/spanien/barcelona/forum/17717.aspx/spanien/barcelona/forum/17717.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2009-07-09 10:51
Haha off topic, men vänsterbacken i Liverpool, Fabio Aurelio, spelade fotboll med sin son på fritiden, och skadade sig. Är nu borta 6 månader från spel :P

Ångest?

Kan också lägga till här att Eto svarar inte på Laportas samtal när han ringer honom.

Bra jobbat! *applåderar*
Barcelona petersays
2009-07-09 10:50
" Barca ska nu vara ute efter Andre Santos. Vad tycker ni om det? Roma har redan lagt ett bud på han 6 million. "

Santos är ett mycket bra alternativ om Filipe-dealen skiter sig. Men allvarligt vet jag inte vad leningen håller på med. Om ll media stämmer så har man nu förhalat Filipe i två veckor för att man vill ge 9 medan klubben kräver 12 mille. Det är faktiskt bara löjligt.

Santos gjorde en väldigt bra confederations-turnering och var enligt mig brassarnas bäste spelare. 18 mål på 64 matcher enligt wikipedia, men då kanske han har vikarierat som ytter också för det låter satans mycket. Men han är inte acklimatiserad till den spanska ligan ännu. Så 6 m för santos eller 12 m för filipe är nog hugget som stucket.
Barcelona Kim
2009-07-09 10:50
Det handlar om normal säljstrategi. Går man in med ett bud och sen höjer det så fort motparten tvekar det minsta, ja då lär man både dem och övriga framtida, potentiella handelspartners att man sprider pengar omkring sig, och att det bara är att sätta sig på tvären i två minuter för att få mer pengar.

Det handlar om kyla. Bara för att en klubb går ut med att de kräver 12 miljoner, så betyder inte det att så är fallet.

Strategi, taktik och rävspel. Välkommen till en säljares vardag!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-09 10:46
Kim:

Jag är ening med dig men anser du det är att slänga upp pengar i överflöd om det handlar om någon mille eller två, extra för Filipe Luis? Jag menar, hur pass etablerad var tex Cáceres när vi värvade honom? Honom slängde vi upp 16,5m trots att han inte verkar ha något förtroende alls. Henrique sen då, han betalar vi 8m+2m utan att ens anse honom vara tillräckligt bra för att ingå i truppen och lånar istället ut honom. Är inte detta lite märkliga affärer av en klubb som säger sig vilja hålla i slantarna?

Enligt mig så skapar ju klubben själva prisbilden på spelare som Filipe med sitt egna agerande vid vissa transfers. Depor är ju villiga att sälja det märks tydligt. Erbjud skäliga pengar och ett lån på någon spelare, förslagsvis Victor Sanchez, och affären är i hamn.
Barcelona Dizzy
2009-07-09 10:33
"Madrid köper guldbollen vinnare, vi fabrikerar dem"

Visca Laporta!
Barcelona Criff
2009-07-09 10:32
Haha, precis som er börjar jag bli otålig med dessa oändliga komplikationer med Txiki.

Problem med förnyingar av kontrakt, 2 har förlängt, men Puyol, Marquez, Eto återstår.

4 nya spelare behöver komma in, endast 1 är klar.

och försäsongen börjar om 2 veckor.

VAKNA!?
Barcelona Kim
2009-07-09 10:32
Jag är rätt tacksam att vi inte slänger upp pengar i överflöd. Vi ska fortsätta förhandla till oss spelare som vi alltid har gjort under Laporta. Gillar ni föreningar som pyntar överpris så finns det en annan spansk klubb ni kan kolla in.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-09 10:29
Txiki, vete ya!
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-07-09 10:23
Nån som skulle mer än gärna länka till en länk där man kan se hela tripple festen i Camp Nou, helst ladda ner.. :D

Skulle vara jätte tacksam. :)
Barcelona Ghazza
2009-07-09 10:18
Tycker också att det låter konstigt med ledningen. Fan, låt Deportivo få ett par millar mer. Det tjänar vi in på några hemmamatcher.
Barcelona Dizzy
2009-07-09 10:16
Barca ska nu vara ute efter Andre Santos. Vad tycker ni om det? Roma har redan lagt ett bud på han 6 million.
Barcelona Dizzy
2009-07-09 10:07
Fi fan vad dåligt att vi misslyckats med Filipe. Ge Deportivo de miljonerna som fattas för fan! Snåla inte Barca.

Så jävla dåligt!
Barcelona nylén
2009-07-09 10:01
Pep är inte helt nöjd med truppen..
Barcelona nylén
2009-07-09 09:27
Barca får ju bara inte misslyckats med värvningen av filipe :(
Barcelona Simáo
2009-07-09 09:17
Electricityscape
Helt magisk video!! man blir stolt över att vara barcelonasupporter när man ser sånt här asså. Visca barca
Barcelona PuyolTheLegend
2009-07-09 07:48
Ämne: Electricityscape

....
Tack. Du får en guldstjärna av mig.
Barcelona kev
2009-07-09 06:13
Electricityscape

oh jäklar vilken video att vakna till. Tänkte uuusch samma gamla youtube men nej nej det här tar priset.

forza barca
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-09 03:36
Lite skrämmande faktist att truppen samlas om 2 veckor och vi har fortfarande ingen aning vilka som kommer vara där..

Electricityscape
Herrejesus, hade rysningar i kroppen alla 5 minutrerna videon varade.. Underbara minnen..
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-09 02:37
Gästkrönika: Silly season (Del 1) var det allt eller kommer en (del 2) också ?
Canaletes
2009-07-09 01:51
Ska bli jäävligt intressant se imorn när nån person laddar upp programmet "59 Segundos" där Laporta svarade på alla sorts frågor :D
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-09 01:49
Ämne: Såg just detta klipp....
Jävlar, får rysningar varje gång jag ser Eto'o trycka dit den. Underbara bilder, påminner mig varför jag aldrig vill se honom lämna.

"We belive that the best way to win is to play in a offensive way" - Pep Guardiola.
Barcelona Electricityscape
2009-07-09 01:37
Såg just detta klipp och jag kan garantera er här och nu att det här är de bästa Barcelona klippet jag sett alltså. Rekommenderas starkt till allihopa.

Länktips
Barcelona Suñol
2009-07-09 00:45
Rambla - K9: ahh! Såklart Yaya är en av dom bästa värvningarna barcelona har gjort sedan Ronnie.
Man blir sjukt stressad av att läsa EMD och sport i alla fall det är en sak som är säker.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-09 00:07
Suñol:

Yaya för €9m går ju inte av för hackor heller. Frågan är om det var han som slutförde den värvningen eller om det var Ferran Soriano?

Nog börjar man bli lite otålig. Det verkar ju inte hända ett skvatt i värvningsväg. Dagligen står det om att Barcleona ska lägga bud om och om igen. Vid det här laget borde de ha lagt 511 bud bara på Villa. De verkar aldrig komma till skott, utan bara en massa påståenden i Sport och EMD.
Barcelona Sentuary
2009-07-09 00:01
Ämne: C.Ronaldo har varit ....
Wow, skönt att veta, not. Han har väl alltid gillat Madrid sen han var liten?
Barcelona Barca_Fan_87
2009-07-08 23:55
C.Ronaldo har varit ett barca fan en gång i tiden enligt djemba-djemba. RESPEKT Visca Barca!!!
Barcelona Suñol
2009-07-08 23:39
Det känns som Txiki inte är någon höjdare på att förhandla, bästa köpet relaterat till pris är ju Pique. Vi får vara glada om det kommer en vänsterback överhuvudtaget, skräckbilden är väl att "vi" panikvärvar riise för 20 millar en dag innan första träningen.
Barcelona westinho
2009-07-08 23:39
KingMessi18

Det var ett erbjudande från Expekt som inte längre gäller..
Barcelona Suñol
2009-07-08 23:34
"eran startelvan (världen) !!"

nöjd?
Barcelona KingMessi18
2009-07-08 23:33
Ämne: Hur många tröjor är ....
Kan någon skicka länk där man kan få barcas tröja?
Annons: