/spanien/barcelona/forum/17736.aspx/spanien/barcelona/forum/17736.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2009-07-22 01:06
Gud är störst! - Pep el rei!

Jag vet inte var de kom ifrån med jag är bergsäker på att han gjorde mål mot SPORTING,BAYERN,LYON,MANCHESTER.
Barcelona Port Olímpic.
2009-07-22 01:05
Gud är störst! - Pep el rei!.
Jag kollade upp faktan fel vilket jag påpekade innan ditt inlägg om du hade varit med på noterna. Hursomhelst så spelar Drogba i mer defensivt inriktat lag och om du ser till matcherna så tar han väl hand om chanserna han får och är en effektiv målskytt.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-22 01:04
Trippeln

På SF statitisk så står det att han gjorde 6 i cl. ;)
Barcelona Trippeln
2009-07-22 01:02
Poco Loco

Zlatan gjorde 30 mål den här säsongen,25 i ligan 1 i cl och 4 i cupen.

Och Eto'o gjorde 30 i ligan 4 i cl.Var komm 36 ifrån.
2009-07-22 01:01
Port Olímpic.

Ehh, jag spottar ur mig saker jag inte har aning om? Hehe lilla du tror nog du är ute och cyklar nu, Drogba gjorde 20 mål den säsongen och det är hans högsta målskörd. Jag pratar om ligan håll dig till ämnet.

Inte är det jag som spottar ur mig saker utan fakta, som en viss Ice cube sa en gång you better check yourself before you break yourself ;)
Barcelona Messidinho_10
2009-07-22 01:00
La lista de convocados es la siguiente: Valdés, Pinto, Jorquera, Martín Cáceres, Víctor Sánchez. Henrique, Maxwell, Márquez, Abidal, Keita, Touré, Gudjohnsen, Hleb, Bojan, Henry, Messi y Pedro; y, por parte del filial, once canteranos: Oriol, Dalmau, Montoya, Fontàs, Muniesa, Espasandín, Rueda, Santos, Jeffren, Rochina y Gai Assulin.

IngenXavi Iniesta Alves med på fredag fyfan.
Barcelona Poco Loco
2009-07-22 00:59
Zlatan eller Eto'o. Svaret på den frågan är ungefär lika självklart som meningen med livet. Båda är fantastiska fotbollsspelare. Eto'o gjorde 36 mål förra säsongen. Zlatan gjorde 25. Gör det Eto'o till en bättre fotbollsspelare? Inte nödvändigtvis. Visst, Eto'o är född målskytt men hans stora succé beror även på vilka lagkamrater han har runt om sig. Jag är inte lika säker på att Eto'o lyckas i Inter som ensam anfallare.
Och Zlatan, det återstår att se.
Barcelona Trippeln
Port Olímpic.

07\08-Avgjorde ligan på egen hand efter att ha varit skadad i 2 månader kliver han in och gör 2 mål som vinner ligan åt de.

08\09-Vann flera matcher åt de och i den sista matchen sa kommentatorn att han har gjort ca 35 poäng åt inter av ca 65\70.

Han är briljant!
Barcelona Port Olímpic.
Ämne: Port Olímpic.

Did....
Titta fel i min statistik. 20 mål stämmer. Trots detta så tar Drogba väl vara på sina chanser och är en urstark och kämparvillig forward av yppersta världsklass. Sen kan vi ju hålla med om att Chelsea är ett huvudsakligen försvarsinriktat lag, trots att de har fina offensiva krafter i truppen.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:57
Jag förstår inte hur mycket Antizlatinister som finns i Sverige,Jag fattar inte!

Va i ******* har ni emot mannen,han är gudabenådad i italien,ni fattar inte hur stor han är!

Jag är övertygad om att det inte är hans fotbollsegenskaper ni inte gillar utan något annat.Helt övertygad.
Barcelona Port Olímpic.
2009-07-22 00:56
Rooonney___.
Man kan bara argumentera utifrån vad man sett av en spelare eller hur? Såsom du resonerar så skulle Örebro SK:s Kim Olsen lyckas i Barcelona eftersom han inte spelar i ett spelande lag och man kan därför inte heller döma ut honom. Inter vann Serie A senaste säsongen och kan inte anses vara ett amatör-gäng direkt.

Visst har man rätt att kräva väldigt mycket av Zlatan om nu detaljerna kring övergången stämmer.
Alenao
2009-07-22 00:56
Port Olímpic.

Klart man ska kunna ställa höga krav på Zlatan. Det kommer även Real Madrid fansen att ställa på Kaka/Ronaldo/Benzema och även Inter som får Eto m.m men tappar sin egen bästa spelare som har lett dom till guld varje år.

Kaka är inte bättre spelare än Zlatan. Ska Kaka fortfarande ses som en bättre spelare än Zlatan med prestationer från 2007 och mediokert efter det? Medans Zlatan har vunnit ligan varje år i Italien. Dessutom är dom helt olika spelare.

Zlatan är anpassningsbar och Barca har nog följt honom i minst 2 år så dom vet vad han kan eller inte. Annars hade man inte värvat honom. Vilka uppgifter han kommer att få och hur Barca kommer att spela den kommande säsongen får vi se. Zlatan hämtar bollen i mitten hos Inter när mittfältarna under en lång tid i matchen inte lyckats föra upp bollen själva. Zlatan var hela Inters offensiv.

Eto försvinner av anledningar, kanske som inte ens vi vet om. Barcas ända alternativ var kanske just att göra så eller att sälja honom men ingen ville väl köpa honom. Så enkelt är det. Detta var den bästa situationen enligt Barca.
Skumpan (Inter)
2009-07-22 00:54
Villa och Torres må kanske vara bättre målskyttar, som iofs är det en anfallare ska vara bra på. Men kollar man på helheten så är ingen av de i Zlatans klass.

Men alla får tycka som de vill. Tycker bara det e synd att vissa av er underskattar Zlatans egenskaper.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:51
Ok men att göra 30 mål som Zlatan gjorde den här säsongen i alla sammanhand vad är det tur eller?

Barcelona BlueRed
2009-07-22 00:49
Port Olímpic.

Didier Drogba / 06-07 / 20 mål - Premier League.
Barçelonisto
2009-07-22 00:48

Alla har sin egen åsikt men jag tycker att många ser inte storheten i/ med zlatan.
Barcelona Okkapokka
2009-07-22 00:47
Ämne: Okkapokka

Va red....
Inte än ;-)
Barcelona Port Olímpic.
2009-07-22 00:47
Barçelonisto.
Alla jag räknar upp är vassare målskyttar än Zlatan såsom jag ser det. De är bättre framför mål helt enkelt, precis som en anfallare ska vara. Sen om Zlatan har fler egenskaper som fotbollsspelare är en annan sak.

Drogba/06-07/ 32 Mål
Så visst har han målat en del i Premier League också. Sluta spotta ur dig saker du inte har en aning om. Senaste säsongen gjorde han 30 Mål totalt alla cuper inräknade.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:46
Okkapokka

Va redaktionen är du inte det?
Barcelona Okkapokka
2009-07-22 00:45
Ämne: Okkapokka

Jag råk....
Haha, tyvärr så är det något jag inte kan göra åt. De får du ta upp med någon i redaktionen.
Rooonney___
2009-07-22 00:44
Gud är störst! - Pep el rei! && Port Olímpic.

Ni 2 är helt otroliga. Hur kan du kräva att någon gör 25 mål DIREKT bara för att han ersätter en annan spelare. Borde united kräva 42 mål på en säsong av ronaldos ersättare ?

Att kaka är en bättre spelare kan du inte säga eftersom han spelar på en annan position, dessutom så spelade kaka båda åren zlatan blev serie A:s bästa spelare.
Och att han kladdar på bollen och inte vill passa är något som är helt taget ur luften och inte ett dugg sant. Du har aldrig sett han spela i ett spelande lag och därför kan du inte kritisera han för något sånt.

Det är som att säga att etoo är en jävla sopa för han inte gör mycket nickmål , kan ju va pågrund av att laget inte spelar så eller hur ?
Barçelonisto
2009-07-22 00:43
Port Olímpic

Skrattretande att du tycker drogba är bättre. zlatan är så mycket mer komplett än dom som du nämner.
2009-07-22 00:43
Barçelonisto

Du behöver inte blunda för det otroligt höga priset bara för att du vill försvara värvningen.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:42
Okkapokka

Jag råkade spärra klint från att skicka pm till mig för länge sen kan du blocka upp det :)
2009-07-22 00:42
Port Olímpic.

Drogba är överskattad tycker jag, han har aldrig gjort över 20 mål i PL. En anfallares främsta uppgift är att göra mål och han är inte den bästa på det, så han är tyvärr inte ens bland min topp 5 kanske topp 10.
Barcelona Port Olímpic.
2009-07-22 00:40
Skumpan (Inter).
David Villa
Fernando Torres
Didier Drogba

Alla bättre anfallare än Zlatan och med marginal om du frågar mig.
Barcelona Okkapokka
2009-07-22 00:39
Ämne: Finns det någon red ....
Det är bara att spärra användaren från att skicka meddelanden till dig. När du läser ett meddelande så ska det finnas "spärra denna användare från att skicka meddelanden till mig" där under.
Barçelonisto
2009-07-22 00:39
Zlatan är värd vart enda öre tro mig ni kommer inte ens tänka på vad han kosta under säsongen när han dominerar. jag följer serie a och inter så jag vet en hel del :)
Skumpan (Inter)
2009-07-22 00:37
Om Real (som dock brukar betala överpris på spelare) betalade över 700 mille för Kaka så är det ni betalar för Zlatan nästan rea.

Eto´o må vara grym, men hans kontrakt går ut om ett år, vilket gör att hans pris kraftigt går ner. När det gäller lån så brukar oftast klubben som lånar spelaren betala lönen, och jag tror inte det är annorlunda här. Inter kommer betala Hlebs lön, inte Barca.

Zlatan är sen världens bäste anfallare. Och det kommer ni oxå få se om affären blir klar. Att han sedan kommer ha hur grymma spelare som helst bredvid sig gör det hela ännu mer sjukt och fascinerande. Om ni va ostoppbara förra säsongen, ja vad kommer ni vara denna då?
2009-07-22 00:36
Nej fyfan jag kan inte acceptera att vi ska betala 500 milj kr plus Eto´o och Hleb på lån för Zlatan, när vi inte ens ville betala 500 milj för David villa! Detta är sjukt och det irriterar mig nu. Laporta du har gjort ett misstag!
Annons: