/spanien/barcelona/forum/17726.aspx/spanien/barcelona/forum/17726.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2009-07-10 14:06
Någon som vet vad en biljett till El Clásico på Camp Nou med en bra plats kan gå på?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-10 14:05
29 November blir alltså El super-classico :)
Barcelona westinho
2009-07-10 14:03
Vampíro

Ja vi får verkligen hoppas att det inte är något liknande i år.. Real Madrid gynnades verkligen av att alltid möta det laget vi mött veckan innan. Får se om det blir någon Real Madrid-favorisering denna säsongen.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-10 13:57
Är det någon som vet om spelschemat är som ifjol dvs att det går runt, vi mötte t.ex alltid det laget som Sevilla spelade mot veckan innan.

Hoppas vi slipper det så vi inte får samma sjuka spelschema i slutspurten igen, vem minns inte maj månad?
Barcelona westinho
2009-07-10 13:57
Real Madrid börjar mot Deportivo och Espanyol börjar borta mot Athletic.

Real Madrid började väl mot deportivo förra säsongen också? 2-1 vinst till Depor om jag inte minns fel.

Athletic kommer vinna över Espanyol på San Mamés. Det kan bli en fin första omgång
Barcelona BlueRed
2009-07-10 13:55
Barca love

Real Madrid - Deportivo.
Obs, Valencia - Sevilla. :)

*Länk
Barcelona Napao
Ämne: vilka möter real
....
Depor hemma
Barcelona westinho
Majsan

Jag håller med dig. Man kan inte enbart kolla på ens klubbs historia för att se hur stor klubben är, nutid är minst lika viktigt. Som flera andra sagt, Real Madrid är en sugga av sitt forna jag under de senaste åren och därför väljer supportrarna att blicka tillbaka till den tiden de var bäst, även om ingen av dessa supportrar ens levde på den tiden.

Ett tips Majsan, dela upp din text i stycken så blir det mycket lättare att läsa.
Barcelona Napao
2009-07-10 13:51
Japp står nu i el mundo deportivo med där har dom datom för matcherna mot espanyol o real med
Barcelona Barca love
2009-07-10 13:50
vilka möter real
Barcelona Majsan
2009-07-10 13:49
Till alla er som gillar att blicka tillbaka i tiden när man jämför klubbar: Det är klart att det är intressant och lite kuriosa att se vad som hände för 100 och 50 år sen, men om det beskriver klubben idag är ju tveksamt. Bortsett från Barcelona så är jag också ett stort fan av IFK Norrköping. Det är en klubb med stolta supportrar som gärna vill prata om att man är klar 4:a i den svenska maratontabellen och en riktig storklubb. Men enligt mig råder det inget tvivel om att t.ex. Elfsborg är en större klubb idag än vad IFK är. I söndags jublade jag åt att vi bortaslog Jönköping Södra.. På samma sätt tycker jag att man måste kunna inse att Barcelona idag är en större klubb än vad Liverpool och Juventus är. Man måste ju se till flera faktorer än historien, även om den självklart också är intressant. Barcelona har en arena som man fyller ganska många gånger årligen med dubbelt så många åskådare som lilla Anfield tar in, man har ett publiksnitt som är drygt 3 gånger så högt som Juventus. För mig är fotboll idag en annan sport än den var för 100 eller 50 år sedan. För mig är Real Madrid och Barcelona likvärdiga klubbar för de har ett likvärdigt track record under "modern" fotbollstid. Kanske t.o.m. att Real är strået vassare. Och tillsammans med dessa är det väl främst Milan och United som känns likvärdiga, medan Liverpool och Juventus känns som att de är en bra bit bakom.
Barcelona westinho
Typiskt att ännu en gång spela första El Clásico på Camp Nou. Hade hellre velat ha det andra El Clásico på Camp Nou då ligan börjar gå mot sitt slut..

Kul också om Botía går till Sporting på lån, då kanske "vi" får möta honom i seriepremiären på Camp Nou.
Spanien Luis (SCP-Red)
Rambla//

Tack så mycket för att du delade med dig av den informationen. Det har ryktats lite om att han ev skulle komma till Sporting på lån en säsong.
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-10 13:44
Samma sak gäller Villa, eller vad har han presterat?
Barcelona Klint
2009-07-10 13:44
Spelschemat lottat. Barcelona inleder mot Sporting. Första El Clásico spelas den 29 november.
Barcelona Klint
2009-07-10 13:41
petersays

Du ska ha fått ett PM av mig?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-10 13:40
Luis (SCP-Red):

Jag ska försöka. Alberto Botía (20 år) kom till La Masia 2003. Central mittfältare, spelar i Barcelona Atlètic. En ganska så stor och fysisk spelare, ungefär som Piqué. Har i slutskedet av säsongen suttit på bänken flera gånger i a-laget. Han gjorde sin a-lagsdebut i sista bortamatchen mot Deportivo där han bytte mot just Piqué. Botía fick även följa med till Rom och CL-finalen. Han satt på bänken under hela matchen.

Han har spelat för Spaniens U21 men kom inte med i sista gallringen till Em i Sverige. Han är dock uttagen och kommer att spela U20-Vm senare.

Intresserade klubbar från Primera Division är bla Valladolid och nu senast Sporting Gijon. Han själv har uttalat sig att han gärna går till Sporting på lån under en säsong för att uvecklas mer som spelare. Blir det inget av det så gör han säkerligen försäsongen med a-truppen i sommar. Du hittar senaste nytt om honom i länken där ryktet om utlåning till Sporting Gijon nämns.

Varför undrar du? Är även ditt Sporting intresserade?
Barcelona westinho
2009-07-10 13:37
Barcelonas första ligamatch spelas mot Sporting. Länktips.
Barcelona foooball master
2009-07-10 13:33
barca är det bästa laget i världen,end of story. och de bästa lagen genom tiderna är enligt mig barca,madrid,och milan. håller någon med mig? jag orkar inte ta upp det här igen..men det är väl de här som har mest antal titlar ( inte bara cl) allting tillsamans! jag vill bara säga det en gång för alla juve och pool kommer efter..och till madridistas: vad vill ni komma med att snacka om era titlar?? ni har hållt på i månader,år,decenium...snacka om era titlar?? börjar det inte bli lite gammalt?? här snackar vi om fc barcelona och vad som händer i klubben och sånt..inte om reals gamla meriter..jag vet att det gör ont innerst inne för er(madrid) trippeln talar för sig själv,så gå härifrån om ni inte har nåt vettigt att säga och putsa era gamla pokaler de börjar bli gamla..visca el barca!
Barcelona Napao
2009-07-10 13:32
Ämne: FC Barcelona titlar:....
Slippa se dig här gör mig glad så jogga vidare till ditt Generalisimo forum.

Länktips: www.sport.ese
Barcelona petersays
2009-07-10 13:31
"Ger upp på detta forum snart, alla moderatorer verkar ha tagit sommarlov"

Som jag instämmer. Alltså, alla som är moderatorer gör ett bra jobb och alla skribenter likaså. Men precis som redaktionen söker nya skribenter så kanske man skulle försöka värva 5-6 nya moderatorer till forumet också - som kan städa lite bland alla kommentarer och slänga ut bråkstakar oavsett vilken tröja som står bredvid deras namn.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-10 13:30
Ämne: FC Barcelona titlar:....
Ingen här har någonsin påstått att Barcelona har fler titlar än Madrid så vad är egentligen din poäng mer än att skrävla och provocera? Idiot!
Kixer
2009-07-10 13:29
Jag kan dock inte tänka mig Samuel i en annan tröja, vore ju något konstigt :O
Barcelona Barcelona #7
2009-07-10 13:26
Vafan nu räcker det!!!
Kan någon mod vara snäll och banna han?

Ursäkta att man är arg
Real Madrid Gobbet
2009-07-10 13:25
Det här är nog inte rätt ställe för dig. Kom tillbaka när du får gå på toaletten utan vuxet sällskap
Barcelona Rambla - K9
2009-07-10 13:21
Jakobsson:

Min poäng var mer att det ej var någon sådan diskussion här på fourmet utan det var den där marängen som enbart var här för att provocera. Ingen på forumet höll på med någon penismätartävling huruvida klubben var större än andra klubbar. Din kritik borde således ha riktats mot honom. Det var allt.
Barcelona walking legend
2009-07-10 13:20
släpps la liga schemma idag? tacksom för svaret :)
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-10 13:20
Eto'o ser ut att vara ännu ett steg ifrån klubben. Tråkigt men väntat, fattar fortfarande inte hur det kunde bli så här, hur man kan behandla en legend så dåligt, pinsamt.

Den enda som kan ersätta är David Villa, nu gäller det att göra försöka klart med honom så snabbt som möjligt.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-10 13:16
Real är verkligen inte bäst i världen.
Jag har en fråga till alla!
Hur långt har Real Madrid (Världens största och mäktigaste klubb genom tiderna) kommit de 6 senaste åren i Champions League?

Edit - Det som är inom Parenteserna är självklart ironi xD
Barcelona Barcelona #7
2009-07-10 13:14
Nu får alla som kommer in hit och de som är här inne sluta upp med att snacka om titlar.
Vad har Juventus vunnit de senaste åren?
Vad har Real vunnit de senaste åren?
Sluta snacka om Titlar!!!!
Ok de kanske vann för länge sen vi lever i nutiden.
Real är inte bra bara för att de vann fullt med titlar på olika sätt som jag inte vill ta upp.
Vi ska snacka om hur det går nu och vilket lag som just nu är bäst och då är det Barcelona. Så enkelt är det bara. 2.a är United
Annons: