/spanien/barcelona/forum/17734.aspx/spanien/barcelona/forum/17734.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2009-07-07 23:12
Enligt vad jag läst så är det absurt att tro att Real Madrid tror att de endast kommer få in pengar genom tröjförsäljning.

Hela denna hypen kring klubben gör att man kan kräva mycket större summor i sponsorsavtal som man har och vill knyta. Fler och fler företag vill associeras med "Galacticos II" vilket genererar stora pengar. Att sedan Kaká och Ronaldo har ett väldigt stort marknadsvärde gör att alla reklam och marknadsföring som de gör ger automatiskt Real Madrid 50% av vinsten.

Vi säger att det spelas in en Pepsi reklam med Ronaldo, Kaká, Messi och Ronaldinho.

Om varje spelare får 10 miljoner € låt oss säga så får Real 5 miljoner € vardera av Kakás och Ronaldos vinst, Barca har ett eget avtal med Messi och Ronaldinho har ett med Milan. Inte konstigt att Milans inkomster gick upp med ett X antal procent när man värvade Ronaldinho och detta var en stor anledning att man valde att värva Beckham senare. man fan en guldgruva som man inte tidigare lagt märke till.
Real Madrid Shi
2009-07-07 23:12
.
Real Madrid Shi
2009-07-07 23:11
Ber om ursäkt datorn krånglar, jag spammar inte :)
Real Madrid Shi
.
Barcelona Rambla - K9
Bengan

I vissa matcher gör Eto'o mål på precis allt. Minns tex hans 4 mål på en halvlek, samma kväll och tidpunkt när Higuain just blev inttervjuad för sina 4 mål på Bernabeu under den kvällen. Fast visst, i andra matcher kan han inte göra mål om han så stod på mållinjen och bara ska peta in den utan målvakten hinner rädda. Han är som sagt väldigt varierande i sin målform. Oberäknelig.
Real Madrid Bengan
2009-07-07 23:07
Eftersom Barcelona var så pass komplett redan förra säsongen så är den värvning jag är mest rädd för definitivt Villa, även om Eto'o är er lilla kelgris tycker jag hans effektivitet är lite väl låg. Dessutom så känner ju redan Xavi, Iniesta etc på mitten Villa sedan innan vilket det skulle göra det extremt lätt för honom att komma in i laget.

Jag vet att man även måste ta hänsyn till hur många löpningar en anfallare gör etc eftersom det delvis beror på anfallaren hur många lägen dom får men Eto'o behövde mer än 5 skott på mål för att sätta en boll, det är extremt högt.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 23:06
Zizou_spars

Jag tittade på CL-finalen tidigare i kväll. Jag begriper inte hur vi kunde vinna den finalen med Sylvinho och Busquets i startelvan. Den positionen Busquets spelade i under finalen, var den så för Barcelona väldigt viktiga pivote-rollen. Sen att Sylvinho inte ska bli uppkäkad av antingen Ronaldo eller Rooney är förvånasvärt faktiskt. Trots det så höll man spelet uppe väldigt bra, ja man dominerade ju faktiskt spelet. När man tänker på den finalen, så kanske man anser att det faktiskt inte behöver förstärka speciellt mycket.
Real Madrid Shi
2009-07-07 23:05
Rambla - K9

Det är givetvis på grund av Real Madrid som både Valencia och Bayern överdriver med sina priser. Likaså liverpool som vill ha 45 miljoner € för Xabi som är värd lite mer än hälften.

Problemet med dessa klubbar är att man i slutändan skjuter sig själv i foten istället för att "cut the losses" och sälja spelarna för en bra peng och separera på ett positivt sätt. Tänk om Villa och Ribéry blir kvar, kan sätta mig vänstra hand på att de kommer vara riktigt irriterade och besvikna på att va tvungna och stanna och kommer således inte prestera lika bra nästa säsong.

Ribérys värde bör ligga omkring Benzemas kanske nån miljon mer.
Barcelona Rey Etoo
2009-07-07 23:05
Jag srhellre att barca tar sin tid och förhandlar och får ner priset än att bara lägga ett ogenomtänkt bud.

Även om det kan tära på tålamodet ibland så måste vi endå lita på laporta och co.
Real Madrid Bengan
2009-07-07 23:04
Ämne: Bengan

Madrid beh....
Ja, är lite naivt att räkna det i tröjor även om det är lättast att konkret se hur mycket som skulle krävas. Stora stjärnor ökar intresset som ger större pengar för tv-avtal, det ger större sponsorer till klubben och även större sponsorer till spelarna som klubben kan ta del av. Sen desto mer intresse desto fler biljetter säljer man också. Det är dock svårare att beräkna exakt hur mycket en enskild spelare bidrar med eftersom det är kollektiva intäkter
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 23:01
Bengan

Madrid behöver sälja 100,000 tröjor för att tjäna in 6m. Detta är beräknat med väldigt positivt tilltagna marginaler. Det lär ta sin lilla tid att få in de transfersummorna. Fast det är nog inte bara från tröjförsäljning man behöver få in pengar på, det finns säkert andra inkomstkällor.
Barcelona Ciao-V
2009-07-07 23:00
Ämne: Ämne: Ämne....
D kan ligga något i det du skriver. Det tror jag med.
Real Madrid Bengan
2009-07-07 22:59
Ämne: Bengan.

En liten....
Men man har ju å andra sidan inte lika stort behov att förändra. Jag menar även om man köper en storstjärna är det ju långt ifrån säkert att han kommer passa in lika bra i laget som det redan nuvarande spelarna.

Real var ju tvungen att agera, är inte acceptabelt att prestera så uselt som dom gjorde förra säsongen. Dom borde lärt sig en läxa om holländare från Barcelonas tidigare period =)
Barcelona lameG^
Rambla - K9

Vi får hoppas på det för jag ser inte filipe bara som en backup till abidal utan han kan till och med peta abidal.
Barcelona Sersari
Kul att se diskussionerna här inne ikväll, mycket intressant läsning faktiskt, det gäller både Barcelona och Madridfansen:-)

Så här ska det se ut, givande läsning från båda sidor:D

Keep up the good work!
Real Madrid Zizou_spars
Rambla - K9

Självklart är det Perez övriga köp som drar upp priset enormt. Dock så verkar ju detta drabba även övriga klubbar.

Ni pratar om nyförvärv. Är det bara jag som inte ser någon anledning att förändra föregående säsongs startelva i Barcelona? För mig är det bara komplementspelare som bör vara aktuellt för er. Förutsatt att Etoo stannar då dvs..
Barcelona Sersari
Kul att se diskussionerna här inne ikväll, mycket intressant läsning faktiskt, det gäller både Barcelona och Madridfansen:-)

Så här ska det se ut, givande läsning från båda sidor:D

Keep up the good work!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 22:57
lameG^

Filipe är inte körd ännu. Det handlar just nu om förhandlingstaktik. Oavsett vad man sagt från bägge håll så kan han dyka upp långt senare.
Real Madrid Bengan
2009-07-07 22:57
Ämne: Shi:

Jag håller m....
Klart att det har med Reals agerande att göra, därmed inte sagt att det var dåliga köp. Jag vill se hur mycket Kaka + Ronaldo drar in i pengar till klubben på några år innan man snackar om överpriser.

Men som jag sa tidigare är det extremt naivt att tro att Ribery skulle ha i närheten av samma värde som både Kaka eller Ronaldo. Fotbollsmässigt visst, men är extremt tveksam till att skulle dra i närheten så mycket intresse till klubben från alla dess håll.
Deportivo Jakobsson
2009-07-07 22:56
lameG^ och Trippeln//
Nope, verkar inte bli någon Filipe för er med tanke på att eran deadline går ut strax. Frågan är om inte Laporta släpper deadlinen då det bör vara bäst för alla parter och speciellt med tanke på att Filipe faktiskt vill till Barcelona. Aja, inte så att man tackar nej till Filipe dock men dom där pengarna kunde vara viktiga.
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-07 22:56
Bengan.

En liten lustig sak är att spanska mästarna Barcelona och segunda-mästarna Xeres inte har gjort klart med någon värvning den här säsongen.

Barcelona måste vara smarta, nu när Real Madrid har slängt pengar som det inte fanns någon morgondag så får vi inte försöka köpa något för att på något sätt överbevisa Real Madrid att vi också kan.

Barcelona vice ekonomichef säger att vi ska spendera 30-35 miljoner euro iår, men den siffran kan höjas. Nu sägs det att vi till och med kan gå upp till 60 eller kanske 80 miljoner euro.

Filipe i all ära, men Deportivo kräver för mycket pengar.

Sen blir Hleb också ett nyförvärv. Guardiola vill ha kvar honom och Guardiolas ord har blivit någon form utav lag nuförtiden :-)
Barcelona Trippeln
2009-07-07 22:54
Så ingen felipe ): ?
Barcelona Barcaloni
2009-07-07 22:52
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Det skulle inte förvåna mig om Ribery börjar flörta öppet med Madrid. Spelare som Ribery eller Benzema har haft Zidane som idol. Zidane är ju redan känd för att vara en legend hos de flesta fotbollfans och spelare. Men för yngre franska spelare, speciellt dem med nordafrikansk eller muslimsk backgrund är han inte bara legendarisk utan en GUD. Hans inflytande på dem är enorm.
Därmed är det inte alls konstigt att Ribery skulle uttala sig så, speciellt när Zidane själv har gått ut och sagt att han har uppmuntrat honom vid flera tillfällen att flytta till RM.
Barcelona lameG^
2009-07-07 22:52
Vi vill ha Maxwell nu:S Det var väll idag sista dagen vi skulle förhandla om filipe. Så tyvärr ingen filipe. Stort misstag av Laporta och Txiki.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 22:51
Shi:

Jag håller med om det mesta. Håller du med om att det mest beror på Real Madrids agerande på transfermarknaden så här långt, utan att lägga ner några värderinga i det? Alltså, Bayern ser sin chans att om de tvunget ska bli av med honom så ska det mjölkas så mycket det bara går?

Deion:

K9 kommer med största sannolikhet att lånas ut. I katalansk press vill man ha det till att han ska ingå i dealen med Valencia om Villa. Även om du inte vill höra talas om det, har det även skrivits om att han kanske lånas ut till er om det inleds förhandlingar om Forlan. Detta är alltså vad tyckare tror sig veta i media nere i Barcelona. Don't kill the messenger typ. ;)
Barcelona Ciao-V
2009-07-07 22:51
Ämne: Ribérys värde är hel....Men det är Bayern som värderar honom till 80 miljoner euro. Kanske har det med herr F. Pèrez miljardköp att göra?

Jag tycker inte att hans värden ligger i närheten av den summan heller utan betydligt lägre. Men han har potential till att nå de högsta höjderna om han hamnar i "rätt klubb".
Barcelona Nesto
2009-07-07 22:50
Borde vi inte ha köpt Diego?
Juventus fick han får 25 m € för några månader sen men vafna, ja tycker de är ett bra pris för honom.
Vi behöver ju en mittfältare och Diego kan väl spela i anfallet också?

Real Madrid Bengan
2009-07-07 22:49
När kommer barcelonas förvärv då? Man blir ju nästan lite uttråkad när det inte händer något efter den sjuka start som inledde silly season med stor betoning på silly
Atlético Deion (red)
2009-07-07 22:49
Kul för Primera om ni skulle få Keirrison. Följer Brasileiro så ofta jag kan, det är en mycket stor talang. Är det meningen att han ska vara med A-laget redan första årat eller är det tänkt att han ska lånas ut?

Tack för att ni skrev en nytt kontrakt med Valdés, så slipper jag bita sönder mina naglar angående Asenjo. Vår ledning är så smart att vi nu för tillfället är helt utan målvakter, även de unga talangerna har lånats ut.
Real Madrid Valdebebas
2009-07-07 22:48
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej, men frågan kvarstår, för du väljer uppenbarligen Ribéry före honom sju dagar i veckan. Med allt annat än sportsliga argument emot Ronaldo.
Annons: