/spanien/barcelona/forum/17711.aspx/spanien/barcelona/forum/17711.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Simáo
2009-07-10 21:26
Hej på er alla cules, man hör ju överallt att vi ska värva 4 spelartyper, en vänsterback, en mittback, en mittfältare och en anfallare. Luis Felipe verkar ju uppenbarligen ligga hetast till som vänsterback och David Villa är (tror jag i alla fall) första valet som ny anfallare. Men vilka är det mer som klubben vill/borde köpa in? Ribery lär ju bli för dyr så jag vet inte vem de borde satsa på istället. Skulle va kul att höra lite olika åsikter om vilka ni tycker att barca ska värva?

Visca Barca
Barcelona foooball master
2009-07-10 21:19
imponerande facit messi har! "maräng-dödaren"XD tror efter den här säsongen står han på 9 mål
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-10 21:15
pokke:

05/06: 1 match, 0 mål
06/07: 2 matcher, 3 mål
07/08: 1 match , 0 mål
08/09: 2 matcher, 3 mål

Resultatet är 6 mål på 6 matcher.
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-07-10 21:10
Någon som vet hur många mål Messi har gjort i el clasico? Har för mig att det är 7.
Valencia Villa/Silva
2009-07-10 21:02
Jag tror SF har funnits sedan 2002 eller 2003
Barcelona HugoBoss
2009-07-10 21:01
Football Master.

År 2000.
2009-07-10 20:57
vet någon när SF bildade? vill gärna veta
Barcelona Patothephenomenalduck
2009-07-10 20:55
vrf vill etoo lämna?
Barcelona kallesiete
2009-07-10 20:54
Ämne: Är det bara för mig ....

Nope. Blir så för mig också. Riktigt störigt.
2009-07-10 20:53
Ämne: foooball master

H....
hahaha du håller reda du XD
Barcelona BlueRed
2009-07-10 20:47
Är det bara för mig texten försvinner ur marginalen?
Valencia Villa/Silva
2009-07-10 20:31
Ämne: Villa/Silva

Om Ba....
Jag har ändå redan vant mig med tanken om Villa i ett annat lag, hur än svårt det är. Hoppas Unai köper in en bra ersättare
Canaletes
2009-07-10 20:27
Villa/Silva

Villa stannar i Spanien. Antingen Barca eller Valencia
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-10 20:27
Villa/Silva: Tror att Barca först kommer att försöka värva Villa men om den äfferen går åt skogen så satsar nog Barca på Forlan.
Hoppas David Villa blir klar för Barca.
Forza Barca
Barcelona westinho
2009-07-10 20:26
Villa/Silva

Om Barca inte köper Villa, lär han stanna kvar i Valencia ett bra tag till då han inte vill spela i någon annan liga. Men om jag var du skulle jag inte hoppas för mycket, för det mesta talar för en flytt till Barcelona kommande vecka.
Barcelona kallesiete
2009-07-10 20:25

chsa,
För att också få sätta punkt för ronaldo-lampard situationen så är det ju glasklart att vi har olika uppfattningar.

Jag tycker: Lampard kommer fort men gör inget märkvärdigt. Ronaldo kastar sig i hopp om att få frispark och domaren köper det. Definitionen av situationen är filmning.
Barcelona haeger
2009-07-10 20:24
foooball master

Han blir klar om 49h 37min och 49sek....
Valencia Villa/Silva
2009-07-10 20:18
Om Barca nu köper loss Forlan så verkar det som om Villa har ingenstans att dra förutom att stanna i valencia eller dra till Man U. Förhopningsvis stannar han kvar
Real Madrid chsa
2009-07-10 20:18
Ämne: chsa:

Haha, men d....
Jag håller med dig om att det är en del av spelet och om du läser i mitt första inlägg igen så ser du att jag skriver just det.

Att det är något man får acceptera men att jag har förståelse för att man som supporter blir förbannad när en motståndare filmar.

Men att det är så etablerat inom fotbollen precis som tröjdragningar och fula kapningar att man inte kan kalla dom fuskare.

Jag gillar inget av det men det är som sagt en del av spelet.
Däremot är det som Messi och Raul (Sorry igen) gjorde helt oacceptabelt och rent fusk. ( om det nu var medvetet från deras sida och inte bara en reflex som det har hävdats)
Barcelona westinho
2009-07-10 20:11
csha

Jag kan hålla med om att Ronaldo väntar sig en tackling av Lampard. Men det betyder väl inte att han ska behöva hoppa som en skadeskjuten kråka för det? Han förväntar sig tacklingen och filmar innan den kommer, sen när tacklingen aldrig kommer ser det bara dumt ut.

Om man hoppar undan ska man väl kunna landa på fötterna och inte ligga vågrät i luften..Jag förstår ditt resonemang dock och antar att jag inte kan övertala dig ;). Man ser det man vill se helt enkelt..
2009-07-10 20:10
när blir villa klar?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-10 20:05
chsa:

Haha, men det är ju så tyvärr. Spelare blir lite träffade eller inte ens träffade ibland. De försöker så gott som alla skaffa sig fördelar genom att överdriva och få motståndaren varnad. När det gäller Figo kan du ju bara gissa hur tillfredställande det måste ha varit för Puyol att få den fd lagkamraten utvisad i ett el clásico. Det är absolut inte vackert, men tyvärr så fungerar det så här. Vi får helt enkelt acceptera det vare sig vi gillar det eller inte.

Det samma såg vi under CL-finalen. Vid några tillfällen så filmade/överdrev Puyol i duellerna med Ronaldo. Vid något tillfälle fick han en smäll och det resulterade inte i något gult kort. Jag kan tänka mig hur en spelare som Puyol känner det. Varför ska en spelare som Ronaldo komma undan med filmningar och annat när försvarare i vissa fall inte ens nuddat honom? Sen så hyllas de av press och fotbollsexperter som världens bästa spelare i efterhand. Sådant gör spelare som Puyol irriterade och förbannade och då tycker de antagligen att de har rätten att göra samma sak tillbaka. Det är min teori.
Real Madrid chsa
2009-07-10 19:54
Ämne: Ämne: Ämne....
Asså du får inte hålla på så här.. nu måste jag hitta den sekvensen igen på youtube för du gör mig osäker.. ;-) men då var jag iallafall förbannad för det.
Real Madrid chsa
2009-07-10 19:52
Hade han rest sig upp med en gång och hävdat farligt spel hade jag köpt det men inte på det viset.
Det var inte något jag hade väntat mig från honom.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-10 19:52
Åjo, den träffade allt men inte så illa som den kunde ha gjort. Han blev faktiskt skadad och missade någon match efter det.
Real Madrid chsa
2009-07-10 19:50
Det som gör att det övergår från att hoppa undan till en filmning är att i videon med Ronaldo här så reser sig han upp direkt och skäms för att han gick på den "finten" från Lampards sida.

Puyol låg och skrek i smärta trots att tacklingen inte träffade.

det är nog det jag reagerade mest på.
Då ska sägas att jag både innan och efter det haft stor respekt för puyol men återigen bliviit besviken då jag trodde han var större än så.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-10 19:42
Ämne: Ämne:
chsa ....
När vi ändå är inne på detta med att hoppa undan. Jag förvånades tidigare att du varit så upprörd över Puyols filmning i el clásicot 2004 när Figo kommer med utrsträckt ben och dobbarna före in mot Puyol. Du får det till filmning när Puyi hoppar undan för att rädda sitt ben ifrån att bli söndersparkat? ;)
Real Madrid chsa
2009-07-10 19:38
Ämne:
chsa

Ja, Lampar....
Ja vi kan nog komma överrens om att vi har olika uppfattningar i just denna frågan.

Det jag menar är att när du ser att en spelare ska tackla dig och du är med på det så står du inte kvar och hoppas på det bästa utan du hoppar och drar med dig bena för att inte bli skadad.

Enda grejen nu var att tacklingen som Lampard aviserar så tydligt inte kom. alltså hoppar ronaldo och ser jättedum ut och har blivit lurad av Lampard. Det enda dåliga i denna sekvens är att domaren inte hänger med i vad som händer och blåser frispark.

Nu har jag förklarat vad jag anser om detta så tydligt jag bara kan och om vi fortfarande har olika uppfattningar om det så får vi helt enkelt ha det. ;-)
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-10 19:37
Sir Paul Scholes:

Han var inte särkilt bra förra säsongen, fick en del chanser från start men ju längre säsongen led så insåg Pep att han inte kunde leverera. Hleb gjorde en bra match som jag minns det och det var hemma mot Valencia(4-0) när han fick starta. Annars har han varit väldigt blek, saknat självförtroende känns det som, ska dock tilläggas att han har haft lite småskador.

Inför nästa säsong så verkar det som att ledningen vill låta honom stanna ett år till och, Hleb har också uttalat sig om att han vill kämpa för en plats. Sen vet jag inte hur det ligger till med Pep, då Hleb inte ens var med i en skadedrabbad CL-finaltrupp så det är svårt att säga.

Angående position så fick han alltid spela ytteranfallare oftast på högerkanten, det var som du säger i slutet han fick chansen på mitten. Kanske är det där han också kommer spela nästa säsong.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-10 19:33
Ämne: Sir Paul Scholes

....Om han nu inte inkluderas i någon eventuell värvning där det är allt för bra för Barcelona att tacka nej till.
Annons: