/spanien/barcelona/forum/17721.aspx/spanien/barcelona/forum/17721.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2009-07-10 00:59
Ni som har Twitter kan följa SPORT timme för timme ;)
Barcelona lameG^
2009-07-10 00:40
Jävligt grym film. Bland dem bästa jag sätt.

Hoppas Filipe och Villa köpen blir klara så snabbt som möjligt.
Canaletes
2009-07-10 00:26
Jag länkar igen den fantastiska videon som Electricityscape länkade igår!
För som fortforande inte sett den..

Hollywood klass! :D
Barcelona Electricityscape
2009-07-10 00:26
Och om ni har läst om vad som hände med Lafita så lär ni skratta ännu mera. Minst sagt konstiga saker som pågår.
Barcelona BlueRed
2009-07-10 00:23
PILMÀ★Kärlek★Respekt★

Det där var faktiskt från ingenstans, Pennant av alla spelare.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-07-10 00:12
Hahahahah

Jermaine Pennant klar för Zaragoza från ingenstans hahaha.
Riktigt intressant hahaha.

La Liga blir bara roligare och roligare.
hahahah
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-07-10 00:09
ass¨jag e kär i barca. kan inte klara mig utan att se dem spela. Måsta kolla youtube:D annars dödar jag mig själv:D

Älska barca3
Spanien Orch
2009-07-10 00:05
piquie (i samband med att real madrid blev ett köpelag och dessutom tog in ronaldo) avgjorde det just för mig: Barcelona över Real madrid!

gud vilken skön kille! =D
Barcelona Barca-nist
2009-07-10 00:01
lameG^

situationen är som du beskriver ungifär men man vet aldrig , saker kommer nog på plats så småningom. vi får ha is i magen och lita på ledningen.

jag blir bara lycklig av den här videon..

jag blir lycklig av att se barca ;)
sov gott
Barcelona lameG^
2009-07-09 23:55
Laporta vill ha kvar etoo och har erbjudit ett kontrakt men han svarar ju inte på telefonen. Det verkar som att etoo kommer lämna och att K9 stannar kvar som backup till villa.

Henry kommer inte kunna klara av att spela vänsterytter varje match. Han är inte lika hungrig heller men tror ändå han kommer få mycket speltid. Bojan tror jag inte är redo och ta över än så in med någon. Just nu ser det ut som Ribery/Fabregas. Om Cesc kommer blir det ju Iniesta som vänsterytter. Hoppas också att Gai flyttas upp för ser hellre Gai än Hleb i A-truppen. Men skulle inte någon av Ribery/Cesc komma så skulle nog det bästa vara att behålla Hleb och ge han en ny chans.

Barcelona Messidinho_10
2009-07-09 23:37
Jag har tänkt på en sak varför i helvete ska vi sälja Eto för? Köp in Villa och behåll Eto sälj någon annan typ Hleb, Henry.

Tänk er denna uppställning

Villa-Eto-Messi !!!
Barcelona Barca-nist
2009-07-09 23:34
läste nyss om att Barcelona-redaktionen söker förstärkning?
hur ligger det till , är det många intressanta ?
El Capitano
2009-07-09 23:29
Ämne: jag har inte varit v....
Japp, Real fick till sist Christina Hilton som de ville :)
Barcelona Barca-nist
2009-07-09 23:24
jag har inte varit vid datorn på länge så varenda rykte känns nytt för mig hehe

Kändes ändå att det mesta handlade om reals shopping från "Duomo shoping center"!
El Capitano
2009-07-09 23:20
Jag tar nyheten med nypa salt, vill inte fira tills han presenteras officiellt.
Barcelona Barca-nist
2009-07-09 23:16
Electricityscape

ju jag läste det och det va dagens "nyhete"!

vi får hoppas att det stämmer ;)
2009-07-09 23:13
Barca-nist

Kolla här och bedöm själv. Källan uppges vara någon nära Camp Nou, och bör därmed tas med en stor nypa salt.
Barcelona Hetfield
2009-07-09 23:12
Hur man än vrider och vänder på detta, så kommer det att bli oerhört spännande att se La Liga nu när alla stjärnorna är här
Barcelona Barca-nist
2009-07-09 23:11
hej ,

stämmer det där med D-villa ?
El Capitano
2009-07-09 23:07
Eto'o, lejonet, målmaskinen och krigaren som krigar i 90min plus tilläggstid. En lejon som skrämmer skiten ur målisarna och får backarna att skjuta bollarna upp för kung och fosterland :)
Ingen kommer att kunna ta Samus plats inte ens Villa, han har gjort mycket för klubben och för hos cules. Han har fått oss att hoppa runt av glädje och även fått oss att bli förbannade pga hans "ärliga" uttalande xD

Om nån anfallare i världen som kan ersätta Eto'o så det är Villa. Hoppas att han är klar för oss.
Villa kommer att sänka Real som Titanic :)

Men som många skriver härinne, det behövs en förändring och det känns som att lejonet har gjort sitt för klubben. Det är dags att gå vidare men vi kommer aldrig att glömma Samu. Jag älskar verkligen killen, hoppas att hans får det bra vart än han hamnar.
Barcelona Barcadinho.
2009-07-09 22:49
Om man tittar totalt på Villa o Eto’o och inte bara på målen så tycker jag att det är ganska 50-50, alltså ganska jämnt.

Om man alltså räknar andra saker som t ex hur man jobbar defensivt, assister, psyket i avgörande stunder, uppmuntring av lagkamraterna.
Totalt vad spelaren tillför laget och inte bara enskilda prestationer.

Många av oss har ju sett Villa många gånger. Han har också missat många målchanser, han har också haft svackor, han var också gnällig på plan.

Villa kunde kanske göra mer mål i Barca än eto’o, men han skulle nog sakna andra saker som eto’o tillförde.

Det är inte så att vi jämför Saviolla med Villa. Vi pratar om lejonet.

Men jag inser mer o mer att många culés vill ha en förändring på den här fronten.
När man läser enkäter t ex så märker man det, eller när man ser hur tyst det är bland fansen i Barcelona om idén att lejonet kanske lämnar.
Det är ingen som gör en demonstration utanför arenan.
Det känns som att många välkommer den här förändringen.

Inte för att lejonet har varit dåligt.
Många tror att det behövs nytt syre också bland de stora stjärnorna i klubben.
Att tom dessa superspelare behövs bytas ibland.

Jag kommer att vara glad som ett litet barn den dag jag kommer att läsa att Villa är med oss.
Men jag kommer att vara ledsen den dag jag läser att lejonet är i Manchester.

Affären är iof inte klar än!
2009-07-09 22:37
Tycker bara att det var synd att Piqué inte sa något om Dani Alvés. Hade varit schysst att få höra hans åsikter om evighetsmaskinen på högerkanten.
icetea21
2009-07-09 22:34
Skönaste spelaren i Barcelona lätt yaya touré :)

"Han lämnar alla mållösa när han visar upp sin styrka. Tyst i omklädningsrummet, men väldigt vänlig och klagar aldrig. Han bryr sig inte om han får spela defensiv mittfältare eller mittback och vi känner oss säkra vilken position som helst som han får spela på. Han har ganska märkliga danssteg dock."

haha
Canaletes
2009-07-09 22:26
Härlig artikel!!

Kan man va skönare än Pique?
Släng dig i väggen Ramos!
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-09 22:24
Jag spelar i ett korplag och leder skytteligan. Tänk om jag hade haft bättre medspelare runt mig då hade jag kunnat spela minst UEFA-cupen.

Hur gick det när Gudjohnsen fick spela centralanfallare? Hur har det gått för Bojan Krkic iår med målskyttet? Villa är en vass målskytt, men Eto'o gör fler mål.
Barcelona basaric
2009-07-09 22:20
Autobahn Arjen E.P 31/9

Om Villa kommer till oss och Eto lämmnar så kommer du tycka tvärtom, då kommer Eto vara bättre, right?
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-07-09 22:20
Ämne: Ämne: Villa b....
Heywood Jablome

Som vi ser i din statistik så är de inte långt ifrån varandra.

Autobahn Arjen E.P 31/9

Ifall Villa skulle också anlända så kommer han också få serverade mackor på bordet.

Visc el Barça Visca Xavi/Iniesta :)
Barcelona Ciao-V
2009-07-09 22:17
22:30, visar Viasat Footboll Barcelona - Bayern, om det är någon som är sugen.
Jag ska titta på den själv. Det var en härlig match, kommer jag ihåg. Å vilken första halvlek?
Real Madrid Autobahn Arjen E.P 31/9
2009-07-09 22:15
Ämne: Villa bättre avsluta....
David villa går i ett lag där dom inte klarade CL plats, han gjorde 25 mål förra säsongen, asså ni underskattar Villa han bär laget Valancia. Medans Eto får öppet mål varje match.
Eto har alla stjärnor runt om kring sig!
Tom bojan gjorde 10 mål i barca när han fick chansen.

De jag vill säga är att Villa är ett par klasser bättre än Eto som spelare.
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-09 22:09
Villa/Silva. Ja, precis. 07/08 gjorde han 16 mål på 18 matcher. Säsongen innan det gjorde han 11 mål på 17 matcher.

Eto'o

03/04 17 mål
04/05 24 mål
05/06 26 mål
06/07 11 mål
07/08 16 mål
08/09 30 mål

Villa:

03/04 17 mål
04/05 15 mål
05/06 25 mål
06/07 16 mål
07/08 18 mål
08/09 28 mål

På 6 säsonger i spanska ligan har Villa gjort 119 mål. På 6 säsonger i spanska ligan har Eto'o gjort 124 mål.
Annons: