/spanien/barcelona/forum/17727.aspx/spanien/barcelona/forum/17727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona walking legend
2009-07-10 13:20
släpps la liga schemma idag? tacksom för svaret :)
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-10 13:20
Eto'o ser ut att vara ännu ett steg ifrån klubben. Tråkigt men väntat, fattar fortfarande inte hur det kunde bli så här, hur man kan behandla en legend så dåligt, pinsamt.

Den enda som kan ersätta är David Villa, nu gäller det att göra försöka klart med honom så snabbt som möjligt.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-10 13:16
Real är verkligen inte bäst i världen.
Jag har en fråga till alla!
Hur långt har Real Madrid (Världens största och mäktigaste klubb genom tiderna) kommit de 6 senaste åren i Champions League?

Edit - Det som är inom Parenteserna är självklart ironi xD
Barcelona Barcelona #7
2009-07-10 13:14
Nu får alla som kommer in hit och de som är här inne sluta upp med att snacka om titlar.
Vad har Juventus vunnit de senaste åren?
Vad har Real vunnit de senaste åren?
Sluta snacka om Titlar!!!!
Ok de kanske vann för länge sen vi lever i nutiden.
Real är inte bra bara för att de vann fullt med titlar på olika sätt som jag inte vill ta upp.
Vi ska snacka om hur det går nu och vilket lag som just nu är bäst och då är det Barcelona. Så enkelt är det bara. 2.a är United
Barcelona Napao
2009-07-10 13:14
Ämne: Ämne: Man beh....
Ja när Barca vunnit trippeln måste många real fansen googlet fram hur mycket dom vunnit för att må bra.
Länktips: www.sport.es
Deportivo Jakobsson
2009-07-10 13:12
Rambla//
Jag håller med dig att det är helt onödigt att hålla på och jämföra och greja, men foooball master skrev att bevis behövdes och Don Andrades (stavning?) kom med fakta som stämmer, men det var lite fakta som saknades så jag ville fylla in.

Sen att säga att Real Madrid är världens största klubb vet jag inte, kanske förr i tiden men inte nu längre. Skulle räkna Barcelona, United, Chelsea och till viss mån även Liverpool som större klubbar idag.
Spanien Luis (SCP-Red)
2009-07-10 13:11
Hej, kan någon berätta lite mer om Alex Botia. Vad det är för spelartyp osv.

Skulle uppskattas.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-07-10 13:11
Ämne: Man behöver inte var....
Att prata om titlar under 1950-60 när man inte kan ta sig förbi åttondelsfinal muren i hela 6 år är för mig minst sagt obegripligt. :S
Barcelona Rambla - K9
2009-07-10 13:07
Jakobsson:

Det är lite trist att utomstående ska komma in hit och kritisera oss för något som en vilsen madridista startade. Han kom in hit och skrävlade, hånade vår klubb och att vi minsann inte skulle tro vi var något. Det var han som påstod att Barcelona tillhör kategorin "småklubb" om man jämför med giganterna Liverpool och Juventus och inte tvärtom. Det var ingen här som ens snackade om detta. Varför ska då culés på forumet läxas upp?

En titel hit eller dit, vad är poängen att jämföra från första början?
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-10 13:06
daaniiP: Laporta har sagt att man vill ha Ribery men att Bayern inte vill sälja men om Pep vill ha honom så ska Barca göra allt de kan för att värva honom.
Om inte ska man satsa på Fabregas.
Forza Barca
Barcelona Napao
2009-07-10 13:04
Man behöver inte vara Nostredadus för att fatta att fast Barca vunnit trippeln så skulle real fansen skryta om deras vinsterna innan dom föddes för inte kan dom skryta om hur dom varit i Champions league senaste 4 åren.
Länktips: www.sport.es
Barcelona daaniiP
2009-07-10 13:02
enligt fotbollskanalen så är villa klar för ett pris på 440 miljoner..

hyfsatt nice o i artikeln så står de också att laporta ska värva ytligare tre spelare en mittback, vänster back o mittfältare..

själv har ja svårt att välja mellan fabregas eller ribery va tror ni?
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-10 12:50
Forlan är 30 år gammal och kommer att kosta cirka 36 miljoner euro.

Forlan passar bäst när han är en stor fisk i en liten damm.
Deportivo Jakobsson
2009-07-10 12:48
Ämne: Jakobsson.

Din fa....
Varför det? Liga Cupen är ju lika svårt att vinna som Copa del Rey och FA Cupen är ännu svårare då det är världens äldsta turnering och en turnering som exakt alla lag vill vinna i England. Att säga att det är "fusk" att England spelar en cup till tycker jag är att ta i, jag är själv rätt nöjd med endast en cup i Spanien då det blir alldeles för många matcher per år annars. Spelarna kör slut på sig själva. Och sen kan du inte jämföra Liga Cupen/FA Cupen mot Copa Catalunya då det ställer up 4 lag i Copa Catalunya och över 400 lag i FA Cupen?
Real Madrid Gobbet
2009-07-10 12:46
Don Andres //

haha aa det brukar vara så när man diskuterar med människor lever i sin lilla bubbla och vägrar inse sanninegn. Men nu avslutar vi detta innan jag blir spärrad :P

Önskar att vårt forum var öppet, ska skicka ett mail och be dom öppna vårt forum nu :P

HAre gött allihopa ciao
Barcelona Para Siempre
2009-07-10 12:46
Heywood Jablome:

På vilket sätt blir du besviken? Jaha, du kanske blir besviken på sättet han målade mer än Eto'o i lilla Atletico Madrid? Eller när han vann skytteligan i La liga och hjälpte Villa Real till en Champions league plats?
Canaletes
2009-07-10 12:44
Fyfan vad sorligt att Eto'o lämnar.
Kommer kännas overkligt se han i en annan tröja.
Det som man skulle Puyol i en annan tröja :(

Allt tyder ju på att Villa kommer...

GRANDE ETO'O!!!! ♡ ♥
Barcelona HugoBoss
2009-07-10 12:44
Jakobsson.

Din fakta är väl ändå fel. Liverpool har en turnering mer än Barcelona. Då PL-lagen spelar både FA-Cupen och Liga-cupen. Medans Barcelona endast spelar Copa Del Rey, då kan väl du lika gärna räkna med Copa Catalunya?
Barcelona Don Andrés
2009-07-10 12:43
Gobbet:
Jag inser att vi inte kommer att kunna utveckla denna diskussion mer. Du har din åsikt och jag min, bara att acceptera! Tro dock inte att du kommer få speciellt mycket medhåll då du för närvarande befinner dig på Barca mark. Gå in på Puertan eller Juventus/Liverpool forumen så får du defenitivt ett positivare bifall.
Barcelona westinho
2009-07-10 12:41
Jakobsson

Det är Gobbet som sa att Barcelona var en liten klubb jämfört med Liverpool och Juventus, vilket enligt dina fakta är helt fel.
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-10 12:39
Gud, om vi köper Forlan den här sommaren så kommer jag bli besviken på ledningen.

Från Eto'o, till Villa och det slutar med Forlan?

Få David Villa att skriva på ett kontrakt nu!
Forza-Blaugranas
2009-07-10 12:39
Vem sa nu att Liverpool var en liten klubb i jämförelse med Barcelona?
Deportivo Jakobsson
2009-07-10 12:33
Liverpools titlar:
Leagues: 18
FA-Cup: 7
League Cup: 7
FA Community Shield: 15
Supercup: 1

UEFA Champions League: 5
UEFA Cup: 3
UEFA Super Cup: 3

= 59 titlar.

FC Barcelona titlar:
Leagues: 19
Copa del Rey: 25
Supercopa de España: 7

UEFA Champions League: 3
UEFA Cup Winners' Cup: 4
UEFA Super Cup: 2

= 60 titlar.

Juventus:
Leagues: 27
Coppa Italia: 9
Supercoppa Italiana: 4

UEFA Champions League: 2
UEFA Cup: 3
UEFA Super Cup: 2
Intertoto Cup: 1
UEFA Cup Winners' Cup: 1

= 49 titlar.

Så att säga att Juventus och Liverpool är "små" klubbar jämfört med Barcelona är ju helt fel. Liverpool har t.ex. bara en titel mindre och nu räknade jag in dom större officiella turneringarna. Alltså inte Copa Catalunya.
Forza-Blaugranas
Pierre#13

Det är lite väl många madridistas som beter sig på samma sätt för mig att INTE dra alla över en kam. Jag stöter inte på några andra madridistas än den värsta sorten.
Barcelona Dizzy
Skit i alla Real fans för fan. Prata om Barca!
Barcelona Para Siempre
2009-07-10 12:30
Till Culés supporter:

Startar ni en diskussion med Real supporter så får ni skylla er själva, sluta gnälla på massa spärr och den biten. Vill ni slippa dom så sluta svara bara. Real Madrid är Real Madrid och kommer aldrig förändrats vilket är väldigt synd men vi får leva med det.

Inget mer gnäll på Redaktionen eller Spärr.
Real Madrid Gobbet
2009-07-10 12:29
Heywood Jablome//
skall bara svara på don andres så bli itne arg nu :P

Don Andres//
DU vet väl att olika titlar väger olika mycket. 27 serie a titlar väger ju mer än 19 la liga. Sen är intalienska cupen en cup som varken juve eller milan satsar på så mycket och enda anledningen till att barca har så många är att dte var det enda ni kunde vinna.

sen tar vi liverpool
som har 5 CL-titlar av de 8 europatitlarna där ni endast har 3 av de 7

5+3 väger tusen gånger mer än 3+4. Tycker inte man ska sitta och skryta om sina uefa titlar då man är de bästa av förlorarna och itne vinnarna.

som sagt endast COpa del rey som är en skitturnering höjer er i antalet titlar och inte när det gäller titlar som betyder något.

annars om vi räknar de tunga titlarna blir det

Barcelona 19+3 =22
Liverpool 18+5 =23
Juventus 27+2 =29

Ni ser skillnaden mellan klubbarna
Real Madrid Pierre13#
2009-07-10 12:27
Forza-Blaugranas

Pls dra inte alla madristas över samma kant. Jag gör det aldrig oavsett om det är barca eller juve fans. Finns alltid några rötägg. Min "bror" är barca fan, och vi sitter väldigt ofta och pratar om klubbarna med hatkärlek. För vi kan va ärliga, vi är varken födda i Madrid eller Barcelona. Väldigt få av oss är ens spanjorer. Så "hatet" som många säger och skriver är väldigt roligt eftersom 50% har inte ens satt sin fot i spanien men endå har ett HAT. Vilket jag inte förstår. Jag håller på Madrid ni håller på barca, betyder inte jag hatar er. Bara att det finns rivalitet och olika åsikter. Kan man inte diskutera fotboll utan att hacka på varandra är man inte ute efter själva sporten utan bara personliga saker
Forza-Blaugranas
2009-07-10 12:27
Är det inte ett sundhetstecken att inte bry sig om titlar jag inte ens kan påverka? Det är äckligt typiskt madridistas att bry sig om titlar som antagligen tillfallit Real på ett rätt smutsigt vis.

Kollade lite snabbt hur det såg ut mellan Real och Barcelona de senaste 20 åren också. Gissa vilka som har flest ligatitlar då? Hör och häpna.
Barcelona. 10 mot 7.

Och i CL är det jämt. 3 mot 3.
Forza-Blaugranas
2009-07-10 12:24
Winners (19 + 1[18]): 1929, 1937 (unofficial), 1945, 1948, 1949, 1952, 1953, 1959, 1960, 1974, 1985, 1991, 1992, 1993, 1994, 1998, 1999, 2005, 2006, 2009

20 om den vi vann 1937 räknas med. Men den plockades väl bort av Franco.

Annons: