/spanien/barcelona/forum/17723.aspx/spanien/barcelona/forum/17723.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
poiu
2009-07-07 22:20
Ämne: Valdebebas

Om du ....Som jag uppfattat det är så dementerade Ribery att han vill lämna Bayern Munchen. Inte det om Real Madrid.
Barcelona Ciao-V
2009-07-07 22:18
Ämne: Lite förvånande att ....Hehehe...; Vad säger du om Messi och Paris Hilton som paras ihop?...

Edit: Det skulle väl aldrig hända!
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-07 22:18
bengan: haha oj trodde du snackade om tröjor sorry:).
Aa men de håller jag me dig.Man skulle lätt tjäna mer om C.Ronaldo va på tv än om Ribery.
MVH XAVI O INIESTA=BÄST
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 22:15
Lite förvånande att Messi gått om Ronaldo som den som har högst marknadsvärde i dagsläget enligt några experter, vilka det nu var. Messi som inte gärna figurerar i skvallerpressen och som håller en allmänt låg profil utanför planen.
Real Madrid Zizou_spars
2009-07-07 22:14
Ja, men det är ju ganska uppenbart att klubbar försöker fiska så mycket pengar som möjligt ur Real Madrid. Och det förstår man väl? Det är klart att de vill ha så mycket pengar de kan få... Därför känns det bra att Valdano går ut och säger att priset för Ribery och Alonso är utanför deras budget.
Men visst är priserna ett resultat på den smärre revolution som pågår.
Villa och Ribery sägs bli/var för dyra, får nu bara hoppas de inte hamnar i Barcelona, för då blir ni ruskigt starka, (starkare). :-)

Hetfield
Förövrigt är det väl inte bara för egen del Real har gjort så priserna skjutit i höjden, övriga klubbar verkar drabbas de också. Läs Milan.
Men men, har man pengarna för att göra förmodade positiva investeringar så ser jag inget fel i det. Som vilket företag som helst eftersträvar man alltid att bli bättre och mer framgångsrikt. Här både sportsligt och ekonomiskt.
Barcelona Hetfield
Jo, det är ju väldigt roligt när han faller som en liten flicka :)

Som sagt, Real har gjort det omöjligt för sig själva att köpa bra spelare för vettiga priser, nu måste man betala 10-20 miljoner mer än vanligt
Real Madrid Bengan
Ämne: Bengan: Tror inte ma....Vad har du fått det till att det handlar om tröjor? Tröjor är bara en liten del av alla pengar en spelare genererar. Jag snackar om reklam pengar, vem tror du hellre folk marknadsför sin produkt med Ronaldo eller Ribery?

För den typiske fotbollshuliganen tror jag det spelar mindre roll, men det finns en del andra konsumentgrupper du måste ha i åtanke också. Tonårstjejer tex

Sen har du dessutom den gratis PR man får av allt som händer utanför planen, hur mycket rubriker skapar Ribery jämfört med Ronaldo
Barcelona Ciao-V
2009-07-07 22:12
Ämne: Ämne: Bengan
....Själv skulle jag föredra Ribery framför C. Ronaldo sju dagar i veckan. Ronaldo kanske ser bättre ut än Ribery men han är den största divan av alla divor på jorden.
Får man dessutum Paris Hilton på köpet, så vet man vad skvallermedia kommer skriva om i Sapnien.
Nej, jag hade tagit hellre Ribery.
2009-07-07 22:11
Bengan: Tror inte man kännar mer pengar för snygghet.
Alltså om Tex Ribery underhåller Barcafansen om han skulle komma så tror jag att många Barcafans skulle köpa hans tröja lätt. C.Ronaldo är trots allt rolig att se på när han spelar tycker de flesta.
Forza Barca
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 22:10
Valdebebas

Om du följt utveckligen så har ju Ribery dementerat det där uttalandet helt i både tysk och fransk media. Den som yttrat det är hans agent, vilket föga förvånande råkar vara samma agent som Zidane har.
Real Madrid Bengan
2009-07-07 22:09
Ämne: Riberys värde, enlig....
Stort misstag av Bayern, oavsett vem som skulle köpa honom. I slutet av nästa säsong kommer bayern ha 1 år kvar på hans kontrakt och vara tvingade att sälja honom. Ribery är då 28 och kommer definitivt vilja spela i ett större lag än Bayern så jag är extremt tveksam till att dom kommer få honom att förlänga.

Så dom kommer få sälja honom till ett pris långt under det dom kunde fått den här säsongen. Sen tror jag tex Real kommer ligga mycket lägre nästa säsong så priserna kommer inte trissas lika mycket.

Tror det var riktigt korkat beslut av dom att vägra sälja honom
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 22:06
Riberys värde, enligt Bayern då, sköt ju i höjden redan vid värvningen av Kaka, Vips, så värderades han nästan dubbelt upp jämfört med tidigare. Inte blev han billigare när Ronaldo värvades. Ribery stannar troligtvis i Bayern minst en säsong till.
Real Madrid Valdebebas
2009-07-07 22:05
Ämne: Jag tror att Bayern ....
Ribery: "It will be Real Madrid or nothing."

Valdano sade ju förövrigt så sent som idag att Ribery fortfarande var en spelare man jagade, men att man väntar tålmodig på Bayern som för tillfället är kompromisslösa. Man kan dock förvänta sig andra tongångar nästa sommar förutsatt att Ribéry inte förlängt sitt kontrakt.
Real Madrid Bengan
2009-07-07 22:04
Ämne: Bengan

Även om de....
Alltså jag är stenseriös, fotboll är idag en underhållningsindustri. Och det är inte alls lika lätt att marknadsföra en mindre attraktiv spelare. Stora anledning till att Ronaldo är en sån extrem guldklimp är ju just för att han är attraktiv.

Sen får vi väl se om det verkligen är överpriser. Överpris för en fotbollsspelare ja, överpris för varumärket Ronaldo och Kaka väldigt tveksamt.
Barcelona Hetfield
2009-07-07 22:02
Bengan

Även om det var taskigt sagt så var det iaf lite roligt ;)

Men Real gräver ju graven, genom att betala överpris för spelare så är det nästan omöjligt för Real att kunna köpa vettiga spelare för vettiga priser, känns nästan som vartenda spelare som de kommer att köpa framöver kommer att kosta som fan. Om Real inte hade lagt så mycket pengar på andra spelare, då hade inte Ribery blivit så omänskligt dyr
Real Madrid Bengan
2009-07-07 22:01
Ämne: Bayern vill troligtv....
Jo, exakt. Och Ribery har inte alls samma ekonomiska förutsättningar som Ronaldo. Han är alldeles för ful för att dra in stora pengar på reklam etc.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 21:58
Bayern vill troligtvis ha enbart pengar för Ribery. De har själva lagt ut en hel del pengar på nyförvärv. Ja, helst så säljer de ju inte alls men om det skulle komma till det menar jag.
Barcelona Smogen
2009-07-07 21:56
Hetfield

anledningen till att ribery skulle vara en bra värvning är för att han har så bra spelare att han kan varva speltid med Henry och Messi utan att vi förlorar alltför mycket i kvalitet medan Iniesta enligt mig behövs på mittfältet.

nu verkar man ju satsa på Hleb istället så vi får väl hoppas att han blir minst tre gånger så bra och lär sig att skjuta....
Barcelona Hetfield
2009-07-07 21:55
Barcadinho

Nej, förvånad att du ens vet vem Hetfield är ;), men skämtåsido så älskar jag MJ, och ceremonin var jobbig att kolla på :(
Real Madrid Bengan
2009-07-07 21:54
Ämne: Jag utesluter inte R....
Alltså det där budet var för det första presenterade på extremt osäkra källor, sen har Bayern dessutom gått ut och dementerade och om det skulle vara sant skulle det vara det sämsta köpet någonsin från Reals sida.

Jag säger inte att Real inte är intresserade men det där köpet kommer inte bli av:
- Det har aldrig ens förekommit, totalt grundlöst rykte från osäkra källor
- Både Robben och Sneijder skulle vägra gå till tyska ligan
- Det är ett otroligt idiotiskt köp
Barcelona Hetfield
Bengan

Jag TROR att Real kommer att köra med Benzema och Higuain på topp, och jag är nästan säker på att antingen Sneijder eller Robber kommer att försvinna, så låt oss se på bänken igen:

RvN : Kommer ifrån en långtidsskada, kommer att ta ett tag innan han hittar formen

Huntelaar: Kan vara farlig, men ser inte att han kommer kunna göra något mot de stora lagen i CL

Metzelder: ingen kommentar behövs

Raul: Älskar mannen, men han är tyvärr påväg ner

M.Diarra : bra, men inget offensivt val

Robben/Sneijder: en av de kommer att försvinna, och jag ser inte hur Sneijder skulle kunna ändra på matchbilden, iaf så mycket som det kan behövas
Vad tycker ni om den här elven:
V.V
Dani Alves C.Puyol G.Pique E.Abidal

Xavi.H Y.Toure C.Fabregas

L.Messi D.Villa A.Iniesta
På bänken har vi: Henry,Bojan o Hleb som anfallare.
Keita,Sergio B, Hleb o vi värvar nån som kan tänka sig att vara på bänken i Barca,kanske nån från Barcas ungdomsakademi:) mittfältare.
Backar: Carcares,Marques,Filipe Luis?,Milito.
Forza Barca
Barcelona Barcadinho.
2009-07-07 21:51
Jag utesluter inte Real från bilden än.
De har ju kommit med ett förslag till Bayern med euros + sneijder + robben.

Jag tror inte att Van Gaal har något stort emot det. Inte dumt egentligen.

Hetfield/

Jag trodde att alla "Hetfields" i världen ogillar Jackson :-)

Real Madrid Bengan
2009-07-07 21:45
Ämne: Satt och tänkte på R....
Om vi antar en startelva med Benz och Robben så har man en bänk med Snejder, Ruud, Raul, Higuain, Huntelaar, M Diarra, Metzelder. Tycker inte alls det är så dålig bänk som försöker få det till.

Sen ska väl en del bort, men just nu har jag svårt att få det att det är en dålig bänk.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 21:45
Ämne: Satt och tänkte på R....Det har de väl visst? I dagsläget har de ju överflöd av spelare och måste göra sig av med nära på 10 spelare, vilket blir nog så svårt. Efter det kanske det är en annan sak, fast det beror ju på vilka de kommer att värva ytterligare.

Bengan:

Knappast stor chans att spelare som Snejder, Ruud och Huntelaar blir kvar. Troligtvis inte heller Robben och M Diarra. Speciellt inte om Xabi Alonso köps in.
Real Madrid Bengan
2009-07-07 21:35
Ämne: Frågan är ju om Flor....
Det får tiden utvisa, kan inte säga jag är överdrivet övertygad om det heller, hur som helst kan han inte bli sämre än Calderon. Om han misslyckas med spelet har han en näsa för affärer iaf. Calderon misslyckades med båda.
Barcelona Hetfield
2009-07-07 21:33
Satt och tänkte på Reals bänk...ser inte bra ut, de har inte så värst mycket att slänga in
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 21:27
Frågan är ju om Florentino kommer att vara lika nöjd som du. Jag tvivlar.
Real Madrid Bengan
2009-07-07 21:21
Ämne: Alla marängfans tyck....
Visst att det finns en del överoptimistiska fans, men det är knappast så att alla tror vi kommer vi massa titlar. Finns många som är i princip lika negativa som ni till hur saker sköts.

Det är ju likadant här med folk som tror barcelona ska vinna automatiskt. Det ska väl spelas om titlarna också? Det kan ju lika gärna bli så att både Real och Barca floppar och någon helt otippad tar hem ligan, konstigare saker har hänt förr.

Man vinner inte titlar med ett lag första säsongen, det tar tid att spela ihop ett lag. Jag skulle vara nöjd med en semi i CL och åtminstone en riktig kamp om liga titeln första året.
Barcelona Hetfield
2009-07-07 21:20
Ser inte varför alla vill ha Ribery?

Henry kommer att göra 20 + mål nästa säsong, och OM han skulle bli skadad så kan alltid Iniesta ta över kanten, och han var helt magisk på den kanten
Annons: