker att 94 miljoner de facto är precis korrekt värdering av Ronaldo, det tycker jag inte.
Barcelona Barça-fan
2009-07-08 15:39
Fredrik R.
Tyvärr, för din argumentation skull så är det i alla lägen efterfrågan OCH utbudet som avgör priset, inte ENBART utbudet. Så värdet på en spelare bestäms inte enbart av den säljande klubben utan även den klubb som köper. Hade inte Real Madrid värderat spelaren till 94M Euro så hade man inte heller köpt honom för det. Visst stiger priset på en spelare som vunnit CL- och ligatitlar men 94M Euro är en löjlig summa, även i dessa dagar.
Barcelona BlueRed.
2009-07-08 15:38
Lite läsning om hur mycket klubben kan tänka sig spendera.

*Länk
Edit: Ber om ursäkt om någon annan redan har länkat.
Barcelona Majsan
2009-07-08 15:37
När det gäller priser för spelare så tycker jag trots allt att man i slutändan kan konstatera att det är marknaden som bestämmer. Vi kan tycka att Ronaldo kostade för mycket pengar. Men någon som troligen är ganska begåvad och framgångsrik valde att betala denna höga summa. Precis som att man kan tycka att styrelsechefer eller filmstjärnor har för höga löner. Men någon vill betala dem det. Eller att en bil eller lägenhet kostar 15 miljoner, vilket det finns de som kan betala. Tänk också på inflationen, tittar man tillbaka på storstjärnor som Baggio och Maradona så måste man ju också ta i beaktande vad en biobiljett eller en coca cola kostade samma tid mot idag för att kunna jämföra köpeskillingen. Min personliga uppfattning är att köpen av Kaka, Ronaldo och Benzema är betydligt bättre investeringar än köpen av Gago, Van der Vart, Higuain (som visserligen blommat ut sista säsongen), Drenthe, Huntelaar, Sneijder (som jag dock tror kommer lyckas framöver) mfl. Att betala 15-25 miljoner euro för lovande dussinlirare är för mig mer att kasta pengar i sjön än att enkelt kunna räkna hem ett köp av en storstjärna som på en natt får Real att bli klubben alla pratar om från att ha varit klubben som bara de egna fansen pratar om..
Barcelona Ciao-V
2009-07-08 15:30
Ämne: Är det bara jag som ....
Jag förstår att man blir trött på det när det skrivs inlägg på inlägg, dag in och dag ut i Les Rambles. Jag kommer inte att skriva ord mer om det ett bra tag framöver.
Vi ska diskutera om FC Barcelona här huvudsakligen.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-08 15:29
Ämne: Vampíro - El Triplet....
Ähh, jag orkar inte gå in på allt det är igen. Du tycker Ronaldo är värd 94M jag tycker absolut inte det. Agree to disagree? Så vi kan gå vidare.
Barcelona Mojito
2009-07-08 15:28
Trippeln

Absolut, håller med om att det är mycket tjat.

Laporta! Hör du detta? Se till att värva nu så att vi kan prata om annat...
Real Madrid Fredrik R
2009-07-08 15:27
Malibou

Jag inte bara tänker på det, det är hela min poäng.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-08 15:26
Vampíro - El Triplete 2008/2009!

Nej man måste inte ha vunnit de titlarna för att man ska vara värd mycket pengar, men titlarna höjer spelarens värde ytterligare. Ifall Dani Alves och Sevilla hade vunnit CL och La Liga så hade Dani Alves varit dyrare, inte sant?

Sedan måste man ställa priset i relevans till hur rik klubben som man köper ifrån är. Manchester United omsätter omkring 400 miljoner Euro, alltså är Ronaldos pris motsvarande 1/4 av vad klubben omsätter. Sevilla omsätter kanske 70-80 miljoner Euro, alltså skulle en försäljning som för deras del rent ekonomiskt motsvarar 1/4 av deras omsättning vara runt 20 miljoner Euro. Så att få 30 miljoner Euro är för Sevilla faktiskt mer värt än vad 94 miljoner är för Manchester United. Det är den säljande klubben som sätter priset.
Barcelona Electricityscape
2009-07-08 15:25
Ämne: Är det bara jag som ....
Japp, och jag höll med dig igår också när du skrev exakt samma inlägg.
Annons: